SeriousCinema - OS Screen & Center-stand (pag 26)

Gestart door Marsh, juni 27, 2009, 21:23:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

treky22

Ik ben nogal een leek op dat gebied, maar wat doet zo'n Auralex nu eigenlijk / waar dient het voor ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Marsh

Citaat van: RA SUBS op april  8, 2010, 12:54:33
zo dat is snel
paars moet aan de ondekant :D

Toch wel?  ;D

Citaat van: treky22 op april  8, 2010, 13:03:06
Ik ben nogal een leek op dat gebied, maar wat doet zo'n Auralex nu eigenlijk / waar dient het voor ?


Het neemt voornamelijk de trillingen weg, het zorgt voor geen contact met de grond waardoor je dus ook een stuk geluidsoverlast tegengaat.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


treky22

Wij hebben hier parket liggen.
Wat voor effect heeft de Auralex dan op mijn sub ?
Ga ik daar een groot verschil door horen, of alleen de buren ?  ;)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

je laag wordt strakker, de parket vloer zal veel minder meetrillen
en de buren hebben ook minder last van je subwoofer

treky22

En het maakt dan ook niet uit wat voor sub je hebt ?
Het kan bij elke, en de mijne zal dus strakker gaan klinken ?
Mmm, misschien iets voor mij dan .....

En dit zal goed gaan met m'n Quadral Aurum Sub10 ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Een Gramma werkt onder elke sub. Onderstaand stukje staat op de website van auralex.nl.

Citaat
Amp/monitor Isolation Riser. Gramma staat voor Gig & Recording, Amp & Monitor Modulation Attenuator, en wordt gebruikt om gitaar-en basluidsprekers alsmede monitors en subwoofers van de ondergrond te ontkopplelen. Hiermee worden storende resonanties voorkomen en kan de speaker maximale energie aan de lucht afgeven. Het resultaat is een verbluffend gecontrolleert en strak geluid.

Zoek maar eens op "Auralex Gramma" en zie wat dit doet met andere subs...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

#256
Zo, het heeft weer even wat dagen geduurd, maar we zijn weer aanwezig met wat updates!

Intussen extra bekabeling van Beter Beeld en Geluid ontvangen, uiteraard weer de Spellbinder. (overigens nog 2 x 1,5 meter te koop).
Bekabeling is nu ook netjes weggewerkt voor de surrounds.

Verder al een week bezig met afmetingen voor de randen rondom het zit-podium, wat was dat lastig zeg!
Ik wou het effect creeren dat er een rode gloed onderdoor kwam, en dat was best pittig.
Uiteindelijk uiteraard gegaan voor een rode lichtslang met een aantal effect-mogelijkheden.
Mooie L-vormige plinten gehaald en deze precies uitgetekend.
Vervolgens precies op maat op het podium bevestigd waardoor je de lichtslang er precies nog onder kan klemmen.



Ze zullen vanmiddag in de zwarte verf komen te staan, om een idee te geven hoe het er uit komt te zien:



Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Robbert54

 8) heel chique zo!  :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Wauw, met recht een Serious Cinema  :headbanging:

Robbert54

#259
en ik ben jaloers op je Wall-E in de achtergrond!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje


Marsh

Citaat van: The Vampire op april 27, 2010, 18:16:41
en ik ben jaloers op je Wall-E in de achtergrond!!

Haha, wie niet!  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

#262
Wordt steeds mooier bij jou!

En ik zag de Gramma ook liggen. Doet ie wat je had verwacht?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Marsh

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 08:51:54
Wordt steeds mooier bij jou!

En ik zag de Gramma ook liggen. Doet ie wat je had verwacht?

Voor een deel, enkel hoor ik het raam achter de stoelen af en toe nog wel trillen wat behoorlijk storend is in een goede laag-scene.
Dat was eigenlijk heel de reden dat ik hem heb aangeschaft. Ik ben aan het twijfelen of de sub zich wel op de juiste plaats bevind, of dat ik andere dingen kan doen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


bmateijsen

Citaat van: Marsh op april 30, 2010, 19:25:19
Voor een deel, enkel hoor ik het raam achter de stoelen af en toe nog wel trillen wat behoorlijk storend is in een goede laag-scene.
Dat was eigenlijk heel de reden dat ik hem heb aangeschaft. Ik ben aan het twijfelen of de sub zich wel op de juiste plaats bevind, of dat ik andere dingen kan doen.

Gewoon je raam beter vast kitten....

Robbert54

ja dan krakt ie vanzelf en kan ie eruit :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Davey

Citaat van: bmateijsen op april 30, 2010, 19:31:50
Gewoon je raam beter vast kitten....

Precies, ouwe kit eruit snijden en daarna de kit goed tussen het glas en het kozijn zetten, helemaal vol. Gegarandeerd dat je niks meer hoort trillen aan of in het raam.

Marsh

Het raam hoeft er dan hopelijk niet uit lijkt me? :-D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Davey

Citaat van: Marsh op april 30, 2010, 23:30:45
Het raam hoeft er dan hopelijk niet uit lijkt me? :-D

Zeker niet, als je maar 1 kant van het raam tegelijk doet  ;)

Marsh

Een deze dagen dan alsnog maars doen dan, zal echt flink helpen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Davey

Citaat van: Marsh op mei  1, 2010, 11:55:19
Een deze dagen dan alsnog maars doen dan, zal echt flink helpen.

Pasgeleden heb ik hetzelfde probleem gehad met onze deur van de woonkamer waar een grote glasplaat inzit. Die "rammelde" met open en dicht doen en wanneer de installatie wat harder stond. Heel irritant. Ik heb alle oude kit weggehaald en het lekker goed volgezet met nieuwe kit. De deur dichtdoen heeft nu zo'n heerlijk dof geluid  :headbanging:

Marsh

Citaat van: Davey op mei  2, 2010, 11:15:15
Pasgeleden heb ik hetzelfde probleem gehad met onze deur van de woonkamer waar een grote glasplaat inzit. Die "rammelde" met open en dicht doen en wanneer de installatie wat harder stond. Heel irritant. Ik heb alle oude kit weggehaald en het lekker goed volgezet met nieuwe kit. De deur dichtdoen heeft nu zo'n heerlijk dof geluid  :headbanging:

Ja, ik ben heel benieuwd wat het gaat doen als de kit er op zit.
Helaas alleen witte kit aanwezig; dus zal dat maar niet gebruiken in een donkere ht ruimte.. :s..
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Sol

Uit laten drogen en likje verf er overheen? :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Of donkere kit kopen? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema