Burmester luidsprekers

Gestart door Willy de Woofer, maart 25, 2012, 18:43:14

Vorige topic - Volgende topic

whoknows

Dali Helicon 400 Special edition staat bij Hobo Amsterdam opgesteld en luisterklaar (tenminste totevrkort) vond het wel lekkere speakers ....
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

KayaRahnee

Citaat van: Midcall op mei 23, 2012, 09:12:43
Dan ligt uit jouw lijstje de Volla het meest voor de hand.

Willy, waarom de Volla en niet eentje uit bvb. de Melody serie of andere speaker van Aurum Cantus?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Willy de Woofer

Citaat van: KayaRahnee op mei 23, 2012, 16:50:33
Willy, waarom de Volla en niet eentje uit bvb. de Melody serie of andere speaker van Aurum Cantus?
Helemaal waar, een vloerstaander mag het ook zijn, maar welke?
Men is lovend over de Volla. Ik ben benieuwd naar het laagbereik.

WillyP

De Dali Helicon 400 MK 2 heb ik kort beluisterd en stelde mij enigszins teleur. Het laag was nogal aanwezig maar niet erg doortekend, eerder een beetje wollig. Niet van het niveau van het midden en het hoog.

Dat ik er niet helemaal tevreden over was, kwam misschien ook omdat ik net daarvoor de Epicon 6 had gehoord waar ik erg enthousiast over was. Hier hoorde ik wel laag wat strak en snel was. Inmiddels schijnt er ook een Epicon 8 in aantocht te zijn, misschien is die ook interessant voor je.

Groet,

WillyP

solitaire

Citaat van: Willy de Woofer op mei 23, 2012, 09:07:33
In de USA is men nogal weg van de Magnepan 3-series. Vroeger was ik daar ook al weg van, maar de nieuwste de 3.7 heb ik niet gehoord. Deze kan ik ook onmogelijk plaatsen.
Daar boven zou komen Magico V2 en Wilson Sophia. Ik zoek dus iets wat bij de Magnepan komt.

Ben een 'oud gebruiker' van Maggies 3.7R.

Ook ik moest ivm. plaatsgebrek op zoek naar iets anders.

Mijn keuze was Lipinski L-707 ... nooit een moment spijt van de wisseling gehad ! Zeker aanbevolen.

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kingpin

Citaat van: solitaire op mei 23, 2012, 22:22:05
Mijn keuze was Lipinski L-707 ... nooit een moment spijt van de wisseling gehad ! Zeker aanbevolen.
De ring-radiator tweeter kwam me al bekend voor  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Willy de Woofer

Bedankt mensen. ik ga eens kijken naar de Dali Epicon 6 en 8 en
naar de Lipinski L-707 (klinkt als een Russische helicopter :))

garmtz

Dali Epicon 6 gehoord op de High End Munchen. Helemaal niets mis mee en voor de prijs uitstekend, maar geen high-end aspiraties wat mij betreft. Of het voor jou genoeg is...?

Midcall

Citaat van: garmtz op mei 24, 2012, 08:43:02
Dali Epicon 6 gehoord op de High End Munchen. Helemaal niets mis mee en voor de prijs uitstekend, maar geen high-end aspiraties wat mij betreft. Of het voor jou genoeg is...?
Mee eens. De Epicon vond ik niets bijzonders, zonder dat je direct de vinger erop kan leggen wat nu het probleem is. Typisch Dali geluid vond ik, een geluid wat mij toch al niet zo raakt eerlijk gezegd.

Lipinski ken ik helaas niet, eens kijken of ik dat ergens kan beluisteren.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Willy de Woofer

Bedankt voor jullie adviezen: Dali laat ik even voor wat het is.
Ik heb een paar keer een immens hoog Dali systeem gehoort bij iemand thuis.
Er zaten zeer veel woofers en ribbons in. Dit systeem kost tienduizenden euro's.
De klank was zeer goed, maar het laag had iets dieper mogen gaan.

Willy de Woofer

Kunnen jullie de Naim Ovator S-400?
Wordt in een Duits blad nogal lovend over gedaan.

Kingpin

Citaat van: Willy de Woofer op mei 24, 2012, 13:02:18
Kunnen jullie de Naim Ovator S-400?
Wordt in een Duits blad nogal lovend over gedaan.
Ja heb ze op een volledige naim set gehoort, klonk erg overtuigend.
In mijn beleving klonk het upfront, gedetaileerd maar nimmer analytisch en muzikaal met body, vrij hoog live gehalte, vind het wel 1 van de betere speakers.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Streamz

Die ga ik dit weekend beluisteren. Zijn grote broer heb ik al 2 keer gehoord.

Midcall

Citaat van: Willy de Woofer op mei 23, 2012, 17:11:30
Helemaal waar, een vloerstaander mag het ook zijn, maar welke?
Men is lovend over de Volla. Ik ben benieuwd naar het laagbereik.
Dan moet je een model nemen met dezelfde tweeter als de volla, dus die met het grootste frequentiebereik, een G1 of vergelijkbaar. Dan kom je op een Harmony uit, Ron van Ron's Audioblog heeft deze en is uiterst happy met deze speaker, of een V8F of V10F. Aurum Cantus bandtweeters zijn op dit moment erg populair bij andere speakerbouwers, je ziet ze recentelijk best wel veel gebruikt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Willy de Woofer

Luisteravond bij "Xander";
De Usher D monitoren worden ondersteund door twee kleine subwoofer van Velodyne. Deze laatsten gaan helemaal op in het geheel. De Usher's laten alle instrumenten zeer duidelijk horen, m.n. goed gescheiden van elkaar. Midden en hoog sluiten naadloos op elkaar aan. Er is veel detail, zonder dat het onmuzikaal wordt. Oh ja, de electronica is van Marantz, de bekabeling is met zorg uitgezocht. Het totaal-geluid is aangenaam om naar te luisteren.
"Xander" gaat regelmatig samen met anderen naar sets luisteren. Zo wordt er ook steeds "nieuwe" muziek ontdekt. Hij heeft lange tijd blaasinstrumenten bespeeld en weet daardoor hoe deze kunnen klinken. Zo heeft hij een soort van referentie in het hoofd, al weet niemand natuurlijk hoe de opname is geweest.
Persoonlijk zou ik proberen om de l.s. meer naar binnen te draaien, of dichter bij elkaar te zetten. Bij sommige opnames ontstaat er een klein gat in het midden.(bij de meeste niet). Misschien de moeite van het proberen waard.
Ga ik nu deze Usher's + subs kopen? Nee, hoewel ze de directheid die ik zoek benaderen, klikt het voor mij iets te laid-back. Ik wil nog meer het gevoel krijgen dat de muzikanten voor mij zouden kunnen staan. Het kan ook teveel worden, dat heb ik ervaren met Blumenhofer en PMC(het kan ook aan de ruimte en de electronica gelegen hebben).
"Xander" bedankt voor m.n. je gastvrijheid  :pompom:
@Bas: als jij de taalfouten er even uithaalt, wordt het een leuk verslagje  :)

Kingpin

@Willy: heb je ook wel eens een goede setup met buizen gehoord? Of vind je dit niets?

Midcall

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 10:40:58
@Willy: heb je ook wel eens een goede setup met buizen gehoord? Of vind je dit niets?
Volgens mij heeft hij reeds genoeg buizen in zijn huidige setup.

Willy de Woofer

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 10:40:58
Ik heb zowel een buizen voor- als eindversterker t.w. Audio Rearch LS25 en VT100MK3. Die kwam ik toevallig tegen en heb ze vrijwel meteen gekocht. Dit zonder klankmatige verschillen te kennen tussen transistor- en buizenversterkers. De winkelier waar ik kocht ken ik al 35 jaar en ik had even advies aan een recensent gevraagd. Meteen doen was zijn antwoord.
Een keer heb ik mijn versterkers gehoord op een van de favouriten en dat klonk fenomenaal.

Kingpin

Citaat van: Willy de Woofer op mei 25, 2012, 12:27:35
Ik heb zowel een buizen voor- als eindversterker t.w. Audio Rearch LS25 en VT100MK3. Die kwam ik toevallig tegen en heb ze vrijwel meteen gekocht. Dit zonder klankmatige verschillen te kennen tussen transistor- en buizenversterkers. De winkelier waar ik kocht ken ik al 35 jaar en ik had even advies aan een recensent gevraagd. Meteen doen was zijn antwoord.
Een keer heb ik mijn versterkers gehoord op een van de favouriten en dat klonk fenomenaal.
Ok, was me even ontgaan, dan weet je wat ik klankmatig bedoel met een goede buis.
Duur grapje als je 8 van die Svetlana's moet vervangen ;)

Willy de Woofer

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 12:50:24
Ok, was me even ontgaan, dan weet je wat ik klankmatig bedoel met een goede buis.
Geeft niet, ik ken ook niet alle topics uit mijn hoofd.

Midcall

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 12:50:24
Duur grapje als je 8 van die Svetlana's moet vervangen ;)
Laat staan 16, daar weet ik alles van  ;) Overigens wel een goede gelegenheid om over te stappen op KT120's (Tung Sol), als je dan toch moet investeren kan je het voor jezelf nog een beetje goedpraten als zijnde upgrade.

Kingpin

Citaat van: Midcall op mei 25, 2012, 13:18:51
Laat staan 16, daar weet ik alles van  ;) Overigens wel een goede gelegenheid om over te stappen op KT120's (Tung Sol), als je dan toch moet investeren kan je het voor jezelf nog een beetje goedpraten als zijnde upgrade.
Ja ik las het dat je 16 buizen had, geen grapje om dat te updaten idd.

Willy de Woofer

Citaat van: Kingpin op mei 25, 2012, 13:43:35
Ja ik las het dat je 16 buizen had, geen grapje om dat te updaten idd.
Inderdaad, vorig jaar zijn ze nog vervangen door de dealer voor € 1700,00

Midcall

Citaat van: Willy de Woofer op mei 25, 2012, 14:33:49
Inderdaad, vorig jaar zijn ze nog vervangen door de dealer voor € 1700,00
Klinkt als oplichting.

Een VT100Mk3 is uiterst eenvoudig zelf te biassen en aan buizen ben je hoogstens € 400 tot € 500,- kwijt. Ik heb 2 linker handen, maar mijn VT200Mk2 (vergelijkbare 6H30 opbouw als de VT100Mk3) doe ik makkelijk zelf de buizen vervangen, werkje van 20 minuten ongeveer.

chansig

Ik denk dat jij het de volgende keer voor 650 euro mag doen voor Willy.. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.