Panasonic neo-plasma modellen 2009 met diepste zwart en lager energieverbruik.

Gestart door Flexaa, november 24, 2008, 13:43:12

Vorige topic - Volgende topic

pong38

Ik heb inmiddels de TX-46G15 binnen  :clapping: en na een uurtje klungelen om em op/aan het Spectral meubel te krijgen, draait de Pana eindelijk.
Poepoe, wat een verschil met mijn vorige plasma, de 42PV70  :o

Voorlopig maar ffkes indraaien met Ziggo digitaal en de HDX1000.
Ik zal de komende dagen proberen wat meer ervaringen te verzamelen en later te posten.

This Game

Hoe zit het met de digitale ruis en de kleurvlakken/artifact randen als je dichtbij kijkt? Ik heb ook nog een 42pv60 en wil eigenlijk naar een 50+ " full-hd.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RSC(5G)/Radius 225&90&45/SVS 3000 micro

Moony

Is de 42G10 ook geschikt voor de CI+ module die Ziggo binnenkort gaat leveren?
En de 42S10 ook?

Volgens mij wel maar ik wil het even zeker weten, bij beiden staat op de Panasonic site: CI (Common Interface)*   ja

pong38

De G10 en g15 ondersteunen alleen de "normale" CI modules. Helaas niet de nieuwe CI+  :(
Gelukkig zijn de CI+ wel backwards compatible dus zal b.v. een Ziggo kaart het wel blijven doen (als Ziggo dat wilt  ;))

Citaat van: Moony op juli 16, 2009, 23:29:14
Is de 42G10 ook geschikt voor de CI+ module die Ziggo binnenkort gaat leveren?
En de 42S10 ook?

Volgens mij wel maar ik wil het even zeker weten, bij beiden staat op de Panasonic site: CI (Common Interface)*   ja

Kevf

Citaat van: Xander32 op april 26, 2009, 18:13:12
Bovenstaande settings komen mij bekent voor, komt van:
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1237901339

Volgens mij betreft het geen setting specifiek om in te spelen.

P.s.;  'Lys' = Brightness

Sander.

ik heb de g10 binnen! Ik heb er een ps3 en een 360 op aangesloten (mediacenter moet nog) De settings gezet zoals op pag 17 van deze thread en de ps3 geeft een erg goed beeld. Echter ik vind de kwaliteit van de 360 een beetje tegenvallen. Ik heb de settings van de 360 al aangepast (reference op expanded en hdmi colourspace op 709) maar nog steeds zijn vooral de menu's wat blurry. Vooral de tabs van het guidemenu zijn fuzzy.

Ik heb twee vragen: Zijn hier mensen met een 360 en hoe hebben jullie de instellingen staan?

Als ik de tv voor mijn 360 op viewing mode: normal zet en die aanpas heb ik echt een veel mooier beeld op de 360 (contrast wel op 36),  op de ps3 is cinema wel erg mooi. Moet de tv perse ingespeeld op cinema? Want het maakt echt een wereld van verschil

Verder echt super zo'n huge scherm!

edit: ik krijg via opitsch uit van de tv geen dts voor elkaar. Doe ik iets fout? edit: dat kan dus niet, hdmi dts/dd naar optisch uit, suf

en wat moet ik met picture overscan doen? edit: uit zetten.

nu mijn inspeelvraag nog ;)

Rufus27

Heeft er al iemand van jullie iets opgevangen van de nieuwe modellen die in augustus zouden uitkomen, heb zelf al aan het zoeken geweest maar kan niets vinden. 
Marantz SR6004|Marantz CD5003|B&W 683, 685, HTM61, ASW610|Panasonic TX50G10E|Panasonic DMP-BD60|Dune HD max

pietnoeck

hoe verhouden zich deze G10 en V10 modellen tov de oudere pio lx5090 ?
Ik twijfel namelijk en vermoedelijk is het prijsverschil ook niet meer zo groot.

Geert

Ik zat met hetzelfde dilemma. Prijsverschil is nog best wel groot, vooral ten opzichte van de G10 die naar mijn mening niet onder doet voor de V10. Behalve de THX mode heeft de V10 naar mijn idee geen noemenswaardig voordeel. Uiteindelijk heb ik voor de pioneer 5090 gekozen. Dit had enkel te maken met de betere calibratie mogelijkheden van de pioneer. Boeit dit je verder niet, dan zou ik absoluut voor de panasonic G10 gaan.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

Mario D

Citaat van: pietnoeck op juli 19, 2009, 22:36:03
hoe verhouden zich deze G10 en V10 modellen tov de oudere pio lx5090 ?
Ik twijfel namelijk en vermoedelijk is het prijsverschil ook niet meer zo groot.

Het verbruik zou van de pana's wat minder zijn met de huidige reeks. (op papier dan toch)

Hier ook trouwens de LX5090 gekozen omdat ik geen zin had om te wachten op de V10, nog geen seconde spijt gehad trouwens.  :smile:

Toen ik nu de Samsung plasma bekeek van de 8xx reeks schrok ik wel wat een vooruitgang ze gemaakt hebben daar.  :worship: (zou mijn keuze nu zijn als ik de pio niet had)

pong38

Eigenlijk hoort onderstaande posting in "Hardware reviews door HTForum leden
" thuis, maar wilde toch even mijn eerste indrukken na een weekje TX-P46G15 kijken kwijt.

Het toestel is heavy.  :sneaky2: Het kostte wat zweetdruppels om de plasma op de steun van ons Spectral meubel (Closed CL1552) te krijgen.

Ik heb de Panasonic de afgelopen dagen flink laten inspelen.
Bronnen : Humax digi (HD) kabelontvanger Ziggo, BR speler en de HDX-1000 NMT

Out of the box vond ik het scherm op de inspeelstand (cinema-warm) wat mat. Ik had sterk de neiging om de contrastwaardes tussen de 45-50 te houden, waar 60 max. is. De helderheid stond en staat ingesteld op 42.
Maar na een week spelen is het scherm zeer redelijk bijgetrokken. Het contrast staat nog steeds op een conservatieve waarde van 38 maar zelfs op deze stand is het een zeer acceptable plaatje.
Het zal deels acceptatie in the mind zijn en deels het inwerken van het scherm zijn.

BR weergave is mega. Wat een verschil met mijn vorige Panasonic plasma. Hulde voor de vooruitgang in de techniek  :)
Zwarting is, welliswaar ongecalibreerd, prima. Goed gedetaileerd. Er zit vooral erg veel diepte in het beeld.
Voordat ik deze term bedacht te gaan gebruiken had ik persoonlijk geen idee hoe zoiets te ervaren maar het viel ons beiden (lees kritisch medekijkster, de vrouw) op dat het beeld met bepaalde passages er erg 3-dimensionaal uitzag.

HD via Ziggo digi kijken levert een bijzonder mooi plaatje op. Als jarenlange satkijker ben ik altijd zeer kritisch en terughoudend geweest als het om kabel/KPN kijken ging, maar ik ben om  ::)
De bergetappe in de TdF van gisteren op het NED1 HD was ronduit spectaculair. De beelden van de Zwitserse Alpen waren weergelaloos, scherp en, wederom opvallend, er ging een enorme dieptewerking vanuit. Sprakenloos  :o
Zelfs TV kijken kan ineens weer erg aangenaam zijn  :P

De NMT staat vol met HD rips, normale DVD content en veel lossless audio.
Ik kan alleen maar herhalen van datgene wat ik hierboven reeds vermeld heb. Het scherm komt beetje bij beetje los. Sprankelende weergave, zeer detailrijk met een enorme dieptewerking. Nergens last van het naijlen, geen ghosting.
Heb, in tegenstelling tot andere ongecalibreerde Panasonics, geen last van een lichte groenzweem.

Heb het scherm ook meteen aan het internet gehangen. VieraCast is een leuk speeltje.
Ofschoon het scherm gloedjenieuw is werd meteen via het internet een update van het besturingssysteem geïnstalleerd.
De interface is erg mooi en snaar strak om naar te kijken.
De content is vooralsnog wat beperkt maar ik moet er direct bij zeggen dat ik nog wel het e.e.a. moet uitvogelen. Maar wat ie tot nu toe heeft weergegeven, bv. "uitzending gemist" van Eurosport, ziet er prima uit.

Via VieraCast kun je ook de content van je MMT/NAS benaderen  :clapping:
Zodra de NMT/NAS gevonden wordt bouwt het scherm een overzichtelijk menu voor beeld en foto's op en laat alles zich erg gemakkelijk weergeven. Een simpele maar duidelijke userinterface.

De 4 koelingfans zijn licht hoorbaar, maar dan alleen wanneer het doodstil is in kamer. Onder normale luistercondities zijn ze niet waarneembaar. Op dag 3/4 meende ik bij het weergeven van veel lichte objecten een laagtonige "hum" van de voeding te horen.
Dit fenomeen had ik ook met mijn vorige Panasonic plasma, alleen uitte zich dat in een irri high pitched toon vanuit de voeding. Waarom het zo is zoals het is kan ik niet uileggen maar met het omdraaien van de stekker in het stopcontact was het verdwenen  ???

De menus zijn des Panasonic. Dus dien je ook te accepteren dat er merken zijn die meer mogelijkheden bieden voor het tweaken van het scherm. Persoonlijk heb ik er nooit heel erg de behoefte aan gehad. Gelukkig kan je bij dit scherm wel iets doen aan de afzonderlijke basiskleuren. De echte winst zal na 200+ uren moeten komen wanneer Frank het scherm gecalibreerd heeft.

De werking icm. de Harmony One remote is perfect. Een minpuntje is dat het toestel na inschakelen niet direct naar HDMI1 springt. Mocht iemand weten hoe je dit via de hotelschakeling-truc kan veranderen... Ik hou me aanbevolen.

Al met al ben ik zeer positief over de TX-P46G15. Out of the box goed tot zeer goed met als meest opvallende winstpunt de sprankelende detailweergave, met veel dieptewerking, van HD content.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

fikszo

Citaat van: kalimero op juli 20, 2009, 09:56:30
Hier ook trouwens de LX5090 gekozen omdat ik geen zin had om te wachten op de V10, nog geen seconde spijt gehad trouwens.  :smile:

Weet iemand waar de lx5090 nog te koop is in NL? Vriend van me is naarstig op zoek
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Dennis N

LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

fikszo

Citaat van: Dennis N op juli 20, 2009, 20:45:32
forumsponsor smits heeft nog lx5090H modellen maar dat zijn wel de laatste...

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89906.0

gemaild, bedankt!

excuses voor de off-topic vraag

Nu weer door over pana's!
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

azk

ik weet dat ze ook te krijgen zijn bij een internetshop in duiven, daar heeft mn vader er ieg 1 gehaald voor een superprijs.
http://www.plasmadiscount.nl/Pioneer-PDP-LX5090H-details.html

Kevf

last van een luie pixel..... felgroen en midden in het scherm :(

maandag komt pana langs.

Verder vind ik de instellingen van de 360 nog steeds maar zo zo....

Xander32

Advies nodig: kijkafstand 3 meter: Pana 46G10 of 50G10 ?

Belangrijk is dat het ook nog een beetje relaxed tv (digitaal)  kijken moet zijn.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Dennis N

50 zeker omdat er dit najaar en begin volgend jaar veel zenders naar HD over gaan.
Zal je altijd denken had ik toch maar...
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

hoekie

heb nu een paar weken de 42g10 versie en vind het super beeld.
1 puntje is dat het scherm onderin niet altijd vullend is.
wanneer ik dan voor beeldinstelling "juist" kies vult het scherm zich weer helemaal....
is dit niet te verhelpen via een servicemenu ofzo dat je het beeld iets naar beneden schuift ?
(kon met mijn vorige loewe wel...)
het is geen defect want de ene keer heb je wel beeldvullend en de andere keer mis je een lijn voor 3/4 onderin. andere mensen ook last van ?

R

hoekie

hmm... vreemd. zie plaatje. ene reclame wel last van andere niet....
ene programma wel andere niet...

hoekie

even de plasma analoog aangesloten en beeld is gewoon vullend....
(waar het niet goed gaat is digital upc -> scart -> plasma)

donaldk

Wat is bij de XGA modellen eigenlijk het verschil tussen de C en de X serie? zag vandaag in het AD een advertentie met allerlei C modellen.

hoekie