Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m

Een klarinet is niet het makkelijkste instrument om natuurgetrouw weer te geven, dus een punt voor Anthony.

Overigens weet ik uit betrouwbare bron dat MF A5 en SF Cremona Auditor M een erg mooie combinatie is. Een plaatselijke, zeer kritische, winkel (die overigens zelf geen MF in het pakket heeft) was zeer aangenaam verrast toen zij bij hen in de winkel een klant kregen met een MF A5 amp die op zoek was naar passende luidsprekers.

Nu is de Auditor voor Alex misschien ook niet direct de goede keus ivm het tekort aan laag, maar MF A5 en SF is niet per definitie een slechte match...

Alex Groningen

Citaat van: HTip op mei 17, 2010, 11:00:34
Ik ken MF niet kwa klank, maar ik ben erg tevreden over mijn speakers, de ALR/Jordan Note serie. Ze zijn niet erg bekend, zijn een samenwerking tussen ALR (Duits) en Jordan (Engels) en hebben regelbare passieve membranen die je kan aanpassen op je ruimte. Iets wat je niet op veel speakers ziet.

Misschien dat je die ergens kan luisteren...


Ik ken deze luidsprekers niet. En heb even op de sites gekeken van de audiozaken hier in Groningen maar er is er geen één die ze verkoopt, dus beluisteren zal wel erg moeilijk gaan worden.

Alex Groningen

Citaat van: ivo1986 op mei 17, 2010, 09:53:21
Voor hem hoeft hoeft ook aleen maar een klarinet goed te klinken  ;).

;D

Alex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 23:42:13
Hier ben ik het niet mee eens, ik las het al eerder in je topic, maar Antony Michaelson speelt zelf met SF. Misschien is het niet ieders smaak, maar om te roepen dat iets niet matched, daar ben ik het niet mee eens.

Anders even Miracle een pm sturen. http://sites.google.com/site/miracleandaudio/ Hij heeft veel gehoord en kan je ook wel adviseren.






Zal natuurlijk altijd contact kunnen zoeken, mischien doe ik dat ook nog wel. Maar ga nu eerst de luidsprekers beluisteren die ik op mijn lijstje heb staan, mocht daar niks tussen zitten waarvan ik denk dit is het helemaal dan blijft mijn zoektocht rustig doorgaan. Ik heb geen haast en wil nu een beslising maken zodat ik later geen spijt heb.

frank2

#1204
heb je vast al zien staan: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100639.0

Ik ken deze man wel, is zuinig op z'n spullen, en verkoopt nogal vaak z'n net nieuwe spullen.
Trouwens als ArjanR1 de Ushers dancer 8571 kan plaatsen moet jij dat ook zeker kunnen, zijn woonkamer is niet echt groot.

sorry zie net dat je Robbie al gemaild hebt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#1205
Heb inderdaad al contact met Robbie73. Zal binnenkort even die richting opgaan en zal dan ook mijn voor en eindversterker meenemen.
Ben benieuwd wat de Ushers doen van wat ik er al over gehoord heb, en of het ook echt mijn sound zal zijn.

Maar donderdag eerst de Focal 1027 beluisteren bij een audio zaak hier in de buurt.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op mei 17, 2010, 19:25:42
Heb inderdaad al contact met Robbie76. Zal binnenkort even die richting opgaan en zal dan ook mijn voor en eindversterker meenemen.
Ben benieuwd wat de Ushers doen van wat ik er al over gehoord heb, en of het ook echt mijn sound zal zijn.

Maar donderdag eerst de Focal 1027 beluisteren bij een audio zaak hier in de buurt.
:blink: is Robbie ook ge-upgrade?? ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 19:27:27
:blink: is Robbie ook ge-upgrade?? ;D


Lijkt er wel op. ;D Zal het gelijk aanpassen met mijn eigen geboorte jaar. ;)

Deleted member

#1208
Hoi Alex, ik zie net op de vorige pagina's dat mijn huidige paar speakers even zijn besproken als mogelijke optie voor jou. Ik heb je topic even doorzocht maar kon niet vinden wat de afmetingen van je kamer zijn, wel heb ik wat foto's gezien van je opstelling. Even wat (hopelijk) objectieve informatie: mijn kamer is ook L-vormig, 4,65m breed en iets van 10,90 lang als ik de keuken meetel. Helaas heb ik in de huidige opstelling een akoestiekprobleem en kan ik de speakers eigenlijk niet neerzetten zoals ik wil waardoor ik door staande golven last heb van uitdoving van bepaalde basfrequenties. Het laag is in mijn situatie nu naar mijn smaak te slank omdat je door de definitie van de bas goed merkt dat er slechts bepaalde frequenties wegvallen. Eigenlijk wil ik m'n speakers langs de lange muur zetten in een opstelling zoals jij die hebt maar door mijn houtkachel in de kamer kan ik dan de speakers niet ver genoeg van de muur zetten om het beste uit het mid/hoog te halen. Aan de kant van de kachel kan ik ze weer niet goed kwijt omdat er een groot plateau om de haard is gebouwd waardoor ze dan weer te ver uit mekaar moeten staan als ik m'n TV ook nog kwijt wil. In mijn topic kun je zien dat ik flink heb geworsteld (en nog steeds worstel) met dit probleem en zelfs een verbouwing overweeg.

Ik denk dat de VR4's prima in je kamer zullen passen, door het transmissielijn ontwerp en de baspoort aan de voorzijde heb je eigenlijk geen last van boemerigheid zoals met vele andere basreflex ontwerpen die het "one note bass" (alle bas klinkt hetzelde) probleem dan pijnlijk duidelijk maken. Indien de speakers toch te veel bas geven naar je smaak kun je dit bij de VR4's vervolgens ook nog eens eenvoudig "temmen" door meer dacron materiaal (of wol) toe te voegen via de baspoort. Zo heb ik zelf juist laatst wat van dit materiaal verwijderd en daardoor een sterk verbeterd laag gekregen. Dit is een mogelijkheid die Von Schweikert zelf ook adviseert en beschrijft in de handleiding die bij de huidige VR4/VR5/Unifield 3 modellen wordt meegeleverd dus geen "vreemde" workaround. Daarnaast weet ik van Wimck, ook actief op dit forum dat hij dezelfde VR4's niet in een woonkamer maar in een kleine luisterkamer had staan zonder problemen.

Het is jammer dat je zo ver weg woont anders zou ik het indien je interesse had geen enkel probleem hebben gevonden om ze eens samen met je, in jouw kamer, vrijblijvend uit te proberen. Natuurlijk is er eigenlijk geen betere manier om te bepalen of iets voor je werkt.  :)

Veel succes in je zoektocht!  :thumbs-up:

edit: verkeerde kamerlengte opgeschreven.

frank2

Als je de Ushers (mini dancer) goed vind, is de speaker van Anton een must om naar te luisteren, ik weet nl. wel zeker dat het geluid wat die speaker geeft gewoon aanmerkelijk breder/voller is. Heb die speakers eens gehoord bij mijn dealer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op mei 17, 2010, 20:11:22
Hoi Alex, ik zie net op de vorige pagina's dat mijn huidige paar speakers even zijn besproken als mogelijke optie voor jou. Ik heb je topic even doorzocht maar kon niet vinden wat de afmetingen van je kamer zijn, wel heb ik wat foto's gezien van je opstelling. Even wat (hopelijk) objectieve informatie: mijn kamer is ook L-vormig, 4,65m breed en iets van 10,90 lang als ik de keuken meetel. Helaas heb ik in de huidige opstelling een akoestiekprobleem en kan ik de speakers eigenlijk niet neerzetten zoals ik wil waardoor ik door staande golven last heb van uitdoving van bepaalde basfrequenties. Het laag is in mijn situatie nu naar mijn smaak te slank omdat je door de definitie van de bas goed merkt dat er slechts bepaalde frequenties wegvallen. Eigenlijk wil ik m'n speakers langs de lange muur zetten in een opstelling zoals jij die hebt maar door mijn houtkachel in de kamer kan ik dan de speakers niet ver genoeg van de muur zetten om het beste uit het mid/hoog te halen. Aan de kant van de kachel kan ik ze weer niet goed kwijt omdat er een groot plateau om de haard is gebouwd waardoor ze dan weer te ver uit mekaar moeten staan als ik m'n TV ook nog kwijt wil. In mijn topic kun je zien dat ik flink heb geworsteld (en nog steeds worstel) met dit probleem en zelfs een verbouwing overweeg.

Ik denk dat de VR4's prima in je kamer zullen passen, door het transmissielijn ontwerp en de baspoort aan de voorzijde heb je eigenlijk geen last van boemerigheid zoals met vele andere basreflex ontwerpen die het "one note bass" (alle bas klinkt hetzelde) probleem dan pijnlijk duidelijk maken. Indien de speakers toch te veel bas geven naar je smaak kun je dit bij de VR4's vervolgens ook nog eens eenvoudig "temmen" door meer dacron materiaal (of wol) toe te voegen via de baspoort. Zo heb ik zelf juist laatst wat van dit materiaal verwijderd en daardoor een sterk verbeterd laag gekregen. Dit is een mogelijkheid die Von Schweikert zelf ook adviseert en beschrijft in de handleiding die bij de huidige VR4/VR5/Unifield 3 modellen wordt meegeleverd dus geen "vreemde" workaround. Daarnaast weet ik van Wimck, ook actief op dit forum dat hij dezelfde VR4's niet in een woonkamer maar in een kleine luisterkamer had staan zonder problemen.

Het is jammer dat je zo ver weg woont anders zou ik het indien je interesse had geen enkel probleem hebben gevonden om ze eens samen met je, in jouw kamer, vrijblijvend uit te proberen. Natuurlijk is er eigenlijk geen betere manier om te bepalen of iets voor je werkt.  :)

Veel succes in je zoektocht!  :thumbs-up:

edit: verkeerde kamerlengte opgeschreven.


Bedankt voor je duidelijke bericht. Qua woonkamer zitten we wel op dezelfde afmetingen 5 meter breed en iets meer dan 10 meter lang L vormig met een open keuken. Als ik dit zo van je lees zouden ze hier ook wel uit de verf moeten komen, daar zal het probleem dan ook niet liggen. Waar ligt het probleem dan wel, dat is namelijk mijn budget. Heb een budget van rond de €3000,- en heb daar een lijstje van samengesteld welke luidsprekers (2ehands) daarvoor in aanmerking komen. Liever zou ik er nog wat onder zitten om zo mijn andere plannen die ik voor de komende tijd heb realiseerbaar te maken. Misschien is het inderdaad jammer dat we even te ver van elkaar vandaan wonen zodat ik ze zou kunnen beluisteren en wie weet was ik dan wel om.

Wens je bij deze heel veel succes met de verkoop van je prachtige luidsprekers.

Deleted member

Hoi Alex, ik begrijp het. Omdat het niet eerder genoemd was in de eerdere berichten had ik met het budget even geen rekening gehouden/daar niet over nagedacht. Stom van me want met het vaststellen van een budget begint een aanschaf in deze natuurlijk vaak, zo niet altijd.

Ik denk trouwens dat jij Nosferatu wel kent? Daar heb ik net via PB een aantal berichten mee uitgewisseld, hij zal je nog wel even bijpraten over de inhoud gok ik zo.  ;)

Dankjewel! Jij ook nogmaals veel succes (en plezier) in je zoektocht! :thumbs-up:

Groet,

Antoine.

Nosferatu

Net een PM aan Alex gestuurd Antoine.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Deleted member

Citaat van: Nosferatu op mei 17, 2010, 22:29:04
Net een PM aan Alex gestuurd Antoine.  ;D

OK! Ik dacht ik geef 't maar aan, wellicht dat hij je helemaal niet kent! Nee hoor geintje natuurlijk! ;) Bedankt voor je enthousiaste berichten en wat jullie ook doen/besluiten: geen probleem! :)

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op mei 17, 2010, 22:27:23
Hoi Alex, ik begrijp het. Omdat het niet eerder genoemd was in de eerdere berichten had ik met het budget even geen rekening gehouden/daar niet over nagedacht. Stom van me want met het vaststellen van een budget begint een aanschaf in deze natuurlijk vaak, zo niet altijd.

Ik denk trouwens dat jij Nosferatu wel kent? Daar heb ik net via PB een aantal berichten mee uitgewisseld, hij zal je nog wel even bijpraten over de inhoud gok ik zo.  ;)

Dankjewel! Jij ook nogmaals veel succes (en plezier) in je zoektocht! :thumbs-up:

Groet,

Antoine.

