HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hanky Panky

Citaat van: funniebunnie op augustus 11, 2009, 13:27:22
Nou zeg. Lees het zelf dan ook nog maar een paar keer door:
"Denk erbij hoe de post uitgelegd zou kunnen worden en denk dan aub niet meteen het meest negatieve"

En dat toontje dat sla je maar aan tegen je kinderen ofzo, ik ben daar niet van gediend.

Ach, gezien je avatar ging ik daar ook van uit  :D :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

funniebunnie

Als ik op jouw avatar af moet gaan zou je een behoorlijk dom blondje zijn... maar goed, ontopic dan maar weer.

Hanky Panky

Citaat van: funniebunnie op augustus 11, 2009, 15:12:52
Als ik op jouw avatar af moet gaan zou je een behoorlijk dom blondje zijn... maar goed, ontopic dan maar weer.

Ja on-topic: licht eens toe wat de aanwezigheid van een wifi module voor een relevantie/beperking geeft ten opzichte van het gegeven dat er via het bekabelde netwerk niet gestreamed kan worden naar de Dune?
(dit had kennelijk mijn reactie moeten zijn op je post in de beleving van enkelen)? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

funniebunnie

Jammer van die sarcastische, natrappende ondertoon. Wat is dat toch voor iets naars op dit forum? Je had me al eerder duidelijk gemaakt dat de persoon het apparaat niet via WiFi maar via een kabel aangesloten had; iets wat ik verzuimd had te constateren. Wat je overigens wel te denken geeft; de bedraadde poort is immers een 10/100 poort, en geen gigabit poort. Het klopt dus dat er geen gigabit snelheden gehaald konden worden. Er kon dus wél gestreamd worden (al is streamen niet exact de juiste term, er is sprake van een share, niet van een daadwerkelijke stream) alleen niet snel genoeg.

svmnb

Citaat van: funniebunnie op augustus 11, 2009, 15:42:34
Jammer van die sarcastische, natrappende ondertoon. Wat is dat toch voor iets naars op dit forum?

Hmmm, daar moet ik je toch gelijk in geven. Sinds een paar weken waait er op diverse forumonderdelen een onaangenaam windje. Korte lontjes, opgeblazen ego's, chronische betweterigheid, wie zal het zeggen, maar het is onmiskenbaar aanwezig en toegenomen. Jammer, zeker nu de regels aangescherpt zijn had ik eerder het tegendeel verwacht.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Pel

Enigszins on topic:   ik stream met mijn HDX mkv's af tussen de 5 en 10 gb, gaat toch goed over standaard 100mb netwerk (bedraad - el cheapo)  Kan me wel voorstellen dat je ivm met datatransfer (en je geen zin hbt om schijven fysiek te wisselen)  een gigabitverbinding verkiest. Er is voor iedere vorm wat te zeggen.

Hanky Panky

Jammer van die sarcastische, natrappende ondertoon. Wat is dat toch voor iets naars op dit forum? Je had me al eerder duidelijk gemaakt dat de persoon het apparaat niet via WiFi maar via een kabel aangesloten had; iets wat ik verzuimd had te constateren. Wat je overigens wel te denken geeft; de bedraadde poort is immers een 10/100 poort, en geen gigabit poort. Het klopt dus dat er geen gigabit snelheden gehaald konden worden. Er kon dus wél gestreamd worden (al is streamen niet exact de juiste term, er is sprake van een share, niet van een daadwerkelijke stream) alleen niet snel genoeg.

Ik quote jou maar even voor het gemak

Citaat van: funniebunnie op augustus 11, 2009, 13:27:22
Nou zeg. Lees het zelf dan ook nog maar een paar keer door:
"Denk erbij hoe de post uitgelegd zou kunnen worden en denk dan aub niet meteen het meest negatieve"

Wellicht was het interesse mijnerzijds? Neen, gewoon doen waar je een ander van beschuldigd. Trieste reactie, jammer..

Citaat van: svmnb op augustus 11, 2009, 15:55:46
Hmmm, daar moet ik je toch gelijk in geven. Sinds een paar weken waait er op diverse forumonderdelen een onaangenaam windje. Korte lontjes, opgeblazen ego's, chronische betweterigheid, wie zal het zeggen, maar het is onmiskenbaar aanwezig en toegenomen. Jammer, zeker nu de regels aangescherpt zijn had ik eerder het tegendeel verwacht.

Ik heb sinds het Jowi incident een beetje het gevoel dat sommigen zich wat te graag in de slachtoffer rol drukken zodra er ook maar iets in hun richting wordt geschreven dat verkeerd opgevat zou kunnen worden.
Beetje in de sfeer van 'Juf, hij pest mij'. Een beetje ruggengraat zou sommigen hier wel sieren.

Citaat van: Pel op augustus 11, 2009, 16:01:19
Enigszins on topic:   ik stream met mijn HDX mkv's af tussen de 5 en 10 gb, gaat toch goed over standaard 100mb netwerk (bedraad - el cheapo)  Kan me wel voorstellen dat je ivm met datatransfer (en je geen zin hbt om schijven fysiek te wisselen)  een gigabitverbinding verkiest. Er is voor iedere vorm wat te zeggen.

Je hebt geen gigabit netwerk nodig om te streamen/sharen naar je Dune, ik speel over een (stabiel) 10/100 netwerk de grootste Bluray rips af (45GB per film).

Bij Nwolsink is ws sprake van een defecte unit die de probs veroorzaakt.

nwolsink

Het ging erom dat mijn gehele netwerk behalve de DUNE Gigabit is, ik heb een "kale" DUNE besteld en er een gekregen met Wlan  :blink: wat ik dus niet gebruik.
Afin, ik heb contact opgenomen met O2 en ik kan hem retour doen waarop ik een Gigabit versie terug krijg  ;D

Dit zal wel iets langer dan een paar dagen duren dus in de tussentijd haal ik maar een Asus Xonar HDAV1.3 voor in mijn HTPC, anders krijg ik het bitstreamen niet aan de gang.
::Nothing to see here::

funniebunnie

Citaat van: Hanky Panky op augustus 11, 2009, 17:13:08
ik speel over een (stabiel) 10/100 netwerk de grootste Bluray rips af (45GB per film).
Ik ook, dat was je misschien nog niet duidelijk. Ik heb hier ook een HDI Dune Center. De rest van je verhaal negeer ik maar.

LexiconLogan

Ik quote jou maar even voor het gemak

Wellicht was het interesse mijnerzijds? Neen, gewoon doen waar je een ander van beschuldigd. Trieste reactie, jammer..

Ik heb sinds het Jowi incident een beetje het gevoel dat sommigen zich wat te graag in de slachtoffer rol drukken zodra er ook maar iets in hun richting wordt geschreven dat verkeerd opgevat zou kunnen worden.
Beetje in de sfeer van 'Juf, hij pest mij'. Een beetje ruggengraat zou sommigen hier wel sieren.

Je hebt geen gigabit netwerk nodig om te streamen/sharen naar je Dune, ik speel over een (stabiel) 10/100 netwerk de grootste Bluray rips af (45GB per film).

Bij Nwolsink is ws sprake van een defecte unit die de probs veroorzaakt.

Zullen we hem terug vragen :D
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

celerontje

Hij zit tegenwoordig op het UK forum ''AVforums''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LexiconLogan

Hanky Panky

LexiconLogan

celerontje

:D
Hij spreekt prima Engels! :worship:

Trouwens, als ik daar nog eens een account aanmaak, gaat-ie ''Don Celeroni'' heten! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

nwolsink

::Nothing to see here::

Hanky Panky

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Da's best mogelijk, maar problemen ontstaan vaak omdat geschreven taal nu eenmaal beperkt is in weergeven van nuances. Het 'verkeerd opvatten' kan worden voorkomen door zorgvuldiger woordkeuze. Jij lijkt een voorkeur te hebben voor kort, bondig en direct taalgebruik. Dat kan snel als confronterend worden opgevat.
Hoe korter de boodschap, hoe belangrijker de woordkeuze, zal ik maar zeggen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Meeuwtje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  1, 2009, 17:19:05
50i en 25fps.

Sorry hoor, maar ik snap het niet. Als ik gewone pal dvd's afspeel, ik heb de dune dan ingesteld op 1080P50hz of ook zelfs 576I 50hz (ik laat me reciever dan upscalen) dan geeft de Dune 25hz weer. Waarom geen 50hz?
Het zelfde met NTSC dvd's deze geeft de dune op de bovenstaande hz weer als 23hz.(wat ik helemaal een vreemde resolutie vind) Doe ik iets fout of is dit gewoon een bug in de Dune?
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 683 s2 / B&W htm61 s2 / B&W 685 s2 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

J.A.F._Doorhof

Geen bug.
50i is gelijk aan 25p in decoding.
Voor NTSC geldt 23.976 ivm de 3/2 pulldown van video materiaal.
NTSC zou je met een GOEDE scaler zelfs beter op 23.976 af kunnen spelen, loopt super soepel (de Crystalio3800 doet dit bv zeer goed).

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Inderdaad, maar het is dan wel belangrijk dat de scaler goed ''lockt'' op de 3:2 kadans, anders wordt de judder alleen maar erger.

riwi

Op mpc club staat dat de Prime 2.0 en de Center 2.0 helemaal niet gaan komen. Zouden gecanceled zijn.
De base 2.0 komt waarschijnlijk nog wel.

Vage geruchten allemaal.

linkje : http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=808&mode=&order=0&thold=0

J.A.F._Doorhof

Custom installer