Panasonic neo-plasma modellen 2009 met diepste zwart en lager energieverbruik.

Gestart door Flexaa, november 24, 2008, 13:43:12

Vorige topic - Volgende topic

TheoProton

dovski

Vandaag mijn P50G10 binnengekregen  :biggrin: Heel errruuug mooi. Helaas heb ik nog geen digitale tv (UPC ws. in juni), dus analoog aangesloten, zeer slecht beeld. Mijn vorige plasma (42 inch was ook via analoog aangesloten en dat was veeeeeeeeel beter beeld. Twee dingen heb ik veranderd:

Andere kabel (ik heb een kabel gebruikt die normaal gesproken wordt gebruikt om schotels aan te sluiten (Belden kabel type H125A00).
Lengte van kabel is langer geworden (nu nog heel erg lang (vanavond even op maat maken).

Anyways het beeld zal beter worden als digitale tv er is.

Dan DVD: zeer mooi. Blu Ray nog niet kunnen testen, want ik heb mijn HDX-1000 nog niet binnen.

Het enige wat irritant is dat zodra je de tv aandoet hij gelijk begint te zoeken naar digitale kanalen. Ik heb ook nog niet uitgevonden hoe ik hiervan af kan komen.

O ja, TV werd geleverd zonder afstandbediening. Even een Logitech Harmony 785 geleend. Werkt ook super.

jasjenl

Citaat van: dovski op april 23, 2009, 18:44:48
O ja, TV werd geleverd zonder afstandbediening. Even een Logitech Harmony 785 geleend. Werkt ook super.
Hoe kan een tv nu geleverd worden zonder afstandsbediening... die zitten toch fabriek-af in de doos...?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nooff

Citaat van: dovski op april 23, 2009, 18:44:48

Volgens mij zit die dan nog in de doos of niet? onder het piepschuim  :unsure:

dovski

Alles op de kop gehad, maar zat er echt niet in. Ik had maandag jl. al een tv geleverd gekregen, maar deze was defect (scheuren in plasma paneel). Voordat de nwe. tv op transport ging heeft men de doos opengemaakt om te checken of dat de tv in onbeschadigde staat was. Ws. is toen de AB eruit gevallen (staat rechtop in doos onderin en bij het afhalen van de bovenkant doos is hij ws. er buiten gevallen).

Kunnen jullie me wellicht iets meer vertellen over inspelen van een Plasma? Ik heb een amerikaans forum een break-in dvd gedownload (Evangelos Angelides). Deze dvd laat om de 30 sec. een ander kleur vlak zien (eerst wit, dan grijs etc. etc.) Onderstaande settings worden dan aangeraden:

Picture:
Picture Mode: Vivid
Contrast: 100
Brightness: 55
Color: 65
Tint: 0
Sharpness: 50
Color Temp: Cool
C.A.T.S: Off
Video NR: Off

Advance Options
MPEG NR: Off
Black Level: Light
__________________Lijkt jullie dit iets?

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

dovski

Heb er niet zoveel verstand van, maar na wat ik hier allemaal gelezen had, dacht ik hetzelfde. Contrast staat wel errug hoog. Ik ben hem nu aan het inspelen met volgende settings:

Profile:Cinema
Contrast36
Lys:0
Colour:30
Sharpness:0
Colour balanceWarm
Colour managementOff
x.v.ColourOff
Eco-modeOff
P-NROff
Intelligent Frame CreationOff
W/B High red-2
W/B High blue0
W/B Low red-4
W/B Low blue0
Gamma2.2

svmnb

Gisteren in Utrecht bij RAF (Staffhorst) binnengelopen om de P50G10 te bekijken.
Deze komt pas over een maand bij hun binnen. :dontgetit:

Iemand een idee bij welke zaak in Utrecht deze Pana wel te bekijken is?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

dovski

Niet in Utrecht, maar in Culemborg heeft een zaak de P42G10 hangen iets kleiner, maar zelfde tv.

R

catz79

tiptop

Net de 37G10 neergezet.

