Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op mei 19, 2010, 19:18:10
vond je ze niet "te fris" ? te helder, te agressief? Toch ga ook vooral nog even naar Usher luisteren, niet omdat ik ze heb, maar ze klinken voller dan de focal. Maar dat moet je zelf ervaren, als jij de focal goed vind, dan is dat de luidspreker voor je, probeer als je ze thuis hebt, er eens langer naar te luisteren.

Helder vond ik ze zeker maar agresief, nee dat niet. Ik zelf vond de luidsprekers erg lekker klinken ook op hogere volumes. Vond dit namelijk een sound die mij wel ligt. En de Usher die ga ik zeker nog beluisteren, hoop binnen nu en 2 week. Aanstaande zaterdag probeer ik ook nog de Monitor Audio PL200 te gaan beluisteren. 
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Is in ieder geval een goede audiozaak als je ze thuis mag luisteren. Zonder de akoestiek weer ter spraak te brengen, is je ruimte van grote invloed op het geluid. Maar dat is natuurlijk een open deur :)

Ik vind overigens dat je prima beschrijft wat je hebt gehoord :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

dre73

als je de focals fraai vond,dan zal de pl200 je ook niet teleurstellen ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lex Groningen

Citaat van: HTip op mei 19, 2010, 19:33:00
Is in ieder geval een goede audiozaak als je ze thuis mag luisteren. Zonder de akoestiek weer ter spraak te brengen, is je ruimte van grote invloed op het geluid. Maar dat is natuurlijk een open deur :)

Ik vind overigens dat je prima beschrijft wat je hebt gehoord :thumbs-up:

Bedankt.

Daarom heb ik ook met mezelf een budget afgesproken waar ik me aan wil houden. Akoestiek en stroomvoorzieningen staan voor dit jaar ook nog op de planning. ;)  Maar wil daar later(nu nog niet) wel op ingaan in deze topic.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op mei 19, 2010, 20:09:12
als je de focals fraai vond,dan zal de pl200 je ook niet teleurstellen ;)

Nee mischien niet. Maar ben bang dat het hoog mij gaat tegenvallen. Het was toen op een beurs waar ik ze hoorde, maar wil ze een eerlijke kans geven om ze ook eens goed te gaan beluisteren in een betere omgeving.

dre73

ik vond het hoog juist zeer fraai!
wat vond je er niet goed aan?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

garmtz

Citaat van: frank2 op mei 19, 2010, 19:18:10
vond je ze niet "te fris" ? te helder, te agressief? Toch ga ook vooral nog even naar Usher luisteren, niet omdat ik ze heb, maar ze klinken voller dan de focal. Maar dat moet je zelf ervaren, als jij de focal goed vind, dan is dat de luidspreker voor je, probeer als je ze thuis hebt, er eens langer naar te luisteren.

Ik vond dat ook wel verrassend... Het geluid van Focal is echt totaal anders dan van SF... Het lijkt me dan ook dat als je de een mooi vindt, de ander minder fraai vindt... Het is goed dat je de Focals thuis mag beluisteren, want het is pas op de lange termijn dat je kunt zeggen of het echt wat voor je is. Nogmaals, ik zou het een behoorlijke 180 graden draai vinden... :)

garmtz

Ik vind het hoog van de PL100/200 ook aan de felle kant. Je moet die tweeter echt temmen met een zeer zijige versterker en er proberen ook meer midden in te krijgen. Verder moet je hele keten extreem goed kloppen, alle mogelijk scherpte wordt direct blootgelegd. Dat betekent dus ook je stroom perfect aanpakken, van meterkast tot apparaat... Doe je dat, word je wel beloond met een zeer detailrijk en levendig geluid. En dan uiteindelijk vind ik het nog steeds op het randje... ;)  (maar dat vind ik ook van Focal, zal wel smaak zijn... :)).

Lex Groningen

Citaat van: garmtz op mei 19, 2010, 20:33:26
Ik vond dat ook wel verrassend... Het geluid van Focal is echt totaal anders dan van SF... Het lijkt me dan ook dat als je de een mooi vindt, de ander minder fraai vindt... Het is goed dat je de Focals thuis mag beluisteren, want het is pas op de lange termijn dat je kunt zeggen of het echt wat voor je is. Nogmaals, ik zou het een behoorlijke 180 graden draai vinden... :)

Ik kan me voorstellen dat het verassend over komt. Maar dat ik de Focal luidsprekers mooi vind klinken betekent niet dat ik de sound van SF in één keer minder vind. Tuurlijk hebben beide merken hun eigen sound en hun plus en min punten. Maar mischien kom ik nog wel meer verassingen tegen nu ik toch in een iets wat hogere prijs segement aan het zoeken ben.

