Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

paaj

Een kijkje in de brouwerij van de koning der zelfbouw? :)


Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

VlisChris

Compliment der Complimneten 8) ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

m9

Citaat van: paaj op december  4, 2011, 19:52:35
Een kijkje in de brouwerij van de koning der zelfbouw? :)





behoort die eer niet toe aan nelson pass?

Harry HT

 :o

Dit mega  O0

Erg leuk Erik !

Gegroet,

Harry

ps: de groeten aan Jean  :D
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

paaj

Citaat van: m9 op december  5, 2011, 00:32:43

behoort die eer niet toe aan nelson pass?

Misschien, maar die heb ik hier niet zo uitvoerig zien posten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Erik van Voorst (in memoriam)

Eindelijk binnen 30 mei dus besteld....ahum

Mijn 2 zilveren trafootjes ...samen met de koperen condensatoren gaan ze mijn dac 6 naar "The Next Level" tillen.
De 6 condensatoren gaan aan de 2 PCM63P-K's en de trafootjes vervangen dus de momenteel koperen standaard jongens.

Aardige klus want er moet heel wat worden losgenomen....."weer wat te doen met de kerst"  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

#706
Hoi Erik,

Het ziet er allemaal indrukwekkend uit ;)

Nu je al zoveel veranderd hebt aan deze DAC 6 heb je al eens een andere DAC aangesloten gehad?

Ben zelf gestopt met de Salas regulatoren in de DDDAC, omdat de Salas regulatoren niet aangesloten willen worden aan 1 transformator telkens branden de diodes eruit.
2 regulatoren geen probleem maar als ik de derde reg aansluit gaat gaat het weer boem ;)

Zelf ben ik nu een eindversterker aan het bouwen de Dx Blame MKIII-Hx als deze klaar is ga ik verder met mijn DDDAC of een andere.
http://www.diyaudio.com/forums/solid-state/193759-dx-blame-mkiii-hx-builders-thread.html

Succes met het inbouwen.

Rudy
Edit: typo
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

m9

puur uit nieuwsgierigheid, waarom heb je voor deze diy versterker gekozen.

BMW850

Citaat van: m9 op december 17, 2011, 23:40:36
puur uit nieuwsgierigheid, waarom heb je voor deze diy versterker gekozen.
Diy is goedkoper en leuker omdat het een hobby is ("kan ook beter zijn") ook omdat ik nu de 2 transformatoren van 2x42volt 2000Va van mijn ZapPulse 2.3SE versterker kan gebruiken om eerst te testen.
En het is een uitdaging voor mij om het zelf op te bouwen en het belangrijkste antwoord, ik heb deze versterker nog niet gehoord   :P
Nu graag weer On-topic

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Contour

Mooie sfeervolle foto Erik, ik ben benieuwd hoeveel verbetering dit gaat geven!

Groetjes Walter

m9

beetje overkill 2*2000va, hoop dat je een degelijk softstartcircuitje gebruikt en niet zo`n lullig ntctje.

ga dit dac topic zeker volgen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#711
Gisteren samen met Peter (accoustic dimension) dan eindelijk de "overhaul" gedaan met de audionote koperen condensators (6 stuks) en de 2 zilveren interstage trafos welke tegenwoordig de Trans 420 worden genoemd
(beter core materiaal dan de 404).

Het vereistte allemaal wel wat denkwerk want de kopere jongens waren beduidend groter dus deze kwamen op 1 na aan niet aan de bovenzijde maar aan de onderzijde van de print (waar enkel nog ruimte was  :-X).
Dus na 30 jaar trouwe dienst van de papier in olie werd het tijd voor zijn koperen opvolgertjes.
De zilveren trafootjes hadden geen taps draad meer dus daar werd een "schuurblok" voor genomen welke op de bodem werd gefixeerd.

Normaal zal ik nooit 2 modificaties in een keer doen maar het veranderen van de trafo's is werkelijk enorm veel werk (in mijn geval) en werkelijk alles moet los !!!!

Na wat uurtjes noeste arbeid kon er dan geluisterd worden.

