HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Citaat van: Hanky Panky op februari  7, 2009, 22:50:55
Als ik via hdbits al die grote files moet downen dan gooien ze me met een maand vd server af omdat mijn ratio inzakt als een souflé op de tocht.
Over torrents hebben we het hier verder maar niet..

CiteerIk heb even wat analyse gedaan maar het is verschillend. Profile 5.1 en 4.1, ref frames 5,8 of 9 - de één doet het wel, de ander niet. Het lijkt volstrekt willekeurig.
Ik neem wel aan dat als hij profile 4.1 speelt met 1 file, hij ook andere 4.1 files wil afspelen.

CiteerWat me wel compleet voor raadsels stelt is dat de samples (die dus op dezelfde wijze gemaakt) wél afspelen. Als ik op info van een file klik in de Dune geeft hij aan dat het een audiofile van 18 uur is  :wacko:
Je zou zeggen dat het ligt aan het formaat van het bestand in kwestie.
Ja dat is vreemd. Het heeft natuurlijk bij de TViX 1 jaar geduurd, en toen was de software nog niet stabiel. Ik hoop maar dat de basis containers stabiel af blijven spelen als ze functionaliteit toevoegen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

hully

Rush Snakes and Arrows Blu Ray (schijf) doet het niet!!!!!!!!

J.A.F._Doorhof

Heb je de nieuwste firmware erin zitten ?
en zijn het wel Europese titels ?

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hully

@frank
ja en ja .... (nieuwste firmware is 2e toch?)
het is overigens  1 titel: Bandnaam: Rush titel van het concert : Snakes and Arrows.

@everyone:
overigens hebben meer mensen zulke slechte ervaring met mp3/flac over coax digitaal?

@hanky
dank voor je linkje, maar ik heb vista en dan werkt nfs server via dat unix progje niet....
Iemand nog een andere oplossing om via mijn pc bestanden naar de dune te streamen?

papaleo

Nee,de bovenste/eerste is de laatste firmware (Version "081226_1216)

Datum: 26-12-2008

http://hdi.co.il/firmware/bdprime/
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

hully

Citaat van: papaleo op februari  8, 2009, 11:32:15
Nee,de bovenste/eerste is de laatste firmware (Version "081226_1216)

http://hdi.co.il/firmware/bdprime/

sorry, maar dat bedoelde ik ook (bedoelde 2e qua datum)

EdSki

Citaat van: Sullivan op februari  5, 2009, 12:17:20
Gelukkig iemand die antwoord geeft. Wel jammer dat de Dune center het probleem van DVD's afspelen ook heeft. Ik hoop niet dat het een hardware fout is. Spelen Blu-Ray disks wel goed af?

Gezien ik ook eventueel de Dune-Center zou willen aanschaffen, zou jij voor mij kunnen testen of deze alle geluidsformaten kan downmixen naar stereo en dit over coax kan uitsturen. Aangezien ik alleen een stereo DAC heb is dit voor mij een pre.

mvg,
Frank

Ok ik heb ´m via coax aangesloten op mijn receiver en de dune ingesteld op ´decode´ en hdmi audio disabled. Ik hoop dat dit de bedoeling was  :)

Alles wat ik tot nu afgespeeld heb komt dan alspcm stereo op mijn receiver binnen.

Als ik het geluid via hdmi uitstuur wordt het 8 channel pcm.

Geprobeerd:

DD TrueHD
DTS HD
DTS
DD
WMAPRO

Bluray iso´s gaan trouwens toch niet helemaal goed helaas. De iso´s van unbreakable en vantage point gaan beide stotteren vrijwel meteen na het begin (afgespeeld over 100mbit ethernet, dus netwerk is het probleem waarschijnlijk niet)

papaleo

Citaat van: EdSki op februari  8, 2009, 11:42:40

Bluray iso´s gaan trouwens toch niet helemaal goed helaas. De iso´s van unbreakable en vantage point gaan beide stotteren vrijwel meteen na het begin (afgespeeld over 100mbit ethernet, dus netwerk is het probleem waarschijnlijk niet)

Heb je de Prime of de Center?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdSki

Sullivan

Citaat van: jaco op februari  8, 2009, 06:21:50
Je kunt wel roepen dat het onzin is, maar de MKV container is erg flexibel en je kunt niet simpelweg verwachten dat een hardware oplossing alle rare combinaties van audio /video codecs gelijk ondersteund.
Wellicht iets meer over de materie lezen en niet tegen mij zeggen dat ik onzin schrijf ?
Ik zeg ook niet dat alle MKV's zouden moeten werken. Ik besef me ook wel dat er vage of foute MKV's bestaan en dat er nog bugs in de firmware kunnen zitten. Maar ik vind je opmerking dat de Dune een Blu-Ray speler is en geen MKV speler niet kloppen. Het apparaat ondersteunt meerdere containers en codecs (dat zeggen ze zelf). Daarnaast lees ik hier dat er ook nog genoeg Blu-Ray films het niet doen, dus blijkbaar is het ook geen Blu-Ray speler?

Sullivan

Citaat van: EdSki op februari  8, 2009, 11:42:40
Ok ik heb ´m via coax aangesloten op mijn receiver en de dune ingesteld op ´decode´ en hdmi audio disabled. Ik hoop dat dit de bedoeling was  :)

Alles wat ik tot nu afgespeeld heb komt dan alspcm stereo op mijn receiver binnen.

Als ik het geluid via hdmi uitstuur wordt het 8 channel pcm.

Geprobeerd:

DD TrueHD
DTS HD
DTS
DD
WMAPRO

Goed nieuws. Aangezien ik een stereo versterker heb (met DAC) was dit voor mij een belangrijk punt. Bedankt voor het uitproberen.

Hanky Panky

Update:

even de 1080P versie van max payne en Babylon AD binnengehaald en de Dune speelt deze wel af.

Wat ik niet kan is de subtitles veranderen of uitzettten. Hij pakt de eerste en blijft daarop staan.

Uiteraard kan ik dit wel veranderen in het sample bestandje dat bij beide films zit...... :hmmm:

Voorlopige oplossing: 1080P versies pakken, noors leren zodat ik de subs kan begrijpen  ;D en de Tvix nog maar niet verkopen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

kermit

;)

Sullivan

Citaat van: kermit op februari  8, 2009, 14:26:25
;)
Wat was het probleem (je schreef dat Blu-Ray niet meer afspeelde)?

kermit

Citaat van: Sullivan op februari  8, 2009, 15:57:19
Wat was het probleem (je schreef dat Blu-Ray niet meer afspeelde)?
Ik probeerde contact te maken met mijn pc en had een map aangemaakt die de dune niet herkend. >:( Dus heb ik de map verwijderd en alles draait weer prima. Blijkbaar blokkeerde de map de hele boel.Raar verhaal maar alles draait weer prima.

papaleo

Ik heb bewust gekozen voor de Center met Gb/Ethernet module....maar waar moet ik de interne SATA, kwa snelheid mee vergelijken,met de Esata card of met 'n USB aansluiting?

borkaenjo@work

Tot nu toe alleen een probleem met een full rip van the mummy 3.
Bij de voorstukjes en het menu wel audio, maar bij de film niet.
Als ik dan de m2ts afspeel wel audio, maar de eerste audiotrack (engels) zit er dan
niet bij.
Bij de volledige rip als ik dan op info druk op de ab geeft ie wel de audio streams aan.
Beetje vreemd.

Sullivan

Citaat van: papaleo op februari  8, 2009, 18:19:06
Ik heb bewust gekozen voor de Center met Gb/Ethernet module....maar waar moet ik de interne SATA, kwa snelheid mee vergelijken,met de Esata card of met 'n USB aansluiting?
Ik heb ergens gelezen dat de SATA schijf is aangesloten met een SATA-USB converter, dus moet je het vergelijken met een USB aansluiting.

jaco

Citaat van: Sullivan op februari  8, 2009, 14:13:14
Maar ik vind je opmerking dat de Dune een Blu-Ray speler is en geen MKV speler niet kloppen. Het apparaat ondersteunt meerdere containers en codecs (dat zeggen ze zelf).
MKV ondersteunen is wellicht een beetje grootspraak van HDI. Maar marketing technisch moeten ze wel omdat er helaas veel te veel mensen MKV gebruiken.
CiteerDaarnaast lees ik hier dat er ook nog genoeg Blu-Ray films het niet doen, dus blijkbaar is het ook geen Blu-Ray speler?
Als jij het graag zo wilt hebben prima..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

borkaenjo@work

Gisteren nog iets vreemds met de hd center.
Via usb had ik een hdd aangesloten.
Daarop diverse mappen met films.
Blu Ray Aktie, Blu Ray Comedy, Blu Ray Speelfilm en Blu Ray Horror Thriller.
Alle films zijn complete blu ray rips en alle speelden ze goed af,
behalve die in het mapje Blu Ray Horror Thriller.
Die kreeg de dune niet geladen. Ik kreeg nog het Blu Ray logo in beeld
en daarna stopte de dune.
Toen heb ik de schijf weer op mijn pc aangesloten en de alle films uit het mapje
B R H T gehaald en toen deden de films het wel.
Iemand enig idee?
Verder heb ik ook bij de Matrix films (full bd rip) geen geluid.
Ik heb de dune trouwens aangesloten via de anologe output.

jaco

heb je wel een volledige folder structuur binnen elke geripte folder ?
Als die niet intact is zou het problemen kunnen veroorzaken.
De rips hebben soms alleen een BDMV directory

bart_nl

Citaat van: borkaenjo@work op februari  9, 2009, 06:20:04
Blu Ray Aktie, Blu Ray Comedy, Blu Ray Speelfilm en Blu Ray Horror Thriller.
....
Iemand enig idee?
proberen om spaties te vermijden in folder namen bijvoorbeeld "Horror_Thriller"?

EdSki

Citaat van: papaleo op februari  8, 2009, 18:19:06

Als je een bestandje kopieert over netwerk welke snelheden haal je dan? Op 100mbit ethernet haalt de center max 4,9MB/s bij mij. Tussen pc's haal ik al gauw meer dan het dubbele met 100mbit.

Afspelen van bluray iso's over netwerk gaat ook niet niet.. Dacht eerst dat het het aan feit lag dat het iso's zijn, maar via usb disk draaien ze prima.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdSki

Nee, nog niet iig. Gewoon van pc's af.