Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: PaulSQ op oktober  6, 2007, 10:03:55
Speel je nu dus met een snoer van 2 maal 1,5 mm2?

Klinkt alsof dat vrij dun is?

Het IS dun maar het KLINKT dik........... en breed.... en diep......en hoog..... ;D

Gisterenavond na plm. 2 dagen spelen even serieus ..uhh...gas erop gezet...wow..over money well spent. 8)

Altijd al een kabel (draadje  :-X ) skepticus geweest tot 2 weken geleden toe (14 jaar met hezelfde touwtje gedraaid)....wat een enorm verschil zeg...deze nieuwe aanwinst laat de speaker echt waanzinnig presteren.....met tranen in mijn ogen naar Maria Callas geluisterd...haar stem gaat nu door zilver...goud...en diamant philosofeerde ik...alleen het beste is net goed genoeg voor haar stem...echt een aanrader om te kopen ...LA DIVINA...

PS
Bedankt voor je compliment Paul  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FFF

Natuurlijk prachtig, maar denk je dat het zilver met goud injectie beter klinkt als het pure zilver?

Zag dat ze 2x zo duur zijn namelijk per meter.

dre73

het verschil tussen de twee is duidelijk waarneembaar,de zilver/goud is net iets rustiger in het hoog 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

EdoE

Ik hoop dat je die gasten die je als kabouters hebben helpen die boel te wikkelen wel op een van je topwijnen getracteerd hebt... Chapeau, hoor.

dre73

ik ben benieuwd met welke smoes hij ze daarheen gehaald heeft ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

EdoE

Citaat van: dre73 op oktober  6, 2007, 19:57:46
ik ben benieuwd met welke smoes hij ze daarheen gehaald heeft ;D

Ergens tussen "avondje teep wikkelen voor een spaatje?" en "avondje teep wikkelen voor een Petrus?" heeft iedereen een breekpunt.

FFF

Citaat van: dre73 op oktober  6, 2007, 19:48:25
het verschil tussen de twee is duidelijk waarneembaar,de zilver/goud is net iets rustiger in het hoog 8)

Heb je het serieus getest?

Ik vind het prijsverschil erg groot, maar voor interlinks lijkt het me een heel mooi materiaal.

Ook om zelf interne bekabeling en speakers kabels te maken, maar als ik ga rekenen kom ik op behoorlijke bedragen uit volgens mij. (laat staan 2 8 meter  :P)

Citaat van: EdoE op oktober  6, 2007, 20:01:47
Ergens tussen "avondje teep wikkelen voor een spaatje?" en "avondje teep wikkelen voor een Petrus?" heeft iedereen een breekpunt.

;D :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

EdoE

dre73

CiteerHeb je het serieus getest?

ik heb het zelf in m`n speakers zitten,en het mist het harde randje van zilver maar heeft wel de rest van puur zilverdraad.

Ik ervaar het verschil ook..... echter bij het zilver (fijnzilver 9,99 van AE) ervaarde ik geen hard randje .
En weer in vergelijking met ...uhh...het goud  ;D was er toch wel een duidelijk hoorbare verbetering werkelijk alles werd minder druk weergegeven en echter...het phenomeen laat zich zeer moeilijk beschrijven...in termen als hoog midden of laag.....er verandert namelijk iets substantieels gepaard met een werkelijk ENORME resolutie....let wel op de vergelijking tussen puur 2 materialen gaat weer niet helemaal op want de kabelconfiguraties zijn hier weer niet in opgenomen... :-\

Laat ik het zo zeggen...het is voor mij uiteindelijk zo resoluut mooier  :o...geworden in vergelijk met het ook al zo mooi klinkende zilver dat ik het persoonlijk het geld waard vond. >:D...btw in een eerdere mail werd door iemand 2 maal zo duur uitgesproken maar dat moet 4 maal zo duur lezen. :'(....de diameter halveert namelijk ook...check it out.. ;)

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  8, 2007, 18:00:15
btw in een eerdere mail werd door iemand 2 maal zo duur uitgesproken maar dat moet 4 maal zo duur lezen. :'(....de diameter halveert namelijk ook...check it out.. ;)

Idd, maar je kan ook dikkere kabel nemen, ben wel benieuwd naar het effect van bijz 1 x 1 of 1,5 mm ipv 3x 0,5

Ik vind de kabel eigenlijk te duur, wellicht toch misschien zilver.

Denk dat ik het wel eens ga testen als interlink.

...testen als interlink...als je geduld hebt..dat ga ik zeker nog in mijn set proberen en beluisteren.... >:D

Met te duur bedoel je te ver over je budget neem ik aan...want ik vind persoonlijk dat hij betaalbaar is in de zin van prijs kwaliteit zeker als je hem vergelijkt met geconfectioneerde kabels welke gebruik maken van dit soort exotische materialen met dito configuraties (bv. XLO)....en trouwens ook vaak meteen als referenties boven komen drijven....helaas door hun absurde (voor mijn budget) prijsstelling voor zeer weinig mensen bereikbaar is... ;)

Dus eigenlijk ben ik blij dat die gouddraadjes voor de DIY los te koop zijn... ;D :-X

Godtoh

Dus nu ook alle kabels in je voorversterkers en eindversterkers vervangen...
Anders heb je straks 'minder goede' kabel IN je versterker in zeer goede kabel naar het filter en de speakers...

Zie het vanzelf wel verschijnen in je versterker der versterkers ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  8, 2007, 22:03:14
...testen als interlink...als je geduld hebt..dat ga ik zeker nog in mijn set proberen en beluisteren.... >:D

Met te duur bedoel je te ver over je budget neem ik aan...want ik vind persoonlijk dat hij betaalbaar is in de zin van prijs kwaliteit zeker als je hem vergelijkt met geconfectioneerde kabels welke gebruik maken van dit soort exotische materialen met dito configuraties (bv. XLO)....en trouwens ook vaak meteen als referenties boven komen drijven....helaas door hun absurde (voor mijn budget) prijsstelling voor zeer weinig mensen bereikbaar is... ;)

Dus eigenlijk ben ik blij dat die gouddraadjes voor de DIY los te koop zijn... ;D :-X

Ik ga je beoordeling even afwachten, maar ik verwacht dat ze het heel goed zullen doen als interlink.

Je hebt idd gelijk als je zegt dat het een koopje is ten opzichte van de commerciele exoten.

scrutinizer

Citaat van: EdoE op oktober  6, 2007, 20:01:47

Hik!!!  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

;)

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op oktober  5, 2007, 13:33:39
En het geheel nog even an het filter......Na een dag van s'ochtends half 10 tot s' nachts kwart over 12 ging dit...uhhh....OP KARAKTER.... >:D.

Ik zag (al een tijdje geleden) dat je filter zo mooi ingepakt is.

Kun je vertellen waarmee je dat hebt gedaan, wat het voordeel is, en hoe lastig het is ooit nog wat aan te passen? Tevens ben ik benieuwd waar dit materiaal te krijgen is.

Zelf overweeg ik ook zoiets, het maakt het filter denk ik sowieso minder kwetsbaar bij transport en ziet er vooral netjes uit.

scrutinizer

Gisterenavond weer eens even gezellig bij Erik en Aafje wezen buurten, (die mij zoals nu ook weer met de nodige 'goodies' en 'enthousiasme' ontvingen. :)) in dit geval, was ik samen met een paar prettige (audio) vrienden :-\ uitgenodigd voor HT met versnaperingen. :D(excuses voor de rommel, btw. :-[)
Buiten het feit dat we naar wat geoefen van David Gilmore en vrienden oa: Richard Wright, David Crosby, Graham Nash, Phil Manzenera en David Bowie....om er een paar te noemen, en dit alles vanuit 'The Royal Albert Hall' te hebben gekeken en geluisterd...Wow, Bowie singing Comfortably Numb :-X...... en Echoe oes..oes 8) in Erik's Hometheater, zijn we ook even gaan luisteren naar hoe het eea zich momenteel 'ontkurkt' ;D tussen en om Erik's XXX-sen en zijn nieuwe luidsprekerkabel heen.......ondanks een filosofie, en het toepassen daarvan, is het uiteindelijk haalbare soms..... 1+1=3 ;)

Anton

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Citaat van: FFF op oktober 19, 2007, 12:23:22
Ik zag (al een tijdje geleden) dat je filter zo mooi ingepakt is.

Kun je vertellen waarmee je dat hebt gedaan, wat het voordeel is, en hoe lastig het is ooit nog wat aan te passen? Tevens ben ik benieuwd waar dit materiaal te krijgen is.

Zelf overweeg ik ook zoiets, het maakt het filter denk ik sowieso minder kwetsbaar bij transport en ziet er vooral netjes uit.

Het staat toch echt in dit topic maar goed....het is een smeuig goedje op een bitumenbasis (denk ik) wat droogt als het met de buitenlucht in aanraking komt...ik heb het eropgesmeerd om aan mijn belofte te houden dat het filter niet openbaar gemaakt wordt en daarnaast gebruikt bv. OLS te Breda dit spul dus misschien willen ze je wat verkopen... ;)

Hoi Anton...dank voor de mini/review  ;D BTW er staat een verkeerde smiley achter onze audiovrienden denk ik.....rofl ;D

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 19, 2007, 16:20:41
Hoi Anton...dank voor de mini/review  ;D BTW er staat een verkeerde smiley achter onze audiovrienden denk ik.....rofl ;D
:-X ;D

FFF

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 19, 2007, 16:20:41
Het staat toch echt in dit topic maar goed....het is een smeuig goedje op een bitumenbasis (denk ik) wat droogt als het met de buitenlucht in aanraking komt...ik heb het eropgesmeerd om aan mijn belofte te houden dat het filter niet openbaar gemaakt wordt en daarnaast gebruikt bv. OLS te Breda dit spul dus misschien willen ze je wat verkopen... ;)

Dankje,

Ik had zeker verwacht dat het ergens stond, maar ik heb je topic al zo'n 20 x doorgespit met dingen die ik wilde weten, dus ik d8 ik probeer het zo even.  >:D

Dacht misschien is het een bouwmarkt goedje of iets wat je ook elders kan krijgen, heeft het ook een verstevigende of dempende werking? Ik zoek iets om het filter te vereeuwigen en misschien kan het ook nog oxidatie etc tegen gaan.

Yepp het blijft een klein beetje elastisch...dus het rubberachtige of bitumen heeft wel een dempende functie...... ;)
Het is geen bouwmarktproduct helaas...dus het zal wel weer een audioprijs >:(  worden...zet je schap want OLS rekent een hoop.. :'(

dre73

misschien is barnicol giethars wat?
dit wordt altijd gebruikt bij verbindingen ondergronds.

Geert (gvc)

Bij http://www.vosschemie.nl/ kunnen ze je zeker helpen, en aan redelijke prijzen. De siliconenrubber inde rubriek 'Hobby' kan misschien al dienst doen?

Geert
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply