Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

Ik vind Volvo 's op de een of andere manier toch altijd wel stoere bakken. Ze hebben gewoon iets. Gefeliciteerd met je aanwinst!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Kijk eens aan dat is dus de nieuwe leuke aanwinst waardoor je iets anders moest laten schieten. ;)
Veel rijplezier toegewenst.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Jumping Jack

Volvo's zijn leuke en betrouwbare wagens, vooral het veiligheidsgevoel dat je erin hebt is geweldig. Als ik van mijn V50 eens met de Fiat Panda van mijn vriendin rijd, dan zit ik bijna continu met toegeknepen billen... en dat is niet omwille van de ontzagwekkende snelheid van de Panda.  :D

Veel plezier ermee!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

djaxx

Citaat van: Jumping Jack op mei 13, 2011, 14:44:00
Volvo's zijn leuke en betrouwbare wagens, vooral het veiligheidsgevoel dat je erin hebt is geweldig. Als ik van mijn V50 eens met de Fiat Panda van mijn vriendin rijd, dan zit ik bijna continu met toegeknepen billen... en dat is niet omwille van de ontzagwekkende snelheid van de Panda.  :D

Veel plezier ermee!

Dus maw ben jij zo liefdevol dat je je vriendin met een onveilig wagentje laat rondbollen?  :clapping:

Jumping Jack

Neen, ik doelde eigenlijk meer op de perceptie van onveiligheid in de Panda tov de Volvo die gebouwd is als een tank...  :angel: Daarbij, de Panda wordt eigenlijk enkel gebruikt voor stadsverkeer, grote afstanden gebeuren met de Volvo...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Thx alle voor de leuke reply  :clapping:.

Vraag een kind een auto te tekenen en je komt al snel op model Volvo  :D (nog de juiste kleur ook !!!).
Citaat van: The Vampire op mei 13, 2011, 11:21:47
Ik vind Volvo 's op de een of andere manier toch altijd wel stoere bakken. Ze hebben gewoon iets. Gefeliciteerd met je aanwinst!

Tja, prioriteiten, had graag gezien dat jij met jouw verkoop tot het najaar had gewacht ;).
Citaat van: Alex Groningen op mei 13, 2011, 14:40:30
Kijk eens aan dat is dus de nieuwe leuke aanwinst waardoor je iets anders moest laten schieten. ;)
Veel rijplezier toegewenst.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 13, 2011, 19:19:09
Tja, prioriteiten, had graag gezien dat jij met jouw verkoop tot het najaar had gewacht ;).

Sander.

Je weet hoe de 2e hands markt op dit moment in elkaar zit, dus wie weet. ;)
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Xander32

Tja; `t zou mooi zijn voor mij maar ik gun jou wel een spoedige verkoop  ;).

Citaat van: Alex Groningen op mei 14, 2011, 08:12:23
Je weet hoe de 2e hands markt op dit moment in elkaar zit, dus wie weet. ;)

Zaterdag een M&G gehad met 2 andere liefhebbers bij een forumlid bij de buren (Marantzforum.nl): altijd weer bijzonder om nieuwe mensen te leren kennen met een gezamelijke interesse. Het was dan ook gezellig en boeiend. Ik heb er kunnen kennismaken met speakers van het merk Totem. Het betroffen Arro`s; relatief kleine en slanke zuiltjes met een voor mij verrassend volwassen geluid, welke ik voorts ook als vloeiend en natuurlijk heb ervaren. Natuurlijk kunnen zulke slanke zuiltjes maar beperkt (bass-)druk leveren, dat werd mij al snel duidelijk.
De versterking betrof een Accuphase 305 en de bron een Marantz CD 11 LE. Tevens kunnen ervaren wat een mooie ic de Siltech FTM 4 G3 is.

Al met al een leuke middag :headbanging:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Binnenkort een M&G waar de 718 BE en de BE 718 DMD naast elkaar staan :clapping:, ik ben heel benieuwd !

Sander.

Maro

Jaaaaa dat heeft Andre goed geregeld zeg, :clapping: Ik had het er vanmiddag met Ronald nog over. Die had er ook al zin in. We zeiden al tegen mekaar. Even die Pro accuboor van Ronald mee...even de zaak afleiden en snel de DMD's eruit schroeven en de standaard Usher tweeters terug plaatsen.... ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2011, 15:18:35
Binnenkort een M&G waar de 718 BE en de BE 718 DMD naast elkaar staan :clapping:, ik ben heel benieuwd !
Sander.

Wanneer is binnenkort? ;) Ben ook wel benieuwd naar jullie bevindingen, en welke tweeter als winnaar bij jullie uit de bus komt.

