Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

HTip

De eerste uren klinkt de PM heerlijk. Daarna wordt het wat minder en gaande weg het inspelen wordt het weer geleidelijk beter. In mijn topic heb ik daarover iets geschreven. Dat was overigens ook de ervaring van drees62. Ik zal even zoeken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei  1, 2012, 14:16:14
De eerste uren klinkt de PM heerlijk. Daarna wordt het wat minder en gaande weg het inspelen wordt het weer geleidelijk beter. In mijn topic heb ik daarover iets geschreven. Dat was overigens ook de ervaring van drees62. Ik zal even zoeken...
Dank je :thumbs-up: !

Nog een paar sfeerplaatjes:

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

En nu snel iets oppakken wat ik een 3/4 jaar heb verslonst: naar de sportschool. Ik zal straks wel behoorlijk brak zijn ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2012, 14:34:26
En nu snel iets oppakken wat ik een 3/4 jaar heb verslonst: naar de sportschool. Ik zal straks wel behoorlijk brak zijn ::).
Staat er goed bij Sander,jij ook zometeen na het sporten hoop ik voor je  :D

Pinohelmond

Wel heel erg vet zo! Neem aan dat het briljant klinkt maar de looks zijn net zo. Ook de twee subs..  :worship:
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2012, 14:34:26
Mooie plaatjes!
Succes zo, maar geen blessure oplopen hè?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mario D

Erg mooie versterking hoor, vooral dat zwart.  :inlove:

Je speakers hebben 87db, heeft de versterker genoeg grip op je speakers. ??
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2

Xander32

Citaat van: morca op mei  1, 2012, 15:03:57
Staat er goed bij Sander,jij ook zometeen na het sporten hoop ik voor je  :D
Terug van het sporten, m`n spieren maken allerlei onwillekeurige trekkingen :sigh:. Direct daarna krachtvoedsel gekregen; vriendlief had biefstuk gebakken. Maar de conditie gaat behoorlijk achteruit indien je van 2 a 3 per week naar 3/4 jaar (bijna) niets gaat :(. Maar gaat goed komen, ik vond het wel weer lekker.

Citaat van: Pinohelmond op mei  1, 2012, 16:16:39
Wel heel erg vet zo! Neem aan dat het briljant klinkt maar de looks zijn net zo. Ook de twee subs..  :worship:
Dank u. Het klinkt nu al goed, maar ik dien volgens ervaringsdeskundigen nog een tijdje geduld te hebben voordat beide componenten zijn ingespeeld.

Citaat van: Bas Akkerman op mei  1, 2012, 16:20:10
Mooie plaatjes!
Succes zo, maar geen blessure oplopen hè?
Dank je Bas. Ik heb relatief licht getraind, voorzichtig weer opbouwen de komende weken.

Citaat van: kalimero op mei  1, 2012, 16:50:07
Erg mooie versterking hoor, vooral dat zwart.  :inlove:

Je speakers hebben 87db, heeft de versterker genoeg grip op je speakers. ??
Ik wou dat de gevoeligheid die 87 Db. betrof (wel volgens Usher), uit metingen blijkt echter 85 of zelfs 83 Db. dichter bij de waarheid ... Maar het antwoord op jouw vraag is ja, anders was ik niet tot de aankoop overgegaan. Een muziekvriend (Drees62) heeft een PM 15 S2 en eenzelfde paartje Ushers, die combi had ik al een aantal keren uitvoerig gehoord.

Daarnaast is bij de LE juist ook de stroomvoorziening aangepakt, hetgeen deze allicht nog een tikkie meer stabiel maakt dan z`n broertje.
Voor de Ushers komen stabiele, krachtige versterkers vanaf 50 watt in aanmerking, maar de 718`s vinden het 10 voudige daarvan ook niet erg ...

morca

Hahahaha goed dat je alles voelt  :D ,ik ga nu aan me dagelijkse wandeling en half uurtje fietsen beginnen.

Elke dag een uurtje bewegen als het kan

drees62

Zow, ff een (lang) weekend weg en gelijk tig pagina's leesvoer in dit topic. Ze staan er mooi bij en je kunt trots zijn op je nieuwe (Limited) aanwinsten.

Inspelen gaat echt wel een tijdje duren, heb met mijn PM15s2 op het punt gestaan om 'm weer terug te brengen. Ben ik ff blij dat ik dat niet gedaan heb  :wink: Merk het nu ook weer met de Anthem, zo uit de doos speelt het gelijk lekker maar dan kakt het in. Neem dus ruim de tijd voor het inspelen, dat ga ik ook maar weer doen  ;)

Oh, by the way . . . had ik al gezegd dat het een plaatje van een set is?   :clapping: :clapping:

Xander32

Citaat van: drees62 op mei  1, 2012, 19:26:13
Zow, ff een (lang) weekend weg en gelijk tig pagina's leesvoer in dit topic. Ze staan er mooi bij en je kunt trots zijn op je nieuwe (Limited) aanwinsten.

Inspelen gaat echt wel een tijdje duren, heb met mijn PM15s2 op het punt gestaan om 'm weer terug te brengen. Ben ik ff blij dat ik dat niet gedaan heb  :wink: Merk het nu ook weer met de Anthem, zo uit de doos speelt het gelijk lekker maar dan kakt het in. Neem dus ruim de tijd voor het inspelen, dat ga ik ook maar weer doen  ;)

Oh, by the way . . . had ik al gezegd dat het een plaatje van een set is?   :clapping: :clapping:
In een weekend tijd kan er veel gebeuren ;D.

Ik ben benieuwd wat het inspelen gaat doen, welke de wijzigingen zijn de komende periode. Vooralsnog meer dan tevreden!

CZ79

Mooie set, en mooie foto. Staat er echt strak bij zo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op mei  2, 2012, 08:02:56
Mooie set, en mooie foto. Staat er echt strak bij zo
Dank je. Maar jij hebt zelf ook er een "leuk" setje staan!

CZ79

Ben ik ook erg tevreden mee, en binnenkort nog eens een ander meubel  :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HTip

Over het inspelen heb ik nog iets gevonden in mijn topic van... jawel drees62 ;)

Citaat van: drees62 op november  1, 2011, 10:04:41
Bij mij verliep het inspelen als volgt:

- koud uit de doos klonk het best goed.
- na enkele uren werd het plat, scherp hoog en wollig laag (als voorbeeld: nummers die ik nu probleemloos op volume -30 afluister waren toen op -40 niet te pruimen  >:()
- Na een weekje inspelen (tuner altijd aan) kwam er iets van het vloeiende geluid terug.
- pas na 3 weken continu inspelen (das dus wel een uurtje of 500) was de versterker op het niveau van het demo-exemplaar op basis waarvan ik tot koop ben overgegaan.
- nu is ie super!  :inlove: (heb 'm inmiddels een jaar)

Ik heb hetzelfde ervaren. In de winkel bij Marcel klonk die out-of-the-box erg goed. Nu klinkt ie fantastisch :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei  2, 2012, 08:46:05
Over het inspelen heb ik nog iets gevonden in mijn topic van... jawel drees62 ;)

Ik heb hetzelfde ervaren. In de winkel bij Marcel klonk die out-of-the-box erg goed. Nu klinkt ie fantastisch :wub:
Dat wordt een heel lange zit dus, die van de lange adem. Overigens wel een goed excuus om extra veel nieuwe software te bestellen zodat er niet steeds hetzelfde wordt gedraaid.

Of toch `n Squeezebox Touch om te ervaren of streaming iets voor mij is. IPad is al in huis t.b.v. de bediening, een voortreffelijke dac zit in de Marantz sacd-speler ...    :unsure:

Xander32

Zondag jl. is de MF A5 naar een liefhebber gegaan die er z`n SF Auditor M mee gaat aansturen en zojuist is de CD-1 naar een andere liefhebber gegaan die deze als bron in gaat zetten op een gemodificeerde VMV versterker en Sansui speakers.

Wel opvallend:
Beide via Marktplaats, terwijl ze ook op de echte liefhebbers fora stonden (uiteraarde hier, Marantz-forum, Hifi.nl) ...

Xander32

Citaat van: HTip op mei  2, 2012, 08:46:05

De set heeft nu 2 dagen bijna non-stop gespeelt. Echter heb ik er zelf nog weinig van mee gekregen doordat ik buitenwerkzaamheden had 8).

Xander32

Momenteel aan het luisteren naar (tijdens het inspelen):

... en er komt maar 1 term bij mij naar boven: BETOVEREND :clapping: !

Lex Groningen

Is inderdaad een erg gaaf en lekker klinkend album.

Trouwens nog gefeliciteerd met je mooie Marantz aanwinsten.

Hoe kun je de combi Marantz Usher het beste omschrijven?
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op mei  5, 2012, 23:14:44
Is inderdaad een erg gaaf en lekker klinkend album.

Trouwens nog gefeliciteerd met je mooie Marantz aanwinsten.

Hoe kun je de combi Marantz Usher het beste omschrijven?
Dank je Alex.

Betreft Marantz vs. Usher: veel zwart, rust, goede detaillering, mooi stereobeeld (3D geluid), prachtige mids (vocalen & acoustische instrumenten :inlove:). Maar dat zijn min of meer mijn eerste indrukken, ten tijde van het inspelen en in vergelijking met de vorige componenten.

yorkie13

En wat gaat er voor de Usher 718 terug komen ?

Xander32

Citaat van: RA SUBS op mei 12, 2012, 13:01:52
En wat gaat er voor de Usher 718 terug komen ?

;)

Dat laat ik nog ff in het ongewisse  :P.

Maro

Ik zeg : Harbeth via een bekende forum sponsor. :hehe:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lex Groningen

Ik ben ook wel benieuwd wat er voor in de plaats komt.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki