Beatbrother's HT

Gestart door beatbrother, maart 13, 2009, 17:03:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DD2

Nice! gave stoelen ook, leuk dat die middelste 2 vooraan aan elkaar zitten ook.. lekker knus..  8)

beatbrother

Citaat van: HTip op juli 18, 2012, 11:16:06
Overkill zou best kunnen. Ik weet niet hoe diep je subs gaan, maar bij mij is 1 al genoeg om meer dan alleen je broekspijpen te laten wapperen ;)
Zeker op een podium denk ik dat de buigzame vloer het effect te veel zal versterken. Ik heb in het begin mijn sub op het podium gehad, maar zelfs met ontkoppelen was dat gewoon te veel.

Die sub van de THX zou naar het schijnt toch diep gaan en ik heb er zo 2, dus dat zal mss ook wel al goed zijn als ik het stevig opzet, maar m'n zoontje is 7 maand oud, dus savonds zou ik dan de sub bv. iets kunnen terugschroeven en meer met de buttkickers werken.  ;D
Nu ja, ik zal het pas echt weten van zodra we alles aan het installeren zijn. Ben benieuwd.  :laugh:

larzie

Ach ja, die buttkickers kun je altijd nog overwegen. Eerst gewoon zonder proberen en kijken wat dat voor effect geeft. Anders is het misschien zonde van de investering. ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RalphH

+1

Een een beetje sub krijgt de stoelen wel aan het trillen hoor, ook als ie niet op standje oorlog staat. Ik heb r in iedergeval geen problemen mee. Enkel de BK deed dat al, maar nu met 2 subs is het helemaal geen issue ;D.

Anders leg je er wel alvast een kabel heen. En het podium volstoppen met glas/steenwol of bounded foam (ben de merknaam ff kwijt) is sowieso verstandig, ook zonder buttkickers. Heb je meteen een soort basstrap in de kamer. Wellicht hier of daar wel wat akoestisch advies inwinnen voor het juiste materiaal/hoeveelheid)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

beatbrother

Citaat van: larzie op juli 18, 2012, 12:22:43
Anders is het misschien zonde van de investering. ;)

Euhm ... Too late !  :P
Investering is al gedaan. 2 LFE Buttkickers en de zwaarste Buttkicker versterker (BKA1000-N).
Dus elke rij stoelen komt op een platform te staan en op elk platform komt er een Buttkicker.  ;D

HTip

Citaat van: RalphH op juli 18, 2012, 12:36:15
Anders leg je er wel alvast een kabel heen. En het podium volstoppen met glas/steenwol of bounded foam (ben de merknaam ff kwijt) is sowieso verstandig, ook zonder buttkickers. Heb je meteen een soort basstrap in de kamer. Wellicht hier of daar wel wat akoestisch advies inwinnen voor het juiste materiaal/hoeveelheid)
Forumgenoot Janbo heeft er zelfs een echte basstrap van gemaakt middels een lattenabsorber, maar daar zou je eerst een meting/simulatie voor moeten doen.

Citaat van: beatbrother op juli 18, 2012, 13:13:23
Euhm ... Too late !  :P
Investering is al gedaan. 2 LFE Buttkickers en de zwaarste Buttkicker versterker (BKA1000-N).
Dus elke rij stoelen komt op een platform te staan en op elk platform komt er een Buttkicker.  ;D
Je kan het natuurlijk altijd proberen en als je het niets vindt (zoals ik ;)) dan verkoop je het gewoon weer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

beatbrother

Citaat van: HTip op juli 18, 2012, 13:56:39
Je kan het natuurlijk altijd proberen en als je het niets vindt (zoals ik ;)) dan verkoop je het gewoon weer...

Ah, je hebt ook een buttkicker gehad, maar verkocht ?
Vond je het totaal niets ? Ook niet als je het wat subtiel gebruikte, want dat is hetgeen ik er van gelezen heb.
Dat het leuk leuk is, maar als kleine  toevoeging en subtiel te gebruiken. Anders haalt het je uit de sfeer van de
film.  ;D

beatbrother

#907
Vandaag is Gé bezig geweest aan de rondingen in het podium.  ;D




skyfox

Het krijgt al lekker vorm! Nog even en dan is het af.

Wat gaat het toch hard... en langzaam tegelijk.  :blink:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: beatbrother op juli 18, 2012, 15:47:24
Ah, je hebt ook een buttkicker gehad, maar verkocht ?
Vond je het totaal niets ? Ook niet als je het wat subtiel gebruikte, want dat is hetgeen ik er van gelezen heb.
Dat het leuk leuk is, maar als kleine  toevoeging en subtiel te gebruiken. Anders haalt het je uit de sfeer van de
film.  ;D
Geen buttkicker gehad, maar wel over nagedacht. Echter een paar keer een demo meegemaakt en ik vond het niets. Kan natuurlijk ook aan de afstelling liggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp


Martijnst1990

Word heel mooi zo!

Citaat van: HTip op juli 20, 2012, 08:47:07
Geen buttkicker gehad, maar wel over nagedacht. Echter een paar keer een demo meegemaakt en ik vond het niets. Kan natuurlijk ook aan de afstelling liggen...
Die DD18 kicked al genoeg butt :D

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

beatbrother

Vraagje.
Gé wil maandag verder de podiums afwerken, maar dan moet hij de kabels kunnen leggen.
HDMI, Netwerk, Audio L+R
Dus op die manier kan ik bv. iets aankoppelen in het podium zonder dat ik kabels in de ruimte
moet leggen rechtstreeks naar de audiokast.
Maar ik ben dus op zoek naar van die soort patch plaatjes.
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden ?

frankp

kabeltje.com heeft in ieder geval de HDMI en de netwerk wand contact dozen

FvP

#914
Gisteren eens langsgeweest om de bekabeling van de THX set te bekijken en op maat te knippen. Wat een berg speaker- en subwooferbekabeling verdwijnt er zonder moeite in zo'n groot HT. Gelukkig had ik nog een rol speakerkabel bij die eigenlijk bedoeld was voor de velodyne zomeractie, maar er kon nog een stukje af :)

De wachtbuizen zijn verder prima voorzien. Best wel een halfopen kabelgootje leggen bovenop het zwevend plafond zodat de kabels van de voorste naar achterste muur niet gaan doorhangen. En zorgen dat het kabelgootje niet gaat meetrillen wanneer de THX subs hun werk gaan doen, dus zwevend maken is een optie met wat rubber en zeker geen metaal op metaal los leggen. Zwevend onder het echte plafond en dan net boven het raamwerk van het vals plafond laten uitkomen is nog een optie.



Wil je het er gewoon bovenop leggen, dan zal een plastic kabelgootje van legrand zal volgens mij prima werken

Dit gaat een vet HT worden!

beatbrother

Zoals Frederik van Klinkt Beter ook al zei. Er zit best wel wat kabel in. Ik denk dat we nu aan een 70m twisted pair design audiokabels hebben voor de speaker aansluitingen (zonder subs) en voor de Hdmi aansluitingen hebben we Monkey kabels voorzien. Ik ken er zelf niet zo veel van, maar het zou naar het schijnt wel heel goed moeten zijn.  ;D

W.Otter

Citaat van: beatbrother op juli 20, 2012, 15:46:06
Vraagje.
Gé wil maandag verder de podiums afwerken, maar dan moet hij de kabels kunnen leggen.
HDMI, Netwerk, Audio L+R
Dus op die manier kan ik bv. iets aankoppelen in het podium zonder dat ik kabels in de ruimte
moet leggen rechtstreeks naar de audiokast.
Maar ik ben dus op zoek naar van die soort patch plaatjes.
Iemand enig idee waar ik dit kan vinden ?

volgens mij heb ik je al eens op oehlbach gewezen. een dealer van oehlbach zou dit vast wel voor je kunnen bestellen?..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

beatbrother

Citaat van: W.Otter op juli 21, 2012, 23:59:12
volgens mij heb ik je al eens op oehlbach gewezen. een dealer van oehlbach zou dit vast wel voor je kunnen bestellen?..

Ja idd.
Ik had daar al eens naar gekeken naar die Oehlbach, maar ik meende dat die HDMI aansluiting niet met HDMI 1.4 werkt.
Dat dat nog met de oude HDMI is.
Nu vind ik daar niets meer van terug en dus heb ik ze maar online besteld. Dus ik zal ze de komende dagen wel aankrijgen.  ;D
Thanks voor de tip !  ;D

W.Otter

dat zou ik niet weten maar volgens mij is de aansluiting hetzelfde. 1.4 ligt meer aan de decoders in de receiver en de weergave ervan de kabel kent volgens mij geen verschil?! ben benieuwd hoe dat staat! ziet er wel gelikt uit die dingen van oehlbach. en ze hebben nog veel meer mocht je in de toekomst nog andere aansluitingen willen :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

FvP

Citaat van: W.Otter op juli 22, 2012, 12:11:14
dat zou ik niet weten maar volgens mij is de aansluiting hetzelfde. 1.4 ligt meer aan de decoders in de receiver en de weergave ervan de kabel kent volgens mij geen verschil?! ben benieuwd hoe dat staat! ziet er wel gelikt uit die dingen van oehlbach. en ze hebben nog veel meer mocht je in de toekomst nog andere aansluitingen willen :)

Klopt, als je minstens een high-speed kabel hebt, dan is die zowel 1.3 als 1.4 compatible.

Logo:



http://www.monkeycable.com/docs/about/hdmi_the_facts.shtml

beatbrother

#920
Daarstraks zelf ook eens even de handen uit de mouwen gestoken.
Ik heb alvast de koof in een eerste laag verf gezet. Mat Zwart.  ;D
Hierdoor kan ik tenminste zeggen dat ik toch ook iets eraan gedaan heb hè.
Dat is ook altijd leuk om te doen omdat je op die manier zelf ook wat van jezelf kunt leren.
En vandaag heb ik geleerd dat verven absoluut mijn ding NIET is en dat dit wss ook de laatste keer geweest is
dat ik een verfborstel heb vast gehad.  ;D
Ik heb er absoluut het geduld niet voor.   :angel:


Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

beatbrother

Gé is weer bezig geweest vandaag.  ;D
Zuilen voorlopig geplaatst. Podium al verder afgewerkt en isolatie in het podium verwerkt.




Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

rovinggecko

Wow, dat gaat vast jaloersmakend mooi worden.
Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Wanneer verwacht je de eerste film te kunnen draaien?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer