Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Nosferatu op mei 20, 2012, 12:42:55
Ja, heenreis duurde nogal lang door de op het laatste moment ingelaste tussenstops maar terugreis ging voorspoedig. Ach, 3,5-4 uur reizen, waar hebben we het over, even naar Gran Canaria voor een vakantie duurt ook zo lang, even naar China of Thailand is 10-12 uur vliegen. Alles is betrekkelijk. ;D
Idd., alles is betrekkelijk, zeker als het gaat over reisafstanden binnen NL.

Gisteren begreep ik dat jij een tevreden gebruiker bent van een SBT? Op welke wijze had je die aangesloten, je hebt het gisteren wel verteld, maar ik ben het weer kwijt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Former member 78

Ik heb je topic gevonden :P

Mijn reactie uit dat andere topic kwam door wat eerdere reacties van jou.
Want zoals ik het mij herinner, vond jij de DMD niet wat. Of iig de Be vond jij mooier qua sound.
Vandaar mijn reactie ;)

Als jij nu thuis hoort, wat ik toen bedoelde, snap jij waarschijnlijk waarom ik er zo ''hyper'' over was :D

Gefeliciteerd met jouw waanzinnig mooie speakers!
Misschien wel de beste monitor, die er voor ''normaal geld'' te koop is.

Nosferatu

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 15:07:13
Idd., alles is betrekkelijk, zeker als het gaat over reisafstanden binnen NL.

Gisteren begreep ik dat jij een tevreden gebruiker bent van een SBT? Op welke wijze had je die aangesloten, je hebt het gisteren wel verteld, maar ik ben het weer kwijt.
Yep, SBT. Deze heb ik aangesloten op m'n vintage installatie. In eerste instantie analoog in de huiskamer maar vond de kwaliteit verre van goed. Daarna digitaal (optisch en coax geprobeerd) naar de AV receiver maar dan nog bleef de SBT achter bij m'n DVD 3930. Nu had ik een DAC kunnen kopen maar dat heb ik voorlopig op de lange baan geschoven. Verhuisd naar m'n vintage set omdat de CD spelers aldaar nogal eens last hebben van haperende CD lades. (wat wil je, +25 jaar oud spul !  :P) Als ik heel eerlijk ben vind ik m'n antieke Denon DCD 1520 toch nog mooier klinken dan de SBT.

Anyroad, ik voed m'n SBT draadloos van muziek. Op m'n wifi router zit een mini-itx formaat PC aangesloten (Intel bordje met dual core Atom processor, 2GB RAM, 1,5TB HDD) Windows 7 als OS en waarop zowel iTunes draait als de Squeezebox server software. Deze leest nl. ook de iTunes bibliotheek uit. Op m'n 'zware' PC draait ook iTunes, daarop rip ik de CD's, de nieuwe albums kopieer ik naar de import directory van iTunes op m'n media PC die daardoor deze albums automatisch importeert en, door de integratie, praktisch direct beschikbaar is om af te spelen.

Draadloos gaat eigenlijk zonder problemen door de SBT buffer. Soms even een hapering maar 99% van de tijd goed. Moet eigenlijk wel een goeie DAC aan anders is het maar een 200 euro CD speler.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2012, 09:40:27
Ik heb je topic gevonden :P

Mijn reactie uit dat andere topic kwam door wat eerdere reacties van jou.
Want zoals ik het mij herinner, vond jij de DMD niet wat. Of iig de Be vond jij mooier qua sound.
Vandaar mijn reactie ;)

Als jij nu thuis hoort, wat ik toen bedoelde, snap jij waarschijnlijk waarom ik er zo ''hyper'' over was :D

Gefeliciteerd met jouw waanzinnig mooie speakers!
Misschien wel de beste monitor, die er voor ''normaal geld'' te koop is.
Jouw eerste reactie kon ik heel goed plaatsen hoor :).

In het 1 op 1 vergelijk van de BE met de DMD destijds, vond ik samen met 3 anderen unaniem in betreffende ruimte en set de BE de beste match geven, echter puur geluidtechnisch de DMD de betere speaker (groter bereik tweeter, toename detaillering). E.e.a. was vervolgens ook nog eens software afhankelijk ...

In mijn ruimte en set herken ik nu hetgeen jij en Frank2 schreven over de DMD; een mooie upgrade dus, al was het met de BE`s ook al niet behelpen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Nosferatu op mei 21, 2012, 10:24:56
Yep, SBT. Deze heb ik aangesloten op m'n vintage installatie. In eerste instantie analoog in de huiskamer maar vond de kwaliteit verre van goed. Daarna digitaal (optisch en coax geprobeerd) naar de AV receiver maar dan nog bleef de SBT achter bij m'n DVD 3930. Nu had ik een DAC kunnen kopen maar dat heb ik voorlopig op de lange baan geschoven. Verhuisd naar m'n vintage set omdat de CD spelers aldaar nogal eens last hebben van haperende CD lades. (wat wil je, +25 jaar oud spul !  :P) Als ik heel eerlijk ben vind ik m'n antieke Denon DCD 1520 toch nog mooier klinken dan de SBT.

Anyroad, ik voed m'n SBT draadloos van muziek. Op m'n wifi router zit een mini-itx formaat PC aangesloten (Intel bordje met dual core Atom processor, 2GB RAM, 1,5TB HDD) Windows 7 als OS en waarop zowel iTunes draait als de Squeezebox server software. Deze leest nl. ook de iTunes bibliotheek uit. Op m'n 'zware' PC draait ook iTunes, daarop rip ik de CD's, de nieuwe albums kopieer ik naar de import directory van iTunes op m'n media PC die daardoor deze albums automatisch importeert en, door de integratie, praktisch direct beschikbaar is om af te spelen.

Draadloos gaat eigenlijk zonder problemen door de SBT buffer. Soms even een hapering maar 99% van de tijd goed. Moet eigenlijk wel een goeie DAC aan anders is het maar een 200 euro CD speler.

Dank je voor de uitgebreide reply :worship:, super!

Xander32

Xander32

Zo, nu na een dag vooral heel hard niets doen, eerst;

Maro

Ik heb net even een Amsteltje (je kent me.. :P ) afgedopt Proost!!  :pompom:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Proost Wim :clapping:.

Pinohelmond

Hoewel ik je topic en set natuurlijk wel ken van het zien en lezen hier op het forum heb ik straks eens alle veranderingen van begin tot eind zitten bekijken.
Erg gaaf om te zien hoe mooi en gebalanceerd je sets altijd geweest zijn en ook mooi om te zien dat je steeds een stapje verder gekomen bent qua kwaliteit en uitstraling tot wat er nu staat. Je versterking, bron, luidsprekers en die twee machtige subs maken je set tot een van de mooiste alhier. Complimenten!
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op mei 24, 2012, 17:12:15
Hoewel ik je topic en set natuurlijk wel ken van het zien en lezen hier op het forum heb ik straks eens alle veranderingen van begin tot eind zitten bekijken.
Erg gaaf om te zien hoe mooi en gebalanceerd je sets altijd geweest zijn en ook mooi om te zien dat je steeds een stapje verder gekomen bent qua kwaliteit en uitstraling tot wat er nu staat. Je versterking, bron, luidsprekers en die twee machtige subs maken je set tot een van de mooiste alhier. Complimenten!
Dank u, dank u, maar dit is te veel eer :).

Xander32

Gisteren aaf kennis gemaakt met een mede-forumlid, `t was gezellig en interessant;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=121802.msg2192063#msg2192063

:).

Former member 78

Altijd leuk als er een HT'er langs komt :)

Bas Akkerman

Leuk! Ik ga van de zomer wellicht ook met hem mee naar Duitsland.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 25, 2012, 19:59:06
Leuk! Ik ga van de zomer wellicht ook met hem mee naar Duitsland.
Word dan vast gezellig; Willy is een echte muziekliefhebber en is niet om een praatje verlegen 8).

Xander32

CiteerPersoonlijk zou ik proberen om de l.s. meer naar binnen te draaien, of dichter bij elkaar te zetten. Bij sommige opnames ontstaat er een klein gat in het midden.(bij de meeste niet). Misschien de moeite van het proberen waard.

Bovenstaande parkeer ik even: ik ben meer dan tevreden en mijn nieuwe Marantz gear is nog niet ingespeeld, tevens verwacht ik dat de Ushers ook nog wel enige inspeeltijd kunnen gebruiken. Maar t.z.t. ga ik nog zeker een keer opnieuw experimenteren met de toe-in. Kost mij hooguit wat zweet (en/of de rug ::)).

