Verschillen in kabels ja/nee

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 14, 2009, 22:50:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Totaal aantal stemmen: 515

Ejorne

#200
Citaat van: S@m op oktober  2, 2009, 10:36:46
Let op het woordje kunnen.... ;)

Let op:

Zo ook zou het kunnen dat er verschil tussen kabels zit. Of zou het juist kunnen dat er geen verschil in zit.
Hoewel dat laatste mij niet echt kan overtuigen...

8)

/edit:
Volgens mij is mijn Nederlandse zin opbouw niet erg logisch vandaag, zou kunnen toch?

beunky

Frank en Koen: meningen uitwisselen is prima, maar zoals al gezegd: dit topic is niet voor discussie.
Open daar aub een ander topic voor.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Kuipje

En er wordt gewoon verder gediscussieerd...

Perfectionist

#203
Graag attentie

Dat is een meer dan terechte opmerking van Kuipje (ik ben ook niet 24 uur per dag op het forum).

Eerder is gezegd dat dit topic ALLEEN gebruikt mag worden voor J/N en een toelichting hierop. Bij overtreding hiervan volgt er nu DIRECT een waarschuwing, en bij 2 waarschuwingen een ban voor drie dagen. In de loop van de middag wordt het andere kabeltopic ("Hearing is believing") weer geopend, dus kan men daar verder discussieren
Een beter forum begint bij jezelf.

Midcall

Citaat van: Perfectionist op oktober  2, 2009, 11:35:39
Graag attentie

Dat is een meer dan terechte opmerking van Kuipje (ik ben ook niet 24 uur per dag op het forum).

Eerder is gezegd dat dit topic ALLEEN gebruikt mag worden voor J/N en een toelichting hierop. Bij overtreding hiervan volgt er nu DIRECT een waarschuwing, en bij 2 waarschuwingen een ban voor drie dagen. In de loop van de middag wordt het andere kabeltopic ("Hearing is believing") weer geopend, dus kan men daar verder discussieren

Er staan nu al 9 pagina's vol met discussie. Is het niet handiger om gewoon alle antwoorden weg te gooien en het bij de poll te houden?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

chansig

Mag ik wel een analyse doen van de op dit moment bekende cijfers betreffende deze poll:

Bijna +/-24 % geeft aan dat ze geen verschil ervaren...+/- 76% geeft aan wel verschil te ervaren.

Tot zover mijn analyse... ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

#206
Citaat van: Midcall op oktober  2, 2009, 11:46:10
Er staan nu al 9 pagina's vol met discussie. Is het niet handiger om gewoon alle antwoorden weg te gooien en het bij de poll te houden?

Weggooien van hele pagina's doen we niet snel, eerder alleen selectief, daarbij is het toegestaan een toelichting te geven op de Ja/Nee keuze.

Discussie hierover is nu gesloten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

#207
Vanwege een laatste waarschuwing (opgelopen in dit en het andere topic) heeft Midcall een ban gekregen voor drie dagen.
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Citaat van: chansig op oktober  2, 2009, 11:59:46
Mag ik wel een analyse doen van de op dit moment bekende cijfers betreffende deze poll:

Bijna +/-24 % geeft aan dat ze geen verschil ervaren...+/- 76% geeft aan wel verschil te ervaren.

Tot zover mijn analyse... ;D

Gr Hans

Mijn analyse kan aangepast worden...24,3 tegen 75,7...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op oktober  2, 2009, 12:52:37
Mijn analyse kan aangepast worden...24,3 tegen 75,7...

Gr Hans

Hans, hebben jullie voor deze 24% een enquette gehouden op het hififorum.

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Dezelfde enqute welke hier is gehouden... ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#211
Citaat van: chansig op oktober  2, 2009, 13:29:26
Dezelfde enqute welke hier is gehouden... ;D

Gr Hans
Dat is duidelijk!
Maar dan wel met het verschil, dat de vraag gesteld alleen het niet geloven in kabels betrof. ;)

;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

morca

Citaat van: Snowmaster op oktober  4, 2009, 16:28:18
Niet direct t.o.v. coax maar wel verschillen in HDMI kabels onderling.  Sommige hebben inderdaad hardheid en zijn ietsje schreeuwerig.  Vooral de iets oudere en goedkopere kabels hebben daar iets meer last van, maar een Monster die ooit €160,- kostte ligt ook in de kast en is nu reservekabel.
Een goede analoge kabelverbinding is vaak nog het meest plezierig.


bedankt voor de info als ik het goed begrijp is de profigold waarschijnlijk niet zo,n goeie kabel dus tips van mensen die wel een betere verbinding hebben via hdmi laat even weten welk merk je gebruikt en wat de kosten zijn aub

of ik zou dus de 6 kanalen via de 6 tulpjes moeten aansluiten die op de dvd en op de amp zitten dat bedoeld je toch met analoog?


Snowmaster

#213
Citaat van: morca op oktober  4, 2009, 16:40:23
bedankt voor de info als ik het goed begrijp is de profigold waarschijnlijk niet zo,n goeie kabel dus tips van mensen die wel een betere verbinding hebben via hdmi laat even weten welk merk je gebruikt en wat de kosten zijn aub

of ik zou dus de 6 kanalen via de 6 tulpjes moeten aansluiten die op de dvd en op de amp zitten dat bedoeld je toch met analoog?


Niet in elke set zijn de resultaten hetzelfde. Het mooiste is van een dealer, kameraad e.d. een kabel lenen en gewoon proberen.  Bij analoog telt de kwaliteit kabel vaak zwaarder dan bij digitaal en heb je meer kabels nodig. Daardoor wordt het een duur grapje. Advies : lenen en proberen.

Deze topic is officieel niet bedoeld voor advies of discussies. Achteraf had ik jouw vraag in die andere topic moeten beantwoorden. Post daar maar verder.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

morca

Citaat van: Snowmaster op oktober  4, 2009, 18:15:20
Niet in elke set zijn de resultaten hetzelfde. Het mooiste is van een dealer, kameraad e.d. een kabel lenen en gewoon proberen.  Bij analoog telt de kwaliteit kabel vaak zwaarder dan bij digitaal en heb je meer kabels nodig. Daardoor wordt het een duur grapje. Advies : lenen en proberen.

Deze topic is officieel niet bedoeld voor advies of discussies. Achteraf had ik jouw vraag in die andere topic moeten beantwoorden. Post daar maar verder.

dank voor de tip
en sorry als ik off topic heb gepost ben nieuw hier zal er hier maar niet meer op door gaan dan

Raphie

#215
Reactie verwijderd door mod.
JBL PRX Power!

beunky

SOS-Master, zoals reeds gezegd: in dit topic géén discussie.
Dit is dus ook het laatste wat hier over gezegd wordt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Former member 78

Een 100% ja!

Tot pagina 4 alles gelezen, en daarna ging het te off topic.
Maar ik heb vanavond diverse combinaties gehad met interlink en speaker kabel.

Als ik het verschil hoor, met 1 slecht oor en 1 oor waar een stuk titanium in zit...
Dan moet iemand met 2 gezonde oren zeker het verschil horen.

Zie mijn topic voor iets meer uitleg: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93185.25
Ik ben zeker géén expert oid, juist een leek.




ultraprime

Versterker: Audio Innovations Alto & CD speler Audio Innivations Alto & Speakers JMlab
Standaard dropvetertje: er komt geluid uit, bas, hoge tonen etc, alles is er.
Zelf gemaakt 30cm coax draadje: De gordijnen worden opengeschoven, er is veel meer plaatsing, positie, ruimte, rust. De muzikanten staan meer in je huiskamer.

Is heel erg makkelijk te reproduceren. 3 vrienden van me hoorden het ook meteen bij de eerste keer omprikken.

Het verschil van mijn ipod naar de versterker is veel kleiner en daar hoor ik ook geen verschil in kabeltjes. (of ik heb nog niet een kabel gevonden die verbetering brengt).

Dus JA, (maar er moet eerst wat zijn om te horen, de bron moet goed genoeg zijn)
LX5090h | AudioInnovations Alto | JMlab Electra 905 | Sony HX710

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Perfectionist

Twee posts verwijderd: nogmaals GEEN discussie in dit topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Harmonie

#221
Citaat van: Perfectionist op november  3, 2009, 09:50:43
Twee posts verwijderd: nogmaals GEEN discussie in dit topic.

--------------

Bericht weggehaald; bij deze een waarschuwing voor Harmonie. Als je even verder had gekeken had je gezien dat je in de rest van dit board naar hartelust over kabels mag discussieren alleen in dit specifieke topic niet.

Harmonie

Citaat van: Harmonie op november  3, 2009, 19:45:50
--------------

Bericht weggehaald; bij deze een waarschuwing voor Harmonie. Als je even verder had gekeken had je gezien dat je in de rest van dit board naar hartelust over kabels mag discussieren alleen in dit specifieke topic niet.

Sorry daarvoor!  Dan had dit lijntje voor mij dan ook weinig zin!

Perfectionist

Citaat van: Harmonie op november  3, 2009, 19:56:30
Sorry daarvoor!  Dan had dit lijntje voor mij dan ook weinig zin!

Hier kun je de Ja/nee vraag beantwoorden en dat toelichten. Zo houden we dit topic schoon daarvoor.
Een beter forum begint bij jezelf.

SV..S

ja,
grootste verandering die ik/wij ooit gemerkt hebben toen we op onze set de dropveters speaker kabels vervingen door (eenvoudige) vd hull snowline

vol ongeloof over zo'n duidelijk verschil nogmaals de kabels gewisseld, verschil bleef.
dat moet trouwens zo rond 1991 geweest zijn :smile:

do you believe, yes we do O0




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15