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op mei 19, 2010, 20:31:48
ik vond het hoog juist zeer fraai!
wat vond je er niet goed aan?

Zie inmiddels dat Garmt al keurig en uitgebreid antwoord heeft gegeven op je vraag ;D Mijn dank daarvoor.
Maar het is inderdaad het felle hoog wat mij niet aanstond. Denk zelf dat ik me daar op den duur erg aan zal gaan ergeren.

Audia

Citaat van: Alex Groningen op mei 19, 2010, 20:41:18
Ik kan me voorstellen dat het verassend over komt. Maar dat ik de Focal luidsprekers mooi vind klinken betekent niet dat ik de sound van SF in één keer minder vind. Tuurlijk hebben beide merken hun eigen sound en hun plus en min punten. Maar mischien kom ik nog wel meer verassingen tegen nu ik toch in een iets wat hogere prijs segement aan het zoeken ben.

Ik ben het eens met garmtz wat betreft de Focal luidsprekers. Zijn echt heel anders dan SF. Luister ze vooral ook thuis een aantal keer en gedurende enige tijd.
Mijn ervaring is dat je aan luidsprekers moet wennen voordat je echt een goed oordeel kunt geven. Heb je überhaubt nog een hogere SF in gedachte of helemaal niet meer?
Misschien dat die wel geven wat je zoekt. Al weet ik niet of b.v. de Liuto vloerstaander met MF een goede match zal zijn.
Ik heb ze gehoord op een Creek Evolution set gehoord (€ 800,= voor versterker en € 800,= voor cd-speler) en vond dit echt goede value for money.
En ook aan laag ontbreekt het de Liuto niet.

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

dre73

ik vind het laag van focal juist weer matig....... :D
zo zie je maar dat smaken verschillen.

Lex Groningen

Citaat van: Audia op mei 19, 2010, 21:26:39
Ik ben het eens met garmtz wat betreft de Focal luidsprekers. Zijn echt heel anders dan SF. Luister ze vooral ook thuis een aantal keer en gedurende enige tijd.
Mijn ervaring is dat je aan luidsprekers moet wennen voordat je echt een goed oordeel kunt geven. Heb je überhaubt nog een hogere SF in gedachte of helemaal niet meer?
Misschien dat die wel geven wat je zoekt. Al weet ik niet of b.v. de Liuto vloerstaander met MF een goede match zal zijn.
Ik heb ze gehoord op een Creek Evolution set gehoord (€ 800,= voor versterker en € 800,= voor cd-speler) en vond dit echt goede value for money.
En ook aan laag ontbreekt het de Liuto niet.

Ik heb volgens mij nergens neergezet dat ik de Focals qua klank vond lijken op de Sonus Fabers, tuurlijk zijn het twee totaal verschillende luidsprekers. Maar nu ik bezig ben met het uitzoeken naar andere luidsprekers zal ik nog genoeg luidsprekers tegen komen die ieder een totaal ander geluid hebben. Mocht daar iets tussen zitten waarvan ik denk dit is het helemaal dan zal ik daar voor gaan. En de kans is vrij groot dat ik een ander merk zal gaan nemen dan SF.

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op mei 19, 2010, 21:30:04

En voor mij was het juist een vooruitgang ten opzichte van mijn luidsprekers. ;)

Zo is het maar net, ieder zijn eigen smaak.

johan79

IK vond bij de 1038 dat het laag lekkere slam had (sub laag), ervaarde jij dat ook op de 1027 Alex?

Zoniet, dan is toch het verschil tussen die 2 de extra unit, of de poorten zitten anders.

Qua helderheid, heb je deze speakers beluisterd met de BE tweeters? En op wat voor apparatuur heb je ze beluisterd?

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

johan79

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2010, 19:02:48
Hoi Johan, toch niet voor een buizenversterking gegaan?
Maar die KW550 is ook geen straf lijkt mij.

Sander.
Offtopic.

In de KW zitten buizen in de voortrap, ben lekker aan het experimenteren met verschillende buizen, had nooit gedacht dat dat z'n verschil kon maken
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

botsen

hoi ik heb hier een paar WLM Scala staan en wil wellicht een maatje kleiner. Goed laag en subtiel (instelbaar) hoog. Is dat mogelijk niets voor je?

Audia

Citaat van: Alex Groningen op mei 19, 2010, 21:38:26

Ik heb volgens mij nergens neergezet dat ik de Focals qua klank vond lijken op de Sonus Fabers, tuurlijk zijn het twee totaal verschillende luidsprekers. Maar nu ik bezig ben met het uitzoeken naar andere luidsprekers zal ik nog genoeg luidsprekers tegen komen die ieder een totaal ander geluid hebben. Mocht daar iets tussen zitten waarvan ik denk dit is het helemaal dan zal ik daar voor gaan. En de kans is vrij groot dat ik een ander merk zal gaan nemen dan SF.

Dat snap ik aangezien je besloten hebt om de MF set te houden ligt SF niet voor de hand.
Ik bedoelde juist ook dat het twee totaal andere speakers zijn waardoor de Focals juist opvallen door het verschil in klank.
Uiteindelijk kun je het pas beoordelen als je ze een tijdje thuis hebt kunnen beluisteren.
De PL200 heb ik ook eens beluisterd op een Audio Research set en vond ik wel goed klinken.

In ieder geval veel succes met je zoektocht.

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Robbert54

hoop ik niet dat je, wanneer je ze thuis beluisterd erachter komt dat het misschien juist wel de MF set is wat je niet bekoord...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 19, 2010, 21:51:18
IK vond bij de 1038 dat het laag lekkere slam had (sub laag), ervaarde jij dat ook op de 1027 Alex?

Zoniet, dan is toch het verschil tussen die 2 de extra unit, of de poorten zitten anders.

Qua helderheid, heb je deze speakers beluisterd met de BE tweeters? En op wat voor apparatuur heb je ze beluisterd?

Heb de Focal's beluisterd op een set Accuphase. Het laag vond ik er lekker inzitten maar om het nou een sublaag te noemen, nee dat vond ik niet.

Lex Groningen

Citaat van: botsen op mei 19, 2010, 22:00:48
hoi ik heb hier een paar WLM Scala staan en wil wellicht een maatje kleiner. Goed laag en subtiel (instelbaar) hoog. Is dat mogelijk niets voor je?

Mischien zou het iets voor mij zijn. Maar heb op dit moment heb ik een aantal luidsprekers die ik nog wil beluisteren en daar wil ik het eerst bij houden.  Maar bedankt voor je aanbod

Lex Groningen

Citaat van: Audia op mei 19, 2010, 22:07:19
Dat snap ik aangezien je besloten hebt om de MF set te houden ligt SF niet voor de hand.
Ik bedoelde juist ook dat het twee totaal andere speakers zijn waardoor de Focals juist opvallen door het verschil in klank.
Uiteindelijk kun je het pas beoordelen als je ze een tijdje thuis hebt kunnen beluisteren.
De PL200 heb ik ook eens beluisterd op een Audio Research set en vond ik wel goed klinken.

In ieder geval veel succes met je zoektocht.

Thuis luisteren zal ik ook zeker gaan doen. Zal proberen zo snel mogelijk een afspraak met deze audio zaak te maken. Wat betreft de PL200, als het een beetje meezit ga ik deze luidsprekers zaterdag beluisteren.

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 20, 2010, 00:33:27
hoop ik niet dat je, wanneer je ze thuis beluisterd erachter komt dat het misschien juist wel de MF set is wat je niet bekoord...

Dat gaan we de komende tijd op een rustige manier eens uitzoeken.

botsen

Citaat van: Alex Groningen op mei 20, 2010, 06:48:14

Mischien zou het iets voor mij zijn. Maar heb op dit moment heb ik een aantal luidsprekers die ik nog wil beluisteren en daar wil ik het eerst bij houden.  Maar bedankt voor je aanbod

prima, ik hoef er ook helemaal niet vanaf, maar laat maar weten als je t eens wil horen. Succes met de zoektocht

Lex Groningen

Bedankt. En wie weet kom ik nog eens langs om ze te beluisteren.