HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Sullivan

Heb je geen DAC in je versterker of een losse DAC? De Dune downmixed namelijk wel naar stereo via de digitale uitgang (coax en optisch).

Zie deze eerdere reply.

Bass

Citaat van: Sullivan op maart  8, 2009, 14:24:22
Heb je geen DAC in je versterker of een losse DAC? De Dune downmixed namelijk wel naar stereo via de digitale uitgang (coax en optisch).

Nee, helaas niet. En downmixed de Dune ook de HD-audioformaten digitaal naar stereo?
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

Sullivan

Citaat van: Bass op maart  8, 2009, 14:27:51
Nee, helaas niet. En downmixed de Dune ook de HD-audioformaten digitaal naar stereo?

Ja, zie mijn edit in mijn vorige post.

borkaenjo@work

Citaat van: Hanky Panky op maart  8, 2009, 14:17:01
Gisteren eindelijk tijd gehad voor een firmware update en het juist aansluiten van de analoge 7.1 kabel. Na even proberen met een 5.1 test-bestandje is de analoge kabel nu goed aangesloten. De Dune werkt nu prima maar ik kom 1 ding tegen waar ik nog een vraag over heb.

Mijn scherm geeft een kleine lag in beeldverwerking en meestal moet ik de audiosync/delay op -0,22 sec zetten en dan loopt alles redelijk goed, enkele mindere bestanden daargelaten.

Maar: als ik een bluray rip (BD-J) afspeel werkt de audiosync knop niet (de rode 'A' knop). Komt dit bekend voor en is er een mogelijkheid om toch delay toe te passen bij een BDJ ? Ik kan nml. alleen de analoge out gebruiken voor HD-audio om ik geen hdmi receiver heb en kan het (analoge) signaal dus ook niet vertragen middels de receiver.

Ik heb bij nog geen een Full Blu Ray rip de audiosync hoeven aan te passen.
Ik heb hem ook via analoog aagesloten.
Merk je dan echt dat het geluid te vroeg of te laat komt?

theflo

Heeft er iemand misschien ervaring NFS of SMB op OSX? Ik heb NFSmanager en Sharepoints uitgeprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar via de Dune in te loggen. Ook ftp-en naar de aangesloten discs aan de dune in de manual staat dat het kan heeft iemand dat toevallig eens uitgeprobeerd?

alvast bedankt,

Floris

Sullivan

Om NFS werkend te krijgen op mijn TVIX en PCH (dus geen ervaring met Dune) heb ik voor elke directory een regel toegevoegd in /etc/exports. Dit kan je doen via de terminal en in te loggen als root. Dan de file wijzigen met een editor.

Voorbeeld:
/Volumes/Movies -maproot=<username> -network 192.168.1.0 -mask 255.255.255.0

Hanky Panky

Citaat van: borkaenjo@work op maart  8, 2009, 14:36:05
Ik heb bij nog geen een Full Blu Ray rip de audiosync hoeven aan te passen.
Ik heb hem ook via analoog aagesloten.
Merk je dan echt dat het geluid te vroeg of te laat komt?

Ik heb de pink panther als test afgespeeld en daar zag ik net een tikkie lag - geluid liep iets voor. Ik zal nog eens andere bdj's proberen maar vroeg het me gewoon af waarom die functie bij het afspelen van bdj's niet aan te roepen is.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

theflo

Voorbeeld:
[/quote]

Thanx Sullivan voor je reactie! Nog even wat vragen over deze tekst:
- 'toegevoegd in /etc/exports' wat bedoel je hier mee?
- <username> daar vul ik dus mijn user name in?
- 192.168.1.0  zet ik hier het ip adres van mijn mac (server) in?

alvast bedankt!

Miesepies

Citaat van: Hanky Panky op maart  8, 2009, 18:12:51
Ik heb de pink panther als test afgespeeld en daar zag ik net een tikkie lag - geluid liep iets voor. Ik zal nog eens andere bdj's proberen maar vroeg het me gewoon af waarom die functie bij het afspelen van bdj's niet aan te roepen is.
Misschien even op mpcclub.com dit als bug/feature req/vraag posten ? Wie weet zit het al in de nieuwe firmware :)

Sullivan

Citaat van: theflo op maart  8, 2009, 19:57:19
Voorbeeld:

Thanx Sullivan voor je reactie! Nog even wat vragen over deze tekst:
- 'toegevoegd in /etc/exports' wat bedoel je hier mee?
- <username> daar vul ik dus mijn user name in?
- 192.168.1.0  zet ik hier het ip adres van mijn mac (server) in?

alvast bedankt!

- exports is de naam van een bestand die in de directory /etc/ staat. Misschien bestaat ie niet, dan moet je de file creëren.
- bij <username> inderdaad je gebruikers naam invullen
- 192.168.1.0 is het ip-adres van je netwerk

Robbo

Is GLAN nu noodzakelijk om zonder problemen via NFS Blu-Ray 1:1 rips af te kunnen spelen  (bron Vista PC)   of werkt de standaard LAN ook goed?

EdSki

Citaat van: Robbo op maart  9, 2009, 16:08:36
Is GLAN nu noodzakelijk om zonder problemen via NFS Blu-Ray 1:1 rips af te kunnen spelen  (bron Vista PC)   of werkt de standaard LAN ook goed?

Over nfs gaat het bij mij iig goed over 100mbit.

jaco

Zijn er ook problemen met de oudste software versie op de Dune om NFS te streamen ?

Ik dacht dat gisteren even te proberen: wel een mapping maar bij selecteren van een bestand niets.
Ik lees dat in de nieuwere versies je kunt kiezen uit UDP of TCP voor NSF, wellicht dat het daarom nu niet werkt met mijn Thecus NAS.
Om nu alleen de firware te upgraden om het even te proberen wil ik liever niet doen. Ik moet overigens ook nog een USB key krijgen om naar die software release te gaan.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Hanky Panky

Citaat van: jaco op maart  9, 2009, 17:20:27
Zijn er ook problemen met de oudste software versie op de Dune om NFS te streamen ?

Ik dacht dat gisteren even te proberen: wel een mapping maar bij selecteren van een bestand niets.
Ik lees dat in de nieuwere versies je kunt kiezen uit UDP of TCP voor NSF, wellicht dat het daarom nu niet werkt met mijn Thecus NAS.
Om nu alleen de firware te upgraden om het even te proberen wil ik liever niet doen. Ik moet overigens ook nog een USB key krijgen om naar die software release te gaan.

Ik had de 26 december versie en die streamt NFS zonder probs.

Citaat van: Robbo op maart  9, 2009, 16:08:36
Is GLAN nu noodzakelijk om zonder problemen via NFS Blu-Ray 1:1 rips af te kunnen spelen  (bron Vista PC)   of werkt de standaard LAN ook goed?

Bij mij werkt het in een 100/10 netwerk prima (trekt ca. 40 mbit).

Er van uitgaande dat je netwerk lekker loopt is GLAN overkill IMO.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

kermit

Citaat van: jaco op maart  9, 2009, 17:20:27

Volgens mij zul je moeten upgraden naar de nieuwe firmware ;) Wil je toch gaan streamen?

neptune

Is het met de dune ook mogelijk om een willekeurige sub vanaf de Hdd te selecteren? Net als op de tvix kan. Dus niet 1 sub die exact gelijk is genoemd met ext srt...
zet hier iets neer

theflo

Hallo,

Is er ook iemand met een Gigabit aansluiting die werkt?

Ik krijg namelijk op mijn Gigabit aansluiting geen IP adres als ik een Gigabit Switch ertussen heb zitten.
Als ik de Gigabit Switch vervang door een 10/100 Switch krijg ik wel een IP adres.

Ik wil 100% zeker weten of het nou aan de Dune ligt of aan de Switch. Als er iemand met een Dune en gigabit versie in de buurt van Utrecht woont kom ik graag de mijne even  checken als dat schikt.

Floris

EdSki

Citaat van: theflo op maart 12, 2009, 16:59:17
Hallo,

Is er ook iemand met een Gigabit aansluiting die werkt?

Ik krijg namelijk op mijn Gigabit aansluiting geen IP adres als ik een Gigabit Switch ertussen heb zitten.
Als ik de Gigabit Switch vervang door een 10/100 Switch krijg ik wel een IP adres.

Ik wil 100% zeker weten of het nou aan de Dune ligt of aan de Switch. Als er iemand met een Dune en gigabit versie in de buurt van Utrecht woont kom ik graag de mijne even  checken als dat schikt.

Floris

Werkt hij wel als je handmatig een ip adres invoert? Er zijn namelijk ook wat problemen bekend met dhcp en de dune (zou wel gefixed zijn in de laatste firmware)

Zo niet probeer dan ook eens een andere kabel

pch

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 23, 2009, 15:35:08
Dvdplayback is nu goed en zelfs audiocd werkt nu ook.

OK Frank, ik zie dat dvd playback nu dus goed werkt, dit itt de start review van dit topic waarbij je zei dat dvd playback slecht was en niet te gebruiken.
Je schreef in die review ook o.a. dat de beeldkwaliteit voor een dergelijke mediaplayer zeer goed is, is het nu zo dat de dvd-playback ook zo goed is dat je je standalone dvd-speler de deur uit kunt doen?
En ken jij toevallig de (beeldkwaliteit) van de WD-TV? Ik heb die een weel in huis gehad en vond de beeldkwaliteit van dvd-files en 720p en 1080p rips echt heel erg goed! Jammergenoeg zaten er toch behoorlijk veel bugs in en ontbrekende zaken die met firmwares waarschijnlijk ook niet zullen gaan komen. Daarnaast had ik problemen met de optical audio-output dus heb hem vandaag weer ingeleverd bij de Mycom.
Moet nu een nieuwe mediaplayer en zit nu de Popcornhour te overwegen, weet daar absoluut niet van wat de beeldkwaliteit is en deze HD Dune Prime/Center. Ook hiervan weet ik niet wat de beeldkwaliteit is t.o.v. de WD-TV die ik nu gezien heb...
BTW: ik heb een LX-5090.

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 14, 2009, 20:40:26
WDTV heb ik geen ervaring mee sorry.

OK, jammer! Wellicht iemand anders op dit forum of in dit topic die de beeldkwaliteit van beiden (WDTV en HD Dune) of nog beter ook de Popcornhour kent?
Frank, ken jij de Popcornhour wel en zijn beeldkwaliteit?

En hoe is de beeldkwaliteit na de firmware update (beta weliswaar) van de dvd-playback nu?

Gr. Paul.

pch

Citaat van: pietnoeck op januari  4, 2009, 15:36:44
Leuke speler, hopelijk goede upgrade voor de popcornhour.

Hoi Pietnoeck,

Is de Popcornhour dan zo slecht?
En als je de PCH nou alleen gebruikt met USB-HDD's erop aangesloten, speelt alles dan wel OK?
Zit op zich niet zo te wachten op netwerk mogelijkheden, heb een WD-TV gehad en speelde echt alles en nog perfekte kwaliteit ook, alleen miste een paar wezenlijke functies, dus heb hem vandaag helaas weer ingeleverd...

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Ik ben tevreden met de beeldkwaliteit voor DVD.
Popcorn hour heb ik een paar keer gezien en ben daar nooit echt van onder de indruk geweest.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Custom installer