Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 18:57:03
Leg nog eens in het kort uit wat je mist of wat je zoekt in je geluid.

Eigenlijk iets kleins en in één woord te zeggen, laagweergave. Voor de rest ben ik enorm tevreden over de SF luidsprekers. Nu heb ik wel de Velodyne er bij staan en moet zeggen dat het met de laagweergave nu wel lekker klinkt maar het is voor mij geen definitieve oplossing. Zoek daarom ook naar luidsprekers die het plaatje voor mij helemaal compleet maken.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Audia

Dat herken ik wel. Ik had Kef Model Three met een REL Stadium subwoofer.
De subwoofer mis ik nu helemaal niet meer  ;D
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Lex Groningen

Citaat van: Audia op mei 16, 2010, 20:23:10
Dat herken ik wel. Ik had Kef Model Three met een REL Stadium subwoofer.
De subwoofer mis ik nu helemaal niet meer  ;D

Kijk, en dat is iets wat ik nu ook graag wil. ;D Maar jij hebt er ook 2 prachtige luidsprekers staan.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Midcall

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 18:33:05
Weet niet of het een overkill is, maar kijk hier eens naar: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100760.0;topicseen

Dat zijn hele aardige speakers en met je MF versterking behoorlijk beter dan waar de huidige eigenaar op draait. Zeker geen verkeerde tip!
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Lex Groningen

Citaat van: Midcall op mei 16, 2010, 20:32:58
Dat zijn hele aardige speakers en met je MF versterking behoorlijk beter dan waar de huidige eigenaar op draait. Zeker geen verkeerde tip!

Is zeker geen verkeerde tip Maar zoals Johan79 al een beetje aangeeft mischien wel een beetje te overkill en daar ben ik juist ook bang voor dat het dus net even te gaat worden hier in mijn woonkamer.

blue-eyes

Je kan geen overkill hebben, wel onderbenutting, niet alle potentie van je speaker kunnen benutten.

:P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Jurgen79

Maar als je echt zo tevreden bent over je huidige SF's in combinatie met je versterking, waarom dan niet een ander type van hetzelfde merk overwegen? Ik denk dat een Liuto bijvoorbeeld een veel krachtiger laag neerzet (of anders een 2ehands grand piano domus). Of het het meer het soort laag wat je dwars zit?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Lex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op mei 16, 2010, 20:58:27
Je kan geen overkill hebben, wel onderbenutting, niet alle potentie van je speaker kunnen benutten.

:P

Dat bedoel ik. ;) ;D

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op mei 16, 2010, 20:49:31

Is zeker geen verkeerde tip Maar zoals Johan79 al een beetje aangeeft mischien wel een beetje te overkill en daar ben ik juist ook bang voor dat het dus net even te gaat worden hier in mijn woonkamer.

Zo'n VR-4 heeft geen hele grote woonkamer nodig hoor. Maar gezien de grootte van jouw woonkamer en het segment waarin je zoekt zijn 9 van de 10 goede vloerstaanders te groot voor jouw ruimte als je niet aan compensatie doet in je kamer.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: jslender op mei 16, 2010, 20:58:41
Maar als je echt zo tevreden bent over je huidige SF's in combinatie met je versterking, waarom dan niet een ander type van hetzelfde merk overwegen? Ik denk dat een Liuto bijvoorbeeld een veel krachtiger laag neerzet (of anders een 2ehands grand piano domus). Of het het meer het soort laag wat je dwars zit?
Omdat de match tussen MF en SF een matige is. En hoger in de chain van een van beide merken maakt de mismatch tussen beiden (relatief) alleen maar groter. Dus hoe meer geld je steekt in de ene, hoe groter de kapitaalvernietiging van de ander.

Lex Groningen

Maar als je echt zo tevreden bent over je huidige SF's in combinatie met je versterking, waarom dan niet een ander type van hetzelfde merk overwegen? Ik denk dat een Liuto bijvoorbeeld een veel krachtiger laag neerzet.

Op dit moment staan echt alle optie's voor mij open. De Liuto heb ik al een paar keer mogen beluisteren en is gewoon een pracht luidspreker om naar te luisteren. Maar wil voormezelf de komende dagen weken diverse luidsprekers gaan beluisteren om zo tot een goed oordeel te komen wat ik nu ook echt wil.

Of het het meer het soort laag wat je dwars zit?

Nee het zit me niet dwars. Het soort laag is wel goed alleen had graag gehad dat ze wat dieper zouden gaan. Maar dit is echt iets van de laatste weken/maanden dat ik dit een beetje mis.

Lex Groningen

Citaat van: Midcall op mei 16, 2010, 21:11:25
Omdat de match tussen MF en SF een matige is. En hoger in de chain van een van beide merken maakt de mismatch tussen beiden (relatief) alleen maar groter. Dus hoe meer geld je steekt in de ene, hoe groter de kapitaalvernietiging van de ander.

Daar ben ik nu ook al een tijdje achter. Bjorn en Garmt hebben me er nog voor gewaarschuwd, maar heb er jammer genoeg verder niks meegedaan. Als ik nu mijn probleem vertel bij de diverse audiozaken dan krijg ik zo'n beetje hetzelfde te horen als wat mij hier op het forum ook al is verteld. Heb dus een merk luidspreker nodig die wat feller is en meer pit heeft.

Op dit moment staan op mijn lijstje,

Usher mini dancer 2
Monitor audio PL 200
Focal 1027s
B&W 804.
Tannoy TD 10 is inmiddels al afgevallen, niet mijn sound. En wat ik links en recht al hoorde van diverse mensen dat het te weinig luidspreker is voor te veel geld.

dre73

de monitor audio is er fraai!
spendor misschien?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sr7000

Als je een speaker zoekt waar pit in zit zou ik ook niet direct een B&W 804 nemen. Die zijn imho eerder laid back en hebben enorm veel versterking nodig om een beetje in beweging te komen. Dan zou ik eerder usher nemen. Heeft ook het typische Scan Speak geluid, wat SF ook heeft, maar dan strakker in het laag.

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op mei 16, 2010, 21:40:18
de monitor audio is er fraai!
spendor misschien?

Spendor ken ik alleen van naam heb ze zelf nog nooit beluistert. En volgens mij is er ook geen zaak hier in Groningen die deze luidsprekers verkoopt zodat ik ze daar eens kan beluisteren.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Lex Groningen

Citaat van: sr7000 op mei 16, 2010, 21:48:44
Als je een speaker zoekt waar pit in zit zou ik ook niet direct een B&W 804 nemen. Die zijn imho eerder laid back en hebben enorm veel versterking nodig om een beetje in beweging te komen. Dan zou ik eerder usher nemen. Heeft ook het typische Scan Speak geluid, wat SF ook heeft, maar dan strakker in het laag.

Dat laatste zinnetje heb ik vaker gehoord, en dit merk is me vaker aangeraden. Vandaar ook dat ik dit merk wil meenemen in mijn luisterbezoekjes. En heb al contact gehad met een forum lid die deze luidsprekers te koop heeft staan. Probeer deze week nog even een afspraak te maken om langs te gaan.

Maar eerst nog mijn eigen luidsprekers zien te verkopen.

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op mei 16, 2010, 17:47:47

Thuis beluisteren is altijd het beste. Maar ik merk dat er zaken zijn die daar niet altijd aan mee willen doen.

daar moet je zo wie zo geen zaken mee doen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Citaat van: Alex Groningen op mei 16, 2010, 21:31:53

Tannoy TD 10 is inmiddels al afgevallen, niet mijn sound. En wat ik links en recht al hoorde van diverse mensen dat het te weinig luidspreker is voor te veel geld.
waar heb je de Tannoy's op gehoord?
ook deze luidsprekers maak of breek je met de rest van de set.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Lex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 16, 2010, 22:11:41
waar heb je de Tannoy's op gehoord?
ook deze luidsprekers maak of breek je met de rest van de set.

Durf zo niet meer te zeggen op welke set ze waren aangesloten. Een tijdje geleden stonden ze bij de Groef en heb ze daar ook even kunnen beluisteren. Maar deze zaak heeft ze ook niet in het assortiment opgenomen.

Lex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 16, 2010, 22:10:33
daar moet je zo wie zo geen zaken mee doen.

Nee mischien niet. Maar kan me wel voorstellen als je ergens geen vaste klant bent dat ze dan zomaar even luidsprekers gaan uitlenen.

Lex Groningen

Citaat van: dre73 op mei 16, 2010, 21:51:00
zou ik zeker doen! ;)

Mocht deze mogelijkheid zich nog voor doen dan zal ik ze zeker gaan beluisteren.

johan79

Citaat van: Alex Groningen op mei 16, 2010, 21:31:53
Bjorn en Garmt hebben me er nog voor gewaarschuwd, maar heb er jammer genoeg verder niks meegedaan.

Hier ben ik het niet mee eens, ik las het al eerder in je topic, maar Antony Michaelson speelt zelf met SF. Misschien is het niet ieders smaak, maar om te roepen dat iets niet matched, daar ben ik het niet mee eens.

Anders even Miracle een pm sturen. http://sites.google.com/site/miracleandaudio/ Hij heeft veel gehoord en kan je ook wel adviseren.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

ivo1986

Citaat van: johan79 op mei 16, 2010, 23:42:13
Hier ben ik het niet mee eens, ik las het al eerder in je topic, maar Antony Michaelson speelt zelf met SF. Misschien is het niet ieders smaak, maar om te roepen dat iets niet matched, daar ben ik het niet mee eens.

Voor hem hoeft hoeft ook aleen maar een klarinet goed te klinken  ;).

HTip

Ik ken MF niet kwa klank, maar ik ben erg tevreden over mijn speakers, de ALR/Jordan Note serie. Ze zijn niet erg bekend, zijn een samenwerking tussen ALR (Duits) en Jordan (Engels) en hebben regelbare passieve membranen die je kan aanpassen op je ruimte. Iets wat je niet op veel speakers ziet.

Misschien dat je die ergens kan luisteren...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive