HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

kermit

Citaat van: Kjelt op augustus  8, 2009, 22:44:43
Logisch daar gebruik je de e-SATA interface van Sharkoon en Dune voor, dit werkt bij Kermit perfect  ;)
Sterker nog ik heb niet eens een E SATA aansluiting.  ;) Alles speel ik via usb . Ook BD met 50 rips geen problemen over de usb.
Het verbaasd me nog steeds dat ik lees dat er problemen zijn met de HD Dune. Ik heb tot heden nog nooit een probleem ondervonden.  :-[

Mart1001

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  8, 2009, 08:35:46
verwissel je koeler, heb je dit ook al gemaild, niet over doorblijven gaan dus, maar aktie ondernemen.
Het is een bekend probleem met de koelers van de BDprime, die stoppen er gewoon mee op een gegeven moment.
NIET DOORDRAAIEN met een defecte koeler, helemaal niet met dit weer.

Een koeler wisselen is een minuut of 5 werk, als de speler defect gaat heb je op dit moment een GROOT probleem.
DIVXPlayer reageert nergens op, we hebben op dit moment nog steeds een speler in repair staan daar (nu week 5) en ik begin me af te vragen of die niet gewoon afgeschreven moet worden, we gaan dinsdag kijken wat voor stappen we kunnen ondernemen tegen ze.

Gelukkig hebben we voor de leveringen andere kanalen op dit moment, maar als je speler defect gaat op dit moment zie ik het enorm somber voor je in, ze zullen dan terug moeten naar HDI en dat kan enkele weken duren.

Op MPC is dit geen bekend probleem volgens Hi-Jack daar. Hoe zit dit dan volgens jou Frank, is jouw ervaring of van andere resellers dan zo dat die fans blijkbaar in grote getalen het loodje (gaan) leggen?
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

Kjelt

Citaat van: kermit op augustus  8, 2009, 23:18:16
Sterker nog ik heb niet eens een E SATA aansluiting.  ;) Alles speel ik via usb . Ook BD met 50 rips geen problemen over de usb.
Het verbaasd me nog steeds dat ik lees dat er problemen zijn met de HD Dune. Ik heb tot heden nog nooit een probleem ondervonden.  :-[
Oh ok dan , het zou theoretisch natuurlijk ook geen probleem mogen zijn mits er goed gebufferd wordt want een 45GB film van 1,5uur (zo'n beetje het max) levert een gemiddelde datastroom van 8,5MByte/s , een datarate die geen enkel probleem mag zijn voor USB 2.0 en een fatsoenlijke harddisk.

edwinvh

Citaat van: nwolsink op augustus  8, 2009, 22:19:15

Een fan zit niet in  mijn PRIME, heb net gekeken want vind hem nog steeds erg heet worden!

Aangezien dat je meerdere problemen heb gehad met de prime, denk ik dat het probleem is  omdat de fan er niet in zit.
De prime moet zeker een fan op de cpu hebben.

J.A.F._Doorhof

@Mart,
Wij zijn altijd redelijk snel met dit soort dingen, ik weet niet waarom er op MPC word gepost dat het geen probleem is.
We hebben nu 3 klanten met fan problemen, en bij degene die we nu gezien hebben is het allemaal de CPU fan die er gewoon mee gestopt is.

Probleem was dat we er niet zelf aan wilde sleutelen omdat de garantie dan vervalt, echter met de garantie van dit moment via de NL distributeur hebben we geen keuze en doen we deze repair dus zelf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Citaat van: kermit op augustus  8, 2009, 23:18:16

Ik baal dat ik geen eSATA of Gigabit heb, heb wel WLAN maar daar doe ik niets mee, ik zal mijn CPU fan ook eens nalopen maar de DUNE zou eigenlijk een case fan moeten hebben zo heet als hij wordt.

