Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

Kwabbernoot

Er is weer eens een nieuwe aanwinst in huize Q-Note. Omdat Huub tijdens zijn eerste en laatste bezoek hier mij meegaf om eens een echte state of the art DAC aan te schaffen, heb ik dat vandaag dan maar eens gedaan. Tja, als Huub spreekt, luisteren wij.
Nu is het wel een state of the art van ongeveer een 20-tal jaren geleden maar dat mag de pret niet drukken.
Het is een Threshold DAC-2 met dubbele Ultra Analog D20400A en geheel gebalanceerd opgebouwd. De eerste indrukken zijn (zoals altijd) positief. Nog even een plaatje geleend van het internet. Ik zal binnenkort zelf een plaatje schieten.

Groeten...

chansig

Mooi hoor....ja die Huub...die weet wel waar die over praat.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Dank je.

Ach ja, Huub. :blush: Ik hoop mij ooit nog eens zijn gelijke mogen noemen...

Binnenkort eens opzoek gaan naar een paar passende stenen want ook Hans en Eelco zijn lichtende voorbeelden.  :worship:

Groeten...  :P

HuubF

Wat heb je nou weer voor kansloos schroot in huis gehaald!  :clapping:

Leest in ieder geval als beter dan wat je nu hebt (HK/DSP). Ben benieuwd!

Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

op eigen verzoek verwijderd.

Mooi ding Kwabbernoot!

Hoe ga je 'em in je set integreren, na de Behringer of direct na je bron?

Kwabbernoot

Kansloos schroot?  :blink:  Ja maar...  :(

De gebruikte dubbele UltraAnalog werd ook dubbel gebruikt in de volgende apparaten:

Classé Audio Dac-1*
Kinergetics Research KDC-55 Ultra
Krell KPS-25
Manley A to D convertor
Manley Reference 20 Bit Dac (HDCD*)
Manley Wave*
Mark Levinson No. 30
Mark Levinson No. 30.5
Mark Levinson No. 35
Sonic Frontiers SFD-2 (mkII*)
Spectral SDR 2000
Stax DAC-X1T
VTL 20-bit DAC
VTL Straight Line

(Ahhhh, rijtjes. Ik ben gek op rijtjes. ::))

Is dit tegenwoordig dan allemaal kansloos schroot?

De apparaten met een * hebben verder exact dezelfde chip set (UA D20400A, UA AES21 en PMD100) als mijn Threshold.

OK, de techniek, en zeker de digitale techniek, heeft niet stil gestaan de laatste 20 jaar met als uiteindelijk hoogtepunt de Harman Kardon HD970  :laugh: die als 400 euro speler ineens in de top mee ging spelen. En die vind je ook al niks. Zal ik dan ook nog maar een Digital Lens proberen te scoren?  :P

Maar effe zonder dollen, de eerste indrukken tov de HK970 zijn goed. Het is totaal anders maar wel ruimtelijker, muzikaler en minder analytisch (ofzo). Het gebruikte loopwerk is mijn oude Rotel RCD990 met Philips CDM 9 Pro transport.

@Eelco:
Dank je. De volgorde is nu: Rotel RCD990 als loopwerk, Threshold als DAC, Swiss Physics voorversterker en dan wordt het gesplitst. Voor het hoog en mid gaat het naar de eindversterker (op dit moment een 2A3 Single Ended Triode, binnenkort weer de SE-OTL) en voor het laag gaat het naar de Behringer en dan de Trend.

Groeten...

Martijn M

Gefeliciteerd met de aanwinst, Kwabber!
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Hoi Martijn, dank je. Ik verander ondertussen weer terug in een echte audiofiel. 10 jaar Hififorum heeft het toch niet helemaal tot aan de wortel eruit gerost.  :laugh:

Groeten...

Martijn M

Citaat van: Kwabbernoot op juli 17, 2013, 09:33:34
Hoi Martijn, dank je. Ik verander ondertussen weer terug in een echte audiofiel. 10 jaar Hififorum heeft het toch niet helemaal tot aan de wortel eruit gerost.  :laugh:

Groeten...

Een beetje rommelen met spulletjes kan heel leuk zijn (bij mij verandert de set ook elke paar weken), zolang voor het audiofiele gerommel de muziek maar niet in de weg staat. In mijn beginjaren in de hifi was ik zo'n stereotype onrustige audiofiel en ik ben blij dat achter me gelaten te hebben :) .
Dutch & Dutch

HuubF

Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Kwabbernoot

Als belooft de eigen foto's.

De Threshold DAC 2:

:wub:

En het loopwerk de Rotel RCD990:

:blush:

Groeten...

Kwabbernoot

Op mijn Rotel cd-speler kan ik de dither instellen. Heeft dat zin als ik hem alleen als loopwerk gebruik?

Groeten...

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op juli 19, 2013, 11:29:25
Op mijn Rotel cd-speler kan ik de dither instellen. Heeft dat zin als ik hem alleen als loopwerk gebruik?

Groeten...
Als het goed is, dan is de opname gewoon gedithered.  Dan hoef je geen ketchup meer over je tomatensaus te gooien.  Of de dither ook op de digital out zit weet ik niet.  (Waarschijnlijk wel, maar dat kan je checken in de handleiding.)

Kwabbernoot

Tijd voor een overzichtsfoto van de set. Vertrokken (tijdelijk?) uit de set zijn de Audio Research SP11 en de Harman Kardon HD970 en de Nottingham Analogue Hyperspace draaitafel. Die laatste is zeker slechts tijdelijk eruit.

Op de foto van boven naar beneden: Swiss Physics Model 5, Rotel RCD990, Threshold DAC 2, Squeezebox Duet en Behringer Ultra Curve en helemaal onderaan de Transcendent Sound SE-OTL en de Trends TA-10.2. Links naast het rek de voeding van de DAC op een MIT netfilter en daarnaast de voeding van de voorversterker.

Groeten...

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op juli 21, 2013, 14:24:10
Tijd voor een overzichtsfoto van de set. Vertrokken (tijdelijk?) uit de set zijn de Audio Research SP11 en de Harman Kardon HD970 en de Nottingham Analogue Hyperspace draaitafel. Die laatste is zeker slechts tijdelijk eruit.
Draaitafel heeft vakantie of revisie?

p.s.
Citaat van: AbZ op juli 19, 2013, 11:37:36Of de dither ook op de digital out zit weet ik niet.  (Waarschijnlijk wel, maar dat kan je checken in de handleiding.
Ik bedoelde hier dus de "extra" dither.

Kwabbernoot

Citaat van: AbZ op juli 21, 2013, 14:27:54
Draaitafel heeft vakantie of revisie?
Hij heeft vakantie in afwachting van "revisie". Het is even afwachten wanneer ik daar zin in heb.  ::)

Citaat van: AbZ op juli 21, 2013, 14:27:54
p.s. Ik bedoelde hier dus de "extra" dither.
Dat was mij wel duidelijk.  ;)

Groeten...

chansig

Wel een andere DAC omdat Huub het zegt....maar geen tegels omdat Eelco en Hans het zeggen?

:D

Ga je die ARC verkopen ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

:laugh:
Tja, Huub is natuurlijk wel een hele echte kennert. Nietwaar?

Die tegels komen er nog wel. Het is mij alleen te heet om daar nu achteraan te gaan. Zo'n DAC wilde ik al langer proberen maar elke keer als ik er een tegen kwam had ik geen budget. Met name de Classé van Audiofiel had ik graag willen kopen. Nu deed zich onverwachts de kans voor en had ik wel een beetje geld over. Tja, dan moet ik ook maar doorpakken.

De Audio Research ga ik waarschijnlijk niet verkopen. Zekers de eerste tijd niet.

Groeten...

Kwabbernoot

Citaat van: Baardmannetje op december  4, 2011, 15:33:11
Lachuh dat je op deze manier aan deze versterkers bent geraakt. Het is duidelijk voorbestemt  :inlove:

groetje, Eelco

Het bleek dus toch niet zo heel erg voorbestemd. Na ongeveer één maand te hebben genoten van deze voorversterker vond een inbreker het nodig hem mee te nemen.  :(  En dan ook nog zonder de voeding. Oftewel dat ding komt in het beste geval ergens te verstoffen maar waarschijnlijker lijkt het mij dat het tussen de schroot terecht komt.  :( Jammer, van zo'n apparaat behoort iemand heel blij te worden, het liefst ik.

Ennieweej, ik heb op het moment geen enkele lol meer in de hobby. Ik hoop dat het weer terug komt.

Groeten...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Is er onlangs bij je ingebroken?

Ik heb het zelf ook een aantal maal meegemaakt, doodziek kun je worden van de brutaliteit waarmee men denkt wel even in jouw veiligheid te mogen... inbreken.  :(

Sterkte ermee, K-Note!

;)

Kwabbernoot

Afgelopen maandag is het gebeurd.

Groeten...

Deleted Member 2

al een "te koop gevraagd / ik zoek " geplaatst op marktplaats? De kans is klein, maar wellicht dat de boef hem aanbiedt. :ph34r:

Sterkte en probeer het plezier terug te krijgen.

Joris1971

Citaat van: Kwabbernoot op juli 29, 2013, 10:08:08
Afgelopen maandag is het gebeurd.

Groeten...

erg klote, ik heb het zelf ook meegemaakt (pio plasma gestolen 8 jaar geleden)

is er verder niks weg?

Kwabbernoot

Jawel maar niet op audio gebied. Oa. een camera met 2 mooie lenzen, twee horloges, een tablet, een Wii-U (ook zonder voeding) en een reistas. En zo nog een paar dingen.  :nopompom:

Groeten...