Xander32

Shame on you  8).
Citaat van: Maro op mei 28, 2011, 23:54:00
Jaaaaa dat heeft Andre goed geregeld zeg, :clapping: Ik had het er vanmiddag met Ronald nog over. Die had er ook al zin in. We zeiden al tegen mekaar. Even die Pro accuboor van Ronald mee...even de zaak afleiden en snel de DMD's eruit schroeven en de standaard Usher tweeters terug plaatsen.... ;D

Ik ben al aan het aftellen; nog 7 nachtjes slapen  ;D.
Citaat van: Alex Groningen op mei 29, 2011, 07:22:51
Wanneer is binnenkort? ;) Ben ook wel benieuwd naar jullie bevindingen, en welke tweeter als winnaar bij jullie uit de bus komt.

Sander.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2011, 07:35:45
Ik ben al aan het aftellen; nog 7 nachtjes slapen  ;D.

Sander.

Kijk eens aan, dat is al lekker snel. Alvast veel plezier met jullie vergelijking.

Former member 78

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2011, 15:18:35

Sander.

Dat is leuk!
Ben benieuwd of jij de DMD ook té vindt ;)

Xander32

Ik probeer er wel zo blanco mogelijk in te gaan en het mooie is dat wij identieke speakers, op de tweeters na, 1 op 1 met elkander kunnen vergelijken, in voorts gelijke opstelling en ruimte en omstandigheden.

Maar ook als de DMD`s een upgrade blijken zal ik niet (direct) tot de aankoop over gaan.
Zoals eerder aangegeven wil ik eerst mijn huidige keten in mijn nieuwe ruimte hebben staan en daar dan een poosje aan hebben kunnen wennen. Indien de 718`s dan voldoende druk leveren zal er allicht een upgrade komen in de vorm van de DMD`s en indien de 718`s onvoldoende druk leveren ga ik voor zuilspeakers. Allicht MD-1 of MD-2, al dan niet met DMD`s.

Daarnaast hoop ik dat Alex dan z`n MF pre en ev nog te koop heeft staan 8) (of een totaal nieuwe keten van Naim i.c.m. Neat blijft ook nog steeds door m`n koppie spoken  ::)).

Sander.

Citaat van: ArjanR1 op mei 29, 2011, 12:55:57
Dat is leuk!
Ben benieuwd of jij de DMD ook té vindt ;)

Former member 78

Verstandig om eerst even te wachten tot dat jij de ruimte af hebt ;)

Ben benieuwd wat hier volgende week zondag staat ;D

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2011, 13:18:29
Daarnaast hoop ik dat Alex dan z`n MF pre en ev nog te koop heeft staan 8) (of een totaal nieuwe keten van Naim i.c.m. Neat blijft ook nog steeds door m`n koppie spoken  ::)).
Sander.

Heb het idee dat die kans vrij groot is dat ik ze dan nog heb. ;)

Xander32

Vandaag samen met 3 muziekvrienden een M&G gehad waarbij wij dankzij de inspanningen van Drees62 de Usher BE 718 en de BE 718 DMD,  1 op 1 met elkaar konden vergelijken. En om enigszins nutteloze welles-nietes-discussies proberen te voorkomen: onderstaande betreft puur mijn eigen ervaren van het 1 op 1 vergelijk, vanuit mijn referentiekader en mijn muzikale voorkeur.

Eerst hebben wij verschillende software beluisterd, op de BE  718, om te wennen aan de set (Marantz PM 15 S2 en SA 11 S1) en akoestiek (betreffende ruimte is in hoge mate akoestisch geoptimaliseerd). Vervolgens ieders 1 nummer uitgekozen die men goed kent, welke om beurten op de BE en de DMD werden afgespeeld.

Het verschil tussen beide speakers was relatief groot te noemen;
de DMD heeft t.o.v. de BE een betere detaillering en het hoog is nadrukkelijker aanwezig. Hetgeen wat na langer luisteren ook duidelijk werd is dat alleen de zeer goede opnames ("audiofiele cd`s"), waarin niet de nadruk op het hoog lag, in het algemeen beter klonken op de DMD- dan de BE-versie. Bij alle overige software, hetgeen meer dan 90 % van mijn collectie betreft, ging mijn duidelijke voorkeur uit naar de BE-versie.

Indien je als uitgangspunt neemt dat de beste speaker die is welke het meeste weer kan geven, dan is de versie met de DMD-tweeter de beste. Echter, het hoog was zo nadrukkelijk aanwezig t.o.v. het overige frequentiebereik, dat er i.c.m. de toename van detaillering er een onrustig en daardoor vermoeiend geluidsbeeld ontstond.  Resumé: ik heb de BE 718 als de meer gebalanceerde speaker ervaren en in mijn huidige situatie komt er dan ook zeer zeker geen upgrade naar de BE 718 DMD.

