Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Wow  :blink:

Ziet er indrukwekkend uit, je nieuwe aanwinst.
Ik heb ze nog nooit in het echt gezien/gehoord, maar gezien de reacties is het een hele mooie upgrade.
Proficiat  :thumbs-up:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Xander32

Thx voor de reacties :thumbs-up:. En ja Djaxx: over smaak ... (kom ze maar een x live aanschouwen en horen ;)).

Bjorn van BB&G heeft ook gelijk mijn Cardas Crosslink naar bi-wire omgebouwd t.b.v. de MD-1`s (Andre was zo slim om mij er op te attenderen om deze mee te nemen naar BB&G).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2010, 22:12:56
Thx voor de reacties :thumbs-up:. En ja Djaxx: over smaak ... (kom ze maar een x live aanschouwen en horen ;)).

Ja idd smaken verschillen. Dat het geluid een enorme stap vooruit zal zijn betwijfel ik geen moment. Moet toch wel erg goed zijn dan seg, vind mijn 714v's al zo goed en die waren waarschijnlijk nog pak minder dan jouw 816w's.
Geniet ervan makker!

Lex Groningen

Citaat van: djaxx op juli 29, 2010, 22:18:26
Ja idd smaken verschillen. Dat het geluid een enorme stap vooruit zal zijn betwijfel ik geen moment. Moet toch wel erg goed zijn dan seg, vind mijn 714v's al zo goed en die waren waarschijnlijk nog pak minder dan jouw 816w's.
Geniet ervan makker!

Heb een paar week geleden ook naar de 816 geluisterd, op zich een leuke luidspreker, maar was niet helemaal mijn smaak. Even later de 1027 mogen beluisteren en vond dat een flinke sprong vooruit (geweldige luidspreker) ten op zichte van de 816. Weer even later had ik hier de Usher MD 2 thuis staan, en een sound van een luidspreker die pakt me of pakt me niet, ik was op slag verliefd. Dus heb wel een beetje een idee hoe Sander nu thuis zit, flink aan het genieten. ;D Gewoon weer een hele mooie stap voorwaarts gemaakt.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

drees62

Vanmiddag dus mee geweest naar Hilversum en er een mooi stereo/HT-dagje van gemaakt. Bij aankomst stonden de Usher's al hongerig te wachten op de door Xander meegebrachte MF A5, prachtige versterker trouwens!
Bjorn heeft de boel aangesloten en luisteren maar. Al snel bleek dat deze MF een hele mooie match vormt met de Usher's die overigens wel wat sap lusten (op papier 87 db rendement maar in de praktijk ws nog wat lager). Dit is echter geen probleem voor de MF.
Heel veel controle in het laag, lekkere punch, mooi warm middengebied en prachtig gedefinieerd hoog. Nergens ook maar een scherp randje of enige schreeuwerigheid. Wellicht dat de goede akoestiek van de luisterruimte van BB&G hier ook een duit in het zakje deed maar dat zal de vergelijking met de Focals thuis bij Sander gauw genoeg uitwijzen.

Ook nog een demo gehad in hun (wel akoestisch) aangepaste HT-ruimte en gekeken naar scenes uit Iron Man en Transformers. Ik heb er maar één woord woord voor: gruwelijk!!!!
Maar dan wel gruwelijk mooi, gruwelijk gaaf, gruwelijk vet en bijna beangstigend. Oef wat gaaf    :headbanging: :headbanging:

Maarrrr, Sander gefeliciteerd met deze hele mooie speaker. Ga je heel veel luisterplezier van hebben!

Lex Groningen

Mooi omschreven. Ben er zelf ook achter gekomen dat de MF met de Ushers een erg mooie match is. De woorden die jij gebruikt kan ik alleen maar beamen. Denk of weet wel zeker dat Sander de komende jaren hier veel plezier aan gaat beleven.

Ben wel benieuwd wat Bjorn en Garmt vinden van deze combinatie. Misschien dat zei hier nog wat over kunnen vertellen. Neem aan dat jullie hier ook nog wel een oordeel over hebben?
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Dirc

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2010, 21:27:16
Een geleend plaatje voor een eerste indruk, eigen komen z.s.m. 8)

Sander.

gvd, das niet verkeerd!

djaxx

Citaat van: Alex Groningen op juli 29, 2010, 23:22:34
Mooi omschreven. Ben er zelf ook achter gekomen dat de MF met de Ushers een erg mooie match is. De woorden die jij gebruikt kan ik alleen maar beamen. Denk of weet wel zeker dat Sander de komende jaren hier veel plezier aan gaat beleven.

Er van uitgaande  dat hij deze volgend jaar niet upgrade :)

HTip

Citaat van: HTip op juli 29, 2010, 18:21:01
Mogen we je feliciteren met je nieuwe aanwinst?

Ik zag dat de MD-1's verkocht waren ;)
Ja dus. Mooie aanwinst 8)

Dat wordt een druk weekend ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Citaat van: djaxx op juli 30, 2010, 00:05:46
Er van uitgaande  dat hij deze volgend jaar niet upgrade :)

Gaan we maar niet van uit toch? ;D

Joris1971

Gefeliciteerd Sander!

Mooie aanwinst  :clapping:  :pompom: :pompom:

bmateijsen

Xander en Drees leuk dat jullie er waren en dank voor de complimenten 8).
Veel plezier met de Ushers!

Groet,

Bjorn

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op juli 29, 2010, 21:27:16
Een geleend plaatje voor een eerste indruk, eigen komen z.s.m. 8)

Sander.

Veel plezier met je nwe aanwinsten......

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Martijnst1990

Wauw gefeliciteerd! Wat een prachtige speaker zeg  :wub:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

riesjdabietsj

Wow, mooie luidspreker om te zien!  :inlove: Ben benieuwd naar de eigen foto's, die zijn vaak nog mooier  :pompom: :pompom:

Veel plezier ermee!
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: LG C3 OLED 77" | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Xander32

Na thuiskomst van `t werk direct de MD-1`s opgesteld, een paar foto`s geschoten, de A5 en CD-1 boven op het meubel geplaatst i.v.m. testen netsnoeren (volgende week) en natuurlijk al de nodige cd`s geluisterd.

Eerste indrukken met de MD-1`s in eigen ruimte: mooi open en gedetailleerd hoog, warme mids en een behoorlijke punch in het laag. T.o.v. de 816W`s: minder scherp in het hoog, een (nog) krachtiger en meer natuurlijk mid (stemmen hebben opeens meer body, natuurlijk timbre), toename detail (uitklinken van instrumenten/nuances in stemmen)terwijl ik het totale geluidsbeeld als rustiger ervaar, een groter stereobeeld(m.n. hoogte en breedte, diepte blijft beperkt t.g.v. plaatsingsproblemen speakers) en een betere plaatsing. Is dan alles positief - nee: het bass-probleem welke ik hier had is onveranderd (duidelijk een akoestiek probleem).

Plaatjes bij mijn praatjes:

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

bmateijsen

Xander,

Maak eens een foto van je luisterpositie. Misschien verklaart dat wat meer...

Groet,

Bjorn

Dirc

Trouwens Xander,

Staat je sub daar wel het meest ideaal? In een hoek bouwt ie meer druk op en als ie iets vrijer staat minder natuurlijk.
Ik heb mijn sub, omdat het geluid erg rommelig was juist uit de hoek gehaald en op graniet geplaatst.

Resultaat was een erg strakke muzikale bass.

pagr

Mooi, ziet er heel mooi uit.  Zal ik mij 826W's maar inruilen voor die MD2's die op dit forum ook te koop zijn  :angel:
Ik ben benieuwd welke ervaringen je ons na dit weekend deelt.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

S@m

Probeer eens een harde ondergrond voor je cd speler en versterker. Houten meubel, bierviltjes, vibrapods, originele feets, en ook nog eens de cd speler op vibrapods, originele voetjes bovenop de versterker zal waarschijnlijk een rommelig, zompig laag geven.

Misschien eens een glazen of hardstenen plaat op je meubel en dan met keramische feets (b.v. Ceraballs) rechtstreeks onder het chassis van je apparatuur proberen...

Dirc

Wellicht eerst met de sub schuiven voor je met je apparatuur aan de slag gaat, dit is imo meer finetuning.

Xander32

Citaat van: bmateijsen op juli 30, 2010, 21:51:46
Xander,

Maak eens een foto van je luisterpositie. Misschien verklaart dat wat meer...

Groet,

Bjorn
Zal morgen ff `n foto schieten, al kan je deze in start-post al wel zien: zit met de rug tegen de muur aan, een 20 cm naar voren met de bank en weg is het probleem heb ik reeds vernomen ... Duidelijk gevalletje plaatsing/akoestiek.

Sander.

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op juli 30, 2010, 22:05:28
Zal morgen ff `n foto schieten, al kan je deze in start-post al wel zien: zit met de rug tegen de muur aan, een 20 cm naar voren met de bank en weg is het probleem heb ik reeds vernomen ... Duidelijk gevalletje plaatsing/akoestiek.

Sander.

De muur zorgt ervoor dat een specifiek frequentiegebied veel meer aanwezig (over het algemeen altijd tussen de 35 en 80 hrz, maar nooit hetzelfde gebied). Dus inderdaad niet met je hoofd bij de muur zitten ;).

Groet,

Bjorn