Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

phy

Citaat van: Erik van Voorst op januari  8, 2011, 11:38:51
Je bedoelt het ongetwijfeld goed maar je post is een beetje onsamenhangend en ik kan er verder ook niet veel mee... ;)
Ik blijf op deze weg naar (mijn) Rome..maar toch bedankt voor het mailen van je persoonlijke ervaring.. 8)
Wat begrijp je niet Erik
ik wil het wel uitleggen  :)

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op januari  8, 2011, 10:10:34
Ik heb inderdaad de V-caps in mijn voorversterker.
Kanttekening is dat ik enkel de AN met de Duelund vergelijk....het verschil AN koper met AN Zilver is ENORM....dus daar hoef ik niet over te beginnen... >:D

De AN is ook inderdaad zijdezacht maar bij een aantal cd's waarbij ik behoorlijk tot soms onbeschoft hard een "aria" beluister zitten er op sommige momenten een soort overshoots (noem ik het maar) de Duelunds blijven daar homogener en strakker/stabiler het verschil in stem-presentatie tussen de 2 komt steeds weer uit ten gunste van de Duelund..
Bijvoorbeeld op de Barber cd's daar hoor je (beter) op de AN dat ze haar letterlijk laten zingen in het trappenhuis (geeft een hoogte afbeelding!!!) voor een natuurlijke galm......... maar op de Duelunds hoor je weer meer..uhh.." totaal kleur " op haar stem zelf.

De dynamiek in het geluidsbeeld daar wint de Duelund ook de meeste punten, dus bij mij wint hij daar ook in het laag daar komen bijvoorbeeld de cd's van Charlie Haden heel goed tot magie...de baslijnen zijn om te zoenen.
Cello van du Pre gromt echt het hout vliegt je kamer binnen...maar als het orkest aanzwelt dan wint de AN het weer op detaillering.

De AN geeft bijvoorbeeld inderdaad zijdezacht pianotoetsen weer op het 1e pianoconcert Chopin (Zimmerman) en bijv. Cassandra met Silver Pony maar wel bij mij met een soort "belletje/rinkeltje" erop, tijdens het luisteren werd ik hier op slag verliefd op. :inlove:......
Maar nu naar de Duelunds luisterend hoor ik dat rinkeltje niet maar weer wel het hout van de toetsen eigenlijk iets realistischer want op mijn piano zit dat "extraatje" er ook niet op. :-\

Ik moet ook eerlijk toegeven dat de verandering van soundstage tussen de 2 caps af en toe verwarrend kan zijn.... :o
Een voorbeeld is dat bij Sempere Libra een tenor off-stage moet zingen...bij de AN zingt hij echt bijna op de parkeerplaats en bij de Duelund zingt hij bijna weer op de buhne wat hier op viel was dat hij met de Duelund verstaanbaarder zong (en ik spreek geen-eens italiaans :-X)

Bij de cd van "The Jasmine flower" (Nova) kun je je afvragen wat je lekkerder vind...de heerlijk hese stem van Nova op de AN of de warmere versie op de Duelund, met voor mij de kanttekening dat ik haar akoestische gitaar voor wat betreft de E-A-D snaar gebalanceerder vind (ietsje) op de Duelund.

Wat ik ook leuk vind is de hoeveel informatie je van applaus kunt krijgen zo geeft de AN bv. meteen de info hoeveel mensen er in de zaal zitten  :smile: op de "Krall Live in Paris" cd terwijl de Duelund je weer "echte handen" laat horen....

Ik ben er ondertussen wel achter dat ik 2 gigantisch mooie condensatoren in huis heb maar het blijft "koken met Hi-Fi"....

Buiten het feit dat het uitdrukken van (muzikale) verschillen ook listig is en blootstaat aan verschillende interpretaties bij verschillende mensen wil ik ook echt niet roepen dat de Duelund beter is of de AN beter is...ik wil meer mijn ervaring neerpennen om mensen te stimuleren om ..uhhh...te koken...ahum  ;D

Zolang er winkels blijven bestaan zoals die van Peter is dit onmiskenbaar een inmens voordeel !!!  want je praat over grote bedragen en ....juist...verschillende sets... ;)

10-4....

:)

@ Phy
Het lijkt mij op basis van het geheel niet eerst eens beluisterd te hebben, en daarnaast Erik niet te kennen v.w.b. zijn beleving van 'muziek' en weergave ervan, m.i. 'onbezonnen' je hierover op deze wijze uit te laten.
Als jij op basis van een 'eigen' smaak (referentiekader), in enkele schakelingen en set-ups, de V- cap naar een plek verwijst waar het daglicht niet penetreert, is dit aan jouw .... maar niet geldend voor een hele community.
Euforie is een smaak, de 'hoeveelheid' van fantasie in de weergave is aan het persoon. En zoals Erik dat ook al aangeeft, vergelijkbaar aan koken met fantasie en kruiden. Koken waarin het gerecht zelf niet alleen de bepalende factor geeft/heeft, maar ook de wijze van opmaak van het bord zo zijn bijdrage kent.

Rare jongens he, die zuid-Hollanders. :sneaky2:

Anton.  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

phy

Jongetjes toch ....
Waar doet het precies pijn?   :D

BMW850

Citaat van: phy op januari  8, 2011, 11:33:15

Waarom probeer je niet de Duelund in je voorversterker en de AN in je dac
ik weet zeker dat je geen ringing meer zal horen.  
En ik denk dat de kwaliteiten van beide condensatoren goed samengaan.

Ik weet niet wat het probleem is, "het gaat nu om de uitgangs condensatoren" dat is duidelijk.
Erik je hebt de 2 soorten condensatoren nu liggen het is altijd het proberen waard  ;)

It's not what you know, but who you know "and where they are"
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: phy op januari  8, 2011, 11:33:15
Wat je over de AN verteld heb ik nog nooit gehoord  :eh:

Dat klopt want ik ben de enige TER WERELD (als je het internet mag geloven) die AN Zilver met Duelund 0.47 uF/630 V met elkaar vergelijkt in een dac (en dan nog wel MIJN dac).

Laat mij nou maar lekker "knutselen. ;)

Edit:....even de lelijke dingen uitgegumd  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Wilde en ongetructureerde experimenten zeg jij tegen mij als je een paar dagen naar een condensator luistert en dan na 1 dag een andere als de betere aanwijst  ;D
Eigenlijk is alles wat je doet en verandert een verbetering ik lees alleen maar hallluja verhalen
Maar ik weet dat de werkelijkheid anders is.
Ik gaf je alleen wat goedbedoelde tips als je je daar te groot voor voelt
zal ik het laten.  :)

Sorry jongen maar ik denk dat JOUW werkelijkheid mogelijk anders is. ;D

Edit: ...even de lelijke dingen uitgegumd.... ;D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Ik heb een compleet andere set staan
en ik nog een paar andere leuke samenstellen
maar ik ben niet zo exibitionistisch

Je was toch niet heel erg geschrokken hoop ik  ;D
Het is maar een audio hobby  ;)

sphere

Kan die phy niet gewoon weg? Hoe vaak moet Erik nog zeggen dat hij niet aan de trafo gaat. Agree to disagree, en nou ophoepelen. Je verziekt een fijn topic over muziekbeleving. Dank u beleefd.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

VlisChris

Jongens,

Hiervoor hebben tegenwoordig zo'n mooie ignore user ingebakken in het forum ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gisterenavond met Peter heerlijk lang geluisterd naar diverse cd's met trouwens als grappig fenomeen dat na de dac alweer een hele dag te laten spelen de Duelunds duidelijk zich nog steeds ontwikkelen tijdens de inspeelperiode.

Zo had ik bv. weer Cassandra Wilson (even een van mijn ref cd's tijdens deze excercitie) welke gisterenavond toch weer "nieuwe" verbeteringen liet horen ten aanzien van de afgelopen dagen.

Uiteindelijk afgerekend en de Audio Notes gingen weer netjes mee terug, juist de Duelunds gaan straks permanent gemonteerd worden  8)

Al met al een hele leuke actie met een mooi resultaat zonder enkel risico geld kunnen uitgeven aan mijn mooiste hobby...what else do we need   :wub:

advr

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!
Het zijn flinke jongens maar je hebt ruimte genoeg ;D

Enjoy the music, maar dat deed je toch al. :music:

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

hifiman

Gefeliciteerd met je aankoop Erik!  :pompom:

Als de duelunds nog beter klinken dan de audio note's dat deden dan moet het toch wel heel bijzonder zijn  :thumbs-up:

Groetjes,

Ronald

Citaat van: Audioloog op januari 10, 2011, 15:52:18
Gefeliciteerd met je aankoop Erik!  :pompom:

Als de duelunds nog beter klinken dan de audio note's dat deden dan moet het toch wel heel bijzonder zijn  :thumbs-up:

Groetjes,

Ronald
......................misschien is dat resulaat enkel in mijn audio systeem hoor...maar goed WEL het belangrijkste natuurlijk  ;D

Okay het " Verankeren Der Hockeypucks" ..... ;D

Op deze foto zie je de twee-dekker en krijg je mogelijk een beeld van mijn plan... ;)e

De leads erg goed isoleren....hier...juist het rechterkanaal  :)

En de eerste is gemonteerd op een ebben blokje precies ter hoogte van de RCA uitgangen...
Je ziet hier de ebben "spacer" zodat tijdens het stacken de buigstralen van de leads niet geraakt worden... ;)

En nummer twee..

Houder eroverheen en verbinden...

En een fotootje om te laten zien hoe groot deze wel niet is....(en neen dit is geen standaard 43 cm behuizing !!!)

KLAAAAAAARRRRR  :yin-yang: 8)

Denon Focal

Het is bijna kunst zo mooi.
Dit moet ook wel fantastisch klinken, wederom complimenten ik kan echt genieten van deze topics :worship:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

hifiman

Kjelt

Heel mooi inderdaad. Blijft de kast helemaal open van boven of heb je koelingsmaatregelen genomen?
Ik zou niet graag zien dat deze dure jongens te warm komen te staan. Wat is hun temperatuurspec eigenlijk?