Ja ik ken Japie wel. Heb inderdaad net een PM van hem binnen.

En inderdaad ik had geen budget genoemd, maar de €3000,- wat ik net noemde is voor mij echt de max van wat ik wil en kan uitgeven.


Citaat van: Nosferatu op mei 17, 2010, 22:29:04
Net een PM aan Alex gestuurd Antoine.  ;D


En jij hebt er weer één terug. Trouwens wel een leuk voorstel.

Robbert54

wat dan? gaat hij meebetalen :D

vind het overigens erg knap van je dat je je zo stellig aan een budget houdt. vind dat zelf toch altijd erg moeilijk. ik begin vaak met een bepaald budget en eindig met het dubbele :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 22:47:48
wat dan? gaat hij meebetalen :D

vind het overigens erg knap van je dat je je zo stellig aan een budget houdt. vind dat zelf toch altijd erg moeilijk. ik begin vaak met een bepaald budget en eindig met het dubbele :nopompom:

Er staan ook nog geen nieuwe speakers volgens mij....  :devil:

Deleted member

Citaat van: Alex Groningen op mei 17, 2010, 22:44:23
Ja ik ken Japie wel. Heb inderdaad net een PM van hem binnen.

En inderdaad ik had geen budget genoemd, maar de €3000,- wat ik net noemde is voor mij echt de max van wat ik wil en kan uitgeven.


Uiteraard goed dat je dat bewaakt, zeker als je nog andere wensen hebt! :)

NB. Ik ben trouwens zelf zoals The Vampire stelt; begin met een budget in gedachten en eindig uiteindelijk daar ver vandaan! :-[ (ook nu weer ;D)

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 22:47:48
wat dan? gaat hij meebetalen :D

Nee, kan ook nog zoiets zijn als er samen een keer heen gaan om te beluisteren. ;)


Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 22:47:48
vind het overigens erg knap van je dat je je zo stellig aan een budget houdt. vind dat zelf toch altijd erg moeilijk. ik begin vaak met een bepaald budget en eindig met het dubbele :nopompom:


Zal me wel moeten houden aan het budget, kan namelijk niet meer uitgeven dan wat er binnenkomt.

Robbert54

dat is ook helemaal waar. erg verstandig. je hebt het virus goed onder controle.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: JeKa op mei 17, 2010, 22:48:22
Er staan ook nog geen nieuwe speakers volgens mij....  :devil:


Nee nog niet. Moet namelijk ook nog zorgen dat ik mijn eigen luidsprekers verkoop. Maar morgen komt er iemand langs om ze te beluisteren, dus wie weet.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 23:01:30
dat is ook helemaal waar. erg verstandig. je hebt het virus goed onder controle.


Ligt er aan hoe je het wil zien. Vorig jaar mijn huidige luidsprekers nieuw gekocht, en nu alweer in de verkoop.

botsen

Citaat van: Alex Groningen op mei 17, 2010, 23:03:36

Ligt er aan hoe je het wil zien. Vorig jaar mijn huidige luidsprekers nieuw gekocht, en nu alweer in de verkoop.

Staan je luidsprekers niet op dit forum, ik kan nl. geen verkooptopic vinden?

Alex Groningen

Citaat van: Antoine op mei 17, 2010, 22:54:28
Uiteraard goed dat je dat bewaakt, zeker als je nog andere wensen hebt! :)

NB. Ik ben trouwens zelf zoals The Vampire stelt; begin met een budget in gedachten en eindig uiteindelijk daar ver vandaan! :-[ (ook nu weer ;D)


Heb dat zelf ook gehad toen het geld werd verdeelt van mij en mijn ex. Heb daarvan het huis laten verbouwen en een leuke set kunnen aanschaffen. Maar wil ik nu weer wat moet ik er ook maandelijks geld voor opzij leggen en dan duurt alles wat langer. Vandaar een vast budget waar ik me aan wil (probeer) houden.

Alex Groningen

Citaat van: botsen op mei 17, 2010, 23:06:04
Staan je luidsprekers niet op dit forum, ik kan nl. geen verkooptopic vinden?


Nee, heb ze hier niet staan. Wacht morgen avond nog even af of ze verkocht worden of niet. Zo niet dan zal ik deze week hier ook nog even een advertentie plaatsen.