Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

SV..S

Citaat van: Christiaan S op oktober 31, 2011, 08:38:40
LOL.
Ach, scheelt maar iets met mijn versterker :) En die is al zwaar, dus die 4kg extra zal hem niet handelbaarder maken nee :D
ik zag hem zaterdag op de beurs en alhoewel hij ontkende liep hij er volgens mij een beetje krom door :D

we hebben trouwens gezellig gebabbeld en hoe vreemd maar we kwamen via audio op eten?
als snel kwam toen de welbekende Lasagne voorbij en als ik al een tipje (een HT-ipje) van de sluier op mag lichten, er komt binnenkort een zeer bijzondere meet & greet :ph34r:

ik ga er niet teveel over zeggen maar het heeft met dit te maken.

:P

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Citaat van: Xander32 op oktober 30, 2011, 15:23:26

Mooi hoor. Hoe ver ben je al met het inspelen ;D.

Sander.
Het inspelen vordert, maar ik merk dat de PM nog meer tijd nodig heeft. Het hoog is nog aan de scherpe kant en de bassen klinken nog wollig, maar al zeker minder dan vrijdag. Het midden trekt al aardig open en het "plakken" aan de speaker is ook al minder. Ondanks mijn eerdere berichten vind ik toch wel leuk om het inspelen mee te maken.

Citaat van: Christiaan S op oktober 30, 2011, 22:51:31
Je versterktertje dan toch eindelijk aangekomen :)
Altijd fijn ;) Moet zeggen dat ik dat blauwe licht niet mooi vindt, maar de versterker zelf ziet er zeker mooi uit.
Have fun met luisteren en hem gewoon gebruiken. Maar dat zal wel goedkomen denk ik ;)
Ja, ik ben erg blij dat ik de PM afgelopen vrijdag heb opgehaald. Wachten is beloond zal ik maar zeggen ;)

Het blauwe licht heb ik alleen voor de foto gedaan en vind ik wel chique staan, maar het staat alleen aan als het display aan is. Als het display uit, dan is zijn alleen een aantal LEDs zichtbaar. De foto's doen het apparaat weinig eer aan eerlijk gezegd, want de lichtcondities in mijn HT zijn verre van optimaal voor het maken van foto's.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

XanaduNL

Ziet er netjes uit. :)

Wat veranderd er eigenlijk in zo versterker tijdens het inspelen?

Former member 78

HTip

Citaat van: SV..S op oktober 31, 2011, 09:13:00
ik zag hem zaterdag op de beurs en alhoewel hij ontkende liep hij er volgens mij een beetje krom door :D
:D

Citeer
we hebben trouwens gezellig gebabbeld en hoe vreemd maar we kwamen via audio op eten?
als snel kwam toen de welbekende Lasagne voorbij en als ik al een tipje (een HT-ipje) van de sluier op mag lichten, er komt binnenkort een zeer bijzondere meet & greet :ph34r:

ik ga er niet teveel over zeggen maar het heeft met dit te maken.

:P
:clapping: Hoe kom je erop? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: XanaduNL op oktober 31, 2011, 09:48:20
Ziet er netjes uit. :)

Wat veranderd er eigenlijk in zo versterker tijdens het inspelen?
Dank je. Hoe het technisch werkt weet ik niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met het inrijden van een auto. Als je een nieuwe auto krijgt dan rijdt ie nog niet zo soepel. Hetzelfde is het met deze versterker. Ik weet hoe de PM moet klinken dankzij de test in mijn set. Het hoog was minder scherp dan nu, de bassen waren strak en het midden was erg open. Ook was het allemaal mooi in balans. Dat is nu nog niet het geval, maar dat is bekend.

De PM op de X-Fi heeft 1,5 week continu gespeeld totdat de klank was zoals het hoort. Dus ik heb nog even te gaan ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: ArjanR1 op oktober 31, 2011, 09:56:25
Mooie versterker!!!
En, het wordt tijd voor een andere poll :P
Bedankt Arjan. Wat stel je voor? :P
Showcase - Topic

XanaduNL

Citaat van: HTip op oktober 31, 2011, 10:28:01
Dank je. Hoe het technisch werkt weet ik niet, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met het inrijden van een auto. Als je een nieuwe auto krijgt dan rijdt ie nog niet zo soepel. Hetzelfde is het met deze versterker.

