JVC HD350 vragen

Gestart door hifiman, januari 22, 2009, 12:18:09

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

LOL ;D
Bioscoop was trouwens Utopolis Emmen, alle zalen THX gecertificeerd.
Dat merk je, WOW, wat een goed geluid, niks op aan te merken, ondanks dat het gewoon Dolby SRD is, Dolby Digital AC3 dus.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Topic titel maar even aangepast, zodat mijn toch wel wat offtopic posts dat nu niet meer zijn  :devil:

hifiman

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Goed nieuws (voor mijn gemoedsrust zeg maar)  ;)

De inmiddels beruchte dust bunny is gisteren gesignaleerd op de HD350 van een ander forumlid  die net als ik met een PCH A100 draait. De bunny bevond zich op dezelfde plek.

Met deze constatering is een eind gekomen aan mijn (al dan niet rationele) twijfel over de oorsprong van bunny.  :P
Ik kan weer rustig slapen in elk geval  ;)

Sullivan

Kjelt

Citaat van: Sullivan op maart 22, 2009, 11:15:35
Dus de bug zit in de JVC-350? ;D
Nee in de PCH 100 bij m2ts streams, dit maakt het nog veel mysterieuzer overigens aangezien dit een ongecomprimeerde stream is.
Audioloog mag dan weer rustig slapen ik zit nu met zijn konijn in mijn maag  :devil:
(5 minuten bruin aanbakken in de koekenpan, eruit halen en 15 minuten in het voorverwarmde RVS konijnenhok (aka oven) op 180 graden, eruit halen in alu folie wikkelen en tot 50 graden laten afkoelen en serveren  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op maart 22, 2009, 11:29:44
Nee in de PCH 100 bij m2ts streams, dit maakt het nog veel mysterieuzer overigens aangezien dit een ongecomprimeerde stream is.
Audioloog mag dan weer rustig slapen ik zit nu met zijn konijn in mijn maag  :devil:
(5 minuten bruin aanbakken in de koekenpan, eruit halen en 15 minuten in het voorverwarmde RVS konijnenhok (aka oven) op 180 graden, eruit halen in alu folie wikkelen en tot 50 graden laten afkoelen en serveren  ;D
Moet je hem wel eerst van je scherm afschrapen  ;)

hifiman

celerontje

Kennelijk zit er een bug in de H264 decoder van dat model PCH?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sullivan

Dat dacht ik een maand geleden al (lees maar na ;)). Had toen maar geluisterd naar mijn vermoedens, dat had je een hoop slapeloze nachten gescheeld. ;D

hifiman

Citaat van: Sullivan op maart 22, 2009, 12:14:34
Dat dacht ik een maand geleden al (lees maar na ;)). Had toen maar geluisterd naar mijn vermoedens, dat had je een hoop slapeloze nachten gescheeld. ;D
Dat weet ik, echter het feit het nu bevestigd te horen door een anders is wel erg prettig  ;) Het had natuurlijk ook nog in het bron materiaal kunnen zitten..

Sullivan

Weet ik. ;)

Het blijft alleen raar dat andere mensen het niet opvalt die een PCH-A100 hebben. Het zal vermoed ik niet aan de combinatie PCH-A110/JVC-350 liggen.

hifiman

Citaat van: Sullivan op maart 22, 2009, 12:22:13
Weet ik. ;)

Het blijft alleen raar dat andere mensen het niet opvalt die een PCH-A100 hebben. Het zal vermoed ik niet aan de combinatie PCH-A110/JVC-350 liggen.
Er zullen ook niet veel mensen zien wellicht die een A100 hebben EN op 250 cm breed projecteren (beeldvullend zonder zwarte balken), in 16:9 mode op 190 cm breed valt het mij al amper op!

riwi

Bij Kjelt is het 2.10 breed dacht ik.
Ik heb het bij mij met tvix+HD350 nooit gezien en let er wel op.

We grapten al eerder over de dustbunny gisteravond, maar toen zat er iets anders in het materiaal in een bepaalde scene.
Maar later zag ik hem ineens :) We waren toen aan het turen naar andere artifacts vanwege wat anders.

hifiman

Citaat van: riwi op maart 22, 2009, 12:39:11
Bij Kjelt is het 2.10 breed dacht ik.
Ik heb het bij mij met tvix+HD350 nooit gezien en let er wel op.

We grapten al eerder over de dustbunny gisteravond, maar toen zat er iets anders in het materiaal in een bepaalde scene.
Maar later zag ik hem ineens :) We waren toen aan het turen naar andere artifacts vanwege wat anders.
Welke film was het eigenlijk?

riwi

Ik geloof dat het een full rip van The Island was. Of niet Kjelt?

Kjelt

Ja correct het was "the island" BlueRay 1:1 transfer.
Het valt ook nauwelijks op, ik was met Richard naar de artifacten van de Denon A11XV op 1080p60 aan het kijken (de Denon kan tot 1080p24 en daarboven is de bandbreedte van de hdmi chipset niet hoog genoeg), we stonden dus bijna met onze neus op het scherm en dan is het lastig om het niet te zien  ;D

searcher

Het zit gewoon in de JVC's ...verpatsen die troep aan mij en Reza.  :lookaround:  :laugh:  :angel:

Gr Searcher

Matthieu

Jongens, een vraagje,...
De HD350 mist de CMS van de HD750 en is daarom iets overvezadigt.
Is dit misschien te compenseren/finetunen met een DVDO Edge als het videosignaal altijd via de Edge wordt afgespeelt?

riwi

Citaat van: Matthieu op maart 24, 2009, 23:23:02
Jongens, een vraagje,...
De HD350 mist de CMS van de HD750 en is daarom iets overvezadigt.
Is dit misschien te compenseren/finetunen met een DVDO Edge als het videosignaal altijd via de Edge wordt afgespeelt?

De DVDO Edge heeft geen CMS controls zover ik weet. Een Lumagen XD heeft dat wel, maar zit in een andere prijsklasse (+4k€).
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34097.msg1118734#msg1118734

http://www.lumagen.com/testindex.php?module=products

)p(

Op avs zeggen een aantal posters goede resultaten te hebben geboekt met een hd350 en cms met een htpc. Bij de volgende calibratie van mijn hd350 zal ik bbg vragen of ze mij de coördinaten van de primaires van de mijne kunnen doorgeven dan zal ik het ook eens proberen omdat ik toch altijd een htpc gebruik.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=912720

peter

J.A.F._Doorhof

je hebt niets aan de coordinaten, je zal de calibratie moeten laten uitvoeren MET de HTPC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MaxxMark

Om maar weer even terug te gaan naar de root van deze thread:

Weet iemand of de RS10 (HD350) ook via een HTPC aangestuurd kan worden met 24p materiaal? Logischerwijs zou je verwachten dat je hem dan gewoon op 24Hz moet zetten vanuit de monitor eigenschappen.  Nu ondersteund de driver dit wel, maar mn RS10 denkt daar anders over. :( Die geeft gewoon het bekende blauwe no-signal beeld en verder niets. Hij is trouwens aangesloten via een HDMI kabel.

Na inspectie van het bijgeleverde boekje viel mij op dat qua ondersteunde formaten bij "Specifications" (pag58) staat:

Digital Video Input Format: 480i, bla bla, 1080i/50hz, 1080i/60Hz, 1080p/24Hz, 1080p/50Hz, 1080p60Hz, PC compatible Signales (p59).

Op pagina 59 staat dan een lijstje met de PC compatible signals, en daar staat nergens een resolutie bij van 1920x1080 @ 24Hz. Moet ik nu het probleem zoeken  in mn PC of gewoon in het feit dat de RS10 geen 1080p24 support vanuit een (HT)PC? Het lijkt mij zo sterk namelijk dat een PC signaal zo anders is dan een 'ander' signaal.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com