Naast bovenstaande heb ik vooral ook een heel gezellige zondag gehad, waarin ik met deze muziekvrienden over onze gezamelijke hobby heb kunnen bomen en tevens heb ik weer kennis mogen maken met diverse nieuwe software. Al met al een top-dag  :thumbs-up:.

Sander.

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2011, 13:18:29
Ik probeer er wel zo blanco mogelijk in te gaan en het mooie is dat wij identieke speakers, op de tweeters na, 1 op 1 met elkander kunnen vergelijken, in voorts gelijke opstelling en ruimte en omstandigheden.

Maar ook als de DMD`s een upgrade blijken zal ik niet (direct) tot de aankoop over gaan.
Zoals eerder aangegeven wil ik eerst mijn huidige keten in mijn nieuwe ruimte hebben staan en daar dan een poosje aan hebben kunnen wennen. Indien de 718`s dan voldoende druk leveren zal er allicht een upgrade komen in de vorm van de DMD`s en indien de 718`s onvoldoende druk leveren ga ik voor zuilspeakers. Allicht MD-1 of MD-2, al dan niet met DMD`s.

Daarnaast hoop ik dat Alex dan z`n MF pre en ev nog te koop heeft staan 8) (of een totaal nieuwe keten van Naim i.c.m. Neat blijft ook nog steeds door m`n koppie spoken  ::)).

Sander.

Xander32

CiteerEerst hebben wij verschillende software beluisterd, op de BE  718, om te wennen aan de set (Marantz PM 15 S2 en SA 11 S1) en akoestiek (betreffende ruimte is in hoge mate akoestisch geoptimaliseerd).

D.m.v. diffusers op voor- en achterwand, Akotherm absorptiepanelen & D20 en een velours gordijn heeft betreffende mede-forumlid er een nagalmtijd van 0,4 s weten te realiseren.

Sander.

johan79

Waren dit de orginele DMD speakers of de Be-versie waar een DMD ingezet was?
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Xander32

De orginele, met dank aan een forum-sponsor en Usher-importeur uit Enschede ;).

Sander.
Citaat van: johan79 op juni  6, 2011, 11:08:31
Waren dit de orginele DMD speakers of de Be-versie waar een DMD ingezet was?

HTip

Goed van je om ze naast elkaar te beluisteren. Het gaat natuurlijk ook om smaak of een BE- of DMD-tweeter je bevalt of niet. In ieder geval heb je bevestiging dat je speaker al heel goed is en matched met je set.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Idd.; ik was oprecht benieuwd naar de DMD-versie en nam de upgrade serieus in overweging (€600,- bijbetalen op de BE`s). Maar na de nodige lof-uitingen hier op het forum hoorde ik uit eigen kring ook minder positieve ervaringen. Daarom ben ik ook blij dat ik zelf beide 1 op 1 heb mogen vergelijken.

Ter info: de 3 mede-hifi-liefhebbers hebben vergelijkbare conclusies getrokken uit het 1 op 1 vergelijk (zie verslag bij de buren - Marantz-forum).

Sander.

Citaat van: HTip op juni 10, 2011, 17:04:41
Goed van je om ze naast elkaar te beluisteren. Het gaat natuurlijk ook om smaak of een BE- of DMD-tweeter je bevalt of niet. In ieder geval heb je bevestiging dat je speaker al heel goed is en matched met je set.

Xander32

Wordt weer tijd om dit draadje eens ff af te stoffen:

Zondag a.s. ga ik luisteren naar een andere sub t.b.v. het aanvullen/ondersteunen van m`n Ushers;

Ben benieuwd of het een upgrade betreft  :unsure:. In eerste instantie was ik sceptisch over de meerwaarde van een sub in een stereo-set. Mede dankzij het nodige pushen door enkele forumleden bij de buren, ben ik nu na een jaartje met sub daarvan wel overtuigd.

De BK is gezien de prijs-kwaliteit echt een super sub maar hobbelt toch enigzins achter de Ushers aan. Ik verwacht (lees: hoop) dat de Velodyne met z`n kleinere driver maar drievoudige vermogen sneller en accurater zal zijn en daardoor een betere integratie in mijn set. Tevens lijkt mij de deels autom. set-up een hele aanwinst.

Daarnaast zal de Velo minder geweld geven en minder diep gaan dan de BK, echter gaat er maar zeer weinig muziek lager dan 30 Hz. (ik draai geen kerkorgelmuziek en heb de pest aan electronische muziek  ;)).

Ben benieuwd !

Sander.

hifivogel

Ik ben ook wel benieuwd naar je verhaal. Ik twijfel heel erg wel of geen sub.
audiostreaming sonos