Front der Fronts

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), juni 27, 2003, 09:42:43

Vorige topic - Volgende topic

ruud2

vandaar  >:D ;D ;D

>:D ;D ;D

op schaal 1:1  en aangepaste op 75% en 80% (van wat eigelijk??)

>:D >:D ;D ;D ;D

Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Shorty

Citaat van: ruud2 op maart 21, 2006, 13:13:34
helaas voor de goede man.............ik heb wel alle data digitaal >:D ;D ;D

Ahaa.  >:D Dat zal ik 'm dan even doormailen. ;D

VrGr,

Bart J.

Rudo

Je kunt de beste man ook gerust doorverwijzen naar die chinees:

http://www.hifidiy.net/dispbbs.asp?BoardID=3&id=17714&replyID=179897&star=1&skin=0

dat wordt helemaal lekker communiceren.
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

DIY_Freak

Nou, de kogel was door de kerk toen ik de post van Tony Gee op de Basslist toonde...

Reactie:
CiteerHello Basslist-

I ask for a little help, with out first trying to learn on my own (my
mistake), and I get blow out of the water.  Actually, this has been a
blessing, the fact that no one would provide any assistance.  It made me
learn to use the software on my own and my stress is now back to normal.  I
figured out BassBox Pro last night and now can have a good starting point
for some subwoofer projects, that I may market in the future.  If I would
have got help, I never would have learned shit!    I get criticized by
'silverhairbp', the same guy who sold me a $900.00 Musical Concepts CD
player, that arrived DOA and 'silverhairbp' would do nothing about it to
make the deal good.  He knew the unit was bad when he shipped it; that's why
he was getting rid of it.  Nice guy.  I wouldn't have mentioned this accept
for his attitude about my Dunlavy & D'Appolito questions.  I ask a moderator
(Tony Gee) for a sketch of a SOUP speaker project, and he says he can't
provide it to me, as I am a commercial manufacturer.  He's wrong!  Wegrzyn
Loudspeaker Co has never sold or marketed any speakers.  Just my homemade
cables & resell some lines of high-end A/V furniture.  This is where all the
problems & attacks started.  Since I may market some speaker systems in the
future, I got what I deserved.  I made little effort to learn the BassBox
Pro software on my own  (thus low knowledge & know-how) & got the attacks I
deserved.  Thank you to all who did not help me as now I am more equipped to
do things on my own. 

As for anyone who I may have offended, I apologize sincerely, as I really am
a good guy.  The heat of the moment caused me to loose control & again I
apologize.

Walter M Wegrzyn

Tja...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move. --- Douglas Adams

Najaarsschoonmaak. High end units te koop. Zie WWW in profiel.

sphere

Lekker belangrijk. Hij gedraagt zich als een aars, en dan zelfs in een excuuspost nog steekjes uitdelen. Zielig figuur in mijn optiek.
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Arieson

Vreemd labiel gedrag van die man, zichzelf eerst provilerend als belangrijk, dan weer in een slachtoffer rol vervallen. Zelfs huilerig worden: 'as I really am a good guy'....
Een man waarbij je terecht op je hoede moet zijn, lijkt me, met zijn wat vreemde rollenspel. Beetje 'good cop, bad cop' spelen om toch het één en ander los te krijgen? En wat gebeurd er dan?

Merijn

Eerlijk, eigenlijk wil deze jongen alleen maar bevestiging... Het gaat hem niet om commerciele ideeen, alleen een manier om zijn eigen zelfwaardering een steuntje te geven. Ik las de term borderline hier, das niet het geval denk ik, maar wel in de goede richting helaas. Lijkt mij er iig op dat hij hopeloos om aandacht schreeuwt en in een op het gevoel gekozen onderwerp de beste wil worden en zo gewaardeerd te worden...

tis eigenlijk best zielig... :-[

(en anders ist echt een aars)
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens voor sommigen misschien dubbel-op....... maar juist voor diegenen die Denis kennen
(HET FINEERMANNETJE)

Verwijs ik even naar After-Hours om jullie op de hoogte te brengen hoe afschruwelijk het momenteel gaat met hem..... :'(

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45652.0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dazzdax

Erik, heb je al een beschrijving gegeven hoe jouw speakers klinken? Heb je zelf de berekeningen gedaan voor kastvolumes, crossover frequenties etc?

