HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

dream1

@Frank

Weet jij of je van de Qnap 509 pro de harde schijven gewoon kunt overzetten naar een fileserver.
Of moet je alle harde schijven gaan over kopieeren.

@Jowi
Hoe is het afgelopen met je gigabit aansluitnig van je Dune.

P.s ben niet echt te vreden over het streamen met de Qnap.

GR dream1

dream1

@ Jowi

Ik heb gehoord dat ze ook binnenkort losse module leveren misschien weet Frank hier meer van.
Dan kun je gewoon kiezen/veranderen van module.
Ik ben niet echt tevreden over het streamen ik denk dat het aan de Qnap ligt, anders moet ik even testen via mijn laptop  te streamen kijken of hij dat ook blijft hangen.
Heb denk ik ongeveer 75 bluray rip 65 doen het goed en de andere valt het geluid weg ect

Gr Dream.

dream1

Nee dat heb ik nog niet gedaan, kun je dat uitleggen hoe je zo test moet uitvoeren.

Gr Dream1

dream1

@jowi

Als eerst bedankt voor de uitleg.
Heb de test utgevoerd, Average speed: 9.4 MB/s.
Heb wel een gigabit aansluiting, dus dit lijkt toch goed?

Gr Dream1

dream1

@ jowi

Op mijn laptop heb ik vista draaien 32 bit versie.
Als ik wil gaan sharen met me laptop moet ik dan via programma Allegro doen.
En dan via Dune de gegevens invullen:

Name: De naam die je de Icon wil gaan noemen b.v laptop.
Type: NFS
Server: Ip adres van me laptop.
Folder: gewoon de naam van de folder b.v media die ik wil gaan sharen.
Protocol: TCP

Klopt dit?

Gr Dream1

dream1

@Jowi

Ook de test uitgevoerd met de 10/100 switch dan kom ik op 8.6 uit.

dream1

Waarom UDP en geen TCP?
Als ik normaal via de Qnap UDP instel dan heb ik meer problemen met streamen.
Heb je voor me eventueel een link voor de software die ik moet gebruiken.
Heb gekeken via google maar kom dan uit op Allegro 2007 klopt dit? 

Gr Dream1

kohns

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 28, 2009, 09:51:43
divxplayer is de nederlandse importeur.
maar ook die heeft pas een week of zo geleden de nieuwe voorraad gekregen.
Of hij liegt keihard tegen de dealers.

Ik heb sinds begin Mei een HDI Center in bestelling bij ITC.
Ik heb zonet van ITC te horen gekregen dat de levering begin juli is.
Is dat ook voor de andere modules?  Ik vraag dit maar want bij divxplayer hebben ze de HD Center met esata en Wifi op stock.
En aangezien zij jullie leverancier zijn overweeg ik eventueel van naar de esata versie over te stappen als dat kan?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

J.A.F._Doorhof

Als DIVXplayer voorraad heeft dan kunnen wij als het goed is ook leveren.
Als eSATA wel op voorraad is kun je switchen en dan kunnen we waarschijnlijk eerder leveren, maar bel morgen even met Annewiek op 0527-636666 dan komt het helemaal goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

kohns

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  9, 2009, 19:10:03
Als DIVXplayer voorraad heeft dan kunnen wij als het goed is ook leveren.
Als eSATA wel op voorraad is kun je switchen en dan kunnen we waarschijnlijk eerder leveren, maar bel morgen even met Annewiek op 0527-636666 dan komt het helemaal goed.

Super... zal ik zeker doen  8)
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Roeland

Ik heb dit topic al een poosje gevolgd en nog eens doorgespit, maar heb toch nog een paar vraagjes.

A) Software;

1)Indien een iso of video_ts wordt geselecteerd, speelt de Dune dan alleen de film of speelt hij de dvd af met al die irritante boodschappen en submenus?

2)Wie is er overgestapt van een NMT zoals de popcornhour en wat zijn jullie ervaringen? +/- iz beeld/geluid?

3)MKV files worden niet allemaal ondersteund, of is dit opgelost door een firmware?

B)Hardware;

1)Prime en de Center zijn identiek behalve behuizing en SATA schijf (slot)
Zijn er geen chip/motherboard verschillen?

2)Ik lees dat de SATA schijf (slot) is aangesloten met een SATA-USB converter en via USB externe schijven de snelheid prima wordt gehaald, wat heeft de e-sata dan voor meerwaarde?

3)Daarnaast als er een externe schijf wordt geplaatst via usb; heeft deze dezelfde functie en mogelijkheden als een harde schijf die in de SATA-slot zit?

4)Ik begrijp dat een 10/100 verbinding voldoende snelheid bied voor blu-ray.
De 1GB module heeft voor de Prime dan toch geen meerwaarde, aangezien je geen files gaat kopiëren naar de speler?

Alvast bedankt

Marco88

Ik heb sinds even een BD Prime (met GB-lan).
Heb firmware 2 (stabiele versie) erop staan maar als ik de BD: 007 Quantum of solace erin doe komt er een rood scherm met gele letters dat de speler niet up to dat is. Iemand enig ervaring hierin?

christa

hoi roeland
ik heb zelf nu de dune en heb ook de popcornhour
ikzelf ben heel tevreden over de dune en gebruik de popcornhour niet meer
zelf vind ik het beeld beter van de dune en daarnaast pakt hij veel meer soorten bestanden als de popcornhour
ik werk zelf met een dockingstation wat via de usb is aangesloten en zelfs de orgine bluaray rips draaid hij zonder problemen met usb
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Miesepies

Citaat van: Marco88 op juni 10, 2009, 23:28:03
Ik heb sinds even een BD Prime (met GB-lan).
Heb firmware 2 (stabiele versie) erop staan maar als ik de BD: 007 Quantum of solace erin doe komt er een rood scherm met gele letters dat de speler niet up to dat is. Iemand enig ervaring hierin?

Dit is een bekend probleem. HDI is bezig (als het goed is) met het implementeren van de nieuwe code van Sigma, waarna ook deze blu-rays zouden moeten werken. Echter is het al een tijdje geleden dat HDI wat over de status hiervan gepost heeft. Bij mijn weten is het laatste dat er nog wat problemen waren met (het implementeren van) de nieuwe code van Sigma.

Miesepies

Citaat van: Roeland op juni 10, 2009, 21:02:26Ik heb dit topic al een poosje gevolgd en nog eens doorgespit, maar heb toch nog een paar vraagjes.

A) Software;

Citeer1)Indien een iso of video_ts wordt geselecteerd, speelt de Dune dan alleen de film of speelt hij de dvd af met al die irritante boodschappen en submenus?
Ja en nee. Als de iso of de video_ts folder complete rips zijn, zullen deze zich gewoon gedragen als het origineel. Zijn het bijvoorbeeld dvdshrink rips dan heb je meestal alleen de film (beetje afhankelijk van de ripper).

Citeer2)Wie is er overgestapt van een NMT zoals de popcornhour en wat zijn jullie ervaringen? +/- iz beeld/geluid?
-

Citeer3)MKV files worden niet allemaal ondersteund, of is dit opgelost door een firmware?
Alle mkv's die ik tot nu toe tegen de Dune heb aangegooid werkten gewoon. Zolang er geen exotische compressie methodes worden gebruikt voor de video en audio gaat het volgens mij in de meeste gevallen goed.

B) Hardware;

Citeer1)Prime en de Center zijn identiek behalve behuizing en SATA schijf (slot) Zijn er geen chip/motherboard verschillen?
Zover ik heb gelezen zijn er geen verschillen wat betreft het moederbord. Beide zijn identiek.

Citeer2)Ik lees dat de SATA schijf (slot) is aangesloten met een SATA-USB converter en via USB externe schijven de snelheid prima wordt gehaald, wat heeft de e-sata dan voor meerwaarde?
e-sata is sneller qua overdracht. Nou maakt dat voor de Dune niet zo veel uit, usb snelheid is voldoende voor blu-ray's, maar wel wanneer je de e-sata disk aan je pc hangt om films te kopieren.

Citeer3)Daarnaast als er een externe schijf wordt geplaatst via usb; heeft deze dezelfde functie en mogelijkheden als een harde schijf die in de SATA-slot zit?
Ja

Citeer4)Ik begrijp dat een 10/100 verbinding voldoende snelheid bied voor blu-ray.
De 1GB module heeft voor de Prime dan toch geen meerwaarde, aangezien je geen files gaat kopiëren naar de speler?
10/100 zou genoeg moeten zijn, ja. Echter met alle brakke huis-tuin-keuken switches weet je maar nooit (maarja, je kan niet verwachten dat mensen thuis cisco switches gaan gebruiken). Met een gbit netwerk heb je net iets meer ademruimte, en is de kans op haperingen minder wanneer je netwerk en/of je opslag (nas, pc etc) net niet helemaal soepel werkt. EN ja, je kan ook gewoon films kopieren naar je HD wanneer deze in de Dune zit over het netwerk...niet snel, wel makkelijk :)

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

J.A.F._Doorhof

valt toch mee, in principe een kleine verandering, niet direct een snellere of betere speler.
Zie zelf geen enkele reden om te upgraden.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BeNoOne

Upgrade misschien niet. Maar wachten met aanschaf van een "vintage" Prime weer wel. Het scheelt €150,- want deze gaat €399,- kosten en er zit al één SATA aansluiting op de Prime 2.0. Het is dus niet meer echt nodig om een extra SATA kaart erbij te kopen. En ook het uiterlijk vind ik er op vooruit gegaan.

J.A.F._Doorhof

Even in de gaten houden alleen dat de prijs WAARSCHIJNLIJK hoger uit gaat vallen dan de nu aangegeven prijs.
Tevens zal levering zeker niet voor augustus plaats vinden, waarschijnlijk pas September.
Custom installer

LexiconLogan

Akkoord, het is gewoon een slecht bedrijf HDI.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet of je dit mag zeggen.
Het is een ZEER vooruitstrevend bedrijf met aanloop problemen.
Als ik naar de support en kwaliteit kijk is dat DIK in orde, problemen worden opgelost, nieuwe features die gevraagd worden worden in de firmware verwerkt en als je ze mailt krijg je snel en accuraat antwoord (behalve op leveringen).

Ik denk dat ze nooit verwacht hadden zo een run op hun producten te krijgen, voor de nieuwe versies word een nieuwe productie lijn opgestart en ik vraag me af of de kwaliteit gelijk blijft maar dat is mijn verwachting.
Ik voel me in ieder geval niet treurig of belazerd, het is een beetje net als met Marantz, Denon, Onkyo etc. die kondigen ook vaak een half jaar van te voren een nieuwe speler aan.
In dit geval is het alleen door MPC wel heel dramatisch gebracht om eerlijk te zijn, helemaal gezien het feit dat de leveringen nog lang niet op gang gekomen zijn, sterker ze moeten nog gemaakt worden en de vorige keer was de wachttijd vanaf de aankondiging bijna 5 maanden, dus als ze nu aangeven half Juli dan mag je blij zijn als het Augustus of September word.

Ik geniet tot die tijd EN daarna gewoon van mijn Prime en HD Center, pas als ze de chipset upgraden doe ik een upgrade.
En wachten op de nieuwe is de klant natuurlijk vrij maar ik kijk liever nu als misschien 100.00 besparen over 2-3 maanden.
Custom installer

MaxxMark

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 11, 2009, 15:51:18
Even in de gaten houden alleen dat de prijs WAARSCHIJNLIJK hoger uit gaat vallen dan de nu aangegeven prijs.
Tevens zal levering zeker niet voor augustus plaats vinden, waarschijnlijk pas September.

Waar baseer jij dat op? Het artikel zegt namelijk met best wel zekere en expliciete toon dat de prijs voor europa €399 wordt. Over de USA prijzen is nog niets bekend.

Daarbij noemen ze ook dat ze met de andere fabriek een aantal logistieke problemen hebben kunnen wegnemen.

Ook is het zo dat er hardwarematig niets veranderd, dus het is ook niet zo dat ze een volledig nieuwe lijn opstarten.

Al met al lijkt het mij dus aannemelijk dat de prijs klopt en dat de levertijd best wel een goede indicatie kan zijn.

Uiteraard houden we rekening met uitloop er van, maar ik vind het het zeker waard om voor €150 euro een maand of anderhalve maand te wachten, en vervolgens een product te hebben dat er én beter uit ziet én een paar kleine extra features heeft. (Daarbij moet ik zeggen dat ik de mogelijkheid heb om te wachten. Het is niet zo dat ik door het niet aanschaffen van de Dune geen films kan kijken. De Dune is een luxe/gemaks product, en €150euro besparen door nog wat langer de 'ongemakken' te hebben die ik nu al voor lief neem is een eenvoudige keuze ;))
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

deniax

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 11, 2009, 15:57:24Ik voel me in ieder geval niet treurig of belazerd, het is een beetje net als met Marantz, Denon, Onkyo etc. die kondigen ook vaak een half jaar van te voren een nieuwe speler aan.
Nou ja, om HDI te vergelijken met Marantz, Denon, Onkyo gaat wat ver.

Problemen worden misschien wel opgelost, maar HDI heeft gewoon (doelbewust) een beta product de verkoop in gegooid wat natuurlijk schandalig is. Ik bedoel, dat ding kon niet eens fatsoenlijk DVD's afspelen  ::)
En oplossen, natuurlijk, maar in de tussentijd zat je met een brak apparaat. En ik wacht nu nog steeds op autodetectie...

Voor de rest, ja natuurlijk, de Dune is de beste alles kunner qua video en ook ik zou niet maanden wachten op geld te besparen en te hopen dat de firmware van het nieuwe apparaat op orde is.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

BeNoOne

De firmware van de 2.0 is gelijk aan de 1.0. Dus voor het gemak ga ik er vanuit dat tegen die tijd de software alleen maar beter is. En de 1.0 mensen staan dus zeker niet in de kou, de ontwikkeling gaat namelijk gewoon door.

J.A.F._Doorhof

Over de prijs :
Als je even goed nadenkt weet je dat de BD prime en HD center net duurder zijn geworden omdat ze de prijzen niet waar konden maken.
Om eerlijk te zijn zie ik dan deze prijs niet zitten, en dit word ook bevestigt uit andere bronnen die de dingen gaan leveren.
WAT de officiële prijs voor NL word is nog niet bekend, laten we hopen dat het de gestelde prijs is.
Ik geef alleen aan dat er nu een soort van paniek en verontwaardiging uitbreekt terwijl daar geen reden voor is.

Als ze echt half juli gaan leveren dan zou het voor mij een verassing zijn.
Custom installer