Ik kan me er wat bij voorstellen. Bij een auto heeft het natuurlijk te maken met de mechaniek, olie en "slijtage". Ik ben benieuwd hoe dat in een versterker gaat. Wellicht dat spoelen bij het warm worden wat gaan uitzetten wat effect heeft op het geluid.  :dontgetit:

HTip

Citaat van: XanaduNL op oktober 31, 2011, 10:39:33
Ik kan me er wat bij voorstellen. Bij een auto heeft het natuurlijk te maken met de mechaniek, olie en "slijtage". Ik ben benieuwd hoe dat in een versterker gaat. Wellicht dat spoelen bij het warm worden wat gaan uitzetten wat effect heeft op het geluid.  :dontgetit:
Was misschien niet de juiste vergelijking, maar ik heb even voor je gezocht en deze discussie op hear.nl gaat wat dieper in op de zaak.

EDIT: dode link aangepast...
Showcase - Topic

VlisChris

Al bijna 10 uur niets gepost in deze thread na je aanwinst? Je bent toch niet ziek ouzo? :D ;)

HTip

Citaat van: Christiaan S op oktober 31, 2011, 23:17:51
Al bijna 10 uur niets gepost in deze thread na je aanwinst? Je bent toch niet ziek ouzo? :D ;)
Ik lust geen ouzo :tongue2: :D en ik lag een beetje achter in de andere topics op het forum :unsure:

Tussenverslag...

Vanavond met Annet :wub: een dik uur geluisterd naar onze nieuwe aanwinst. Bedoeling was verschillende nummers van verschillende artiesten, maar uiteindelijk de complete DVD-A van "Turn of a friendly card" geluisterd. Op het laag na (mist definitie en is nog niet strak) was het prachtig om naar te luisteren. Bij het nummer "Time" voelde het alsof de muziek door de kamer stroomde, wat waarschijnlijk ook de bedoeling is gezien de zin "Time, flowing like a river to the sea". Details in het midden (gitaren, strijkinstrumenten, piano, e.d.) waren echt prachtig en met veel diepte. De muziek komt zeker al verder de ruimte in :music:

Daarna Dire Straits in (SACD stereo), maar dat klonk nog niet zo lekker. De opname is super, dus daar ligt het niet aan. Bassen waren hier deels de oorzaak van, waardoor het midden overstemd werd. Zelfde was het geval met Hotel California (DVD-A). Die speelt nu en ook de hele nacht en dan morgen overdag zullen de prachtige klanken van de Densen DeMagic de ruimte vullen :-X

Morgen weer verder met luisteren...
Showcase - Topic

VlisChris

Damn die autocorrectie :P :D
Goed teken, in plaats van stukjes luisteren gewoon in één keer een volledige dvd afluisteren 8)

Blijft altijd verbazingwekkend hoe het inspelen van een apparaat zoveel verschil uit kan maken :)

Former member 78

HTip

Citaat van: Christiaan S op oktober 31, 2011, 23:36:30
Goed teken, in plaats van stukjes luisteren gewoon in één keer een volledige dvd afluisteren 8)
Was echt heerlijk om te luisteren. Brothers in Arms is nog steeds een favoriet van ons, maar verder dan een paar minuten per nummer kwamen we echter niet. Als laatste nog even het titelnummer in surround opgezet, want dat blijft genieten :-*

Citeer
Blijft altijd verbazingwekkend hoe het inspelen van een apparaat zoveel verschil uit kan maken :)
Vind ik ook, maar het is toch echt zo. Lees die thread op hear.nl maar eens (staat in een post 11108) dan snap je het misschien iets beter.
Showcase - Topic

VlisChris

Had topic heel snel even gescand en wel wat boeiende dingen gelezen inderdaad ja :)
Zal eens zoeken op youtube naar dat Brother in Arms. Zegt me niets, behalve dat ik de naam regelmatig voorbij zie komen.

H&C Hifi

Citaat van: Christiaan S op november  1, 2011, 08:31:56
Had topic heel snel even gescand en wel wat boeiende dingen gelezen inderdaad ja :)
Zal eens zoeken op youtube naar dat Brother in Arms. Zegt me niets, behalve dat ik de naam regelmatig voorbij zie komen.

Dire straits... album : Brother in Arms
Kan die cd bijna niet meer horen :-X de helft van de klanten die een eigen cd meeneemt heeft dat blauwe hoesje met die gitaar bij zich... :ph34r:

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

drees62

Bij mij verliep het inspelen als volgt:

- koud uit de doos klonk het best goed.
- na enkele uren werd het plat, scherp hoog en wollig laag (als voorbeeld: nummers die ik nu probleemloos op volume -30 afluister waren toen op -40 niet te pruimen  >:()
- Na een weekje inspelen (tuner altijd aan) kwam er iets van het vloeiende geluid terug.
- pas na 3 weken continu inspelen (das dus wel een uurtje of 500) was de versterker op het niveau van het demo-exemplaar op basis waarvan ik tot koop ben overgegaan.
- nu is ie super!  :inlove: (heb 'm inmiddels een jaar)

Pinohelmond

Citaat van: HcHifi.nl op november  1, 2011, 09:59:54
Kan die cd bijna niet meer horen :-X de helft van de klanten die een eigen cd meeneemt heeft dat blauwe hoesje met die gitaar bij zich... :ph34r:

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

Dat onthoud ik voor als ik een nieuwe cd-speler bij je kom uitzoeken  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Softpower

@ Marcel

Wanneer kan ik eens een luistersessie komen doen  :tongue2:? Zou Brothers in Arms van Dire Straits een goed testcd zijn  :angel:>:D

Philip -> gefeliciteerd met je top aanschaf! nog een weekje of zo en dan kun je echt vet genieten!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Zefanja

Het is dus nog even geduld hebben om te horen of de pm gaat brengen wat je er van hoopt.
Maar dat zal wel goed komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: HcHifi.nl op november  1, 2011, 09:59:54

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

Zoiets had je me vorige week gezegd ja :-X :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: drees62 op november  1, 2011, 10:04:41
Bij mij verliep het inspelen als volgt:

- koud uit de doos klonk het best goed.
- na enkele uren werd het plat, scherp hoog en wollig laag (als voorbeeld: nummers die ik nu probleemloos op volume -30 afluister waren toen op -40 niet te pruimen  >:()
- Na een weekje inspelen (tuner altijd aan) kwam er iets van het vloeiende geluid terug.
- pas na 3 weken continu inspelen (das dus wel een uurtje of 500) was de versterker op het niveau van het demo-exemplaar op basis waarvan ik tot koop ben overgegaan.
- nu is ie super!  :inlove: (heb 'm inmiddels een jaar)
Precies zo gaat het bij mij nu ook. Koud uit de doos was bij Marcel en dat klonk op elke speaker (behalve de Snell) best lekker. Ik was voorzichtig in mijn conclusies toen ik thuis de PM aansloot, want het klonk niet echt super. Het wordt nu inderdaad langzaam beter, maar is nog lang niet zoals de PM van Luc die ik hier heb gehoord.

Citaat van: Softpower op november  1, 2011, 10:09:40
Philip -> gefeliciteerd met je top aanschaf! nog een weekje of zo en dan kun je echt vet genieten!
Thanks! Genieten doen we nu al, zoals je hierboven hebt kunnen lezen. Alleen niet alles klinkt even goed ;)

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 11:37:47
Het is dus nog even geduld hebben om te horen of de pm gaat brengen wat je er van hoopt.
Maar dat zal wel goed komen.
Weet dat het zeker goed gaat komen en dan is geduld hebben niet moeilijk...
Showcase - Topic

tiptop

Hoi Philip,

Ik zie dat je weer een mooie aanwinst hebt. Gefeliciteerd! 8)

Veel luisterplezier ermee. ;) Marantz klinkt altijd lekker! :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: tiptop op november  1, 2011, 18:55:19
Hoi Philip,

Ik zie dat je weer een mooie aanwinst hebt. Gefeliciteerd! 8)

Veel luisterplezier ermee. ;) Marantz klinkt altijd lekker! :thumbs-up:

Bedankt Fabian! Leuk dat je weer op het forum bent :thumbs-up: Mocht je nog een keer op familiebezoek zijn dan weet je dat je welkom bent hé?
Showcase - Topic

HTip

Vanavond weer verder gegaan met luisteren. Voor zover dat het mogelijk was toch wat aan de speakerpositie gesleuteld. De toe-in van de fronts vergroot. De sweetspot is hierdoor wel smaller, maar de ruimtelijkheid is toegenomen. De bassen waren ver te zoeken en om het toch aanvaardbaar te maken ook met de gewichtjes aan de gang gegaan. Zal wel nog veranderen, maar nu klinkt het een stuk beter. Bovenste membraan meer verzwaard, zodat het midden opener is. Het onderste slechts licht aangepast, waardoor het laag meer doorkwam.

De komende nacht laat ik deze DVD-A spelen...
Showcase - Topic