HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wuppy32

#975
HDD wordt nu wel herkend....ff met een schroefje vastgezet. Mooi apparaat. Alleen het syncen van HDMI met mijn receiver (pioneer LX71) duurt een tijdje. Maar dat had ik met mijn tvix ook

Draaien mensen al met deze FW; 090424_0218_beta

rbormans

Citaat van: Wuppy32 op juni  2, 2009, 15:49:37
HDD wordt nu wel herkend....ff met een schroefje vastgezet. Mooi apparaat. Alleen het syncen van HDMI met mijn receiver (pioneer LX71) duurt een tijdje. Maar dat had ik met mijn tvix ook

Draaien mensen al met deze FW; 090424_0218_beta
yup, is dan ook al een maand oud

bmateijsen

Citaat van: Sonic Circle op juni  1, 2009, 17:03:49
Wat me ook opvalt is dat hij met het afspelen van .wav of .mp3 files van een stereo opname een soort 'phantom surround' geluid maakt waarbij de zang uit de center en fronts vandaan komt en de rest van het geluid verdeeld wordt over alle speakers. Klopt dit?


Waarschijnlijk draai je gewoon in pro-logic. Kies mode en selecteer stereo op de Arcam.

Groet,

Bjorn

celerontje

Citaat van: jowi op juni  2, 2009, 15:39:03
Kreeg een reactie op mpc, dit schijnt inderdaad gewoon te kunnen 8)
Vanavond eens proberen, ik heb een paar bluray's op harddisk die niet uit onze contreien afkomstig zijn zeg maar :)
Die kan je door het bekende programma met het vosje heen halen, dan werken ze ook ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

#979
Precies.
Ik zeg ook ''doorheen halen'', niet ''afspelen via'' ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Klopt!
Het leven gaat niet over rozen als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Je hebt wellicht de laatste update van AnyDVD nodig. Er komt nogal eens een update uit om weer de laatste titels te kunnen unlocken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

clicquot

ik vraag me nu af of ik beter ben met een Dune Media center bv of een combinatie van HDX1000 met een panasonic BD60 regionfree? Iemand een idee... ik neig meer naar de 2e oplossing?

JeKa

Citaat van: clicquot op juni  3, 2009, 16:17:23
ik vraag me nu af of ik beter ben met een Dune Media center bv of een combinatie van HDX1000 met een panasonic BD60 regionfree? Iemand een idee... ik neig meer naar de 2e oplossing?

Ik zou dan toch voor de Dune gaan aangezien je dan ook BD rips kan draaien.

clicquot

Citaat van: JeKa op juni  3, 2009, 16:22:03
Ik zou dan toch voor de Dune gaan aangezien je dan ook BD rips kan draaien.

Oh..dat lukt dus niet? Heb nu een ps3 waarmee dit wel lukt, vandaar dat ik het niet weet, maar ik wil die ps3 buiten, game nooit so zoek alternatief :-)

J.A.F._Doorhof

De Dune speelt als een van de weinige 1:1 BD rips maar ook ISO BD rips.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  3, 2009, 17:49:10
De Dune speelt als een van de weinige 1:1 BD rips maar ook ISO BD rips.

Wat is het verschil tussen 1:1 en iso?

J.A.F._Doorhof

1:1 is een 1:1 rip in folder structuur, de ISO is een ISO van de mappen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


riwi

#989
Even een vraagje :
Wat stuurt de Dune uit over spdif als je een BD rip met TrueHD track selecteert?
Veel rips hebben naast de TrueHD track geen normale DD track. Zonder decodering ziet een conventionele amp dan geen geluid.
De tvix laat dan gewoon stilte horen. Is wel rustgevend, maar niet wat ik zoek ;)

Als workaround haal ik de rip dan door TSMuxer en kies voor "downconvert TrueHD to AC3". Echter na dit proces wil de tvix de BDRIP niet meer spelen (wel de losse m2ts file). Als dit met de Dune wel werkt zou dit een reden zijn voor mij om er ook eens een aan te schaffen.


MaxxMark

#990
Citaat van: riwi op juni  3, 2009, 18:12:46
Even een vraagje :
Wat stuurt de Dune uit over spdif als je een BD rip met TrueHD track selecteert?

Ik dacht dat programma's als PowerDVD dan het downsamplen naar 5.1 geluid. Ik zou me kunnen voorstellen dat een Dune dat ook doet.

Uiteraard weet ik dat niet zeker  

Is dat niet gewoon een kwestie van testen? ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Downsamplen kan je het niet noemen, je hoort gewoon de Dolby Digital core, net als bij normale BD spelers die via S/PDIF aangesloten zitten, dunkt me.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Bij de BD (geen rip dus) van The Dark Knight was dit bij mij wel zo.
Hij speelde de core gewoon af van de HD track.

celerontje

Maakt niet uit waar de Dolby TrueHD stream opstaat, je zal altijd een ''core'' hebben.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sol

Volgens mij is dat bij alle apparaten toch zo? Kun je de HD track niet bitstreamen of intern decoden, dan wordt de core (DD of DTS) afgespeeld.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

#995
Ja, zo zit de standaard wel in elkaar.
't Kan natuurlijk altijd voorkomen dat een mediatank niet correct geprogrammeerd is.
Maar als alles goed werkt, krijg je dan inderdaad de core.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

Weet je zeker dat TrueHD gewoon backwards compatible is? Ik kon het namelijk niet  1 2 3 terug vinden.

Wel dat Dolby Digital EX/Plus backwards compatible zijn, en dat als je die dus op een normale receiver afspeelt, dat ie gewoon DD (5.1) afspeelt ipv 6.1 of 7.1.

Bij TrueHD kon ik dit niet terugvinden. Op de dolby site staat bij DD-Plus expliciet dat het afspeelbaar is op normale versterkers. Bij TrueHD staat dat niet expliciet vermeld. Ook op de wikipedia site kon ik er niets over terug vinden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JeKa

Citaat van: clicquot op juni  3, 2009, 16:54:14
Oh..dat lukt dus niet? Heb nu een ps3 waarmee dit wel lukt, vandaar dat ik het niet weet, maar ik wil die ps3 buiten, game nooit so zoek alternatief :-)

Nee, met een ps3 kan dit ook niet. Je speelt dan de m2ts af waarschijnlijk. De Dune kan de "volledige" BD afspelen inclusief menu, subs etc.

riwi

#999
Citaat van: celerontje op juni  3, 2009, 18:47:58
Maakt niet uit waar de Dolby TrueHD stream opstaat, je zal altijd een ''core'' hebben.
Citaat van: celerontje op juni  3, 2009, 21:02:36
Toch is het echt zo! :thumbs-up:

celerontje je hebt het echt helemaal mis. Klets toch niet zo  :-X

TrueHD heeft geen core component zoals DTS-HD de standaard DTS als core component heeft.
De Tvix en PCH kunnen niets met een TrueHD track (alleen pass through op HDMI bitstream output). Als ik wat settings wijzig kom ik tot maximaal een stereo output van de TrueHD track via SPDIF, maar het maar de vraag of deze stereo downmix ook echt alle kanalen van de TrueHD track bevat.

@maxxmark, uitproberen ja :) maar ik wil het graag weten voor ik over ga tot aanschaf van een Dune.

DD+ is gewoon DD maar met een hogere bitrate. Ik geloof tot 640kbps. DVD ondersteunde maar DD tot 512 kbps, toch zijn er DVD's uitgebracht met een 640kbps DD track (Pulse van Pink Floyd bv). DD+ is dus zeker backwards compatible.
DTS-HD is zo opgezet dat er altijd een core component is. zodat backwards compatibility gegarandeerd is als het ware.

Normale bluray spelers kunnen meestal wel een TrueHD track als DD outputten. De mediaplayers kunnen dit dus niet allemaal blijkbaar. Ik wilde graag weten of de Dune dat wel doet.
Vanavond bij kermit op bezoek geweest en zijn Dune lijkt wel een TrueHD track als DD te outputten. Ik weet echter niet zeker of het stiekem toch prologic was.