Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Maro op augustus  1, 2011, 11:14:05
Gefeliciteerd met deze pracht sub. Hoop dat ie je goed gaat bevallen. Of eigenlijk niet want dat zou betekenen dat de Ushers blijven.... :blush:
Alleen om de looks zou ik hem al willen.  :wub:

Sterkte tot week 42.... :sadlike:



Thx Wim.


Tja de BE 718`s ... Recent enkele artikelen gelezen over de voordelen van een opstelling met goede monitoren i.c.m. een kwalitatief gelijkwaardige subwoofer t.o.v. zuilspeakers ... Die inzichten hebben mij mede doen besluiten om de Velo te kopen. Ik denk dat dit een redelijk toekomst-proof-combi is welke in vele ruimtes tot z`n recht zal komen. Maar ik sluit niets uit voor de toekomst; ik ben steikem nog steeds wel in love with the MD-1 / MD-2 :inlove:. Of helemaal om naar een Naim - Neat combi :sigh:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Gelukkig, er is nog hoop... ;D  Gauw weg blijven van de diverse fora en sparen gaan...... :hehe:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2011, 11:35:27
s ... Recent enkele artikelen gelezen over de voordelen van een opstelling met goede monitoren i.c.m. een kwalitatief gelijkwaardige subwoofer t.o.v. zuilspeakers ... Die inzichten hebben mij mede doen besluiten om de Velo te kopen.

Dus een aankoop gebaseerd op het lezen van artikelen?

Heb je ook zelf de verschillen beluisterd of neem je het voor lief...

Xander32

Citaat van: Maro op augustus  1, 2011, 11:38:52
Gelukkig, er is nog hoop... ;D  Gauw weg blijven van de diverse fora en sparen gaan...... :hehe:




;) Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: S@m op augustus  1, 2011, 11:42:57
Dus een aankoop gebaseerd op het lezen van artikelen?

Heb je ook zelf de verschillen beluisterd of neem je het voor lief...
Mede doen besluiten schreef hij toch.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: S@m op augustus  1, 2011, 11:42:57
Dus een aankoop gebaseerd op het lezen van artikelen?

Heb je ook zelf de verschillen beluisterd of neem je het voor lief...

Hey vriend S@m,

Die discussie ga je maar fijn ergens anders starten ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

#781
Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2011, 11:46:51
Hey vriend S@m,

Die discussie ga je maar fijn ergens anders starten ;).


Sander.



Vriend Sander, ik zou graag willen weten op dit publiekelijk forum of je ook daadwerkelijk een vergelijk hebt gemaakt tussen monitoren/sub en vloerstaanders gebaseerd op een monitor. We lezen tenslotte (bijna) allen om iets op te steken van een ander. Of niet...?




Xander32

#782
Citaat van: S@m op augustus  1, 2011, 11:54:39
Vriend Sander, ik zou graag willen weten op dit publiekelijk forum of je ook daadwerkelijk een vergelijk hebt gemaakt tussen monitoren/sub en vloerstaanders gebaseerd op een monitor. We lezen tenslotte (bijna) allen om iets op te steken van een ander. Of niet...?

Je hebt duidelijk de beste bedoelingen met jouw prikkelende vraagstelling ;D. Ik heb hier zelf meerdere vloerstaanders gehad en meerdere monitoren (met sub). Daarnaast gedurende diverse M&G`s de nodige combi`s gezien en gehoord. Die ervaringen tezamen met betreffende leesvoer hebben mij als rationeel mens doen besluiten om tot de aankoop van de Velodyne subwoofer te gaan. Daarmee hoop ik nog lang, ook na de verhuizing, van mijn huidige set te kunnen genieten.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2011, 12:01:54
Je hebt duidelijk de beste bedoelingen met jouw prikkelende vraagstelling ;D. Ik heb hier zelf meerdere vloerstaanders gehad en meerdere monitoren (met sub). Daarnaast gedurende diverse M&G`s de nodige combi`s gezien en gehoord. Die ervaringen tezamen met betreffende leesvoer hebben mij als rationeel mens doen besluiten om tot de aankoop van de Velodyne subwoofer te gaan. Daarmee hoop ik nog lang, ook na de verhuizing, van mijn huidige set te kunnen genieten.


Sander.

't Is idd prikkelend bedoelt, maar tevens ben ik oprecht benieuwd naar beweegredenen om iets aan te schaffen.

Helder antwoord en nog bevredigend ook  ;)

Xander32

Citaat van: S@m op augustus  1, 2011, 12:04:35
't Is idd prikkelend bedoelt, maar tevens ben ik oprecht benieuwd naar beweegredenen om iets aan te schaffen.

Helder antwoord en nog bevredigend ook  ;)

Is het jouw vak of er ooit aan gedacht om er jou kost mee te gaan verdienen: het stellen van vragen, d.w.z. het interviewen dan wel auditten ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2011, 12:23:28
Is het jouw vak of er ooit aan gedacht om er jou kost mee te gaan verdienen: het stellen van vragen, d.w.z. het interviewen dan wel auditten ¿


Sander.

Nou niet gaan dissen hè...  ;D

Xander32

Citaat van: S@m op augustus  1, 2011, 12:28:27
Nou niet gaan dissen hè...  ;D

Haha ... grappig dat je het zo oppakt, maar ondertussen was het wel een serieuze vraag van mijn kant  ;D.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Straks iemand die m`n oude liefde gaat uitproberen: de BK. Eens zien wat dat gaat geven (ik hoop weer een doos minder op zolder en wat euris rijker).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

SOLD  :clapping:. Hiermee een happy BK- en een happy Velodyne gebruiker erbij op `t forum.


Sander.

Citaat van: Xander32 op augustus  2, 2011, 16:41:19
Straks iemand die m`n oude liefde gaat uitproberen: de BK. Eens zien wat dat gaat geven (ik hoop weer een doos minder op zolder en wat euris rijker).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Gefeliciteerd,

Nu lekker spelen met je velo!  :headbanging:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Feli met je "subje" :D Ik heb verschillende Velodynes gehoord en meegemaakt en ze waren allemaal even indrukwekkend en ook de reden dat ik nu ook tot de gelukkigen behoor :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#791
Citaat van: HTip op augustus  4, 2011, 12:55:58
Feli met je "subje" :D Ik heb verschillende Velodynes gehoord en meegemaakt en ze waren allemaal even indrukwekkend en ook de reden dat ik nu ook tot de gelukkigen behoor :pompom:

Citaat van: high-q op augustus  2, 2011, 23:19:53
Gefeliciteerd,

Nu lekker spelen met je velo!  :headbanging:

Thx :headbanging:.
Maar ik ga proberen mijn drang op te houden totdat ik mijn intrek neem in het andere huis ...
Heeft ook een practische reden: ik dien andere ls.kabels (lees: meer lengte) en t.b.v. de Velo een stereo interlink van een metertje of 3 a 4 te kopen.

De ls.kabels worden dezelfde als nu (Cardas Crosslink met QED afmontage) alleen meer lengte en de stereo interlink gaat op aanraden van een gewaardeerde forumsponsor een door hen afgemonteerde Mogami kabel worden. Beide aankopen zijn te overzien betreft de euris en daarmee te verantwoorden naar m`n vriendin :P. Voordien zal ik m`n huidige 2 x 2,5 m + 1 x 1,5 meter Cardas Crosslink in de verkoop doen; dus als er interesse is  ;).


Sander.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Weet je nu de lengtes dan al Xander, en heeft de Velo er standaard geen kabel bij? Ik heb bij mijn BK volgens mij standaard een dubbel uitgevoerde RCA sub kabel gekregen van zeker 4 meter. Dat is de reden dat ik hem niet gebruik....veels te lang..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

yorkie13

deze kabel is 5 meter bij de BK

Xander32

Citaat van: Maro op augustus  4, 2011, 19:12:50
Weet je nu de lengtes dan al Xander, en heeft de Velo er standaard geen kabel bij? Ik heb bij mijn BK volgens mij standaard een dubbel uitgevoerde RCA sub kabel gekregen van zeker 4 meter. Dat is de reden dat ik hem niet gebruik....veels te lang..
Citaat van: RA SUBS op augustus  4, 2011, 19:28:20
deze kabel is 5 meter bij de BK

Nope, bij Velodyne zijn ze wat zuinigjes aangelegd in dat opzicht  8). Dat doet BK idd. heel netjes (spikes, high-level kabel met speakon en low-level kabel).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#795
Gisteren lekker burgelijk naar een aantal meubelzaken geweest: voor m`n nieuwe stekkie dient er nog een goed onderkomen te worden gevonden voor m`n hifi-gear en plasma. Wij waren beiden wel gecharmeerd van onderstaande. Het betreft een tv-dressoir (160x50x50) van massief eiken, met 3 schuifdeuren, achter de middelste zitten 2 planken voor m`n A5 en CD-1 en is aan de achterzijde open.




Maar we gaan nog een paar zaken meer af en onderzoeken de optie meubel-op-maat.
Indien jullie nog tips hebben: ik hou mij aanbevolen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Mooi meubel!

Heb je nog met de EQ van de Velodyne gespeeld?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op augustus  7, 2011, 12:04:27
Mooi meubel!

Heb je nog met de EQ van de Velodyne gespeeld?

De Velo staat nog in de doos op zolder  :butbut:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

raptile

Mooi drssoir hoor Sander.
Uiteraard zijn er vele meubelzaken maar meestal vind je toch niet echt wat je zoekt.
Ik ben heeel lang aan het zoeken geweest naar teak meubelen en ik weet inmiddels dat ik het uitzoeken van meubels toch niet zo leuk vind....

Xander32

Citaat van: raptile op augustus  7, 2011, 21:27:33
Mooi drssoir hoor Sander.
Uiteraard zijn er vele meubelzaken maar meestal vind je toch niet echt wat je zoekt.
Ik ben heeel lang aan het zoeken geweest naar teak meubelen en ik weet inmiddels dat ik het uitzoeken van meubels toch niet zo leuk vind....


Hahah... :D herkenbaar! Betreft teak zit er hier dichtbij (Druten) een leuke zaak met veel keuze en alles kan worden aangepast (lees: maatwerk).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT