Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

ik denk dat hier een 2 dingen door elkaar gehaald worden.
Je kan prima de Ushers fullrange laten spelen tot bv de 40 hz.
De xxls400 sluit je dan of High level aan , of op de pre out, en het filter zet je op
40 hz (filter op IN bij low level)

Het affilteren van het laag dmv line in en line out is met de xxls400 niet mogelijk.

Xander32

Ralf, begrijp ik het goed dat:
* je de 400 XXLS op dat punt kan laten bijkomen daar waar de Ushers gaan afvallen (-3Db. punt)?
* en dat zowel middels de high- als low-level aansluiting kan?

Welke van beiden aansluitingen geniet vervolgens de voorkeur?

Sander.

Sander.
Citaat van: RA SUBS op augustus 19, 2010, 16:32:08
De xxls400 sluit je dan of High level aan , of op de pre out, en het filter zet je op

Het affilteren van het laag dmv line in en line out is met de xxls400 niet mogelijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

De low level kabel heb je nog liggen, dus dat is eenvoudig aan te sluiten.
Bij een pre out op een stereoversterker gebruik ik echter liever de low level aansluiting.

hieronder een grafiekje van de Usher Be 718 met een -3db van 42 hz

Xander32

Thx. Ik ga dan in eerste instantie proef draaien met de stereo interlink welke bij de BK geleverd werd.

Heb nu (zelf) twee draadjes aangemaakt met hetzelfde onderwerp, dat is niet handig, daarom s.v.p. betreft aansluiten en afstellen sub t.b.v. stereo hier verder     http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103627.0

B.v.d.,

Sander.

Citaat van: RA SUBS op augustus 19, 2010, 16:46:54
De low level kabel heb je nog liggen, dus dat is eenvoudig aan te sluiten.
Bij een pre out op een stereoversterker gebruik ik echter liever de low level aansluiting.

hieronder een grafiekje van de Usher Be 718 met een -3db van 42 hz
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: RA SUBS op augustus 19, 2010, 16:32:08

Als ik het dus goed begrijp blijven hoe dan ook de Usher's meedoen, ook onder die 40Hz..?

Xander32

S@m

Xander32

Afgelopen dagen met diverse software de sub verder proberen te integreren in de set. Volgens mij is de integratie best redelijk gelukt. Echter ben ik nog niet geheel overtuigd van de sub in m`n set  :-\.

De sub geeft wel heel subtiel net dat beetje meer fundament maar om nou te zeggen dat daardoor het geheel naar een hoger plan wordt getild :unsure:.

Ik blijf er nog maar een poosje mee experimenteren.

Sander.

bmateijsen

Meten is weten...., maar ik denk dat de subwoofer die je nu hebt waarschijnlijk niet de kwaliteit van de rest van de keten kan evenaren.

Xander32

Zou kunnen. Echter deze staat er nu toch; ik probeer nog een tijdje uit. Indien mijn ervaring met deze sub niet gaat wijzigen gaat die de verkoop in (en dan zal er geen vervanger komen).

En ik zal idd. een kennis met de juiste aparatuur maar eens vragen om hier @home te komen meten (Andre ¿  :D).

Sander.

Edit: en toch lijkt het geheel met sub soms wat strakker te klinken in het laag ... zojuist een numer opstaan welke wat vet en minder strak in de bass klonk en ik dacht laat ik de sub eens weer uitzetten maar dat stond die al ... Na inschakelen klonk het geheel meer gecontroleerd ...

Citaat van: bmateijsen op augustus 24, 2010, 09:47:13
Meten is weten...., maar ik denk dat de subwoofer die je nu hebt waarschijnlijk niet de kwaliteit van de rest van de keten kan evenaren.

yorkie13

Inderdaad meten is weten.
Ook denk ik dat door de redelijk compacte ruimte het laag rond de overname tussen subwoofer en Ushers aardig wordt geboost
door de roomodes.Je had hier immers bij de HT opstelling ook last van.
DSP zou hier wel eens prima kunnen werken, en de anti mode 8033 C die je al hebt kan ook voor stereo via een adapter of
high of low level worden aangesloten tussen de MF versterker en de subwoofer.

HTip

Ben ik een paar weken niet op het forum, ben jij van HT naar stereo gegaan, 2x van speakers gewisseld en ik ben nog niet eens bij met lezen :o

In ieder geval veel luisterplezier. Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt. Nu nog een Velodyne sub en je bent klaar :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Hoeveel provisie krijg je van BB&G?

:D Sander.

Citaat van: HTip op augustus 24, 2010, 17:11:19
Ben ik een paar weken niet op het forum, ben jij van HT naar stereo gegaan, 2x van speakers gewisseld en ik ben nog niet eens bij met lezen :o

In ieder geval veel luisterplezier. Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt. Nu nog een Velodyne sub en je bent klaar :P

HTip

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2010, 17:47:56
Hoeveel provisie krijg je van BB&G?

:D Sander.

Goed idee :D Ik zal het eens met Bjorn hierover hebben :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

En, is er iets moois ontstaan tussen jullie tweetjes ¿

:P Sander.
Citaat van: HTip op augustus 24, 2010, 17:52:24
Goed idee :D Ik zal het eens met Bjorn hierover hebben :P

HTip

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2010, 22:28:35
En, is er iets moois ontstaan tussen jullie tweetjes ¿

:P Sander.
:D
Showcase - Topic

Xander32

Wederom een aantal albums met/en zonder sub geluisterd: de kansen zijn gekeerd ten gunste van de BK 8).

Sander.

Xander32

Nog steeds geen besluit genomen betreft de BK. Deze draagt zekers wat bij maar de meerwaarde is wat mij betreft in het stereo nog steeds niet erg groot.

Sander.

Citaat van: Xander32 op augustus 26, 2010, 13:17:11
Wederom een aantal albums met/en zonder sub geluisterd: de kansen zijn gekeerd ten gunste van de BK 8).

Sander.

silent cinema

Sander hoe ervaar je het verschil tussen je oude HT set en je nieuwe 2.0/2.1 set met film kijken?
Sony 75" - Sonos - B&W

Xander32

Door omstandigheden nog geen film weer gekeken, alleen nog maar genoten van cd`s en dat is echt een genot met de huidige installatie!
Heb momenteel zelfs de BD-speler nog niet weer aangesloten en de tv aan de versterker gelinked :crazy:. Binnenkort maar eens in orde maken!

Sander.
Citaat van: silent cinema op september  7, 2010, 00:20:37
Sander hoe ervaar je het verschil tussen je oude HT set en je nieuwe 2.0/2.1 set met film kijken?

silent cinema

Ik ben erg benieuwd en zie je ervaring graag tegemoet.
Sony 75" - Sonos - B&W

Xander32

Maakt mij nieuwsgierig: vanwaar die interesse ¿

Sander.
Citaat van: silent cinema op september  7, 2010, 19:50:09
Ik ben erg benieuwd en zie je ervaring graag tegemoet.

Martijnst1990

Bevallen de speakers in stereo nog steeds, Sander? :) Het is hier zó stil, dus ga ervan uit dat het allemaal goed klinkt ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Citaat van: Martijn90 op oktober  6, 2010, 20:47:18
Bevallen de speakers in stereo nog steeds, Sander? :) Het is hier zó stil, dus ga ervan uit dat het allemaal goed klinkt ;D
Tja, een mindere periode in mijn leven: relatie na bijna 10 jaar stuk gelopen en dan heb je ff wat andere zaken aan je hoofd dan deze hobby he :(.
Maar uiteindelijk komt alles weer goed hoor, ben weer volop aan het daten  ;D. Happy single momenteel  :P.

Maarre de laatste weken weer met regelmaat een cdtje in de lade geschoven: blijft echt een genot. De Ushers zijn m`n beste aankoop tot op heden, alhoewel de MF het ook erg lekker doet!

En ondanks de diversiteit aan merken in mijn set is het geheel om te smullen. Ben alleen nog steeds niet overtuigd betreft de BK in stereo... wordt vervolgd.

Sander.

pagr

Sterkte!

Gelukkig heb je je leven weer goed opgepakt (en bieden je Ushers genoeg troost).
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22