Ik kan voorlopig alleen een eerste indruk geven en die is gelukkig zeer positief....nergens scherpte te bekennen meer micro info, meer glans en "echtheid" kortom beloofd al veel...enfin mag ook wel want het kost ook veel... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#712
 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

 :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

VlisChris

Het blijft jammer dat veranderingen in geluid alleen maar via woorden te omschrijven zijn op het internet :)
Wat zou ik graag eens het verschil hebben kunnen horen tussen before & after 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Hi Erik,
leuk je weer terug te zien! Mooi werk het je weer geleverd. Ik denk alleen zelf dat nu je zo'n beetje op het eindpunt met experimenteren bent gekomen het nu wel eens tijd kan gaan worden om de hele printplaat te redesignen? Die print is gelayout om zo weinig mogelijk storing en inkoppeling te hebben, dus de componenten zo dicht mogelijk bij het groundplane en met zo kort mogelijke draadjes. Nu ga je hele grote mooie condensatoren toepassen en die bedraad je met relatief lange draden richting print.
Als je de print opnieuw zou layouten met de nieuwe condensatoren zou je waarschijnlijk nog meer winst kunnen halen. Kost heel veel werk ik weet het maar aangezien je altijd voor het beste van het beste gaat lijkt me dat nu wel een beperkende factor. Wat zegt Anton hier van?

eddy135

#717
Anton says: O M G!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik van Voorst (in memoriam)

#718
De nieuw condensatoren zitten op precies dezelfde gaatjes als de oude dus bijna tegen de Linker en Rechter Dac Chip dus daar valt geen winst te behalen.
De (losse) bedrading welke je ziet zijn zilveren short-cuts en voedingsdraden, die waren al in een eerdere modificatie gedaan en staan los van de condensators.

Hmmmm de print redesignen.....ik ben eigenlijk wel (voorlopig) tevreden zo.... ;)

Eerst maaar weer eens een jaartje luisteren....komen vanzelf de ideeen weer.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

#720
Het geluid of beter de muziek openbaart zich langzaam maar wel zeker, mooie upgrade zeg,...ondanks de kerstboom tussen die speakers kan ik er genoeg uit opmaken dat het weer gelukt is een stap verder naar mijn goal te doen, namelijk de (subjectieve) echtheids-illusie nastreven.

Wat mij daar bij helpt is de nieuwe cd van Kate Bush..." 50 words for snow " wat een pareltje, prachtige ingetogen vertellende muziek, voor sommigen misschien wel een beetje minimalistisch, als bonus ook een goede opname de piano heeft een hele mooie draagkracht......voor mij mijn beste 2011 cd op de valreep  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

m9

je hebt aerial hopelijk ook al in bezit anders mis je iets.
heb de nieuwe van kate bush nog niet gehoord maar voor mij hoeft het ook weer niet te minimalistisch te zijn.

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp, al grijs gedraaid, en btw happy new year  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op januari  1, 2012, 02:21:01
Yepp, al grijs gedraaid, en btw happy new year  :)
Das knap met een cdspeler, dan zou ik het vermogen van de laser maar snel wat terug regelen  :D  :D  :D
De beste wensen Erik voor het komende jaar en dat de hobbie de vreugde mogen brengen die je wenst.

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op december 31, 2011, 11:49:04
Wat mij daar bij helpt is de nieuwe cd van Kate Bush..." 50 words for snow " wat een pareltje, prachtige ingetogen vertellende muziek, voor sommigen misschien wel een beetje minimalistisch, als bonus ook een goede opname de piano heeft een hele mooie draagkracht......voor mij mijn beste 2011 cd op de valreep  O0

Inderdaad een waanzinnig mooie plaat. En iedere keer dat je hem draait wordt hij eigenlijk weer mooier!

Citaat van: m9 op december 31, 2011, 17:20:44
je hebt aerial hopelijk ook al in bezit anders mis je iets.

Ik heb Aearial lang geleden zelfs bij Erik op zijn speakers mogen beluisteren. Maar volgens mij klinkt het sindsdien echt een paar klasses beter. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.