Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2012, 15:16:00
Dank u, ben er erg blij mee.
En dit alles dankzij de "onrust" bij een mede-forumlid (hoe herkenbaar voor velen denk ik) die afscheid nam van zijn set.

Upgraden met haast gesloten beurs - that`s big fun  O0.
Heel Mooi!
Nu nog ff een filmpje  maken he  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijnst1990

Prachtige upgrade Sander!  :thumbs-up: Gefeliciteerd ermee.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Kingpin op mei 19, 2012, 15:37:25
Heel Mooi!
Nu nog ff een filmpje  maken he  ;)
Mooi initiatief Kingpin, echter heb ik momenteel lamme armen van het omwissellen van de Ushers, dat staat een steady shot in de weg 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2012, 15:54:02
Mooi initiatief Kingpin, echter heb ik momenteel lamme armen van het omwissellen van de Ushers, dat staat een steady shot in de weg 8).
Onzin! Gewoon op een tafel zetten die camera/telefoon. ;)
Had ik je al gefeliciteerd? Zo nee, bij deze dan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 19, 2012, 15:58:47
Onzin! Gewoon op een tafel zetten die camera/telefoon. ;)
Had ik je al gefeliciteerd? Zo nee, bij deze dan.
Bah, in plaats dat je mij helpt  :( ....

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2012, 16:03:23

;D
Het wordt nog druk met de M&G's die ik af moet leggen... ;)
Klinkt het nu anders Sander?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

:yin-yang:
Citaat van: Xander32 op mei 19, 2012, 16:03:23
;D
Zoals je het al hoort ... Je hebt een camera en een prachtige set dat vraagt om een filmpje  :D
Hoop dat meer forumleden dit oppakken ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 19, 2012, 16:19:53
:yin-yang:Zoals je het al hoort ... Je hebt een camera en een prachtige set dat vraagt om een filmpje  :D
Hoop dat meer forumleden dit oppakken ;)
Tsja, ik vind dat toch wel dubbel. Maar zelden is een huis-tuin-en-keuken-camera echt geschikt om een goede opname te maken. Dan krijg je echt geen goed beeld van hoe een set echt presteert. En dat is toch jammer?

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op mei 19, 2012, 16:29:56
Tsja, ik vind dat toch wel dubbel. Maar zelden is een huis-tuin-en-keuken-camera echt geschikt om een goede opname te maken. Dan krijg je echt geen goed beeld van hoe een set echt presteert. En dat is toch jammer?
Een foto ook niet  ;)
Dan liever met beeld, kort fragmentje doet het beter dan een foto vind ik.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 19, 2012, 16:31:27
Een foto ook niet  ;)
Dan liever met beeld, kort fragmentje doet het beter dan een foto vind ik.
Doet het ook niet, maar dat wekt tenminste niet de illusie dat je het hoort zoals het bij diegene klinkt.
Foto's hoeven voor mij ook niet, hoogstens om de inrichting en indeling van een ander te zien. Maar daar ben ik wel anders in dan anderen.

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op mei 19, 2012, 16:36:21
Doet het ook niet, maar dat wekt tenminste niet de illusie dat je het hoort zoals het bij diegene klinkt.
Hoeft ook niet, maar het geeft wel een extra dimensie tov een foto, en met de huidige bandbreedtes zou dit geen probleem meer moeten zijn.
Ik denk dat je het een beetje verkeerd ziet, je gaat uit van geluidskwaliteit maar dat is de insteek niet.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op mei 19, 2012, 16:40:12
Hoeft ook niet, maar het geeft wel een extra dimensie tov een foto, en met de huidige bandbreedtes zou dit geen probleem meer moeten zijn.
Ik denk dat je het een beetje verkeerd ziet, je gaat uit van geluidskwaliteit maar dat is de insteek niet.
Dat denk ik ook. Maar ik denk dat veel mensen het wel als referentie zien en de set bij Sander "dus" net zo klinkt als dat ze op hun computer horen. Maar ok, genoeg hierover, ik val in herhaling.  ;)

drees62

Gefeliciteerd!

Jammer dat het gisteren net een dagje te vroeg bij je was om de DMD's al te beluisteren. Maar heb ik gelijk weer een reden om in de komende tijd nog maar weer eens naar het land van Maas en Waal af te reizen.

Is de kleur nog anders dan je BE's?

Xander32

Citaat van: drees62 op mei 19, 2012, 16:53:36
Gefeliciteerd!

Jammer dat het gisteren net een dagje te vroeg bij je was om de DMD's al te beluisteren. Maar heb ik gelijk weer een reden om in de komende tijd nog maar weer eens naar het land van Maas en Waal af te reizen.

Is de kleur nog anders dan je BE's?
Je kent nu de weg ... als het de komende tijd/van de zomer een x een dagje slecht is in het weekend ...
De kleur is idd. een slag donkerder waardoor deze beter integreren in ons interieur - hare maje vond de BE`s echt spuuglelijk en vindt de DMD`s nu een klein beetje minder lelijk ;D.

Maro

Hare had zeker liever Bose gehad... Gemiste kans Xander.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op mei 19, 2012, 18:34:45
Hare had zeker liever Bose gehad... Gemiste kans Xander.. :D

... `n bose heb ik nu thuis hoor ...

;D

Maar ff on-topic: vandaag heb ik de nodige software geluisterd en wat al heel snel duidelijk werd: de DMD`s zijn blijvertjes :clapping:.

E.e.a. zal ik de komende dagen verder in woorden vatten.

HTip

Mooi dat je zo tevreden bent over je blinde aankoop. Staan ook erg mooi op de zwarte stands naast de subs. Alex weet sinds gisteren wat hem te doen staat. Akoestiek, akoestiek en akoestiek :D

Heel veel plezier met je upgrade :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Wens je bij deze heel veel luisterplezier met de Ushers. Geniet ervan.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei 20, 2012, 09:00:40
Wens je bij deze heel veel luisterplezier met de Ushers. Geniet ervan.
Dank je Alex, dat gaat vast goed komen. Jij bent gisteren nog weer het e.e.a. wijzer geworden betreft akoestiek lees ik?

Citaat van: HTip op mei 20, 2012, 08:35:31
Mooi dat je zo tevreden bent over je blinde aankoop. Staan ook erg mooi op de zwarte stands naast de subs. Alex weet sinds gisteren wat hem te doen staat. Akoestiek, akoestiek en akoestiek :D

Heel veel plezier met je upgrade :music:
Dank je Philip. Echter, een blinde aankoop, daar was m.i. niet echt sprake van. Ik heb reeds het voorrecht gehad om tijdens een M&G de BE en DMD 1 op 1 te kunnen vergelijken (conlusie was destijds wel dat de DMD de betere was, maar in betreffende ruimte en set de BE de betere match) en aangaande de staat van de speakers had ik het volle vertrouwen dat Alex er zuinig mee was omgesprongen ;).

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2012, 10:07:21
Dank je Alex, dat gaat vast goed komen. Jij bent gisteren nog weer het e.e.a. wijzer geworden betreft akoestiek lees ik?

Zeker weten. Ik roep altijd wel dat ik mijn akoestiek redelijk op orde heb. Maar na gisteren zijn mijn ogen goed geopend en weet ik dat ik niet meer kan zeggen dat ik het redelijk op orde heb, verre van dat zelfs..
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

drees62

Citaat van: Alex Groningen op mei 20, 2012, 11:08:46
Zeker weten. Ik roep altijd wel dat ik mijn akoestiek redelijk op orde heb. Maar na gisteren zijn mijn ogen goed geopend en weet ik dat ik niet meer kan zeggen dat ik het redelijk op orde heb, verre van dat zelfs..

Welkom in de wondere wereld van de akoestiek, Alex ;) Mocht je ooit weer eens in Enschede zijn dan ben je hier welkom om eens te kijken wat ik akoestisch heb veranderd in mijn luisterruimte.

@Xander, goed om te horen dat de DMD's uitstekend bevallen. Dat wordt lekker luisteren!

Nosferatu

Veel plezier met de Ushers Xander. Leuk setje heb je staan. Mooi spul dat Marantz.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Xander32

Citaat van: drees62 op mei 20, 2012, 11:16:11...
@Xander, goed om te horen dat de DMD's uitstekend bevallen. Dat wordt lekker luisteren!
Eigenlijk kan ik na slechts 1 dag draaien met de nieuwe Ushers, betreft het verschil BE - DMD in mijn set en ruimte al een duidelijke eerste conclusie geven;

Mijn bevindingen hier zijn nu vergelijkbaar met die van Frank2 en Arjan1 destijds; toename detaillering, een ronder hoog - de BE`s klinken hier wat feller en het klinkt wat gemakkelijker, natuurlijker, vloeiender - alsof de speakers minder vergen van de versterking.

Dat terwijl de BE`s het al zo lekker deden!

Xander32

Citaat van: Nosferatu op mei 20, 2012, 11:57:03
Veel plezier met de Ushers Xander. Leuk setje heb je staan. Mooi spul dat Marantz.  :smile:
Dank je! Ik vond het leuk om gisteren even kennis te maken, een gezicht te zien bij de nickname.
Is het reizen jullie gisteren voorst voorspoedig afgegaan? Jullie hebben nogal wat kilometers gemaakt 8).

Nosferatu

Ja, heenreis duurde nogal lang door de op het laatste moment ingelaste tussenstops maar terugreis ging voorspoedig. Ach, 3,5-4 uur reizen, waar hebben we het over, even naar Gran Canaria voor een vakantie duurt ook zo lang, even naar China of Thailand is 10-12 uur vliegen. Alles is betrekkelijk. ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.