Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

stukkie cable...the price I pay .....for een enorme upgrade... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Citaat van: WMC op april 30, 2008, 11:11:50
Toen je toch bezig was, ook meteen naar het zand in de constructie gekeken?

You must be joking....dit is een foto van een paar jaar geleden....ter verduidelijking.....
Alleen al maken en plaatsen van alle voeten en verschuiven nam al 2 dagen in beslag... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 18:35:01
stukkie cable...the price I pay .....for een enorme upgrade... ;)

tja, kleinigheidjes hou je toch. staan ze wel stevig zo op 3 pootjes ::)?

ziet er wel iets minder mooi uit maar het resultaat telt natuurlijk ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

....klein weerwoordje...de foto is genomen door mij liggend op mijn buik op de grond....hardly a listening position... :P

De voeten zijn plm 7 cm diameter  :P...een beetje de opening zoals mijn whisky tumbler...voor scaling purposes only  ::)..

Je kunt met gemak even tegen de xXx bumpen...pas wel op voor een heupfractuur.... >:D

Nog eentje vanaf mijn luisterpositie...en nu ga ik weer luisteren...2999 cd's nog te gaan..... ;D

mikeske

Ik blijf ze echt prachtig vinden  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

advr

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 18:48:15
....klein weerwoordje...de foto is genomen door mij liggend op mijn buik op de grond....hardly a listening position... :P

De voeten zijn plm 7 cm diameter  :P...een beetje de opening zoals mijn whisky tumbler...voor scaling purposes only  ::)..

Je kunt met gemak even tegen de xXx bumpen...pas wel op voor een heupfractuur.... >:D

Nog eentje vanaf mijn luisterpositie...en nu ga ik weer luisteren...2999 cd's nog te gaan..... ;D

zo ziet het er prachtig uit ;D ;D mooie sokken, al heb ik die al 10 jaar niet meer aan :o 8)

ik zal er maar niet tegenaan bumpen, mocht ik Uberhaupt ooit in de buurt zijn 8) 8)

veel plezier met de 2999 cd's

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Je hebt het inderdaad al jaren gevraagd  :-[....we spreken een keer af....ik weet niet eens (meer) of je in de buurt woont...PM me anders even.. ;)

Vandaag had ik een vrije dag...gisteren nl. op een bbq geweest... :P

Ik heb me bezig gehouden met het vervaardigen van ebben voetjes voor mijn xX-filterkast...foto's spreken wel voor zich...
Met een kleine HSS gatenzaag uit een blokje ebben gehaald daarna even geschuurd met korrel 80-180-400-1200-2000 en in de olie gezet...

Kjelt

oh men ik krijg alweer kriebel in mijn neus als ik dat ebben zie  ;D Je hebt hopelijk wel een stofmasker op? Ebben stof is nogal heftig spul voor de longen, nog net niet zo erg als asbest maar het komt een aardig eind in de buurt  :(
Hoe lang doe je over 1 zo'n voetje? En hoeveel van die gatenzagen heb je in totaal verbruikt ?  ;D
Ik heb zelf met een lintzaag veel ebbenfineer gezaagd, afzien dat harde hout!

Nee het is een HSS-Gatenzaag en op een laag toerental met een goede boormachine levert zo een diameter geen enkel probleem... ;)

Een voetje is dan 1 minuutje...

Sinds gisterenavond een enorme vooruitgang geboekt  :o.....en eigenlijk na eerst erg sceptisch te zijn.... :devil:

Het verhaal gaat dat ik al geruime tijd (plm. 5 jaar) de verhalen van een zekere heer Jack Bybee volg....deze man levert al vanaf de eerste aflevering van de Absolute Sound (zal plm. 1980 zijn denk ik) de zg. "Bybees".

Enfin inlezen op het internet is gewoon een no-go omdat iedereen wel een mening hierover heeft (negatief) maar niemand praktijkervaring (te duur?)...

Uiteindelijk het laatste ruggeduwtje gekregen toen ik met eigen ogen live aanschouwde dat ze in 250K speakers intern op alle units waren gesoldeerd...
(trouwens meerdere top-luidspeakerfabrikanten wenden ze aan vaak met stille trom....waarschijnlijk uit angst om op een forum verketterd te worden door .....laat maar)

Ik heb er 4 gekocht en ze zitten in in mijn xXx-en................................................en ze blijven.. O0

Ik moet bekennen dat terwijl ik dit typ en naar Cassandra (New Moon Daughter) luister nog steeds vol ongeloof zit...

Tja......alles klinkt mooier muzikaler.....en eigenlijk niet eens een beetje...maar erg veel...timbre is enorm toegenomen...stage dieper....weer ietsje scherpte van de stem af....dynamiek weer pulserender.......tja onze hobby houdt dus never op....

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er een forumlid is met soortgelijke ervaring
(de rest aan nay-sayers mag wegblijven want het hele internet worldwide heeft er al zijn plasje over gedaan...)...

Er zijn echter wel degelijke een paar positieve berichten over te lezen en dat zijn gelijk de mensen die in het bezit zijn gekomen van deze Bybees...vooraanstaande reviewers...enfin google maar als je er meer over wil weten......erg aan te raden voor de liefhebber die ook niet schuwt om 300 euro plus voor een mooi powercord neer te leggen..............................ik zit nog bij te komen  :o :o :o.....en wil op deze manier dolgraag een ieder, die er zwaar over nadenkt maar niet durft, over de streep trekken
(het is trouwens een niet goed-geld terug policy vanuit de fabrikant/dealer...dus minder risicovol dan je denkt)... ;)

blue-eyes

Je beschrijft WAT het doet, maar wat is het principe? HOE doet de Bybees dat?

Ik heb liever een reactie van jou hier dan ik een zoektocht moet doen die ik toch minder begrijp ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

eddy135

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 22:07:42
Je beschrijft WAT het doet, maar wat is het principe? HOE doet de Bybees dat?

Ik heb liever een reactie van jou hier dan ik een zoektocht moet doen die ik toch minder begrijp ;)
Hear hear. ::)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Okay layman terms......ik heb een klein beetje begrepen dat het een bepaalde keramieke staaf is (meet 0.025 Ohm...en inderdaad ze meten allemaal exact 0.025 Ohm) deze staaf heeft een aantal processen ondergaan (met stoffen zoals zirconium en nog een paar minder makkelijk verkrijgbare)....beetje hush hush ook.

Deze staafjes heeft Jack ooit ontworpen in his army-time om Sonar stiller te krijgen ...eigenlijk een soort supergeleider waardoor elctronen blah blah blah....er worden zinnen gebruikt zoals verlaging van de ruisvloer dus electronica stiller maken zodat je onderzeebootje niet ontdekt wordt door de vijand...

Enfin dat soort classified material heeft hij goddank op de audiomarkt gebracht...tikkie soepel van die Amerikaanse defensie maar allah.. :-X...en ik heb de goedkoopste optie
(400 dollar) 4 stuks aangeschaft en gisterenavond was het zover ...hup aan het filter ...trouwens voor de liefhebber gaat het door tot de referentie een kleine 6000 dollar....ahum... :devil:

Ik snap er ook de ballen niet van maar who cares..... ik niet dus ;D.....Het doet enorm veel je ondergaat het gewoon .......sky ik bedoel budget is hier wel de limit.... :-X

Echt ik heb geen druppel op want ik heb de hele week al een lichte migraine....maar dat houd me dus niet van mijn hobby... ;)

BTW
DHT Rob heeft er eentje jaren geleden aan een speaker plus pool gehangen en was ook zwaar onder de indruk....en hij is techneut....hij heeft het op zijn site dus wat beter uiteen gezet...maar ook voor hem moet het een horen is geloven verhaal zijn geweest....want die diepgaande Quantum techniek is echt Einstein-stuff
(maakt het ook zo irritant als die amerikaanse forum hts-ertjes dan van alles ineens gaan roepen) ;D

mr TC

Hoi Eric,

Begrijp ik het nu goed, worden deze "staafjes" tussen de plus van de speakerkabel en de plus aansluiting op de speaker gesoldeerd?

Gaaf dat je weer een stap verder bent gekomen!!
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Yepp

Deze staafjes doen hun beste werking als je er 1 aan de plus en 1 aan de min hangt na het scheidingsfilter aan de unit....helaas zou ik dan al in mijn situatie aan 2000 dollar komen. :-\

Er zijn ook mooie effecten (zie veel bybee adviezen op het internet op de bybee-site http://www.bybeetech.com/ourtech.asp ) te bereiken als je ze voor het filter 1 aan de plus en 1 aan de min hangt zoals ik (aan midden/hoog).....poor man''s solution. :-X........maar voor 400 dollar mega effect dus... :o

Er gaat nu van alles in mijn (uhh...op mijn ;D)  cd-speler om te kijken of er nog een "catch" cq. sprake van een "sausje" is ...maar ik kan nog niets negatiefs ontwaren.

Er zou ook een inspeelduur van plm. 100 uur gelden....dus ik hou jullie op de hoogte   ;)

blue-eyes

Dus die 2999 cd's te gaan is nu weer 3200 geworden ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

padacom

Ik heb niet de tijd genomen om door alle 120 web-pages heen te scrollen maar wat een mooi kunstwerk!!  :thumbs-up:

Zag ik ergens een AAron versterker staan op de foto's of mis ik wat?? :withstupid:

WMC

Heeft iemand ze al open gezaagd, ben toch wel benieuwd wat er dan daadwerkelijk in zit. Het zijn als ik het goed begrijp passieve componenten die je tussen je net als een weerstand tussen de speaker kabel en de luidspreker kunt zetten?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Nope zelfs de grootste schreeuwlelijk van het amerikaanse DIY forum was als techneut niet nieuwsgierig genoeg...zelfs een groepje gelijkgestemden met genoeg technische basiskennis om veel materialen te kunnen vastleggen konden het niet eens worden over een gezamelijke inleg :laugh:(ik denk 20 maal 5 dollar :-X) om zo een staafje te kopen en eens even onder de loupe te nemen zodat je uit praktijkervaring iets kan zeggen.... maar goed wat else is new...instead........ ratelde het ook zo een pagina of -tig brainstormend door met veel scheldwoorden over en weer... :-\

Ikzelf speel nu een paar dagen ermee ..en ik moet zeggen betoverend mooi hoor....toevallig lagen de laatste 25 cdtjes nog op tafel dus vers in mijn geheugen.......alhoewel ook nieuwsgierig over het waarom...maar niet genoeg om het te laten beschadigen....een passief component wat doet wat er beloofd wordt dus voor mij persoonlijk is de kous af....je kunt in het leven nu eenmaal niet alles nabouwen  ;D......

Citaat van: padacom op mei 11, 2009, 17:44:00
Ik heb niet de tijd genomen om door alle 120 web-pages heen te scrollen maar wat een mooi kunstwerk!!  :thumbs-up:

Zag ik ergens een AAron versterker staan op de foto's of mis ik wat?? :withstupid:

Bedankt ....ik zou zeggen neem de tijd....ik gebruik het nog regelmatig als naslag...ondanks dat het merendeel nog in mijn hoofd zit... ;D

Zo ver ik weet heeft/had Djeek een AAron amp in zijn avatar als je dat bedoelde.....op een foto kan ik mij niet herinneren... ;)

Cloontje

Citaat van: Erik van Voorst op mei  8, 2009, 21:02:11

Ik moet bekennen dat terwijl ik dit typ en naar Cassandra (New Moon Daughter) luister nog steeds vol ongeloof zit...

Das leuk, ik heb de kleine broertjes van de xXx en zit nu (onder het genot van een cuba libre) naar Cassandra te luisteren.
Na zo,n 500 uur inspelen van deze kleintjes (en de rest van mijn gemodificeerde spullen) voor het eerst weer eens serieus zitten luisteren en genieten.
Ik ben heel benieuwd wat deze Bybee Large Quantum Purifiers bij mij zouden doen.
Heb je ze in Delft gekocht?
Zou het een goede oplossing kunnen zijn als ik ze aan het eind van mijn biwire lskabel op de twee voor het mid en hoog zou plaatsen?
Ze moeten gesoldeerd worden?

...ik heb ze bij Parts Connection gekocht...maar Delft is ook prima...misschien kun je in Delft wel een deal doen.
Waarmee ik wil zeggen...als je geen verschil hoort dat je ze terug kunt brengen.

Ik weet dan op zeker dat Peter ze verkoopt en jij ze houdt... ;D

Die dingen tja daar kun je het zo gek mee maken als je wilt...ik zou inderdaad een setje op de linker en een setje op de rechter plaatsen zoals ik...vandaaruit kun je altijd nog met je vakantiegeld te keer gaan om nog meer effect te verkrijgen... ;D

Bij mij blijven ze ertussen....ik heb ze meteen zelfverzekerd ertussen gesoldeerd...maar je zou als test ook even kunnen banaanklemmen... ;)...

993

En.... hoe klinken de Bybee's? Ik gebruik ze ook, alleen heb ik ze verplaatst van de speakers naar de voeding van de versterker, daar hebben ze een groter effect.

Ik heb diverse non-believers het effect laten horen door een kastje te maken en daar in de Bybees geplaatst, ik kan nu  makkelijk het kastje er tussen uit halen en weer terug zetten.
het resultaat is verbluffend te noemen.