Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Martijn90 op maart 15, 2012, 19:18:46
En andere die jou set goed kennen, horen die het ook ineens? No offense hoor, wil je gehoor niet beledigen, maar je weet het nooit ;)
Da`s een lastige daar ik ben verhuisd en mijn muziek-/audiovrienden mijn set alleen kennen in voorgaande ruimte. Wel is Drees62 hier al geweest, en hij heeft eigenlijk niets bijzonders gemeldt betreft het issue ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Citaat van: Xander32 op maart 11, 2012, 11:12:53
Het betreft (helaas) niet een zelfde als die van jou, die gaat uit de handel en voldoet ook niet geheel aan mijn wensen (lengte netsnoer). Echter wel hetzelfde blok, welke van een kabel en stekker wordt voorzien van hetzelfde merk en met gelijkende eigenschappen.
Beiden nog een stapje hoger op de HFT-ladder. Daarmee echter ook een andere prijsklasse :-\, hetgeen juist bij jouw blok zo mooi afgewogen was (prijs - kwaliteit).

Stekkerblok al binnen? 8)

Xander32

Citaat van: drees62 op maart 21, 2012, 10:56:04
Stekkerblok al binnen? 8)
Nope, de HFT kabel (netsnoer) is in bestelling, levertijd zo`n 2 weken en dan dient Erik het stekkerblok nog te assembleren ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Pure luxe: momenteel heerlijk in de tuin, in het zonnetje`aan de thuisstudie. Heerlijk!
Oke, nog beter zou zijn met een goed boek i.p.v. de thuisstudie en een Grolsch knalpot i.p.v. het sapje 8).

Xander32

Momenteel in de markt voor een nieuwe laptop - wat een woud aan merken, series en uitvoeringen zijn er :o.

Hetgeen die in ieder geval erg goed moet gaan doen: het rippen van al mijn cd`s (ter voorbereiding op m`n audio-toekomst 8)).
Overigens heb ik geen idee of daarmee hardware en/of juist software gemoeid gaat ???.

high-q

Nice, altijd leuk om een nieuw speeltje uit te zoeken!
Ben je stiekem ook al aan het kijken naar hoe je wil gaan streamen of is dat voorlopig toekomstmuziek?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Citaat van: high-q op april  1, 2012, 10:34:03
Nice, altijd leuk om een nieuw speeltje uit te zoeken!
Ben je stiekem ook al aan het kijken naar hoe je wil gaan streamen of is dat voorlopig toekomstmuziek?
Wanneer streaming dan hoogwaardig, d.w.z. op het niveau van Naim, Olive, MF en/of Linn om eens een paar merken te droppen. I.c.m. een goede NAS.

Maar op dit moment is het streamen voor mij nog teveel gedoe, de installatie daarvan nog te gebruikers onvriendelijk en heb ik het vermoeden (lees: de hoop) dat daar de komende tijd veel positiefs in gaat veranderen.

Xander32

Citaat van: Xander32 op maart 21, 2012, 19:36:45
Nope, de HFT kabel (netsnoer) is in bestelling, levertijd zo`n 2 weken en dan dient Erik het stekkerblok nog te assembleren ...
Heb bericht dat van Erik dat het blok dinsdag a.s. op de post gaat, super!

Betreft zoektoch naar een vervanger van mijn huidige Asus laptop ben ik op XNotebooks.nl gestuit (dankzij Arjan1). Ik denk dat de opvolger daar vandaan gaat komen 8).

Xander32

Citaat van: Xander32 op april  6, 2012, 15:06:52
Heb bericht dat van Erik dat het blok dinsdag a.s. op de post gaat, super!

Betreft zoektoch naar een vervanger van mijn huidige Asus laptop ben ik op XNotebooks.nl gestuit (dankzij Arjan1). Ik denk dat de opvolger daar vandaan gaat komen 8).
Laptop gaat een Asus N-serie worden waarin een extra SSD wordt gezet (64gb SSD als boot-disk + 1 klassieke 750gb/7200 rpm HHD). Ik wacht echter wel ff (maandje ¿) op de nieuwe N-serie met Ivy Bridge en INVIDIA GTX.

Daarnaast een bescheiden (en tevens praktische) upgrade ontvangen:
http://www.jouwhifi.com/a-22683912/stekkerblokken/hifi-tuning-black-power-met-powercord-gold

Ik schaal deze hoger in dan mijn huidige (Audioconnexion) en het practische betreft dat de nieuwe 8 stekkers kwijt kan t.o.v. de 6 van de huidige.
Tot deze daad ben ik gekomen door toedoen van Drees62, die zijn stekkerblok had meegebracht om eens in mijn keten uit te proberen ...

Of en wat deze gaat brengen weet ik zondag a.s. - dan heb ik het rijk alleen en ga ik het blok omwisselen.