Het beeld en geluid is gewoon heel goed alleen het afspelen van groot materiaal weigert de mijne gewoon.
Niemand een eSATA of Gigabit versie ruilen voor een WLAN exemplaar ?
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

Waarom heb je dan WLAN besteld ?
Ik heb in deze hele thread al aangegeven dat wifi niet echt te adviseren is ?

Case fan is totaal niet nodig, wel een CPU fan.
Maar goed, je blijft blijkbaar gewoon doordraaien ondanks mijn waarschuwingen, realiseer je wel dat als het ding dus echt kapot gaat je waarschijnlijk weken/maanden zonder zit.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  9, 2009, 10:16:56
Waarom heb je dan WLAN besteld ?
Ik heb in deze hele thread al aangegeven dat wifi niet echt te adviseren is ?

Case fan is totaal niet nodig, wel een CPU fan.
Maar goed, je blijft blijkbaar gewoon doordraaien ondanks mijn waarschuwingen, realiseer je wel dat als het ding dus echt kapot gaat je waarschijnlijk weken/maanden zonder zit.

Ik heb een versie besteld zonder extra's en kreeg er een met WLAN  ;D
CPU fan weet ik niet of hij draait, kijk ik nog even naar, DUNE is net 2 weken oud dus je zou verwachten dat hij het doet

Wuppy32

Frank....bij de Dune center zit toch de fan op de achterkant gemonteerd of zit nog eentje op het moedebord.

J.A.F._Doorhof

Bij de HD center weet ik het niet 100% zeker, ik heb die nog niet open gehad.
Maar als het goed is zou er ook daar een op de CPU moeten zitten.
Custom installer

Miesepies

Op de center zit alleen een cpu fan, geen case fan.

Misschien was een case fan wel beter geweest...een case fan had groter kunnen zijn dan het huidige 4cm dingetje, en dan i.c.m. met een wind tunnel had je meer airflow kunnen krijgen bij de processor met een betere fan die het langer volhoudt en nog stiller is ook :P

Miesepies

Citaat van: mollie50 op augustus  8, 2009, 11:23:37
Is die koeler misschien zelf te vervangen,zo ja waar kan ik zo'n koeler krijgen.(type).

Ja, is zelf te vervangen, maar probeer het eerst via de reguliere kanalen... dus bij de tent waar je de Dune hebt gekocht i.v.m. garantie.

Op pagina 59 van deze thread heb ik een foto geplaatst van de fan van de HD Center. Het is standaard 40mm fan. Deze kan je in alle vormen en maten krijgen, waaronder fans die sneller of juist langzamer draaien voor het geluid, die wat dieper zijn om meer airflow te kunnen produceren e.d.. het enige waar ik niet goed op gelet heb is de aansluiting van de fan, maar ik dacht dat gewoon een standaard 3 pins aansluiting was...

Wuppy32

Als ik naar de achterkant van Center kijk zie ik een fan in/op de case gemonteerd zitten zoals je ook bij stand alone blu ray speler zit.

Achter de grill naast de uit/aanknop

dream1

Hallo mensen,

Wil jullie bedanken voor het support van probleem met de recovery
Dankzij de goede uitleg van nwolsink doet hij weer.

Groetjes Dream1 :laugh: :laugh: :laugh:

kermit

Citaat van: dream1 op augustus  9, 2009, 16:43:24
Hallo mensen,

Groetjes Dream1 :laugh: :laugh: :laugh:
Ok. Da's mooi. Enne blijf er nu vanaf. ;D ;)

Miesepies

Citaat van: Wuppy32 op augustus  9, 2009, 11:45:40
Als ik naar de achterkant van Center kijk zie ik een fan in/op de case gemonteerd zitten zoals je ook bij stand alone blu ray speler zit.

Achter de grill naast de uit/aanknop

Ik weet waar je bedoelt, maar nee, daar zit bij mij geen fan. Wordt ook best krap... kan misschien net een 70mm fan van max 10mm diep. Misschien dat dit bij de latere productie is toegevoegd ?

riwi

Citaat van: dream1 op augustus  9, 2009, 16:43:24

nwolsink heeft nog helemaal niets bij gedragen in deze thread. Alleen onzin verkocht. Weet niet eens te vertellen of er een fan in z'n apparaat zit. Vertelt na het oplossen van zijn eigen problemen niet eens wat de oplossing nou precies was.

svmnb was degene die de volledige safe restore procedure heeft gepost  8)

nwolsink

Citaat van: riwi op augustus 10, 2009, 00:49:33
nwolsink heeft nog helemaal niets bij gedragen in deze thread. Alleen onzin verkocht. Weet niet eens te vertellen of er een fan in z'n apparaat zit. Vertelt na het oplossen van zijn eigen problemen niet eens wat de oplossing nou precies was.

svmnb was degene die de volledige safe restore procedure heeft gepost  8)

Ga mij even lopen trashen hier, wat heb ik jou misdaan dan :notify:

Leg mij eens uit wat voor onzin ik verkoop dan, ik meld enkel dat mijn Dune geen grote files streamt, wat kan ik daar aan doen dan?
Ik meld alleen dat ik geen casefan heb, maar goed er blijkt dus een CPU fan in te zitten > nog maar een keer kijken dus zoals ik ook al reeds aangaf.
Welke oplossingen van mijn problemen moet ik melden aangezien ik helaas nog geen oplossing heb voor het stream euvel.

J.A.F._Doorhof

Nick even zonder gekheid maar doe echt eerst wat aan die koeler voordat je doorgaat met testen want je hebt echt kans dat het ding het zometeen helemaal niet meer doet.
Die koelers zitten er echt niet voor niets en units met een defecte koeler geven vreemde problemen.
Custom installer

riwi

Citaat van: nwolsink op augustus 10, 2009, 08:51:44
Ga mij even lopen trashen hier, wat heb ik jou misdaan dan :notify:

Ik heb je geprobeerd te helpen met je NFS. Daarna melde je dat het ineens werkte. Na navraag wat het probleem nu was laat je niks meer horen.
Andere communicatie in deze thread met jou loopt ook moeizaam (zie verhaal tussen Frank en jou).

Ik was gewoon klaar met je.

sander72

Zijn er ook al mensen die net als mij problemen ondervinden met de harddisk slede van de dune center??
Ik moet de slede echt steeds vaker met een flinke duw erin doen,soms wel tot 3 keer aan toe..

papaleo

Citaat van: sander72 op augustus 10, 2009, 17:07:41
Zijn er ook al mensen die net als mij problemen ondervinden met de harddisk slede van de dune center??
Ik moet de slede echt steeds vaker met een flinke duw erin doen,soms wel tot 3 keer aan toe..

Je zal de hdd enigzins wat op moeten vullen aan de voorzijde in de case,dan schuift de hdd als het ware iets meer naar achteren waardoor die beter contact maakt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

kermit

Citaat van: sander72 op augustus 10, 2009, 17:07:41

De HDD moet je vast schroeven in de slede.Dan heb je het probleem niet meer.

sander72

Citaat van: papaleo op augustus 10, 2009, 17:21:22
Je zal de hdd enigzins wat op moeten vullen aan de voorzijde in de case,dan schuift de hdd als het ware iets meer naar achteren waardoor die beter contact maakt.
Inderdaad,probleem opgelost.
Ondanks dat alles goed was vastgeschroefd,doet een stukje karton wonderen.

nwolsink

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 10, 2009, 09:19:46
Nick even zonder gekheid maar doe echt eerst wat aan die koeler voordat je doorgaat met testen want je hebt echt kans dat het ding het zometeen helemaal niet meer doet.
Die koelers zitten er echt niet voor niets en units met een defecte koeler geven vreemde problemen.

Goed, ik heb hem los en voor me staan, ik zie alleen geen CPU fan, ik zie geheel geen fans.
IK kan de Sigma chip gewoon zien zitten, daar zit verder niets op, in mijn geval zou daar ook geen Fan kunnen zitten aangezien de WLAN kaart hier half boven zit.

Zie foto: