SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 18:31:10
Muren en een glasplaat in de ruimte ook lijkt me?
Klopt, want dat is een resultaat van de trillingen in de vloer. Bij mij was het een deur die hinderlijk meetrilde. Met de Gramma was dat weg.

Het verschil tussen de Gramma en de Subdude is trouwens dat de Gramma rechthoekig is en een logo zichtbaar is, terwijl de Subdude vierkant is zonder logo. De werking is exact gelijk.

Nog iets... Een dB-meter werkt niet bij een sub, tenzij je een correctie erop toepast. Er bestaan tabellen voor die aangeven per frequentie hoeveel je moet bijtellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik vroeg me nog iets af. Hoe groot is de BK? Voor sommige subs heb je nl. 2 Gramma's nodig om voldoende oppervlak te hebben. De sub mag wel iets oversteken, maar niet te veel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 18:31:52
De fase is heel erg belangrijk voor het integreren van de sub in het totale geluidsbeeld. Bjorn van BB&G raadt het nummer "The way you make me feel" van Michael Jackson aan voor deze test. De eerste 30 seconden op repeat zetten en dan spelen met de fase. Er is altijd een fase te vinden waarbij de sub ineens "verdwijnt". Het hangt van de ruimte en de plaats af welke fase het beste is.

Toch maar eens proberen dan. Hij staat nu gewoon op 0, ook gezien ik nog geen idee had wat ik precies met deze optie moest.
Het is dus eigenlijk een manier om in te stellen wanneer de sub meespeelt? "de positie van een punt".. correct?

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 18:34:34
Klopt, want dat is een resultaat van de trillingen in de vloer. Bij mij was het een deur die hinderlijk meetrilde. Met de Gramma was dat weg.

Het verschil tussen de Gramma en de Subdude is trouwens dat de Gramma rechthoekig is en een logo zichtbaar is, terwijl de Subdude vierkant is zonder logo. De werking is exact gelijk.

Nog iets... Een dB-meter werkt niet bij een sub, tenzij je een correctie erop toepast. Er bestaan tabellen voor die aangeven per frequentie hoeveel je moet bijtellen.

Bij mij is dat een glasplaat in de achterwand, en 2 grote fotolijsten met 2 filmposters. Spikes hebben het al verminderd, maar nog niet 100%, dus ben erg benieuwd!
Zal van de week overigens wel een DB-meter met blu-ray overnemen van een forumgenoot, maar dit dan voornamelijk voor de speakers.

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 18:38:22
Ik vroeg me nog iets af. Hoe groot is de BK? Voor sommige subs heb je nl. 2 Gramma's nodig om voldoende oppervlak te hebben. De sub mag wel iets oversteken, maar niet te veel...

Afmetingen: 400 (b)x 460(h)x400(d)

Gramma neem ik over van Ralf zelf, en heeft ook onder de 400 gestaan.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Davey

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 18:34:34
Nog iets... Een dB-meter werkt niet bij een sub, tenzij je een correctie erop toepast. Er bestaan tabellen voor die aangeven per frequentie hoeveel je moet bijtellen.

Heb je toevallig zo'n tabel of een linkje naar zo'n tabel?

Marsh

#229
Inmiddels de nieuwe poefjes aan het uittesten... en de game-skills van het vrouwtje.  ;D
Nieuwe foto's volgen nog.





Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

stoer!! druk aan het racen! heb je nou de poefjes gekocht die je ook wou?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

#231
Citaat van: The Vampire op april  4, 2010, 23:50:41
stoer!! druk aan het racen! heb je nou de poefjes gekocht die je ook wou?

Uiteindelijk zijn het 4 keer http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30109310 geworden.
Met 4 keer http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40112557

Andere poefjes vond ik veels te duur, maar waren daarnaast ook te groot om 4 keer naast elkaar te doen zetten.
Resultaat zal ik nog even mooi op de foto zetten, ziet er nu erg gaaf uit, en het zit/ligt echt heerlijk!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


JeroenGRT

Wat een geweldige ruimte!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HTip

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 18:40:41
Toch maar eens proberen dan. Hij staat nu gewoon op 0, ook gezien ik nog geen idee had wat ik precies met deze optie moest.
Het is dus eigenlijk een manier om in te stellen wanneer de sub meespeelt? "de positie van een punt".. correct?
Dat laatste snap ik even niet, maar het klopt als je zegt dat het gaat om het meespelen van de sub. Dat is overigens altijd, ook in films wil je niet de sub kunnen aanwijzen.

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 18:40:41
Bij mij is dat een glasplaat in de achterwand, en 2 grote fotolijsten met 2 filmposters. Spikes hebben het al verminderd, maar nog niet 100%, dus ben erg benieuwd!
Koppelen werkt dus, maar ik denk dat je met ontkoppelen, met de Gramma die je binnenkort krijgt, nog meer winst kan behalen.

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 18:40:41
Zal van de week overigens wel een DB-meter met blu-ray overnemen van een forumgenoot, maar dit dan voornamelijk voor de speakers.
Je bedoelt waarschijnlijk de DVE BD. Die is erg goed en niet alleen voor je geluid af te stellen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Davey op april  4, 2010, 19:17:32
Heb je toevallig zo'n tabel of een linkje naar zo'n tabel?
Ik heb het een keer op internet gevonden, maar ik weet niet meer waar. Voor de afstelling van de sub heb ik een apparaat (Velodyne SMS-1) waarmee ik ook het level instel en heb ik die tabel dus niet meer nodig...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 19:39:02
Inmiddels de nieuwe poefjes aan het uittesten... en de game-skills van het vrouwtje.  ;D
Nieuwe foto's volgen nog.



Gaaf! Formule 1 in Canada op de PS3 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april  5, 2010, 17:44:09
Gaaf! Formule 1 in Canada op de PS3 8)
je gaat me toch niet vertellen dat jij dat al kon zien aan dat plaatje :o
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op april  5, 2010, 22:08:15
je gaat me toch niet vertellen dat jij dat al kon zien aan dat plaatje :o

Misschien aan de vorm van het circuit? :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op april  5, 2010, 22:22:28
Misschien aan de vorm van het circuit? :P
:baaa: daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Marsh

Citaat van: HTip op april  5, 2010, 17:40:29
Dat laatste snap ik even niet, maar het klopt als je zegt dat het gaat om het meespelen van de sub. Dat is overigens altijd, ook in films wil je niet de sub kunnen aanwijzen.
Koppelen werkt dus, maar ik denk dat je met ontkoppelen, met de Gramma die je binnenkort krijgt, nog meer winst kan behalen.
Je bedoelt waarschijnlijk de DVE BD. Die is erg goed en niet alleen voor je geluid af te stellen ;)

Ik ben erg benieuwd, waarvoor is de DVE BD nog meer goed voor dan?
Ik bedoelde met het eerste stukje dat ik steeds niet helemaal begrijp wat je met de "fase" knop kan veranderen..?


Citaat van: HTip op april  5, 2010, 17:44:09
Gaaf! Formule 1 in Canada op de PS3 8)

Het is Formule 1 op de PS3 ja... maar of het in Canada was...  :-\ :P
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


yorkie13

met de fase kan je de subwoofer zeg maar in de maat laten lopen met je fronts
probeer gewoon eens 90 en ook 180
en luisteren of dat verschil maakt

Marsh

Citaat van: RA SUBS op april  5, 2010, 23:14:03
met de fase kan je de subwoofer zeg maar in de maat laten lopen met je fronts
probeer gewoon eens 90 en ook 180
en luisteren of dat verschil maakt

Met in de maat laten lopen, bedoel je de snelheid? (nadreunen en dergelijke)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

Hij moet netjes marcheren met het leger, IN DE MAAT! :P

Serieus:
Hij moet in fase staan, m.a.w, het geluid op de crossover FQ moet op exact hetzelfde moment op de sweetspot aankomen vanaf zowel de normale speakers als de sub.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

B.

Mooie sub :)

@HTip: Heb je een link naar je informatie?


Marsh

Citaat van: celerontje op april  5, 2010, 23:26:34
Hij moet netjes marcheren met het leger, IN DE MAAT! :P

Serieus:
Hij moet in fase staan, m.a.w, het geluid op de crossover FQ moet op exact hetzelfde moment op de sweetspot aankomen vanaf zowel de normale speakers als de sub.

Das duidelijker ja... :P !
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Citaat van: B. op april  6, 2010, 00:12:45
@HTip: Heb je een link naar je informatie?

Op de vorige pagina staat een link naar een artikel van Garmt van BB&G. Het meeste van wat ik weet heb ik van het forum en Bjorn en Garmt. Dus één link met alle informatie bestaat helaas niet ;)

Dit is wel een leuke link, want hij linkt door heel veel andere links...
http://en.wikipedia.org/wiki/Subwoofer
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Net binnen...







Heel benieuwd naar het verschil!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Daar ga je veel plezier van hebben :thumbs-up:

Ben ook benieuwd of je huidige problemen hiermee worden opgelost...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op april  8, 2010, 12:43:03
Daar ga je veel plezier van hebben :thumbs-up:

Ben ook benieuwd of je huidige problemen hiermee worden opgelost...

Anders ik wel ja!
Maar heb ook het gevoel dat er nog heel wat moet worden verbeterd in de instellingen.
Als het goed is moet morgen/overmorgen de bekende "afstel-dvd" met DB-meter worden geleverd, en dan zijn we ook weer een stapje verder!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


yorkie13

zo dat is snel
paars moet aan de ondekant :D