Xander32

Citaat van: Xander32 op april 11, 2012, 18:14:54
...
Daarnaast een bescheiden (en tevens praktische) upgrade ontvangen:
http://www.jouwhifi.com/a-22683912/stekkerblokken/hifi-tuning-black-power-met-powercord-gold

Ik schaal deze hoger in dan mijn huidige (Audioconnexion) en het practische betreft dat de nieuwe 8 stekkers kwijt kan t.o.v. de 6 van de huidige.
Tot deze daad ben ik gekomen door toedoen van Drees62, die zijn stekkerblok had meegebracht om eens in mijn keten uit te proberen ...

Of en wat deze gaat brengen weet ik zondag a.s. - dan heb ik het rijk alleen en ga ik het blok omwisselen.
Zojuist het HFT stekkerblok (JouwHifi) aangesloten (i.p.v. die van Audioconnexion) en tevens eens wat aan kabelmanagement gedaan;
De coax (tv/radio) ver van alle andere kabels tegen de plint aan getaped, alle netsnoeren aan de ene kant van stekkerblok en alle ic`s aan de andere zijde van het blok.

Eerste indrukken zijn positief  8).

Xander32

De eerste positieve indrukken betreffen; meer rust (zwart) in het geluid en een wat scherper stereobeeld. Tevens klinkt het wat voller in het mid / mid-laag en daardoor meer in balans.

drees62

Citaat van: Xander32 op april 15, 2012, 14:08:21
De eerste positieve indrukken betreffen; meer rust (zwart) in het geluid en een wat scherper stereobeeld. Tevens klinkt het wat voller in het mid / mid-laag en daardoor meer in balans.

Eigenlijk dus hetzelfde als toen we mijn (bijna gelijkwaardige) HFT blok er tussen hebben gehad? Heeft het "kabelmanagement" je andere probleem eigenlijk ook nog opgelost?
Veel plezier weer met luisteren!

Xander32

Citaat van: drees62 op april 16, 2012, 08:24:08
Eigenlijk dus hetzelfde als toen we mijn (bijna gelijkwaardige) HFT blok er tussen hebben gehad? Heeft het "kabelmanagement" je andere probleem eigenlijk ook nog opgelost?
Veel plezier weer met luisteren!
Welk probleem :unsure: ...

Ja dus!

Xander32

Citaat van: Xander32 op april 15, 2012, 14:08:21
M`n voorgaande blokkie gaat morgen van eigenaar wisselen, dat terwijl die nog niet eens te koop stond ;D.

larzie

Cool ik heb een zelfde blok met 12 aansluitingen en die bevalt met ook uitstekend. Ook bij Erik besteld.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Martijnst1990

Fijn dat het stekkerblok zo goed bevalt :) Ziet er ook nog eens erg fraai uit vind ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

erik s.

Citaat van: larzie op april 17, 2012, 10:23:33
Cool ik heb een zelfde blok met 12 aansluitingen en die bevalt met ook uitstekend. Ook bij Erik besteld.  :D
da's niet de HFT-versie... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

larzie

Citaat van: erik s. op april 17, 2012, 10:45:31

Ondanks dat het niet de HFT-versie is bevalt het blok me uitstekend :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Nooff

Citaat van: erik s. op april 17, 2012, 10:45:31
Wat is behalve de naam het verschil dan? Optisch is er niets aan te zien namelijk.

larzie

Citaat van: Nooff op april 17, 2012, 10:58:18
Wat is behalve de naam het verschil dan? Optisch is er niets aan te zien namelijk.

Andere kabel. Ik heb eenzelfde schuko alleen heb gekozen voor een knik dat de kabel meteen naar beneden gaat, aangezien mijn wcd's hoog zitten in mijn huis. Alleen heb een dikke Belden kabel en bij deze HFT heb je een andere kabel. (merk: Ultimate)

Larzie HT

Nooff

Citaat van: larzie op april 17, 2012, 11:02:46
Andere kabel. Ik heb eenzelfde schuko alleen heb gekozen voor een knik dat de kabel meteen naar beneden gaat, aangezien mijn wcd's hoog zitten in mijn huis. Alleen heb een dikke Belden kabel en bij deze HFT heb je een andere kabel. (merk: Ultimate)
Oké, maar is er ook nog iets aan het blok zelf gedaan?

larzie

Citaat van: Nooff op april 17, 2012, 11:06:23
Oké, maar is er ook nog iets aan het blok zelf gedaan?

Geen idee, daar kan Erik denk ik beter op antwoorden :)

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op april 17, 2012, 11:11:47
Geen idee, daar kan Erik denk ik beter op antwoorden :)
Bij mijn weten zijn de blokken an sich identiek (komen van/zijn gelijk aan die van Audioconnexion.de) - de verschillen zitten hem in het netsnoer en de schuko, die zijn juist ook het meest bepalend voor het eindresultaat 8).

Hier voor had ik een blok van Audioconnexion, welke goed te vergelijken is met het JouwHifi-blok, gelijk aan die van jou. Prima blok voor een prima prijs.

Xander32

Het is niet geheel onwaarschijnlijk dat er spoedig een A5 en CD-1 te koop komen te staan 8).