HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

kermit

Ik heb vandaag ook een HD Dune in ontvangst mogen nemen. Prachtig apparaat en voelt ook behoorlijk zwaar!.
Na wat Full bluray rips getest te hebben en wat blurays mag ik wel concluderen dat het beeld idd fantastisch is. Kortom ik ben er erg blij mee.

riwi

Citaat van: kermit op februari  4, 2009, 23:05:05
Ik heb vandaag ook een HD Dune in ontvangst mogen nemen. Prachtig apparaat en voelt ook behoorlijk zwaar!.
Na wat Full bluray rips getest te hebben en wat blurays mag ik wel concluderen dat het beeld idd fantastisch is. Kortom ik ben er erg blij mee.

Lukt het om hem van je PC media te laten lezen via de netwerk kabel? Ik denk dat het net zo zou moeten werken als je het met de tvix had.

kermit

Citaat van: riwi op februari  4, 2009, 23:42:20
Lukt het om hem van je PC media te laten lezen via de netwerk kabel? Ik denk dat het net zo zou moeten werken als je het met de tvix had.

Heb ik nog niet geprobeerd. Moet me nog even goed in lezen hoe dat werkt.   Ben toch behoorlijk onder de indruk dus was eerst genieten geblazen. ;D Morgen zal ik kijken hoe dat aan te sluiten. Morgen haal ik een sharkoon en net wat Frank zegt: Hdd erin en HDD eruit net als een bluray.

EdSki

Citaat van: riwi op februari  4, 2009, 23:42:20

Heb vandaag mijn dune hd center binnen gekregen. Films afspelen gaat tot nu toe heel goed (via smb & wireless geprobeerd). Het connecten naar een windows share is heel simpel.

Heb echer nog geen volledige film afgekeken...maar dit weekend ga ik dat uiteraard uitgebreid proberen en dan kan ik er meer over vertellen..

M2ts wordt afgespeeld, dus wellicht is het firmware aangepast sinds Frank de dune heeft getest. Ik had 1 iso van een bluray staan op een share (van de docu serie ´the universe´) en die werd ook gespeeld. Is echter niet een van echte ´Bluray´ kwaliteit en geen hd audio dus een heel goede test was het niet volgens mij.

DVD is trouwens nog steeds prut, hij lust ze echt niet. Rips en iso´s van dvd´s echter weer wel, spelen uiteraard ook prima over netwerk.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb een M2T file geprobeerd niet M2Ts.
M2T is feitelijk gewoon een MPEG file maar dan met een andere naam, dit zou bij een volgende firmware opgelost worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Citaat van: kermit op februari  4, 2009, 23:55:44
Morgen haal ik een sharkoon en net wat Frank zegt: Hdd erin en HDD eruit net als een bluray.
Gewoon als 500 en 1000 GB floppys zien  ;D
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

svmnb

Hoe waarderen jullie de beeld en geluidskwaliteit? Is het te vergelijken met een middenklasse BD speler of hoger segment?
Heeft het ding een volwassen firmware, of is het een werk in uitvoering zoals NMT's?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

EdSki

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  5, 2009, 08:43:07
Hi,
Ik heb een M2T file geprobeerd niet M2Ts.
M2T is feitelijk gewoon een MPEG file maar dan met een andere naam, dit zou bij een volgende firmware opgelost worden.

Oeps sorry..is ook maar 1 letter verchil  ;D

Ik las trouwens op mpcclub dat er mischien deze of volgende week een update uitkomt die onderandere de dvd problemen moet aanpakken.

jaco

Citaat van: svmnb op februari  5, 2009, 09:32:11
Hoe waarderen jullie de beeld en geluidskwaliteit? Is het te vergelijken met een middenklasse BD speler of hoger segment?
Heeft het ding een volwassen firmware, of is het een werk in uitvoering zoals NMT's?
Ik heb er een samsung 1400 en een PS3 als vergelijk naast, en ik kan niet zeggen dat ik de prime duidelijk beter of slechter vindt.
Hij werkt tot dusver prima. Wat betreft originele Blu Ray's en rips heb ik nog niet veel problemen gezien. 1 titel die niet wilde afspelen omdat de software in de speler niet nieuw genoeg zou zijn.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

ps3 is beeld en audio technisch wat platter en iets onrustiger.
Ik zou de bd prime geen highend speler willen noemen.
Kijk je echter naar de prijs en het feit dat je eigenlijk een mediabox koopt MET een bd speler dan is hij niet te verslaan.

Ik was happy met de ps3 maar prefereer nu de bdprime ondanks een enorm snelheidsverschil.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sullivan

Citaat van: EdSki op februari  5, 2009, 00:13:34
Heb vandaag mijn dune hd center binnen gekregen. Films afspelen gaat tot nu toe heel goed (via smb & wireless geprobeerd). Het connecten naar een windows share is heel simpel.

Heb echer nog geen volledige film afgekeken...maar dit weekend ga ik dat uiteraard uitgebreid proberen en dan kan ik er meer over vertellen..

M2ts wordt afgespeeld, dus wellicht is het firmware aangepast sinds Frank de dune heeft getest. Ik had 1 iso van een bluray staan op een share (van de docu serie ´the universe´) en die werd ook gespeeld. Is echter niet een van echte ´Bluray´ kwaliteit en geen hd audio dus een heel goede test was het niet volgens mij.

DVD is trouwens nog steeds prut, hij lust ze echt niet. Rips en iso´s van dvd´s echter weer wel, spelen uiteraard ook prima over netwerk.

Gelukkig iemand die antwoord geeft. Wel jammer dat de Dune center het probleem van DVD's afspelen ook heeft. Ik hoop niet dat het een hardware fout is. Spelen Blu-Ray disks wel goed af?

Gezien ik ook eventueel de Dune-Center zou willen aanschaffen, zou jij voor mij kunnen testen of deze alle geluidsformaten kan downmixen naar stereo en dit over coax kan uitsturen. Aangezien ik alleen een stereo DAC heb is dit voor mij een pre.

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Weet je zeker dat je een Dune HD center hebt en niet de BD prime ?
We hebben zelf gehoord dat de HD centers pas na februari waarschijnlijk geleverd gaan worden namelijk.
Hoewel de communicatie erg slecht verloopt jammer genoeg.

Heb ondertussen een andere BD prime getest en kan vermelden dat daar het analoge audio wel perfect van werkt.

Custom installer

EdSki

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  5, 2009, 17:45:40
Weet je zeker dat je een Dune HD center hebt en niet de BD prime ?
We hebben zelf gehoord dat de HD centers pas na februari waarschijnlijk geleverd gaan worden namelijk.
Hoewel de communicatie erg slecht verloopt jammer genoeg.

Heb ondertussen een andere BD prime getest en kan vermelden dat daar het analoge audio wel perfect van werkt.

Heb echt een HD center (grotere behuizing en met een slot voor een verwisselbare sata schijf).

J.A.F._Doorhof

Zal dan eens gaan mailen waarom die leveringen niet op gang komen.
De BD primes hebben we wel mondjes maat binnen gekregen maar heb ook wat HD centers in backorder.
Custom installer

EdSki

Citaat van: Sullivan op februari  5, 2009, 12:17:20
Gelukkig iemand die antwoord geeft. Wel jammer dat de Dune center het probleem van DVD's afspelen ook heeft. Ik hoop niet dat het een hardware fout is. Spelen Blu-Ray disks wel goed af?

Gezien ik ook eventueel de Dune-Center zou willen aanschaffen, zou jij voor mij kunnen testen of deze alle geluidsformaten kan downmixen naar stereo en dit over coax kan uitsturen. Aangezien ik alleen een stereo DAC heb is dit voor mij een pre.

mvg,
Frank

Op het moment heb ik nog geen bluray's (ga ik van het weekend even wat aan doen  ;D). Maar aangezien andere Frank het meeste wel kon afspelen heb ik daar wel vertrouwen in.

Wmapro kan ik je wel vast vertellen: dat downmixed hij iig naar stereo via coax ( ondanks dat ik opgeef dat hij het decoden aan mijn receiver moet overlaten). Zal hem van het weekend wel even aansluiten via de stereo uitgang en de rest van audio formaten die ik kan vinden proberen.

Op het forum van mpcclub kondigde een ontwikkelaar van Hdi aan dat de dvd problemen aangepakt worden in het volgende firmware. Als je dvd's afspelen belangrijk vind kan je die mischien het beste afwachten

edwinvh

Ik zat er zelf aan te denken om de prime weg te doen omdat ik de center mooier vind.(vond)
Maar daar ben ik toch maar van terug gekomen.
Hij heeft geen 512 mb meer maar 384 mb. (dus ook geen verbetering tegenover de prime)
Maar toen ik een foto zag hoe hij er nu uitziet  :o was ik helemaal genezen.
Hij heeft inplaats van de blauwe display een groene gekregen  :o :o

Dus bij nader inzien hou ik de prime toch maar.

Sullivan

Citaat van: EdSki op februari  5, 2009, 19:16:58
Op het moment heb ik nog geen bluray's (ga ik van het weekend even wat aan doen  ;D). Maar aangezien andere Frank het meeste wel kon afspelen heb ik daar wel vertrouwen in.
Ik dacht dat BR playback ook problemen gaf, maar bij terug lezen valt dit wel mee (alleen wat performance problemen).

CiteerWmapro kan ik je wel vast vertellen: dat downmixed hij iig naar stereo via coax ( ondanks dat ik opgeef dat hij het decoden aan mijn receiver moet overlaten). Zal hem van het weekend wel even aansluiten via de stereo uitgang en de rest van audio formaten die ik kan vinden proberen.
Bedankt voor je moeite, als dit goed werkt is de kans groot dat ik hem aanschaf.

CiteerOp het forum van mpcclub kondigde een ontwikkelaar van Hdi aan dat de dvd problemen aangepakt worden in het volgende firmware. Als je dvd's afspelen belangrijk vind kan je die mischien het beste afwachten
Dat zou mooi zijn. Ik vind het niet het belangrijkste, maar het zou mooi zijn als ik mijn bestaande DVD's gewoon kan afspelen.

Heb jij trouwens de 1Gb versie?

papaleo

Citaat van: edwinvh op februari  5, 2009, 19:33:50
Ik zat er zelf aan te denken om de prime weg te doen omdat ik de center mooier vind.(vond)
Maar daar ben ik toch maar van terug gekomen.
Hij heeft geen 512 mb meer maar 384 mb. (dus ook geen verbetering tegenover de prime)
Maar toen ik een foto zag hoe hij er nu uitziet  :o was ik helemaal genezen.
Hij heeft inplaats van de blauwe display een groene gekregen  :o :o
Dus bij nader inzien hou ik de prime toch maar.

Hoe,waar kom je aan deze wijsheid
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdSki

Citaat van: Sullivan op februari  5, 2009, 19:37:35
Heb jij trouwens de 1Gb versie?

Ik heb de versie met wireless N module

EdSki

Citaat van: papaleo op februari  5, 2009, 19:45:39
Hoe,waar kom je aan deze wijsheid

Het klopt iig wel...technisch is hij gelijk aan de prime, afgezien van de mogelijkheid een interne disk te plaatsen en de display is groen (zal mij persoonlijk worst wezen  :smile:)

Sullivan

Citaat van: EdSki op februari  5, 2009, 19:47:44
Ik heb de versie met wireless N module
Dus het fabeltje dat hoge bitrate blu-ray films alleen goed werkt met 1000Mbit moet maar eens de wereld uit. De 1Gb versie lijkt alleen een voordeel te hebben wanneer je de interne schijf snel wil beschrijven.

mvg,
Frank

papaleo

Ik lees op de site ( http://hdi.co.il/fullhd_players/72-dune-bd-prime.html ) dat zowel de Prime als de Center 384 MB of RAM on-board heeft,dus daar geen verschil in....of het staat er fout?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

edwinvh

Citaat van: papaleo op februari  5, 2009, 19:56:27
Ik lees op de site ( http://hdi.co.il/fullhd_players/72-dune-bd-prime.html ) dat zowel de Prime als de Center 384 MB of RAM on-board heeft,dus daar geen verschil in....of het staat er fout?

Klopt inderdaad.
Een paar weken terug stond nog dat de Center versie 512 mb zou hebben.
Dit is dus al verandert.

papaleo

Ik hoop dat ze het bij de Center anders geregeld hebben wanneer je deze via de ab uitschakeld (stand-by),want volgens mij gaat alleen het display van de Prime uit, en blijft de Prime vervolgens gewoon aan staan...met name de warmte ontwikkeling, de koelvin en het feit dat er spanning-signaal op de HDMI blijft staan verraad dat de Prime gewoon aanstaat.
Voordeel van deze methode is,dat de opstarttijd bijzonder snel is (in vergelijk met de TViX6500)

Sullivan

oud:

nieuw:

Niet alleen het display is groen i.p.v. blauw (vind ik persoonlijk mooier), maar ook de lade lijkt nu van aluminium en heeft geen brandend logo (ook een voordeel).

mvg,
Frank

Edit: dit zijn niet mijn foto's