Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

#625
Tja, laten we het hier maar op 'smaak' houden i.p.v. boude uitspraken, Robert.

Ik heb langdurig (dus niet onder een 'perfecte' show conditie) naar zowel de AN 5.1 Sig als de 'transformerless' Kondo KSL Dac (laatste versie) geluisterd, beide in 2 'redelijke' :-X setups.
De AN DAC 5.1 is weer, zelfs met zijn 'benodigde' eigen cd transport, met Q mee terug gegaan.

Het is zoals David Chessel me destijds al vertelde toen hij de Q stal verliet met E. Anderson .... it aint 'all' that.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

phy

We hebben  het niet over over de Kondo dac Anton
Die heeft Erik niet
Mag ik hem gewoon een tip geven (waar hij wel of niets mee doet) of loop ik je voor de voeten ?


scrutinizer

#627
Citaat van: phy op december 27, 2010, 23:38:28
En moet je je eens voorstellen als ze in de Kondo uitgangstransformatoren gebruikt hadden !
dan was het helemaal af geweest  ;D


Gezien mijn antwoord zich om een andere post van je handelde ::), laat ik in dit geval, jouw voeten en tenen daaraan :notify:, ongemoeid.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Zojuist klaar met alle kerstspullen en boom op te bergen....hoe bedoel je akoestische invloeden... :-X

Anyway Tunami's nu ook inmiddels ingespeeld dan staat niets meer in de weg om weer serieus te kunnen luisteren en de tweaks te kunnen evalueren...

wordt vervolgd...... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#629
Moment Supreme..uhh...Audio Note Silver Time.. :hehe:.

Hier de montage...visueel in ieder geval geen enkel verschil met de koperfolies.......................maar gehoormatig........ :clapping:.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#630
Drie tevreden koppies en ja hoe breng je een "mooier" geluid in woorden over op iemand van het forum...

Ronald vatte het voor ons drietjes met gepaste understatement samen, met de nu al legendarische woorden:......"tja dit doet mij wel wat"......... :wub:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

#631
Citaat van: Erik van Voorst op januari  2, 2011, 21:41:53
Drie tevreden koppies en ja hoe breng je een "mooier" geluid in woorden over op iemand van het forum...

Ronald vatte het voor ons drietjes met gepaste understatement samen, met de nu al legendarische woorden:......"tja dit doet mij wel wat"......... :wub:

Na geconstateerd te hebben dat de AN pio's in Erik's DAC DC lekte (jammer genoeg vaker voorkomend bij pio's :-X) en de zoektocht naar vervanging terug viel op deze 2 exoten, was het na een van deze te vervangen al snel duidelijk dat .... deze niet lekte. :)
Dat er door capaciteit veel 'teweeg' gebracht wordt in uiteindelijk haalbare 'muziek'weergave ..................

En tijdens een heerlijke malt, vooruitzicht op Aafje's spaghetti, MUZIEK en een onderonsje met prettig gezelschap..... komt het woord 'tevreden' wel in mind. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

#632
Citaat van: Erik van Voorst op januari  2, 2011, 21:41:53
Ronald vatte het voor ons drietjes met gepaste understatement samen, met de nu al legendarische woorden:......"tja dit doet mij wel wat"......... :wub:
Blijft de vraag of dat op de muziek sloeg of op de whiskey  :D

Ook van mij hartelijk dank voor de gastvrijheid en de heerlijke spaghetti van Aafje  :thumbs-up:

Je set speelt mooier dan ooit tevoren wat mij betreft, heerlijk muzikaal  :music:

Groetjes,

Ronald

BMW850

Citaat van: scrutinizer op januari  3, 2011, 09:23:01
Na geconstateerd te hebben dat de AN pio's in Erik's DAC DC lekte (jammer genoeg vaker voorkomend bij pio's :-X) en de zoektocht naar vervanging terug viel op deze 2 exoten, was het na een van deze te vervangen al snel duidelijk dat .... deze niet lekte. :)
Dat er door capaciteit veel 'teweeg' gebracht wordt in uiteindelijk haalbare 'muziek'weergave ..................

En tijdens een heerlijke malt, vooruitzicht op Aafje's spaghetti, MUZIEK en een onderonsje met prettig gezelschap..... komt het woord 'tevreden' wel in mind. ;)

Anton.

Iedereen allereerst de beste wensen voor 2011.

Hoi Anton,

CitaatBen ook zeer benieuwd, Audio Note Copper in Oil 0.47 uF/630v heb ik een poos geleden verkocht, na lang inspelen was de fut eruit.

Toen ik de Audio Note condensator in mijn DAC soldeerde wist ik niet wat ik hoorde wat een verschil de AN klonk veel mooier dan de Zilver/Olie Mundorf.
Bij mij zat er de nieuwste generatie Audio Note Copper Oil in.

Maar na een lange inspeel periode had ik de Zilver/Olie weer teruggeplaatst toen was het wow gevoel de andere kant op richting de Zilver/Olie.
En dit was ook gebeurt bij een goede kennis, zou die AN condensator van ons dan ook gelekt hebben?

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

scrutinizer

#634
Hoi Rudy,

Zoals ik al aangaf is het 'voorkomend' bij PIO's, vooral bij NOS exemplaren. En DC kan een interface aardig .................
Waar ik wel onderscheid in aan wil geven is de spanning waaraan deze gekoppeld is en/of de mate van dc lekkage.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Citaat van: scrutinizer op januari  3, 2011, 09:23:01
Na geconstateerd te hebben dat de AN pio's in Erik's DAC DC lekte (jammer genoeg vaker voorkomend bij pio's
Volgens de AN website kun je ze gratis omruilen voor mio's, deze zouden volgens AN na inspelen ook weer net iets beter klinken.
http://www.audionote.co.uk/comp/cap_paper.shtml
Citaat
When truth be told we have been experiencing increasing problems with the failure rate of our paper in oil capacitors over the past 3 to 4 years and despite a major research program into the causes of this increasing break down rate we have really come up with a blank, which makes me suspect that the cause has to do with subtle changes in the chemistry of the paper, the oil or some other key part of the caps, possibly due to new environmental requirements imposed on the production of the paper, who knows?
.
.
Due to the problems that have emerged with the paper in oil signal capacitors I have decided that we should replace any faulty copper bodied Audio Note copper foil paper in oil caps that any of you have*, all you need to do is send them back to me here at Montefiore Road in Hove and they will be replaced free of charge with one of the new mylar versions. One thing though, you need to mark each capacitor up with what is wrong with it, if you don't mind.

* Please remember that this replacement offer only covers copper bodied Audio Note capacitors and DOES NOT cover the previous yellow / gold bodied versions.

Erik van Voorst (in memoriam)

#636
Was ik van op de hoogte.....

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Momenteel (uiteraard >:D) zit ik heerlijk te luisteren met 2 cd's welke ik de laatste tijd (tussen de kerstcd's door :xmas:) veel op mijn draaitafel heb liggen (jaja ik kan dat zeggen...hahahahaha :inlove:) te weten een Barber cd genaamd Verse en een recentere van Heather Nova genaamd The Jasmine Flower.

Beiden "tadelos aufgenommen" dus als je wat vreemds hoort is het een tekortkoming aan je installatie (behalve dan bij Phy... ;D...sorry inkoppertje  :-X)

Deze zilveren jongens ja die opereren meer in het muzikale emotionele vlak..beetje hoogdravende taal maar dat is meer mijn uitdrukkingsvaardigheid  :angel:......tuurlijk mooier hoog-midden-laag maar dat is het gewoon niet....het is meer...uhhh....de zijde-zachte "echtheid" van de muziek...(Dick uit Triode Dick noemt het een honing eigenschap van deze caps) de kick om nooit meer een cd te willen afzetten.

Enfin de Duelunds moeten over een paar dagen echt aan de bak om dit te toppen....het werkt nu al erg ADDICTIVE....deze koop is voor mij al gesloten...een hoop geld maar geloof het of niet money well spent in hoofdletters, dit moet ik niet laten liggen....mijn koperen jongens klonken toppie maar dit gaat veel verder...punt uit... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#638
En voor de nieuwsgierigen onder ons heb ik er eens eentje open gemaakt...
Je krijgt te zien wat je verwacht opgerold vettig koperfolie.......en veel lucht... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

wat lekt er nou dan, als je dat hele koperenbuisje volgooit met olie ben je toch klaar  :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#640
Koperen Audio Note Condensatoren zijn bij mij nu echt een gepasseerd station.....ze hebben jaren lang hun werk gedaan maar deze Zilveren Audio Note Condensatoren hebben mijn hart gestolen (is gewoon van een andere orde) :inlove:....alleen de Duelunds mogen nog een keer optreden en dan is het...dekseltje dicht ;D

Edit:...nou vooruit een leuke ontdekking dan....een/mijn muzikale grafiekje/plotje  >:D

Op de cd Sempre Libera van Anna Netrebko hoor je op La Traviata dat Violetta (Netrebko) zachtjes in de verte begeleid wordt door een viool pizzicato spelend...tenminste dat denk je.........ahum met deze zilveren jongens erin hoor je feilloos dat het een harp is ..(Julie Palloc). 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#641
Gisteren-avond de Duelunds erin.... O0

Nou ik kwam meteen tot de ontdekking dat de laatste bal nog niet geslagen is... :o...deze jongens doen sommige dingen niet zo mooi maar andere dingen weer (veel) mooier... :)

Daar waar de Audionote heer en meester is in het vergaren van bakken lucht om de instrumenten en een waanzinnige treble weergeeft daar geeft de Duelund een homogener beeld met minder lucht (in een vergelijk eigenlijk af en toe zelfs een tikkie saai :-X)
Af en toe geeft de AN een beetje een overshoot (noem ik het maar even) op een plotselinge hoog/midden uitbarstingen daar blijft de Duelund meer "in control"

De sterke punten van Duelund is meer houttonen op viool, cello, fagot en een vrouwenstem met meer "vlees" zeg maar even...a voice "To-Die-For" levensecht  :inlove:

De duelund komt koud uit de doos tegen een (bijna alweer) ingespeelde AN. ;)
Ik ga hier tot zondag meedoor dan even terugwisselen en maak ik de winnaar in mijn set-up voor jullie en mezelf bekend... ;D

Eigenlijk betekend dit voor mij een bevestiging hoe absurd een capacitor shoot-out is.....tenzij je de mogelijkheid hebt zoals ik om een paar favorieten te vergelijken in je eigen "totaal" set....(met dank aan Peter uit Delft O0)

Even een snelle foto van de tijdelijke Duelund set-up met name voor Peter (als bewijs) dat we zuinig met zijn uitgeleende juweeltjes omgaan...dus minimale montage... :yin-yang: 8)

En JA het zijn echt joekels van Caps.... :wacko:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Ik ben benieuwd welke er als winnaar uit de bus komt Erik  :music:

Erik van Voorst (in memoriam)

Ronald, ik denk dat ik het weet... :inlove:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

heb je nog altijd die Vcap in je voorversterker Erik?
dan kan ik me wel wat voorstellen bij de Duelund keuze.
Het zijn beide mooie condensatoren de AN zilver ervaar ik (op de plaats waar ik ze gebruik) niet met midden hoog overshoot
ik vind ze zelfs zijdezacht en beter laag geven dan de koper versie
het midlaag is wat minder prominent dan de koper maar eigenlijk meer in balans je zou er eigenlijk langer naar moeten luisteren de Duelund ook langer de tijd geven  en ook weer teruggaan.
Inspelen is belangrijk maar het inspelen van jezelf nog belangrijker  je moet wennen aan een andere indruk
dwing jezelf niet een keuze te maken maar laat het vanzelf gaan
niet elke verandering is een verbetering dat zou mooi zijn  :)



Kjelt

wat compromissen? Naaah toch niet bij jou Erik? Dat wordt een bandfilter bouwen rondom de vrouwenstem frequentie met de Dueland als uitgang en de laag en hoog frequente band met een AN.  :D Of 3 DAC's parallel met hun eigen frequentieband uitgang  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#646
Ik heb inderdaad de V-caps in mijn voorversterker.
Kanttekening is dat ik enkel de AN met de Duelund vergelijk....het verschil AN koper met AN Zilver is ENORM....dus daar hoef ik niet over te beginnen... >:D

De AN is ook inderdaad zijdezacht maar bij een aantal cd's waarbij ik behoorlijk tot soms onbeschoft hard een "aria" beluister zitten er op sommige momenten een soort overshoots (noem ik het maar) de Duelunds blijven daar homogener en strakker/stabiler het verschil in stem-presentatie tussen de 2 komt steeds weer uit ten gunste van de Duelund..
Bijvoorbeeld op de Barber cd's daar hoor je (beter) op de AN dat ze haar letterlijk laten zingen in het trappenhuis (geeft een hoogte afbeelding!!!) voor een natuurlijke galm......... maar op de Duelunds hoor je weer meer..uhh.." totaal kleur " op haar stem zelf.

De dynamiek in het geluidsbeeld daar wint de Duelund ook de meeste punten, dus bij mij wint hij daar ook in het laag daar komen bijvoorbeeld de cd's van Charlie Haden heel goed tot magie...de baslijnen zijn om te zoenen.
Cello van du Pre gromt echt het hout vliegt je kamer binnen...maar als het orkest aanzwelt dan wint de AN het weer op detaillering.

De AN geeft bijvoorbeeld inderdaad zijdezacht pianotoetsen weer op het 1e pianoconcert Chopin (Zimmerman) en bijv. Cassandra met Silver Pony maar wel bij mij met een soort "belletje/rinkeltje" erop, tijdens het luisteren werd ik hier op slag verliefd op. :inlove:......
Maar nu naar de Duelunds luisterend hoor ik dat rinkeltje niet maar weer wel het hout van de toetsen eigenlijk iets realistischer want op mijn piano zit dat "extraatje" er ook niet op. :-\

Ik moet ook eerlijk toegeven dat de verandering van soundstage tussen de 2 caps af en toe verwarrend kan zijn.... :o
Een voorbeeld is dat bij Sempere Libra een tenor off-stage moet zingen...bij de AN zingt hij echt bijna op de parkeerplaats en bij de Duelund zingt hij bijna weer op de buhne wat hier op viel was dat hij met de Duelund verstaanbaarder zong (en ik spreek geen-eens italiaans :-X)

Bij de cd van "The Jasmine flower" (Nova) kun je je afvragen wat je lekkerder vind...de heerlijk hese stem van Nova op de AN of de warmere versie op de Duelund, met voor mij de kanttekening dat ik haar akoestische gitaar voor wat betreft de E-A-D snaar gebalanceerder vind (ietsje) op de Duelund.

Wat ik ook leuk vind is de hoeveel informatie je van applaus kunt krijgen zo geeft de AN bv. meteen de info hoeveel mensen er in de zaal zitten  :smile: op de "Krall Live in Paris" cd terwijl de Duelund je weer "echte handen" laat horen....

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik 2 gigantisch mooie condensatoren in huis heb maar het blijft "koken met Hi-Fi"....

Buiten het feit dat het uitdrukken van (muzikale) verschillen ook listig is en blootstaat aan verschillende interpretaties bij verschillende mensen wil ik ook echt niet roepen dat de Duelund beter is of de AN beter is...ik wil meer mijn ervaring neerpennen om mensen te stimuleren om ..uhhh...te koken...ahum  ;D

Zolang er winkels blijven bestaan zoals die van Peter is dit onmiskenbaar een inmens voordeel !!!  want je praat over grote bedragen en ....juist...verschillende sets... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

geweldige omschrijving! 8)
en dan heeft de duelund nog niet eens veel uren achter z`n kiezen!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Wat je over de AN verteld heb ik nog nooit gehoord  :eh: dit is het moment dat de Vcap zijn ware aard toont.
of de standaard IV transfomatoren  dit is echt een tip !
De 496 zijn wel 3 keer duurder dan een paartje  AN zilver c's en de 497 zelfs 4 keer
maar als je het verschil hoort kan je niet meer terug
de rem (waarvan je niet wist dat die erop zat)gaat ervanaf.

De AN z is euphonisch op een perfecte manier en binnen de grenzen als hier een randje aanzit laat hij op dat moment een tekortkoming ergens anders horen
de Deulund klinkt aardser ,vaster  iets voller en "verstandiger" maat "zingt" daardoor wat minder spontaan.
Maar ook op een perfecte manier.

Waarom probeer je niet de Duelund in je voorversterker en de AN in je dac
ik weet zeker dat je geen ringing meer zal horen.  
En ik denk dat de kwaliteiten van beide condensatoren goed samengaan.

Erik van Voorst (in memoriam)

Je bedoelt het ongetwijfeld goed maar je post is een beetje onsamenhangend en ik kan er verder ook niet veel mee... ;)
Ik blijf op deze weg naar (mijn) Rome..maar toch bedankt voor het mailen van je persoonlijke ervaring.. 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!