Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

S@m

x

Xander32

Vanmiddag mijn eigenlijke Usher BE 718`s opgehaald en de demo`s weer achtergelaten bij W&W.

Zojuist de stands gevuld met schelpenzand (9 kilo per stand): een meer accurate en droge bass is de positieve uitwerking daarvan. En tevens ruikt het hier nu net als in de volière van m`n pa eerder  :D.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2010, 21:48:51
Vanmiddag mijn eigenlijke Usher BE 718`s opgehaald en de demo`s weer achtergelaten bij W&W.

Heb je nu hagelnieuwe..?

Xander32

Nee, maar wel z.g.a.n.: zijn zelfs nog niet geheel ingespeeld (500 uur voor dezr Ushers ...).

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 14, 2010, 07:45:47
Heb je nu hagelnieuwe..?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus 14, 2010, 07:49:27
Nee, maar wel z.g.a.n.: zijn zelfs nog niet geheel ingespeels (500 uur voor dezr Ushers ...).

Dan is het imo niet vreemd dat het laag (nog) wat strakker klinkt. Hoeft dus niet aan het vullen van de stands te liggen....

Lekker inspelen   ;)

Xander32

We zullen zien wat het uiteindelijke eindresultaat is. Maar ben ondertussen al helemaal happy.
Daarbij: zal in nabije toekomst verhuizen en het is nog ff afwachten waar ik, en de Ushers,  dan terecht komen. Kan weer nieuwe (on-)mogelikheden geven.

Nu idd. lekker verder inspelen.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 14, 2010, 08:09:46
Dan is het imo niet vreemd dat het laag (nog) wat strakker klinkt. Hoeft dus niet aan het vullen van de stands te liggen....

Lekker inspelen  ;)

Plaatjes:

frank2

nb: als het goed is maar ik weet het niet zeker, kun je het zilveren plaatje onder je speakers weghalen, daarachter is een ruimte die kun je vol of halfvol doen met in plastic gestopt schelpenzans, dit zorgt zoals eerder geschreven voor een strakkere en wel iets mindere bas.
(bij mijn speakers is dat "gat" nogal groot)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2010, 12:46:33
nb: als het goed is maar ik weet het niet zeker, kun je het zilveren plaatje onder je speakers weghalen, daarachter is een ruimte die kun je vol of halfvol doen met in plastic gestopt schelpenzans, dit zorgt zoals eerder geschreven voor een strakkere en wel iets mindere bas.
(bij mijn speakers is dat "gat" nogal groot)

Dat hebben geloof ik veel van die Usher's hè! Toch zou ik loodkorrels preferen...

Xander32

Omdat ¿ Kan je dat onderbouwen, zelf heb ik er geen ervaring mee ben, echter wel nieuwsgierig.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 14, 2010, 13:31:21
Dat hebben geloof ik veel van die Usher's hè! Toch zou ik loodkorrels preferen...

erik s.

Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2010, 11:52:07
Omdat ¿ Kan je dat onderbouwen, zelf heb ik er geen ervaring mee ben, echter wel nieuwsgierig.

Sander.

het zand is goedkoop, maar gaat overal tussen zitten en ruikt naar anijs... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2010, 11:52:07

Sander.

Inderdaad wat Erik aangeeft, maar vooral omdat het soortelijk gewicht van loodkorrels hoger is dan dat van zand. Je wilt de boel verzwaren dus kiezen voor het 'zwaarste' en 'schoonste' lijkt mij dan logisch...

Xander32

Helder, thx.

Voorlopig blijf ik zo spelen - ga m`n mooie speakers niet volgooien met zand of loodkorrels.

Sander.
Citaat van: erik s. op augustus 15, 2010, 11:56:37
het zand is goedkoop, maar gaat overal tussen zitten en ruikt naar anijs... :)

Citaat van: S@m op augustus 15, 2010, 12:14:57
Inderdaad wat Erik aangeeft, maar vooral omdat het soortelijk gewicht van loodkorrels hoger is dan dat van zand. Je wilt de boel verzwaren dus kiezen voor het 'zwaarste' en 'schoonste' lijkt mij dan logisch...

Xander32

Van de week eens uitproberen of de BK sub van meerwaarde is in het stereo (high-level aangesloten).
Deze staat er toch. Zo niet: dan allicht in de verkoop 8).

Sander.

Martijnst1990

Zou wel mooi zijn als het meerwaarde bied natuurlijk. Maar.. zo niet, dan ben ik best geïnteresseerd in die mooie AntiMode  ;D  :angel:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Xander32

Ik zal het in gedachten houden 8).

Sander.
Citaat van: Martijn90 op augustus 15, 2010, 14:48:33
Zou wel mooi zijn als het meerwaarde bied natuurlijk. Maar.. zo niet, dan ben ik best geïnteresseerd in die mooie AntiMode  ;D  :angel:

S@m

Sander, hoe zitten de Usher's aan je stands ge(ont)koppeld..?

Xander32

Nu nog met van die standaard rubberen dopjes op de stands.
Wil de speakers echter gaan vastzetten met Pritt Posterbuddies.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 18, 2010, 13:51:19
Sander, hoe zitten de Usher's aan je stands ge(ont)koppeld..?

S@m

Citaat van: Xander32 op augustus 18, 2010, 20:32:55
Nu nog met van die standaard rubberen dopjes op de stands.
Wil de speakers echter gaan vastzetten met Pritt Posterbuddies.

Sander.

Als je een strakker laag wilt zou ik eens proberen de Usher's te 'ontkoppelen' van de stands. Spikes op de stands vastmaken, punt naar boven en hier bovenop de monitors. Je zou weleens positief verrast kunnen zijn...

Xander32

Ok, thx. Is een overweging waard.
Maar ben eigenlijk al heel blij met het huidige resultaat. De Ushers doen het echt heerlijk, de match met de MF A5 is super.

Sander.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 18, 2010, 21:51:25
Als je een strakker laag wilt zou ik eens proberen de Usher's te 'ontkoppelen' van de stands. Spikes op de stands vastmaken, punt naar boven en hier bovenop de monitors. Je zou weleens positief verrast kunnen zijn...

drees62

Citaat van: S@m op augustus 18, 2010, 21:51:25

Die BE 718's zijn aan de onderkant ook met pianolak afgewerkt. Daar zet ik echt geen spikes tegenaan  :crazy:
Mijn stands zijn uiteraard wel voorzien van spikes  :hehe:

Lex Groningen

Citaat van: drees62 op augustus 19, 2010, 08:05:37
Die BE 718's zijn aan de onderkant ook met pianolak afgewerkt. Daar zet ik echt geen spikes tegenaan  :crazy:
Mijn stands zijn uiteraard wel voorzien van spikes  :hehe:

Ook dat is weer op te lossen door de (vaak) bijbehorende schoteltjes aan de onderkant van de luidsprekers te plakken.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Xander32

Ik ben voornemens om de BK sub als proef mee te laten spelen met de Ushers.
Zijn er nog adviezen betreft de wijze van aansluiten en het afstellen van de sub?

Kan dit t.b.v. het stereo alleen middels de high-level aansluiting of ook middels de pre-out van de A5? Indien beide mogelijk zijn: wat is dan de beste optie en waarom?

B.v.d.,

Sander.

yorkie13

Dat kan of via de High level, of via de Pre out van de Musical Fidelity.
Ik gebruik op de buizen voorversterker de 2de pre out met hierop een mooi Monster stereo interlink van 2 m.
Met een mooie kabel kan je nog wat tweaken en winst behalen.
Indien zo aangesloten wel even het filter op IN zetten, anders speelt de subwoofer erg ver mee.

S@m

Als je 'm op de A5 aansluit kan je de Usher's niet affilteren bij een bepaalde frequentie (b.v. 80Hz) en dat lijkt me zonde...

Xander32

Dan is het high-level aansluiten dus de beste aansluiting in deze.

Sander.
Citaat van: S@m op augustus 19, 2010, 16:09:18
Als je 'm op de A5 aansluit kan je de Usher's niet affilteren bij een bepaalde frequentie (b.v. 80Hz) en dat lijkt me zonde...