Stereo set Lex Groningen.

Gestart door Lex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: bmateijsen op mei  1, 2010, 10:16:39
Vandaag niet, hij gaat zo meteen naar de post. Gisteren ik wilde hem niet versturen voor koninginnedag. ;)

Oke. Dan zie ik hem maan/dinsdag wel verschijnen. Dacht ga er vroeg af om de bezorging niet te missen. Maar ik ga snel mijn bed weer opzoeken, beetje brak na vannacht. ;D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Lex Groningen

Gisteren was het dan zover, de Velodyne Subwoofer is gistermiddag bezorgd. Nadat de subwoofer was aangesloten ben ik een beetje gaan spelen met de instellingen. Heb de subwoofer nu zo ingesteld staan dat je je afvraagd of die wel aanstaat, tot dat je hem uitzet. Merk dan dat die goed ondersteunt en net dat beetje extra in het laag geeft.

Zal de komende dagen nog wat verder spelen met het plaatsen en de instellingen. Tegen de tijd dat ik tevreden ben zal ik hier er even wat over neerzetten.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

S@m

Ben benieuwd of/hoe dit je gaat bevallen...

Xander32

Citaat van: S@m op mei  5, 2010, 09:35:55
Ben benieuwd of/hoe dit je gaat bevallen...
:withstupid:

Wel een mooi afgewerkte sub trouwens(prijs - kwaliteit).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Robbert54

mooi klein dingetje! Ben benieuwd naar je ervaringen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

R

Xander32

Citaat van: The Vampire op mei  5, 2010, 13:42:17
mooi klein dingetje! Ben benieuwd naar je ervaringen.
Maar wel 25 kg, een beperkte EQ en afstandbediening.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

bmateijsen

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2010, 13:48:27
Maar wel 25 kg, een beperkte EQ en afstandbediening.

Sander.

Dit is een CHT-R ;), wel remote geen EQ.

Groet,

Bjorn

Xander32

Citaat van: bmateijsen op mei  5, 2010, 13:57:38
Dit is een CHT-R ;), wel remote geen EQ.

Groet,

Bjorn
Ik haal EQ en DSP steeds door elkander :P. Echter, is DSP eigenlijk geen vaste, vooringestelde EQ-setting(en) ¿

Sander.

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe sub. Is inderdaad erg mooi afgewerkt 8)

Heb je de sub al afgesteld?

Nog een tip. Zet de sub op een Auralex Gramma of Subdude. Ik denk in jouw geval een Subdude, omdat die vierkant is. Dan wordt de sub ontkoppeld van de vloer en dat komt je geluid ten goede.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

De opmerking dat het een erg mooie en afgewerkte sub is heb ik hier thuis al een paar keer mogen horen. ;D Ben nog bezig met het afstellen. Op dit moment heb ik de sub zo staan dat ik me soms afvraag of ik hem wel heb aanstaan, doe ik hem uit dan hoor ik gelijk wat ik mis. Vandaag even flink wat popmuziek beluisterd, en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Vanmiddag ook nog even de film U-571 bekeken en de dieptebommen klinken nu wel erg lekker. ;)

Het ontkoppelen moet ik inderdaad nog doen. Zal eens gaan rondkijken wat een Subdude mij gaat kosten, of dat ze ergens 2e hands worden aangeboden.

HTip

Goeie test DVD, U-571 :o

Een van de belangrijkste instellingen van een sub is de fase. Hiermee kan je sub laten verdwijnen in het geluidsbeeld. Is niet altijd even makkelijk, maar van Bjorn heb ik een tip gekregen. Speel het 1e basloopje van "The way you make me feel" van Michael Jackson. De sub mag je dan niet meer kunnen plaatsen.

De Subdude kost ca. €80 en BB&G kunnen die leveren. Heb er overigens 2 op ebay gevonden, maar die komen uit de US, dus moet je nog invoerkosten betalen. Vraag anders Bjorn even...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Lex Groningen

Citaat van: HTip op mei  5, 2010, 17:51:22
Goeie test DVD, U-571 :o

Een van de belangrijkste instellingen van een sub is de fase. Hiermee kan je sub laten verdwijnen in het geluidsbeeld. Is niet altijd even makkelijk, maar van Bjorn heb ik een tip gekregen. Speel het 1e basloopje van "The way you make me feel" van Michael Jackson. De sub mag je dan niet meer kunnen plaatsen.

Zal dat nummer van Micheal Jackson even gaan opzoeken. Maar vanmiddag zaten we hier ook even met een paar man te luisteren en we vonden niet dat je kon horen waar de sub geplaatst is. En waar ik ook tevreden over ben is dat ik nergens in de woonkamer te veel bass hoor. Het is overal net zo duidelijk als op mijn luisterpositie.

Citaat van: HTip op mei  5, 2010, 17:51:22
De Subdude kost ca. €80 en BB&G kunnen die leveren. Heb er overigens 2 op ebay gevonden, maar die komen uit de US, dus moet je nog invoerkosten betalen. Vraag anders Bjorn even...

Zal binnenkort dan even weer contact zoeken met BB&G

Xander32

De eerste indrukken ziijn dus al positief, mooi zo :thumbs-up:.

Sander.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2010, 18:15:08
De eerste indrukken ziijn dus al positief, mooi zo :thumbs-up:.

Sander.

Die zijn inderdaad positief. Nu moet ik ook zeggen dat ik voor het eerst werk met een sub werk. Ga er van uit dat één en ander vast nog wel beter kan.
Binnenkort is hier een meet & greet bij mij thuis, en dan zullen de adviezen ook wel komen wat er nog verbetert kan worden.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op mei  5, 2010, 18:24:55

Die zijn inderdaad positief. Nu moet ik ook zeggen dat ik voor het eerst werk met een sub werk. Ga er van uit dat één en ander vast nog wel beter kan.
Binnenkort is hier een meet & greet bij mij thuis, en dan zullen de adviezen ook wel komen wat er nog verbetert kan worden.
misschien kan "R" je ook nog een beetje advies geven?? die heeft dezelfde sub toch? en speelt ook stereo
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Lex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei  5, 2010, 18:42:17
misschien kan "R" je ook nog een beetje advies geven?? die heeft dezelfde sub toch? en speelt ook stereo

Advies is natuurlijk altijd welkom. Maar denk dat het makkelijker zal zijn als hier iemand bij mij thuis is, en gelijk hoort wat er goed of fout is. Maar voor mijn gevoel ben ik hier aardig op weg.

R

Ik speel in stereo zonder sub, dus alleen bij films.

Citaat van: The Vampire op mei  5, 2010, 18:42:17

Robbert54

Citaat van: R op mei  5, 2010, 19:22:25
Ik speel in stereo zonder sub, dus alleen bij films.

oh ja dat is waar ook. excuus :blush:

Woonkamer HT
Stereo

peterrr

Ik draaide met deze sub ook alleen stereo, met monitoren dat dan wel.

Hij stond bij mij altijd op de "Jazz" stand dat was degene zonder "db`s" erbij.
Dan ging volume helemaal naar beneden, steeds een tikje omhoog en na lang luisteren kwam ik op de stand dat ik hem "echt" hoorde.
Dan wist ik dat er een tikje of wat  te ver was.
En dat hem uitzetten om te kijken of ik wat miste...
Dit was af en toe nodig omdat hij wel eens zichzelf resette of zo..
Voor de kantel freq. zul je ongeveer moeten zitten waar jouw huidige speaker afvalt..

vooral veel rustig spelen en luisteren,

veel plezier ermee.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Xander32

Mede-forumlid Stadium III heeft veel ervaring met het afstellen van subs, ook betreft high-level.
Allicht dat je hem eens kan benaderen?

Sander.

Lex Groningen

Citaat van: peterrr op mei  5, 2010, 19:37:01
Ik draaide met deze sub ook alleen stereo, met monitoren dat dan wel.

Hij stond bij mij altijd op de "Jazz" stand dat was degene zonder "db`s" erbij.
Dan ging volume helemaal naar beneden, steeds een tikje omhoog en na lang luisteren kwam ik op de stand dat ik hem "echt" hoorde.
Dan wist ik dat er een tikje of wat  te ver was.
En dat hem uitzetten om te kijken of ik wat miste...
Dit was af en toe nodig omdat hij wel eens zichzelf resette of zo..
Voor de kantel freq. zul je ongeveer moeten zitten waar jouw huidige speaker afvalt..

vooral veel rustig spelen en luisteren,

veel plezier ermee.

grt Peterr

Zal wel lukken. Bedankt

Op deze manier heb ik het dus ook gedaan, het iedere keer weer een stukje harder laten meespelen totdat ik tevreden was. Alleen heb ik hem gezet op r&b/rock, de jazz stand zal ik morgen ook eens gaan proberen.

Lex Groningen

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2010, 19:38:37
Mede-forumlid Stadium III heeft veel ervaring met het afstellen van subs, ook betreft high-level.
Allicht dat je hem eens kan benaderen?

Sander.

Mocht ik echt het geluid niet zo kunnen krijgen als ik wil, zal ik hier ook zeker even advies komen vragen. Tot nu toe pak ik aardig wat tips in de diverse topic's over subs.

Lex Groningen

En maar even een foto hoe het er nu bijstaat.

drees62

Heel mooi plaatje Alex, staat gaaf zo'n rij MF-jes  ;D

Veel luisterplezier, ik ben ook bezig met het naadloos integreren van een subwoofer in surround én stereo, in dit geval een REL Storm III.
Ben je inderdaad wel even mee bezig maar ik heb veel baat gehad bij een test-DVD waarop een sweep staat van 120Hz terug naar 20Hz.
Dan kun je mooi de pieken en dalen opsporen m.b.v. een dB-meter.