HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

EdoE

SMB vind ik met de MB200 eerlijk gezegd ronduit onwerkbaar. Browsen duurt eeuwig, tegen de tijd dat ik het materiaal heb gevonden dat ik zoek zijn de wijn en nootjes op.

Starred

Citaat van: EdoE op augustus 26, 2009, 08:23:39
SMB vind ik met de MB200 eerlijk gezegd ronduit onwerkbaar. Browsen duurt eeuwig, tegen de tijd dat ik het materiaal heb gevonden dat ik zoek zijn de wijn en nootjes op.

Moet je gewoon wat grotere glazen nemen  ;)

EdoE

Citaat van: Starred op augustus 26, 2009, 08:45:41
Moet je gewoon wat grotere glazen nemen  ;)

De laatste flessen wijn die ik inkocht waren magnums.

Paulie

Wat is nu de status met de HDI-Dune Prime 2.0 gaat deze nu wel of niet komen. Volgens een leverancier in Duitsland komt de Prime 2.0 tussen halverwege september en eind september uit en is dan leverbaar, ik heb daar dan ook een inschrijving gedaan voor deze speler.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

J.A.F._Doorhof

2.0 komt niet, alleen de base.
Na de IFA komt er wel wat anders.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paulie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 26, 2009, 10:00:14
2.0 komt niet, alleen de base.
Na de IFA komt er wel wat anders.

Vermoede ik al heb daarom ook een inschrijving gedaan zij geven aan dat de Prime 2.0 wel komt. Heb je wel zicht op wat de prijzen van de nieuwe machine wordt is deze vergelijkbaar met de huidige Prime.......

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

J.A.F._Doorhof

Aangezien er nog niets bekend is over de machine heb ik daar geen info over, sorry.
We weten wel wat de base 2.0 gaat doen maar prime 2.0 zal dus niet komen zoals het er nu uitziet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

In het markt topic staan intussen twee Dune spelers te koop aangeboden.
Zouden deze aanbieders ook meer weten, zoals Frank? :D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

MaxxMark

Ik zou het stom vinden ze nu al aan te bieden. Als je ziet dat zowel de dune en de pch al uitgesteld cq afgelast zijn lijkt het mij niet handig je huidige dune al te verkopen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

svmnb

Citaat van: MaxxMark op augustus 26, 2009, 11:45:30
Ik zou het stom vinden ze nu al aan te bieden. Als je ziet dat zowel de dune en de pch al uitgesteld cq afgelast zijn lijkt het mij niet handig je huidige dune al te verkopen.

Lijkt mij juist het uitgelezen moment, voordat ze massaal worden 'gedumpt'.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

papaleo

Er zijn verkopers die én de Center,én de Prime thuis hebben staan dus die zitten 'voorlopig' niet op de schopstoel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb de Qnap 509pro en kom niet boven de 10Mb uit.

Rob

pbrand

Ik ben zeer benieuwd hoe de Dune 3.0 zich zal verhouden tot de Popcorn Hour C200 of de Dune 1.0 wat betreft (geluids/beeld)kwaliteit.

Gebaseerd op de 8642 chip lees ik toch al een beetje officieel hier http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/index.php5?id=170232&highlight=hdi&fid=631&offset=0&Action=showCompany.

Nog even wachten op de IFA  :)

rbormans

Ik heb de DV tapes van mijn panasonic camcorder (geen HD) via premiere elements omgezet naar AVI files.
Als ik deze via de HD center afspeel heb ik enkel geluid, geen beeld.
Window media player speelt ze wel gewoon af.

Is er kans dat dit door een firmware wordt opgelost, of zijn er gewoon tig soorten AVI files en moet ik ze omzetten naar iets dat de Dune wel weergeeft.

Kjelt

Citaat van: pbrand op augustus 26, 2009, 14:44:29
Ik ben zeer benieuwd hoe de Dune 3.0 zich zal verhouden tot de Popcorn Hour C200 of de Dune 1.0 wat betreft (geluids/beeld)kwaliteit.

Gebaseerd op de 8642 chip lees ik toch al een beetje officieel hier http://www.virtualmarket.ifa-berlin.de/index.php5?id=170232&highlight=hdi&fid=631&offset=0&Action=showCompany.

Nog even wachten op de IFA  :)

C200 zou de 8643 chip gebruiken dacht ik , vreemd in ieder geval dat ze niet dezelfde chip nemen.\
In ieder geval belooft de Sigma Design website wel een behoorlijke stap in performance, zo zou de 8642 666MHz+333MHz cpu hebben tov een 300MHz in de 8635.
Ik hoop wel dat de 666MHz gehaald wordt en dat ze een interne multiplier hebben ofzo anders snap ik niet de dubbele aanduiding.
Verder support de 8642 ook DDR2 geheugen wat het ook weer sneller maakt en heb ik ergens gelezen dat het interne datapad verdubbelt zou zijn (kan ik niet zo terugvinden op de sigma website). Oftewel een hoop meer power om het werk voor ons te doen. Jammerlijke is wel dat de chip zelf nog steeds slechts twee 100Mb netwerk aansluitingen heeft.

edwinvh

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 26, 2009, 13:01:32
Hoi

Ik heb de Qnap 509pro en kom niet boven de 10Mb uit.

Rob

Hallo Rob,
De Qnap moet rond de 19mb kunnen komen.
Ik zag al dat je NFS gebruikt.
Dan denk ik dat het misschien aan een switch ligt.
Probeer anders eens met een croskabel hem rechtstreeks aan te sluiten. (om te testen)

Robbo

Blijven hangen op ~10Mb, is idd. vaak dat ergens in het netwerk iets niet goed met GB-Lan omgaat.

jaco

Citaat van: svmnb op augustus 26, 2009, 11:40:04
In het markt topic staan intussen twee Dune spelers te koop aangeboden.
Zouden deze aanbieders ook meer weten, zoals Frank? :D

Heh, in mijn topic staat uitleg waarom, hij past niet in het kastje hier. En mijn Nieuwe HT ruimte zal nog wel maanden duren, dus de center mag weg.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

EdSki

Heb ook nog maar eens wat read test gedaan

Opmerkelijk dat ik met iftop op de pc lagere snelheden zie dan op de dune met NFS.

wireless--->SMB   Readtest 3,3MB   iftop ~3,18 MB
wireless--->NFS   Readtest 7,4MB    iftop ~5 MB
Net (100mbit)--->NFS   Readtest 11MB   iftop ~7,4 MB
Net (100mbit)--->SMB      Readtest 6,3MB   iftop ~6,1 MB

VistaPc --->SMB   Readtest 6,3MB   taskmanager ~6 MB

edwinvh

Hier mijn read testen

WD Netcenter Samba 4,7 mb (100mbit)
WD Netcenter NFS    7,3  mb (100mbit)

Pc Server Samba  9.0 mb (1gbit)

Thecus 5200pro Samba  8,9 mb (1gbit)
Thecus 5200pro NFS    17,0 mb (1gbit)

Qnap TS509pro Samba 9,9 mb (1gbit)
Qnap TS509pro NFS   19,0 mb (1gbit)

Rob_Dingen

Hoi Edwinvh

Wat haal jij van de Qnap naar een PC en hoe heb je port trunking staan?
Kan mijn switch er ook eens tussen uit halen.

Rob

nwolsink

Citaat van: Miesepies op augustus 25, 2009, 22:00:54
Woops! Kapte m'n Dune er ineens mee, hij bleef ineens hangen op --3--. Vreemd, want heb er niets mee gedaan recentelijk. Draait toch al weer 3 weken op de laatste beta.

Recovery dan maar, maar ben wel terug naar de laatste final, die was toch net even iets stabieler dan de laatste beta, en heb zelf nog niet het probleem gehad met blu-rays die niet speelden.

zeker DVD in de drive laten zitten, had ik ook en is een bekende bug vd laatste beta
::Nothing to see here::

Miesepies

Citaat van: nwolsink op augustus 27, 2009, 09:34:17
zeker DVD in de drive laten zitten, had ik ook en is een bekende bug vd laatste beta
Mja... er zat een dvd in...

Deze bug had ik nog niets over gelezen, maarja, ben de laatste tijd niet zoveel op mpcclub. Anyway, ben weer terug op de meest recente final, die werkt opzich goed genoeg voor mij op dit moment. Ben benieuwd wanneer ze een nieuwe beta build gaan uitbrengen.

Spidey^

Is een 1Gbit module eigenlijk wel noodzakelijk om HD-materiaal vloeiend te laten streamen vanaf je NAS/PC? Lijkt me meer een extra investering in de toekomst dan noodzakelijk met een beetje 100mbit performance?
Audiolab Cresto II's . Rotel RSX-972 . Rotel RCD-951 . Thorens TD160 . Pioneer DV-656A . SP/DIF X-Fire 1TB v0 Collectie // My Modest Collection

edwinvh

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 27, 2009, 09:26:51
Hoi Edwinvh

Wat haal jij van de Qnap naar een PC en hoe heb je port trunking staan?
Kan mijn switch er ook eens tussen uit halen.

Rob

Hoi Rob,

van qnap naar pc is tussen de 55 en 60 mb (gemeten met Cisco speed meter pro)
en van pc naar qnap ongeveer 45 tot 40 mb

port trunking ? ik  weet ik niet eens wat het is  ;D