Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Nee, ik zat aan het bier.  8)

Maar ja, ik ben serieus. Ik kan er zelf ook niet bij.

Groeten...

HTip

Ik heb de foto van je prachtige aanwinst verkleind.
Als je in die post op verander klikt zie je hoe ik dat heb gedaan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HuubF

Hoe is de situatie in Huize Kwabbernoot?
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Wat is de naam van de plank?
Waar kun je het aanschaffen?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

HuubF

Citaat van: Rowdy op april 21, 2014, 10:13:53
Wat is de naam van de plank?
Waar kun je het aanschaffen?

Suzy Wong, te koop bij Sonority Audio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy

Op hun site zie ik er niets over staan.
Als ik google op Suzy Wong krijg ik iets heel anders te zien.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op april 21, 2014, 09:29:45
Hoe is de situatie in Huize Kwabbernoot?

Ja, vertel het ons... :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kwabbernoot

Sonority inderdaad. Het is nog maar heel kort op de markt en als ik het goed heb komt er nog een aparte website.

@Huub: Hoe is de situatie. Euhhm, in het kort: ik ben om.

Iets langer:
Het is bizar hoe het beeld strak op zijn plek blijft staan terwijl ik door de kamer wandel. Ook als ik in een hoek ga staan blijft het geluid hetzelfde. Laat ik mijn hoofd achter een kast zakken, blijft het beeld strak gestoken én de frequentie responsie gelijk. Dat is echt absoluut bizar. Op die plek sta ik één meter links van de linker luidspreker (gezien vanaf de luisterplek) én in een hoek van de kamer en toch blijft het beeld gelijk. Ik kan er echt niet bij. Van de andere kant heb ik daar natuurlijk ook niet zo heel veel aan. Ik ga echt niet achter een kast zitten luisteren naar muziek.
Daarnaast blijven de andere eerder genoemde kenmerken ook gewoon staan. De bas is indrukwekkend, doortekend, diep en vol dynamiek. Ik schrok gisteren zelfs van een nummer dat ik al heel lang ken (The Couche van Alanis Morrisette van het album supposed former ...). Dat is sowieso al een nummer dat fraai gedragen wordt door een ronkend laag, maar gisteren was het van een andere orde.
Het hoog is ook iets minder scherp geworden wat ook wel prettig is want dat was zo ongeveer het enige waarmee ik moeite bleef houden met mijn nieuwe Threshold voorversterker. Qua klank is het weer veel meer richting mijn Audio Research SP11 gegaan. Ook apart.
Het valt trouwens wel op dat niet alle muziek ervan profiteert. Zo klonk de remaster van The Year of the Cat van AL Steward helemaal nergens naar en de originele cd klonk dan wel weer goed.
Nu staat The Trinity Session op van The Cowboy Junkies en man, wat klinkt ook dit lekker.

Top aanschaf. Het is een beetje of ik een nieuwe akoestiek heb gekocht. Daar lijkt het denk ik nog het meest op.

Groeten...

chansig

Mooi....klinkt weer erg overtuigend. Mijn financiën komen langzaam in de buurt van een tegel. :D

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Kwabbernoot

Tja, maar jij hebt al twee tegeltjes. De stap vooruit zou bij jou dus niet zo groot zijn, als hij er al is.

Hoe was het experiment met de tv?

Groeten...

chansig

Is nog bezig...ze liggen er nu een halve dag onder. Vanavond eens kijken of ik verschillen meen waar te nemen.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

YamahaRXV

Hmm, binnenkort ook maar weer eens testen als dat mogelijk is... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Toch wel schokkend. Hoorde je het gelijk of had het even zijn tijd nodig?

Kwabbernoot

Nee, ik hoorde het wel gelijk. Ik had de plank onder de versterker gelegd, een muziekje opgezet en liep terug naar de luisterplek. Toen ik ging zitten merkte ik direct dat de hoge tonen niet sterker werden wat het eerder altijd wel deed. Ook vrij logisch bij een bundelende tweeter op zit-oorhoogte. Daarna gaan andere dingen opvallen maar wil je er eigenlijk (nog) niet aan. Eerlijk gezegd kan ik er nog steeds niet bij.

Groeten...

Kwabbernoot

Ik moet trouwens nog wel even opmerken dat de klank signatuur van de set wel goed behouden blijft. Het is dus niet zo dat ik nu als het ware naar een andere set luister. Het is allemaal wat beter maar niet echt anders. Om het maar even lekker nog wat vager te maken.  :laugh:

Groeten...

phy

ja het is mooi spul die tegels he Kwabbernoot
ik heb ook overal tegels onderliggen
en ik speel nu ook met een  transcendent sound se versterker de mini beast
dat vervalt heel goed

Kwabbernoot

Absoluut mooi spul die tegels. Verslavend ook. Ik zit mij nu al af te vragen waar ik de volgende onder ga leggen. Onder de speakers gaat het denk ik niet passen.
Dus je bent weer terug bij SE-OTL, de mini beast. Daar heb ik ook al met een schuin oog naar gekeken maar ik ben eigenlijk nog wel erg tevreden met deze. Heb jij de versterker ook nog aangepast om hem beter toegankelijk te maken voor de structuurinformatie? En zoja, wat heb je dan gedaan.

Groeten...

dre73

Je kan de speakers er toch op zetten?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Ik ben bang van niet. Daar zijn de speakers te groot voor. Tegelijkertijd zorgen de positie van de voetjes ervoor dat de plank er waarschijnlijk niet tussendoor gaat passen. Ik zou eigenlijk iets langere en smallere tegels moeten hebben dan. Maar goed. Eerst maar eens genieten van zo het nu is.

Groeten...

dre73

Zonde!
Hier werken ze prima onder de speakers. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Citaat van: Kwabbernoot op april 21, 2014, 11:32:28
Absoluut mooi spul die tegels. Verslavend ook. Ik zit mij nu al af te vragen waar ik de volgende onder ga leggen. Onder de speakers gaat het denk ik niet passen.
Dus je bent weer terug bij SE-OTL, de mini beast. Daar heb ik ook al met een schuin oog naar gekeken maar ik ben eigenlijk nog wel erg tevreden met deze. Heb jij de versterker ook nog aangepast om hem beter toegankelijk te maken voor de structuurinformatie? En zoja, wat heb je dan gedaan.

Groeten...
Koolstof weerstanden erin snot erin  en ik heb er Duelund condensatoren in gezet en Bybee's in de voeding
de Deulund plus Bybees deed echt heel veel !

phy

Citaat van: Kwabbernoot op april 21, 2014, 11:37:30
Ik ben bang van niet. Daar zijn de speakers te groot voor. Tegelijkertijd zorgen de positie van de voetjes ervoor dat de plank er waarschijnlijk niet tussendoor gaat passen. Ik zou eigenlijk iets langere en smallere tegels moeten hebben dan. Maar goed. Eerst maar eens genieten van zo het nu is.

Groeten...
Ik heb zo ook onder mijn speakers
het hoeft niet helemaal te passen je kan ze onder de magneten van je drivers leggen of onder je wisselfilter.

Kwabbernoot

Citaat van: phy op april 21, 2014, 12:23:16
Koolstof weerstanden erin snot erin  en ik heb er Duelund condensatoren in gezet en Bybee's in de voeding

Oke, bedankt voor de info.

Citaat van: phy op april 21, 2014, 12:25:25
Ik heb zo ook onder mijn speakers
het hoeft niet helemaal te passen je kan ze onder de magneten van je drivers leggen of onder je wisselfilter.

Jawel maar dat wordt toch nog lastig maar ik zal binnenkort eens gaan passen en meten. Of een aparte sokkel maken waar de plank in kan verzakken? Hmm.

Groeten...

Kwabbernoot

Nog even een plaatje van hoe het er nu bijstaat.

Groeten...

phy

Citaat van: phy op april 21, 2014, 12:23:16
oja de Bybees en Deulund hebben niets met structuur informatie te maken dan moet je poly carbonaat condensatoren nemen
die heb ik er ook in gehad maar de Deulund waren echt enorm veel beter
ik heb ze ook in mijn T.S grounded  grid voorversterker en in mijn dac
ook de Bybees dit zijn echt enorme stappen en gaat veel verder.
maar ik zou ook niet zonder de tegels willen.