Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

dre73

ook niet heel veel fut.....
de silver/oil heeft dat wel.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Citaat van: Erik van Voorst op december 27, 2010, 10:32:17

Audio Note Silver Foil/Mylar 0.47 uF/500V
Duelund Cast DC CU Copper Foil 0.47 uF/630V

UIteraard zal ik hier verslag doen.
Ik heb ze hier beide liggen en geprobeerd  in de waarde 0.22 uF
1 set zit nu in mijn dac de ander wacht nu ooit op iets anders ze zitten als koppel c tussen 2 buisjes
uitgangs c's heb ik niet dit zijn transformatoren ook Audio Note en daar kan geen enkele condensator aan tippen
hoe goed ook.
Mijn voorversterker heeft ook uitgangstransformatoren en mijn eindversterker interstage gekoppeld
dit alles om tekortkomingen in mijn set te voorkomen  :smile:

dre73

en dan geen mening geven? :nopompom:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi jongens ben net terug en HEBBES  8)

Toch wel gaaf om elke keer weer mooie componenten in je handen te mogen houden en/of eigenaar van te mogen worden.
Deze 2 condensatoren mogen heerlijk aan de tand gevoeld worden.
Een beetje appels met peren vergelijken als je puur naar het materiaal en de opbouw verschillen kijkt (it does not get more different)...de onderlinge prijs verschilt echter weer wat minder dus .... :P

Maar goed het gaat mij puur wat klinkt er het mooiste in mijn set...

Voor wat betreft het inzetten van een Duelund aan de dac uitgang is dit redelijk pionierswerk...ik denk dat dit ook te maken kan hebben met zijn formaat... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

...en natuurlijk nog een enthousiast fotootje van de ..uhh..."Finer things in life" ... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Prachtig zo die foto van dat trio "in stijl". 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Mijn eerste gedachte was dat je je vuurwerkpakket net had opgehaald  ;)

celerontje

Dan moet het illegaal vuurwerk zijn, want dat kan pas vanaf de 29e. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

dre73

Citaat van: phy op december 27, 2010, 14:46:23
Ik heb ze hier beide liggen en geprobeerd  in de waarde 0.22 uF
................................................... transformatoren ook Audio Note en daar kan geen enkele condensator aan tippen
hoe goed ook.

Dat bedoel ik nu precies met arrogantie dat je het helemaal voor elkaar hebt DAT houdt je nu op een bepaald niveau  ;)

Het is en blijft afhankelijk van het design en de verder gebruikte onderdelen.
Dit dus veel meer dan de gewenste methode !!!
Beiden kunnen fenomenaal klinken met ook weer beiden hun voor-en nadelen....dus een Dac-5 Sig naast een Kondo KSL-DAC....voor jou de eerste en voor mij de andere keuze... ;)

phy

En moet je je eens voorstellen als ze in de Kondo uitgangstransformatoren gebruikt hadden !
dan was het helemaal af geweest  ;D
Beide kan inderdaad erg goed zijn in een goede schakeling dat is gewoon zo maar
een transformator heeft veel meer voordelen.
Je zou het gewoon eens moeten proberen i.p.v te blijven hangen op een bepaald niveau.

sphere

Citaat van: phy op december 27, 2010, 23:38:28
Je zou het gewoon eens moeten proberen i.p.v te blijven hangen op een bepaald niveau.
Trafo - condensator fittie  :devil:
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Citaat van: phy op december 27, 2010, 23:38:28

;D

...ik probeer al zo veel  :xmas:
Anyway laten we zeggen dat we beiden een weg naar Rome kiezen... ;)

Veronderstel dat de Duelund straks de mooiere wordt, dan is het zaak om deze goed en veilig te implementeren.

Dus men neme een gaten zaag, maar helaas geen gatenzaag met een 76 mm dia (dat is de maat cap  :o) dus er eentje gekocht...
Goede nieuws was dat ze precies de maat hadden slechte nieuws erg prijzig (bijna de prijs van mijn huidige Audio Note koperfolies  :-X :))..

Foto laat het te grote gat zien met tevens een nieuwe wel op maat gatenzaag... >:D

Enfin nu heb ik meteen ideeen om ze te monteren-demonteren zonder beschadigingen...

Steeds meer springt het toch wel enorme formaat eruit... :P
In een "gewone" Dac implementeren is sowieso een no-go volgens mij  :-\

Het beste tot nu toe in experiment no. 1 is het "stacken" hier een constructie bedacht waarbij het linker kanaal boven het rechter wordt gestacked uiteraard met rubber afstand thulen. Dit levert een passende experimenteer mogelijkheid op zonder de condensator mechanisch te belasten en neemt de minste practische ruimte in beslag... ;).

Later kan ik me nog eventueel uitleven met ebben of cocobolo  8)

advr

Jezus wat een dingen... :nervous: :nervous:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Had toch even een momentje om het platform maar meteen van Cocobolo te maken. :-X...nu maar hopen dat ze ook als "winnaar" uit de strijd komen......anders was het een leuke oefening...... :D

Op deze foto zie je gelijk de bedoeling van het "stacken", omdat aan de voor- en achterzijde de 2 leads komen, zeg maar even de signaal-aanvoer L+R en de signaal-uitgang L+R is hier met 4 maal rubber thulen een halve centimeter verhoging voor gemaakt.

Het onderste platform heeft nog 2 extra schroefopeningen om aan het reeds bestaande ebben platform te kunnen koppelen.
De 2 Duelunds raken elkaar niet.

roberti

Hoe zorg je er voor dat ze elkaar niet raken? Klemmen ze in het hout?

Ziet er in ieder geval goed uit. Is dat de natuurlijke kleur van cocobolo, of heb je het al geolied?
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Gewoon een spacer ertussen welke ietsje dikker is dan de buigstraal van de leads.......even alles in de was gezet.. ;)

eddy135

Citaat van: Erik van Voorst op december 30, 2010, 16:41:50
Had toch even een momentje om het platform maar meteen van Cocobolo te maken. :-X...nu maar hopen dat ze ook als "winnaar" uit de strijd komen......anders was het een leuke oefening...... :D

Op deze foto zie je gelijk de bedoeling van het "stacken", omdat aan de voor- en achterzijde de 2 leads komen, zeg maar even de signaal-aanvoer L+R en de signaal-uitgang L+R is hier met 4 maal rubber thulen een halve centimeter verhoging voor gemaakt.

Het onderste platform heeft nog 2 extra schroefopeningen om aan het reeds bestaande ebben platform te kunnen koppelen.
De 2 Duelunds raken elkaar niet.

De gatenzaag heeft geen kou geleden, zo te zien. ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hahahaha..ik zette hem steeds langzamer maar de frictie zorgde toch voor zijn warme voeten....dat cocobolo is zo vet als bagger de enige vergelijking overigens met MDF welke ze weer voorzien van een waslaag....dat betekent kleven all-over-the-place-big-time.....niet voor beginners zo een gat :nowink:.....maar geduld is een schone zaak dus even een paar mm zagen en alles laten afkoelen schoonmaken en verder etc etc etc

Gelukkig is de gatenzaag van een zodanige kwaliteit dat hij wel een stootje kan hebben....evenals mijn 1000W Metabo... :-X.

phy

Als je echt een grote stap wil maken kan ik je adviseren on de IV transformatoren te vervangen door de AN TRANS-497
Dat is echt een enorme vooruitgang, ik had zelf nooit verwacht dat het verschil zo groot zou zijn omdat het met de standaard trafotjes al zo mooi was
maar als je het dan hoort........ :music:  :-*

Ruud-

Het grootste probleem met die gatenzagen is dat het zaagsel tussen de tanden blijft plakken, steeds even met de een staalborstel schoonmaken helpt enorm om snel en zonder binnenbrandjes te werken ;) Op die manier heb we honderden gaten geboord voor een uit de kluiten gewassen speaker, die uiteindelijk nooit af is gebouwd  :( door de plotselinge komst van een stel Swings van Bert Doppenberg.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Citaat van: Ruud- op december 31, 2010, 08:06:49
Het grootste probleem met die gatenzagen is dat het zaagsel tussen de tanden blijft plakken, steeds even met de een staalborstel schoonmaken helpt enorm om snel en zonder binnenbrandjes te werken ;) Op die manier heb we honderden gaten geboord voor een uit de kluiten gewassen speaker, die uiteindelijk nooit af is gebouwd

Bedankt voor de tip maar helaas laat Hard Hout zich anders bewerken (waaronder cocobolo en ebben het moeilijkste) dan papier ..uhh...MDF (zie foto post 613  ;))

@Phy trafo's komen inderdaad ook nog eens aan de beurt  ;)

phy

Ik zou zeker die transformators aanpakken dit is echt je zwakste schakel als je met deze mooie condensatoren begint te stoeien.
je haalt nu echt niet het maximale uit je chip
Ook de Trans-496 is al een enorme vooruitgang.

Zowel de Deulund als de AN zilver zijn mooier dan de koper AN
Ik weet niet welke je nu gebruikt de papier of de  koper versie?

Ik ga niet zeggen welke het mooist is dat moet je zelf bepalen ,als je straks een andere mening hebt ga je weer zeggen dat het aan de tekortkomingen van mijn set ligt.
Maar je kan er pas echt iets over zeggen als je de bottleneck aan het begin aangepakt hebt.

Het jasje voor de Deulund is mooi, 
maar geef de AN zilver zeker niet minder aandacht  ;)