Chris

Ja...de beschrijving van het geluid staat onder review HT-forumleden....review xXx...en de rest staat zo veel mogelijk in dit topic...succes  :P

Ik heb inderdaad alle berekeningen zelf gedaan...dat was veel werk.....maar wel gelukt (vind ik zelf)  :)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Bammer

:o
Ben ongeveer halverwege dit topic, heb zeer veel respect voor je enthousiasme en optimisme, en je vakmanschap! En ook zeker lef. Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat iemand zo'n project zou aangaan, nog minder zou afronden met een geweldig resultaat (vermoed ik, moet ik allemaal nog lezen  ;D).

Nogmaals, respect! :)

Bedankt voor je leuke reactie !!!!!

Ik kan je wel zeggen dat ik al vanaf maart elke vrijdag aan een nieuwe keuken bouw en dat ik dat een
" makkie " vind vergeleken bij deze speakers....en ik meen dat oprecht....dat was voor mij een echt op een gegeven moment een titanenslag....maar nu heb ik er mijn lol van... ;)

Sneak Preview  ;D....Zeer binnenkort waarschijnlijk weer een nieuwe review...morgen weer eens een forumluisteraar... ;)

Xander

Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

Voor de liefhebbers...er is weer een review geplaatst onder hardware reviews... ;)

Ik heb net maar even mijn foto's veilig gesteld. ;D

650 stuks... 8)

Weet iemand hoe ik dit topic kan kopieren (Misschien via Jack van Dijk) :-\

Het is trouwens alweer 150.000 hits....is dat een soort record of wint GT het nog ergens.... ;D

reMC

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=stats

Iets naar onder en aan de rechterkant... De meeste hits op een inhoudelijk topic in ieder geval ;)

jantje112

Citaat van: reMC op augustus 23, 2007, 11:52:20
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=stats

Iets naar onder en aan de rechterkant... De meeste hits op een inhoudelijk topic in ieder geval ;)

Hoezo, is dat playboy topic niet inhoudelijk genoeg????

reMC

Citaat van: jantje112 op augustus 23, 2007, 20:10:52
Hoezo, is dat playboy topic niet inhoudelijk genoeg????

Voorspelbaar ;D

..Nu ik het topic toch met een (nog onbeantwoorde ;D) vraag omhooggehaald heb...

De afgelopen dagen de speakers weer van talloze olielagen voorzien....het blijkt wel zijn vruchten af te werpen want de laklaag van de Avalon Eclipses had al lang de geest gegeven (craquele) terwijl deze nog prima in de lak staan...veel te voorduren in de serre....... ;)

Ook gelijk een fotootje gemaakt van een modificatie dwz de grilles zijn eraf gehaald..toch weer meer rust en doortekening....het maakt weer een beetje uit...en sowieso is het beter want een van die grilles hing na een paar jaar nog maar aan 1 bevestiging (lijm) puntje te "klapperen"...en zo hard draai ik toch niet  :P
....het blijven goedklinkende dure units
met een el cheapo afwerking  >:( (lak was er nl. na een week al af...)

Bij mij zijn ze genoeg beschermd door het doek...maar deze truc is niet aan te raden met  huisdieren of kinderen.. ;D

Sjors

Wat blijven het toch schitterende luidspreker 's.. sprakeloos.. dat iemand zoiets kan maken  8)

Groet, Sjors

Marc Heijligers

Ziet er weer netjes uit!

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 25, 2007, 19:13:33Ook gelijk een fotootje gemaakt van een modificatie dwz de grilles zijn eraf gehaald..toch weer meer rust en doortekening....het maakt weer een beetje uit...

Die grillen zijn, om het voorzichtig te zeggen, een ramp. Ze resoneren ergens tussen de 350 en 450Hz (is exemplarisch). Ook die van de C^2 79 overigens! Als we in de dode kamer een sweep deden, dan kon je de grill horen nazoemen. Door het sterke contact van de units met de kast, krijg je het idee van een soort stemvork tegen een grote plaat hout aan. Dat gaat behoorlijk resoneren.

Helaas, thuis vaak kinderen over de vloer, dus ik durf het niet aan.

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Die c79 is er bij bij (nog) niet af ....want ik weet niet zeker hoe er gefilterd is...maw wat er precies gebeurd... ;) 

http://www.high-end.ch/

Leuk...een duitse winkelier en vertegenwoordiger van Avalon...krijgt eindelijk een paartje Avalon Sentinel voor demo's...en is helemaal in zijn nopjes  8)

Een van de weinige foto's op het net van de Sentinel...

R

Walter_PPK

omg! Zonder die grills ziet het er nog gelikter uit. Echt de meest waanzinnig mooie diy speakerset!
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer