JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Gestart door JCL, februari 6, 2009, 12:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JCL

Het grappigste/ergste is, nu valt het me pas op hoeveel! De CM's produceren ook een klap laag, maar uiteraard niet zoveel als een goede sub. Wat me ook echt opvalt is het verschil in laag tussen de strata en de storm. De storm is echt een klap beter, gaat een stuk dieper en weet meer druk te bouwen. Hoop dat ik snel weer echt beter ben, dan gaan we eens lekker ouderwets knallen met een filmpje :)

HTip

Ik mis mijn sub alleen niet bij stereomuziek, maar bij alle andere vormen zeker. En je moet het niet erg vinden hoor. De meeste speakers gaan gewoon niet zo laag. Mijn speakers gaan tot 35Hz, maar zijn toch geen partij voor de sub ;)

Beterschap!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive


JCL

En de Strata is net opgehaald. Vond het jammer om hem weg te gooien en nu is hij nog steeds in handen van een liefhebber :)

Xander32

Citaat van: HTip op maart  3, 2012, 17:31:37
Ik mis mijn sub alleen niet bij stereomuziek, maar bij alle andere vormen zeker. En je moet het niet erg vinden hoor. De meeste speakers gaan gewoon niet zo laag. Mijn speakers gaan tot 35Hz, maar zijn toch geen partij voor de sub ;)

Beterschap!
Maar jij hebt dan ook een DD18 ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op maart  6, 2012, 19:30:11
Maar jij hebt dan ook een DD18 ...
LOL, dat klopt, maar dat gold ook voor mijn SVS die tot 20-25Hz ging ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Gisteren 2 nieuwe dingen besteld.

Ten eerste is de Sony BD speler vervangen door een Denon. Waarom? De Sony is zo oud dat hij niet meer alles afspeeld en het is gewoon mooier om ook hier een Denon voor te hebben. Ik hoop ook dat de laadtijd voor schijfjes wat wordt verkort, maar dat zullen we wel zien. Ik moet de Denon nog aansluiten, maar kwa beeld en geluid verwacht ik geen (grote) verschillen.

Daarnaast ook nog een andere mooie upgrade besteld. Eindelijk een meubel kunnen vinden wat de juist maat heeft en wat ik kan betalen. Het is een Norstone Epur 3 geworden:



Nieuwe foto's volgen als ik het meubel binnen heb :)

JCL

Nou, dat begint met een domper!

Eerst wil de speler geen verbinding maken met het netwerk. Kan gebeuren, had de oude ook wel eens last van. Weet dus niet of ik de nieuwste firmware heb.

Helaas bleef het daar niet bij: de 3D Blu-Ray van Marco Borsato deed het niet in mijn oude Sony speler (alleen in de PS3). Ik die schijf erin, speelt perfect af! Tot ik begin te zappen in de chapters en het geluid hakkelt en wegvalt (logo'tje van het geluid aan de linker kant van de 4308 knipperd).

Daarna Inception erin gedaan. Is een schijf die bijna 1 volle minuut moest laden in de Sony. Doet het bijna meteen. Ook hier weer wat zappen in de chapters. Begint het loopwerk een enorme herrie te maken! Dat doet hij nu bij elke blu-ray. Elke keer, een soort ratel. Rrrrrrrrrr. Erg irritant dus en ook echt goed hoorbaar (ook bij luidere volumes). Als ik er een CD in stop heb ik er geen last van. Maar doe je er dan weer een Blu-Ray in, dan begint het geratel weer.

Nu heb ik een plank model van Hobo gekocht, maar dit verwacht je toch niet! Met name dat het loopwerk zo'n herrie maakt, dat is gewoon niet normaal. Morgen dus maar contact opnemen met Hobo. Ben heel benieuwd hoe ze me verder gaan helpen, maar dit is wel echt een domper :(

FeaR1986

Hobo kennende komt het vast allemaal wel goed, alleen wel zuur dat je dit moet overkomen.

Hoe doe je eigenlijk 3D met een non-3D receiver als de AVR-4308 en een 3D Blu-rayspeler met maar één HDMI-uitgang? Beeld rechtstreeks naar de TV en dan optisch naar de Denon?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

HTip

Vervelend voor je. Maar op een demomodel heb je toch ook garantie? Al mijn demo-aankopen hebben volledige garantie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op juni 18, 2012, 18:04:00
Vervelend voor je. Maar op een demomodel heb je toch ook garantie? Al mijn demo-aankopen hebben volledige garantie.

Zeker wel! Zaterdag even met iemand van Hobo gesproken en het komt allemaal goed :) Als het meubel binnen is dan nemen ze de Denon ook mee. Die gaat naar de importeur en als het nodig is wordt het hele loopwerk vervangen.

Nooit leuk zulke teleurstelling, maar wel prima service! Ik heb er alle vertrouwen in dat het zo goed wordt opgelost.

Xander32

Citaat van: JCL op juni 18, 2012, 19:32:02
Zeker wel! Zaterdag even met iemand van Hobo gesproken en het komt allemaal goed :) Als het meubel binnen is dan nemen ze de Denon ook mee. Die gaat naar de importeur en als het nodig is wordt het hele loopwerk vervangen.

Nooit leuk zulke teleurstelling, maar wel prima service! Ik heb er alle vertrouwen in dat het zo goed wordt opgelost.
... voor nu nog ff geduld hebben, maar ik heb er wel het vertrouwen in dat het goed gaat komen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Fijn dat het zo goed wordt opgelost. Vraagt idd alleen wat geduld, wat overigens niet mijn sterkste eigenschap is :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Nee, mijne ook niet. En in mijn ervaring kunnen dit soort dingen ook rustig een maand duren! Ergste is nog wel, de speler doet het verder prima. De geweldig snelle laadtijd, het veel mooiere design, etc. Als je er al even aan hebt geproeft is het nog erger om het te gaan missen :P

Denon Focal

Vervelend voor je, maar met Hobo wordt het zeker goed opgelost. Reparatie tijd bij Denon's kan echter wel 6 weken zijn dus inderdaad geduld hebben.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

JCL

Het nieuwe meubel is binnen!!! Let niet op de kabel bende, dat moet nog even netjes worden opgeruimd.

Before:


After:

Eddye

Mooi meubel, ziet er strak uit (de kabels even niet megerekend ;))
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

larzie

Waar is het apparaat rechtsonder opeens gebleven?  :confused:
Ziet er wel een stuk beter uit dan die vorige kast.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

JCL

Oeps, het is wel een hele oude foto zie ik net :P

Het apparaat rechtsonder (Sony TA-NA55ES eindversterker) is naar Onne vertrokken :D Speel nu bi-amp met de 4308A.

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Bedankt voor de complimenten. Ben er zelf ook erg blij mee!

Alex Groningen

Aangezien ik erg orgineel ben, mooi hoor. ;D
Staat inderdaad een stuk mooier dan je vorige meubel.