SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

Vorige topic - Volgende topic

Dergert

HTip

Citaat van: Marsh op april  2, 2010, 18:14:04
Ra-ra...?

Hmmm... vierkante doos van iets wat je in bestelling had...

BK XXLS 400 :P

Veel plezier ermee. Is een serieuze sub 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Think of beauty.... :inlove:

Nu het lastige pakket.. het instellen!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

yorkie13

een paar instellingen om te beginnen met de xxls400

low level gain op 1/2 open

filter op LFE out, fase op 0

in je reciever de gewenste crossover instellen, bv 120 hz voor de subwoofer
en alle luidsprekers op small (80 hz)

Marsh

Citaat van: RA SUBS op april  2, 2010, 20:37:17
een paar instellingen om te beginnen met de xxls400

low level gain op 1/2 open

filter op LFE out, fase op 0

in je reciever de gewenste crossover instellen, bv 120 hz voor de subwoofer
en alle luidsprekers op small (80 hz)

Dank je Ralf, had die instellingen geloof ik ook al uit een ander forum snel overgenomen.
Ben nog behoorlijk aan het kijken wat ik met m'n instellingen van de versterker doe.
Je geeft aan dat ik de sub op "bv" 120 hz moet zetten in mijn receiver qua crossover, enkel heb ik de versterker niet aangesloten op tv/beeldscherm/projector, dus zal ik alles via het versterker-display moeten doen, en daar ben ik die optie voor de sub volgens mij (kan er ook over heen hebben geskipt) niet tegen gekomen.
Luidsprekers staan nu allemaal op small, en op 80 hz als het goed is.

Eerste indruk naast de bovenstaande vraag aan ralf:

Erg gaaf! Het is een enorm verschil in filmervaring, en nu begin ik pas in te zien wat ik al die jaren heb gemist bij het kijken.
Al moet ik wel zeggen dat er nog momenten in zitten dat het soms veels te overheersend klinkt, terwijl hij nog maar voor 50% (gain) open staat..
Maar ik heb ook zo'n vermoeden dat hij nog "goed" moet inspelen, dus hij zal morgen overdag aan blijven staan met een goede cd erin met flink wat bass.
Daarnaast natuurlijk de vraag of hij wel op de goede plaats staat.
In het begin achter de ht-stoelen neergezet in de hoek van de ruimte. echter was dat iets te krap, en ik "hoorde" de sub daadwerkelijk achter me.
Vervolgens verplaatst naar het midden van de ruimte tegen de muur aan, en net klaar met BR Monsters Inc.
Wellicht voor laag niet een heel goede testfilm, maar heb er wel degelijk vreselijk van genoten, al heb ik echt het idee dat er nog behoorlijk wat verbeterd moet worden qua instellingen.

Klein minpuntje van de ruimte waar ik achter ben gekomen..
Op de eerste pagina van dit topic kan je een foto zien van het gedeelte waar de stoelen zich bevinden, daar achter zit in de wand een zeer mooie horizontale glasplaat.
Ik begin te merken met de aanwezigheid van de nieuwe sub dat je af en toe de "trillingen" van het deze glasplaat letterlijk hoort.. ik zou niet weten of daar een makkelijke en effectieve oplossing voor is, maar het kwam toch best storend over af en toe.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Robbert54

geweldig! mooi ding ook zeg! ik wordt hier ook steeds nieuwsgieriger naar die sub maar Ik MOET SPAREN!!! helaas.. zo moeilijk is dat!

ik denk dat Monsters Inc juist een goede film is om mee te testen. dan hoor pas wanneer de sub iets toevoegt aan een scene. heel anders dan bij een film wanneer de sub overuren moet draaien.

glasplaat kun je misschien oplossen door hem er gewoon uit te halen ;) of misschien aan 1 kant een piepschuimplaat te maken die tegen het glas aan drukt. als je begrijpt wat ik bedoel.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LoLife

Mooie Sub, en erg mooie dedicated ruimte!

Ik zit op dit moment te w88 op een BK Gemini II. Veel suc6 nog met de vorderingen.

Gr Dave
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

Marsh

Citaat van: LoLife op april  3, 2010, 03:08:29
Mooie Sub, en erg mooie dedicated ruimte!

Ik zit op dit moment te w88 op een BK Gemini II. Veel suc6 nog met de vorderingen.

Gr Dave

Het wachten zal beloond worden  ;D

Citaat van: The Vampire op april  3, 2010, 02:28:24
geweldig! mooi ding ook zeg! ik wordt hier ook steeds nieuwsgieriger naar die sub maar Ik MOET SPAREN!!! helaas.. zo moeilijk is dat!

ik denk dat Monsters Inc juist een goede film is om mee te testen. dan hoor pas wanneer de sub iets toevoegt aan een scene. heel anders dan bij een film wanneer de sub overuren moet draaien.

glasplaat kun je misschien oplossen door hem er gewoon uit te halen ;) of misschien aan 1 kant een piepschuimplaat te maken die tegen het glas aan drukt. als je begrijpt wat ik bedoel.

Het was inderdaad ook een gave avond met monsters inc.. en dat beeld!
Glasplaat is niet een optie om hem eruit te halen, zou ook heel erg zonde zijn, van buitenaf staat er op "Loungeroom".. dat geeft toch net dat extraatje aan de ruimte.
Piepschuimplaat heb ik geloof ik wel aan gedacht, enkel nog nooit gezien, dus vraag me af waar je zoiets laat maken en hoe het eruit ziet uiteindelijk.
Zou wellicht ook handig zijn als hij zwart te maken is.

SeriousCinema

HTip

Een goed begin is een artikel van Garmt van BB&G in hifi.nl

Link staat in dit topic op ons forum: Gids voor het instellen van de subwoofer in je Home Theater. Zoals celerontje in het aanwinsttopic heeft aangegeven, begint alles met plaatsing, maar dat staat allemaal in bovenstaand artikel beschreven. In het artikel worden ook naar andere artikelen verwezen, waar je veel van kan leren...

Voor de trillingen in je ruimte onder controle te krijgen heb je 2 mogelijkheden:
1. koppelen => sub plaatsen op spikes, waardoor wel direct contact met de vloer wordt gemaakt, maar wel zo min mogelijk contact.
2. ontkoppelen => sub plaatsen op een dempende ondergrond, bijv. dempers (vibrapods, masterbase, etc.) of een plaat (Auralex Gramma, Subdude), maar ook een zware steen die geen trillingen meer doorgeeft.

Ik heb voor de Gramma/Subdude gekozen, want deze maakt helemaal geen contact met de vloer. Was echt een verschil van dag en nacht. Kan zijn dat bij jou een andere oplossing beter werkt, dus het is een kwestie van proberen. Ik zou beginnen met de Gramma/Subdude.

Daarnaast is de akoestiek van de ruimte ook zeer bepalend. Je ruimte moet nl. de energie van je sub kunnen absorberen. Lukt dat niet dan krijg je lange nagalmtijden in de lage tonen. Dat is een probleem wat ik ook heb en wat ik ga oplossen met zorgvuldig getunede basstraps. Dit is iets waarbij ik hulp heb ingeroepen van een professional, die een nagalmmeting heeft gedaan en een plan heeft gemaakt voor het oplossen van de akoestische problemen.

Veel succes met instellen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op april  3, 2010, 12:16:49
Een goed begin is een artikel van Garmt van BB&G in hifi.nl

Link staat in dit topic op ons forum: Gids voor het instellen van de subwoofer in je Home Theater. Zoals celerontje in het aanwinsttopic heeft aangegeven, begint alles met plaatsing, maar dat staat allemaal in bovenstaand artikel beschreven. In het artikel worden ook naar andere artikelen verwezen, waar je veel van kan leren...

Voor de trillingen in je ruimte onder controle te krijgen heb je 2 mogelijkheden:
1. koppelen => sub plaatsen op spikes, waardoor wel direct contact met de vloer wordt gemaakt, maar wel zo min mogelijk contact.
2. ontkoppelen => sub plaatsen op een dempende ondergrond, bijv. dempers (vibrapods, masterbase, etc.) of een plaat (Auralex Gramma, Subdude), maar ook een zware steen die geen trillingen meer doorgeeft.

Ik heb voor de Gramma/Subdude gekozen, want deze maakt helemaal geen contact met de vloer. Was echt een verschil van dag en nacht. Kan zijn dat bij jou een andere oplossing beter werkt, dus het is een kwestie van proberen. Ik zou beginnen met de Gramma/Subdude.

Daarnaast is de akoestiek van de ruimte ook zeer bepalend. Je ruimte moet nl. de energie van je sub kunnen absorberen. Lukt dat niet dan krijg je lange nagalmtijden in de lage tonen. Dat is een probleem wat ik ook heb en wat ik ga oplossen met zorgvuldig getunede basstraps. Dit is iets waarbij ik hulp heb ingeroepen van een professional, die een nagalmmeting heeft gedaan en een plan heeft gemaakt voor het oplossen van de akoestische problemen.

Veel succes met instellen :music:

Thx voor je reply, absoluut een aantal zeer goede tips waar ik wat aan heb!
Ik ga eens kijken waar ik de Gramma/Subdude kan scoren!
Vanavond de sub op de meegeleverde spikes gezet, deze zaten er gister nog niet op, en na een film vanavond heb ik wel degelijk verschil gehoord in de trillingen.
Veel minder aanwezig, enkel denk ik dat het met een goede ondergrond nog veel beter zal gaan zijn dan hem enkel te laten staan met spikes op hoogpolig tapijt.

Artikel zal ga ik zeker eens doornemen.
Basstraps zijn zeker een goed idee, en ik zat zelf ook al te denken aan dempend materiaal voor tegen de muur.
Enkel vind ik zoveel verschillende producten op internet, dat ik door de bomen het bos niet meer zie wat er bij mij van toepassing zou zijn.

SeriousCinema

Robbert54

die auralex is gewoon bij forumsponsor hifi123 te koop
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LoLife

Vraag me af of zoiets ook geschikt is voor een gesloten downfiring subwoofer?
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

yorkie13

hier heeft een Gramma met een xxls400 op een houten vloer een positief effect
het laag wordt minder aan de vloer doorgegeven en is strakker
optisch moet het wel je smaak zijn en vind ik zelf spikes en belgisch
hardsteen er mooier uit zien

nielvm

Citaat van: Marsh op april  3, 2010, 00:55:17
Al moet ik wel zeggen dat er nog momenten in zitten dat het soms veels te overheersend klinkt, terwijl hij nog maar voor 50% (gain) open staat..

Verbaast mij niets. Bij mij staat hij op zo'n 35% afgesteld. Op 50% trilt alles veel te hard mee.

Heb je geen db meter om alles precies af te stellen?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Marsh

Citaat van: The Vampire op april  4, 2010, 02:24:45
die auralex is gewoon bij forumsponsor hifi123 te koop

Kan hem geloof ik voor minder overnemen van Ralf.

Citaat van: RA SUBS op april  4, 2010, 09:35:20

Dat kan ja, hier staat hij inmiddels op op de spikes, enkel wel direct op de vloer.
Heb zo het vermoeden dat hij beter en strakker gaat klinken als hij op de Gramma staat.
Het gaat dan ook vooral om de hoorbare trillingen die hopelijk dan wegvallen. (dit na het advies van HTip)

Citaat van: nielvm op april  4, 2010, 10:00:48
Verbaast mij niets. Bij mij staat hij op zo'n 35% afgesteld. Op 50% trilt alles veel te hard mee.

Heb je geen db meter om alles precies af te stellen?

No not yet.. but im in the marked!
Nu de sub aanwezig is kan ik hem bestellen, ik ben er van overtuigd dat het een betere situatie zal creeeren. (nog geen ervaring met een db-meter)
Hij staat nu ook inderdaad op 50%, maar dat is na het advies van Ralf, hij moet natuurlijk wel de eerste week/anderhalve week even goed inspelen, waardoor hij ook harder en dieper zal gaan klinken.

SeriousCinema

maxtrash

erg mooie HT! En ik ga hem toch ook langzamerhand wat zwarter maken denk ik zo

yorkie13

een Gramma zal zeker een stuk helpen

zet de gain eens 2 streepjes terug, en kijk eens of dit beter gaat

Marsh

Citaat van: RA SUBS op april  4, 2010, 11:28:52
een Gramma zal zeker een stuk helpen

zet de gain eens 2 streepjes terug, en kijk eens of dit beter gaat

Je hebt PM.
Gain voor beiden 2 streepjes terug zetten?
Overigens, de fase.. hij staat dan nu wel op 0, maar wat zal het voor verschil maken als je deze wat hoger zet?

SeriousCinema

celerontje

Citaat van: RA SUBS op april  4, 2010, 09:35:20
Je kan er natuurlijk een stofje om/overheen doen. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

yorkie13

je bedoeld stofferen met een stukje hoogpolig tapijt
gaat dat de werking niet tegen ?
om het speciale foam aan de onderkant zou ik niets heen doen

bij blijvende problemen kan de antimode een oplossing zijn

Marsh

Citaat van: celerontje op april  4, 2010, 12:13:23
Je kan er natuurlijk een stofje om/overheen doen. ;)

Als het in de woonkamer zou staan was het een ander verhaal, maar ik heb goede verhalen gelezen over die Gramma.

SeriousCinema

HTip

Citaat van: LoLife op april  4, 2010, 02:49:52
Vraag me af of zoiets ook geschikt is voor een gesloten downfiring subwoofer?
Voor de werking van de Gramma/Subdude maakt het niets uit of de sub open/gesloten of front/down firing is. Het gaat erom dat de trillingen die door de woofer worden gemaakt niet aan de vloer worden doorgegeven. Daarnaast kan de kast ook nog resoneren en dat wordt hierdoor ook tegengegaan.
Showcase - Topic

Marsh

Citaat van: HTip op april  4, 2010, 18:28:30
Voor de werking van de Gramma/Subdude maakt het niets uit of de sub open/gesloten of front/down firing is. Het gaat erom dat de trillingen die door de woofer worden gemaakt niet aan de vloer worden doorgegeven. Daarnaast kan de kast ook nog resoneren en dat wordt hierdoor ook tegengegaan.

Muren en een glasplaat in de ruimte ook lijkt me?

SeriousCinema

HTip

Citaat van: Marsh op april  4, 2010, 12:12:03
Overigens, de fase.. hij staat dan nu wel op 0, maar wat zal het voor verschil maken als je deze wat hoger zet?
De fase is heel erg belangrijk voor het integreren van de sub in het totale geluidsbeeld. Bjorn van BB&G raadt het nummer "The way you make me feel" van Michael Jackson aan voor deze test. De eerste 30 seconden op repeat zetten en dan spelen met de fase. Er is altijd een fase te vinden waarbij de sub ineens "verdwijnt". Het hangt van de ruimte en de plaats af welke fase het beste is.
Showcase - Topic