Lex Groningen

Heb zelf altijd de beste ervaringen gehad met Usher om ze niet al te ver naar binnen te draaien.
Bijna recht naar voren kwam het geluid ten goede. Bij teveel naar binnen draaien had ik altijd teveel laag op m'n luisterpositie.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Maro

Citaat van: Alex Groningen op mei 27, 2012, 08:29:56
Heb zelf altijd de beste ervaringen gehad met Usher om ze niet al te ver naar binnen te draaien.
Bijna recht naar voren kwam het geluid ten goede. Bij teveel naar binnen draaien had ik altijd teveel laag op m'n luisterpositie.

Maar jouw akoestiek is ook belabberd... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Alex Groningen op mei 27, 2012, 08:29:56
Grappig. Gisteren bij BB&G had Garmt de luidsprekers wat minder toe-in gegeven om een wat groter beeld te krijgen. Het beeld werd diffuser, maar ook veranderde de klankbalans en werd deze donkerder. Dit met Harbeth, maar ik vond het verschil wel apart. M.a.w. het gaat dus niet alleen om geluidsbeeld, maar ook de klankbalans kan veranderen. Ben benieuwd of en hoe dat bij jou zal veranderen Sander.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Lex Groningen

Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 09:02:53
Grappig. Gisteren bij BB&G had Garmt de luidsprekers wat minder toe-in gegeven om een wat groter beeld te krijgen. Het beeld werd diffuser, maar ook veranderde de klankbalans en werd deze donkerder. Dit met Harbeth, maar ik vond het verschil wel apart. M.a.w. het gaat dus niet alleen om geluidsbeeld, maar ook de klankbalans kan veranderen. Ben benieuwd of en hoe dat bij jou zal veranderen Sander.
Niet zo heel vreemd; hoe meer toe-in, hoe meer de tweeters direct stralen richting sweetspot, waardoor toename hoog(-beleving) op de sweetspot. Bij minder toe-in zal het tegenovergestelde gebeuren - het geluid zal wat minder (direct) hoog kennen op de sweetspot ...

Een beproeft recept om een te wat enthousiast hoog enigzins in te dammen.

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 27, 2012, 16:19:57
Niet zo heel vreemd; hoe meer toe-in, hoe meer de tweeters direct stralen richting sweetspot, waardoor toename hoog(-beleving) op de sweetspot. Bij minder toe-in zal het tegenovergestelde gebeuren - het geluid zal wat minder (direct) hoog kennen op de sweetspot ...

Een beproeft recept om een te wat enthousiast hoog enigzins in te dammen.
Ik kan het ook wel verklaren. Het is meer dat ik ervan "schrok" dat het zo'n invloed had op het geluid. Tijdens de luistersessies veranderde ik ook vaak de toe-in en plaatsing, maar toch had dat naar mijn idee een minder grote invloed dan gisteren.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 27, 2012, 17:19:57
Ik kan het ook wel verklaren. Het is meer dat ik ervan "schrok" dat het zo'n invloed had op het geluid. Tijdens de luistersessies veranderde ik ook vaak de toe-in en plaatsing, maar toch had dat naar mijn idee een minder grote invloed dan gisteren.
Het verschilt idd.behoorlijk per speaker.

Xander32

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2012, 09:11:00
Voor wat `t waard is ::):

http://www.usheraudiousa.com/files/reviews/MSI_Usher.pdf
Nu na een week of vier spelen met de DMD`s word ik nog steeds verrast door voor mij nieuwe nuances in software die ik al jaren in mijn bezit heb. Deze speakers doen al hetgeen de prachtige BE`s ook deden, maar gaan nog een stapje verder.

En tijdens het luisteren gaat de potmeter v.d. PM 15 steeds verder open :headbanging:. Enige wijziging die ik voorts nog heb doorgevoerd is dat ik het volume van de beide Velo`s nog wat verder heb opengedraaid. Hierdoor is het geheel nog iets beter in balans als ik op mijn (gouden :P) oortjes af mag gaan.

Al met al een mooie stap vooruit gemaakt met de LE`s en de DMD`s :clapping:.

Former member 78