Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Duidelijk verhaal en als je vriendin het niet erg vindt dat je gaat schuiven met de speakers dan het is natuurlijk helemaal goed. Zo te horen een vriendin om te koesteren :wub:

En je ziet maar dat een nieuwe versie niet altijd een verbetering hoeft te betekenen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 09:52:49
Over smaak ...

Om nou te stellen dat ik zelf alle Ushers mooi vind :sigh:.
De 6xx-serie vind ik vooral indrukwekkend, vooral de topers uit die serie maar echt mooi :nowink:. De MD-serie daarentegen, vind ik echte beauty`s, staan op mijn verlanglijstje voor ooit 8).

Sander.
Ik vind die staanders zo mooi die iets achterover staan  :wub:

Lex Groningen

Citaat van: morca op november 14, 2011, 17:45:14
Ik vind die staanders zo mooi die iets achterover staan  :wub:

Bedoel je de Usher cp 6311?
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: morca op november 14, 2011, 19:20:37
Type BE 20 als ik het wel heb
:wub:

Oké, dan zat ik wel erg fout. ;) De BE20 is inderdaad een erg mooie luidspreker.
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 19:32:51
Of

:inlove:

Sander.

Mocht je een keer richting Groningen gaan dan ben je van harte welkom om ze hier eens te beluisteren.

morca

Ach wat is fout,valt best mee toch.
Maar die Sander plaatste heb jij Alex ,wauwie dat is ook mooi hoor.

En het gaat uiteindelijk om de sound he,die ken ik nog niet eens.
Maar lees er zoveel goeds over,en dan dat design nog.....

Lex Groningen

Citaat van: morca op november 14, 2011, 19:53:53
Ach wat is fout,valt best mee toch.
Maar die Sander plaatste heb jij Alex ,wauwie dat is ook mooi hoor.

En het gaat uiteindelijk om de sound he,die ken ik nog niet eens.
Maar lees er zoveel goeds over,en dan dat design nog.....

Die heb ik. Bedankt

Geldt ook voor jou, mocht je een keer in de buurt zijn dan ben je welkom om ze eens te beluisteren.

morca

Dankje leuk om te horen,bij Sander moet ik eigenlijk ook nog langs en nog een paar.
Maar jullie wonen bijna allemaal zover weg  :D Adam paar,belgie paar keer zuidbrabant,ik woon mooi in het midden maar de M&G zijn dun hier
Sander het dichtstebij vermoed ik.

Lex Groningen

Als je in het midden van het land woont dan zijn de afstanden door dit kleine landje toch makkelijk te doen? ;)

blue-eyes

Idd. Zo groot is Nl. helemaal niet!
Als je in het midden woont is het max wat je rijdt 2 uur.

Valt best mee voor een dag lol!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op november 14, 2011, 19:49:22
Mocht je een keer richting Groningen gaan dan ben je van harte welkom om ze hier eens te beluisteren.
Wanneer ik een x in de omgeving kom zal ik mij melden.

Citaat van: morca op november 14, 2011, 19:59:55
Dankje leuk om te horen,bij Sander moet ik eigenlijk ook nog langs en nog een paar.
Maar jullie wonen bijna allemaal zover weg  :D Adam paar,belgie paar keer zuidbrabant,ik woon mooi in het midden maar de M&G zijn dun hier
Sander het dichtstebij vermoed ik.
Ik rij zelf het hele land door voor M&G`s en heb daar steeds weer een hoop lol aan; leer nieuwe mensen kennen met dezelfde hobby en zie en hoor veel verschillende sets. Het is het waard hoor ;).

Even voor het idee; de 21e ga ik bij 2 forumleden (muziekvrienden) van het Marantzforum langs (Beltrum / Enschede), de 27e ga ik naar een M&G in Arnhem en voor komend weekend heb ik een uitnodiging in Apeldoorn (wel allen via Marantzforum overigens).

Groningen is ff wat verder maar ook goed te doen op een zater- of zondag.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op november 14, 2011, 20:05:59
Idd. Zo groot is Nl. helemaal niet!
Als je in het midden woont is het max wat je rijdt 2 uur.

Valt best mee voor een dag lol!

En jij kan het weten. Volgens mij kom je nog geregeld in het dorp hier 5 km verderop. ;)

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 20:06:57
Wanneer ik een x in de omgeving kom zal ik mij melden.

Groningen is ff wat verder maar ook goed te doen op een zater- of zondag.

Sander.

Hoor het wel van je wanneer het zover is.

morca

Alex en Bleu Eyes,het is zo dat ik niet lang kan zitten 15 a 30 min dan moet ik iets gaan doen me rug gaan echt heel vervelend doen.
Dit haalde ik expres al niet aan omdat ik bijna elke M&G daarom moet laten schieten,en ik vind dat helemaal niet leuk.

Ik wil juist graag weg en bij ieder gaan luisteren,maar alleen van het ritje ben ik al gebroken,dan moet ik nog een daggie zitten.

Jammer maar het is niet anders,gelukkig als ik bezig blijf,want ik werk wel en klus ook wel eens wat thuis,gaat het goed.
Als ik maar niet teveel buk of zit ga ik gewoon door,houd ik me daar niet aan
oei heb wel eens goed pijn alleen omdat ik weer eens een keertje weg wil,dus tja dan laat je het maar.
Anders was ik al heel wat setje,s gaan luisteren na alle uitnodegingen

blue-eyes

Van het weekend nog in de buurt geweest, daarna naar Nijmegen en toen weer naar huis :D
Van de week nog 2 maal naar Maastricht ;) . Weekend weer naar Assen en Den Haag.

Positief bekijken, je kan erg veel muziek luisteren tijdens de ritjes :D :D

Ik doe niet echt meer aan M&G, maar kan me nog wel herinneren dat de reistijden ruim opwogen tegen het plezier. Zeker als met meerdere mensen in de wagen ging zitten.
Altijd lachen, voor je weet ben je er al.

@Morca: begrijpelijk!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Lex Groningen

Citaat van: morca op november 14, 2011, 20:17:34
Alex en Bleu Eyes,het is zo dat ik niet lang kan zitten 15 a 30 min dan moet ik iets gaan doen me rug gaan echt heel vervelend doen.
Dit haalde ik expres al niet aan omdat ik bijna elke M&G daarom moet laten schieten,en ik vind dat helemaal niet leuk.

Ik wil juist graag weg en bij ieder gaan luisteren,maar alleen van het ritje ben ik al gebroken,dan moet ik nog een daggie zitten.

Jammer maar het is niet anders,gelukkig als ik bezig blijf,want ik werk wel en klus ook wel eens wat thuis,gaat het goed.
oei heb wel eens goed pijn alleen omdat ik weer eens een keertje weg wil,dus tja dan laat je het maar.

Kan me dan goed voorstellen dat je die lange ritten dan liever niet hebt.

Xander32

Citaat van: morca op november 14, 2011, 20:17:34

Minder! En heel herkenbaar - heb zelf ook een chronisch rugprobleem (buldging discus) en een aantal jaren terug, in de acute fase kon ik ook niet zitten, alleen lopen en liggen ... Dat beperkt je sociaal leven fors heb ik destijds ervaren :-[.

Sander.

morca

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 20:30:17
Minder! En heel herkenbaar - heb zelf ook een chronisch rugprobleem (buldging discus) en een aantal jaren terug, in de acute fase kon ik ook niet zitten, alleen lopen en liggen ... Dat beperkt je sociaal leven fors heb ik destijds ervaren :-[.

Sander.

oei Sander,dat klinkt niet fijn,wist ik niet eens joh terwijl we elkaar terloops wel vaker hebben gesproken op het forum,even gegoogeld ,is niet mis, sterkte ermee.
En wat je beschrijft herken ik ook maar wat te goed....

HTip

Sterkte allebei met jullie rug. Wees er zuinig op!

@BE: Je weet dat je nog steeds welkom bent hé? Moet het alleen van te voren weten. Deze maand overigens niet meer, maar als je in de buurt bent hoor ik het wel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: morca op november 14, 2011, 21:09:14
oei Sander,dat klinkt niet fijn,wist ik niet eens joh terwijl we elkaar terloops wel vaker hebben gesproken op het forum,even gegoogeld ,is niet mis, sterkte ermee.
En wat je beschrijft herken ik ook maar wat te goed....
Citaat van: HTip op november 14, 2011, 22:38:52
Sterkte allebei met jullie rug. Wees er zuinig op!
Ach, de rugproblemen spelen momenteel minder een rol hoor. Door de jaren heen heb ik m`n fysiek wel leren kennen, waar mijn grenzen liggen. Dat i.c.m. een aantal leefregels maakt dat ik er momenteel goed mee kan leven. Ik moet alleen niet heel zwaar gaan tillen, niet met een gebogen en/of wat gedraaide rug tillen, niet langdurig zitten op een voor mij slechte stoel/bank (dat zijn er veel) en zorgdragen voor een matras die goede ondersteuning kan bieden. En als ik daarnaast voldoende in beweging blijf (sportschool, versterken en soepel houden van m`n fysiek) dan kan ik verder bijna alles doen en laten wat ik wil :).

Sander.

HTip

Citaat van: Xander32 op november 15, 2011, 19:04:44
Ach, de rugproblemen spelen momenteel minder een rol hoor. Door de jaren heen heb ik m`n fysiek wel leren kennen, waar mijn grenzen liggen. Dat i.c.m. een aantal leefregels maakt dat ik er momenteel goed mee kan leven. Ik moet alleen niet heel zwaar gaan tillen, niet met een gebogen en/of wat gedraaide rug tillen, niet langdurig zitten op een voor mij slechte stoel/bank (dat zijn er veel) en zorgdragen voor een matras die goede ondersteuning kan bieden. En als ik daarnaast voldoende in beweging blijf (sportschool, versterken en soepel houden van m`n fysiek) dan kan ik verder bijna alles doen en laten wat ik wil :).

Sander.
Gelukkig heb je je leefstijl kunnen aanpassen. Ik vraag dan wel af of je een hele dag bij mij in een bioscoopstoel kan zitten. Maar dat zien we tegen die tijd wel. Even een stukje lopen kan natuurlijk altijd.
Showcase - Topic

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op november  7, 2011, 10:29:42
De Velodyne doet dat een heel stuk beter; ik heb nog nooit een subwoofer zo snel kunnen integreren als deze. Ik ben nu (nog) steeds aan het spelen met de "mute" van de Velo, omdat ik steevast begin te twijfelen of die wel meedoet. Maar wanneer ik die dan demp (mute) valt er een laagje weg, iets van fundament, heel subtiel. De Velo doet voor mij, in mijn set exact hetgeen ik er van verwacht.

Echter, dat de BK XXLS 400 met zijn 12" driver meer lucht kan verplaatsen (t.o.v. de 8" v.d. Velo) is ook wel duidelijk. Maar spl is niet hetgeen ik zoek.

Sander.

Mooi verwoord Sander. Het is ook precies hetgeen ik in een subwoofer zoek.
Wat hebben jullie een hoop M&G's zeg! Wel tof hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten