Kwabbernoot's klasse D en DSP setje

Gestart door Kwabbernoot, augustus 12, 2009, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

op eigen verzoek verwijderd.

Maar dat gebeurd mij Kwabbernoot dus niet... vanuit zijn VV gaat het signaal voor het laag door de Behr. maar het hoog/mid niet.

Waarom mag je analoog signaal, ik neem aan dat je daarmee een platendraaiert bedoeld, niet door de digi-molen? Ik zal wel weggehoond worden... maar volgens mij is digitaal tegenwoordig zo transparant dat het niets meer toevoegt dan wel weglaat...

AbZ

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 19, 2013, 18:14:02
Maar dat gebeurd mij Kwabbernoot dus niet... vanuit zijn VV gaat het signaal voor het laag door de Behr. maar het hoog/mid niet.

Waarom mag je analoog signaal, ik neem aan dat je daarmee een platendraaiert bedoeld, niet door de digi-molen? Ik zal wel weggehoond worden... maar volgens mij is digitaal tegenwoordig zo transparant dat het niets meer toevoegt dan wel weglaat...
Reinheitsgebot.

Je moet hier ook alles uitleggen  :-\

Wat zit je nou vaag te lullen?

Analoog signaal - slachtregels - bierbrouwregels...

:blink:

Martijn M

Citaat van: AbZ op juni 19, 2013, 18:16:43
Reinheitsgebot.

Je moet hier ook alles uitleggen  :-\

:clapping:

De impulse response van de Behringer laat overigens nogal wat hoogfrequente rommel zien. Sie hören nichts davon, aber rein ist es bestimmt nicht!
Dutch & Dutch

AbZ

Leg jij het ook ff aan Eelco uit?  :pompom:

Kwabbernoot

De reden dat niet het volledige signaal door de Behringer gaat is omdat de Behringer dan stoort in het hoge gebied. Dat deed hij zelfs als hij alleen voor het laag werd ingezet maar beide eindversterkers wel op dezelfde uitgang van de voorversterker waren aangesloten. Ik heb nooit kunnen achterhalen waar dat vandaan kwam/komt. Wellicht gaat er iets niet goed tussen de Behringer en de OTL (die breedbandig is en nog doorloopt tot 100kHz)?

Groeten...

AbZ

Misschien gaat het er HF iets oscilleren? 
(Ik zeg maar wat.  Geen verstand van buizen.)

Citaat van: AbZ op juni 19, 2013, 18:30:37
Leg jij het ook ff aan Eelco uit?  :pompom:

Als je de moeite niet wil nemen zou dat wel leuk zijn...

AbZ

Citaat van: Eelco Tijnagel op juni 19, 2013, 18:45:08
Als je de moeite niet wil nemen zou dat wel leuk zijn...
Sommige mensen hebben bepaalde regeltjes om iets 'zuiver' te houden.
Geen idee wat daar niet duidelijk aan is.

AbZ

Kwabbernoot

Er wordt natuurlijk ook wel het een en ander van je verlangt als je in dit draadje wilt posten.  ::)  :P

Groeten...

HuubF

Citaat van: keyser op juni 19, 2013, 10:46:25
Huub, hier ben ik nog wel nieuwsgierig naar ;) .

Kijk weer naar het topic.  :)

Beetje druk bij de Bank, vandaar. De Behringer is 2 keer bij me geweest, één keer heeft Steks (ben ik al een tijdje niet meer tegengekomen) hem ingeregeld en hebben we een tijdje geluisterd. Dat vond ik zó indrukwekkend dat ik er zelf één heb gescoord. Na een week tientallen keren te hebben gemeten leek het helemaal perfect te zijn. Totdat ik weer gewoon ging luisteren. Toen vond ik alle muziek slaapverwekkend en zielloos. Maar wel snaarstrak, dus.

Ik geef toe dat dit een groot stokpaard is geworden. Vergelijkbare situaties heb ik meegemaakt bij diverse mensen waar ik de dac van dienst mee naartoe nam, meestal met digital lens. Van digitalerig en wat stroevig naar gemakkelijk en speels. Kennelijk subtiel want niet iedereen hoort het. Of het is er helemaal niet hoor ik je denken.  :D
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Martijn M

Het gaat mij er om of de DSP goed is afgesteld. Een slecht afgestelde DSP kan het geluid evengoed slechter maken. De automatische afregelmogelijkheid op de Behringer is waardeloos wat dat betreft.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op juni 19, 2013, 19:51:43
Het gaat mij er om of de DSP goed is afgesteld. Een slecht afgestelde DSP kan het geluid evengoed slechter maken. De automatische afregelmogelijkheid op de Behringer is waardeloos wat dat betreft.

Tsja dat kan wel waar zijn maar wat blijft is dat er best wel wat mensen rondlopen die het geluid mét zielloos vinden. Ik heb een heel klein beetje de naam dat ik alles hoor (en dat werkt een beetje tegen me) maar volgens mij ben ik niet alleen.

Baardmannetje en jij horen nooit enig verschil en dat werkt dan weer een beetje tegen jullie.  :bigsmile:
Chord 2go/2yu, M Scaler en Dave, Sugden Masterclass LA4, Neumann KH420, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

joey01

Mooie set!
Heb aardig wat tijd naar de Uno en de Duo Grosso geluisterd op het werk en moet zeggen dat het super speakers zijn (mag eigenlijk ook wel voor de geld..)
Veel ''luister'' plezier!

Kwabbernoot

Dank je.

Audioverkoper dus?

Groeten...

joey01

Nee ik heb een maand of 4 lang het luisterkasteel van stassen verbouwt en doe voor hun de installaties dus vandaar..

Citaat van: HuubF op juni 20, 2013, 15:20:25
....Ik heb een heel klein beetje de naam dat ik van alles hoor...

Zo klopt 'ie...

::)

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni 20, 2013, 17:47:29
Zo klopt 'ie...

::)

Het is maar hoe je het bekijkt. Voorlopig kunnen jullie met meten en weten niet beredeneren wat er bij Kwabbernoot met het geluid gebeurde.

Ik zeg: Behringer de kliko in (niet verkopen!) en een fatsoenlijke bron regelen. Laagproblemen oplossen met jullie stoeptegel, slikken of andere speakers.

Of verhuizen, natuurlijk.

Citaat van: HuubF op juni 21, 2013, 06:28:58
...Voorlopig kunnen jullie met meten en weten niet beredeneren wat er bij Kwabbernoot met het geluid gebeurde....

Ik hoorde bij Kwabbernoot alleen. En niet de verschillen die jij hoorde.

Heb je het testje van Keyser al gedaan?

:smile:

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op juni 21, 2013, 09:32:34
Ik hoorde bij Kwabbernoot alleen. En niet de verschillen die jij hoorde.

Heb je het testje van Keyser al gedaan?

:smile:

Duidelijk verhaal. Nee ik doe die testjes nooit.

Dat was inderdaad niet al te duidelijk...

:blink:

Afijn, wat ik wilde schrijven is dat ik bij Kwabbernoot de verschillen die jij hoorde dus niet heb waargenomen. Ik neem jouw waarneming echter wel serieus en zodoende ben ik erg benieuwd wat er aan de hand is...

Jij niet?

paaj

De Behringer kwestie verspreidt zich gestaag over het forum :) Nog geen ervaring met DSP, maar kan het zijn dat het aanpassen van de speakers aan de ruimte ervoor zorgt dat het muziek geluid zich anders 'gedraagt' dan de normale dagelijkse stemmen en geluiden en juist daarom licht vreemd klinkt? Geluidstechnisch neutraler maar voor de ruimte verkeerd?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Kwabbernoot

In die richting heb ik ook wel eens gedacht maar hoe verklaar je dan dat iemand die de ruimte niet kent wel vrij snel klaar is met het geluid dat door de Behringer is gegaan? En dat terwijl iemand die de ruimte wel kent  nog lang niet klaar is met de Behringer?

Groeten...