Leuk scherm. De menulay-out is gelukkig hetzelfde als de oude serie en het glimmende randje onder van de vorige serie is antraciet geworden. Ziet er mooi uit. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Flexaa

Ik ben benieuwd wanneer de maten groter dan 50 inch te bezichtigen zijn in Nederland van deze serie.

Xander32

CiteerHeb er niet zoveel verstand van, maar na wat ik hier allemaal gelezen had, dacht ik hetzelfde. Contrast staat wel errug hoog. Ik ben hem nu aan het inspelen met volgende settings:

Profile:Cinema
Contrast36
Lys:0
Colour:30
Sharpness:0
Colour balanceWarm
Colour managementOff
x.v.ColourOff
Eco-modeOff
P-NROff
Intelligent Frame CreationOff
W/B High red-2
W/B High blue0
W/B Low red-4
W/B Low blue0
Gamma2.2

Bovenstaande settings komen mij bekent voor, komt van:
http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1237901339

Volgens mij betreft het geen setting specifiek om in te spelen.

P.s.;  'Lys' = Brightness

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Xander32

Citeerdie instellingen kloppen
Is betreffende setting specifiek voor de break in dan¿

Ik zie hier 'alleen maar' 50 inchers voorbij komen - begin nu toch echt te wtijfelen over 46 inch  :sleepy:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

MLCinema

Als iedereen aandelen van fortis koopt, koop jij ze dan ook ;D. Oftewel, je bepaald in je eigen situatie wat het beste is. Laat je niet gek maken door anderen. 46" is nog steeds een mooie maat. Hoewel de stap naar 50" klein is natuurlijk ;D
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Xander32

CiteerAls iedereen aandelen van fortis koopt, koop jij ze dan ook
Indien ik dat had gedaan dan opteerde ik nu voor een:
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/vestel/15796/308633/  8).

Sander.

dovski

Citaat van: Ghosty J op april 27, 2009, 15:56:02
die instellingen kloppen ;)

Idd Ghosty J, zijn instellingen die jij had doorgegeven. Gek eigenlijk dat een tv beter wordt naarmate hij meer speeltijd heeft gekregen. Ik heb nog geen digitale tv (nog ca. 2 maanden) en toen ik de tv voor het eerst aanzette dacht ik, dat ga ik nooit redden die twee maanden met dat bagger-beeld. Je ziet echter de tv steeds beter geworden. Ben helemaal happy, nou ja niet helemaal. Zondag jl. met voetballen mijn achillespees afgescheurd, gisteren geopereerd en moet met het pootje omhoog liggen. Ach ook geen straf met zo'n tv  ;D

Nooff

Citaat van: dovski op april 28, 2009, 10:40:33
Idd Ghosty J, zijn instellingen die jij had doorgegeven. Gek eigenlijk dat een tv beter wordt naarmate hij meer speeltijd heeft gekregen. Ik heb nog geen digitale tv (nog ca. 2 maanden) en toen ik de tv voor het eerst aanzette dacht ik, dat ga ik nooit redden die twee maanden met dat bagger-beeld. Je ziet echter de tv steeds beter geworden. Ben helemaal happy, nou ja niet helemaal.

Een bekend verhaal met plasma, ook de Pio's worden beter naarmate je de tv meer speeluren geeft.

Citeer
Zondag jl. met voetballen mijn achillespees afgescheurd, gisteren geopereerd en moet met het pootje omhoog liggen. Ach ook geen straf met zo'n tv  ;D

Aii, pijnlijk! Beterschap, kan je mooi van je nieuwe tv genieten  ;D

Speedy

Citaat van: Moondust op april 23, 2009, 08:10:19
In Engeland wordt een 58" en 65" versie van de V10 uitgebracht, te herkennen aan de B in het typenummer. Zie hier en hier. Dat betekent doorgaans dat wij ook aan de beurt komen, alleen dan met een E i.p.v. een B in het typenummer.

Tot slot nog een rijtje met de prijzen van de V-serie. Opvallend vind ik de relatief lage prijs van het 58" model. Pas bij het 65" model schiet de prijs exponentieel omhoog. Vorig jaar was de 58" uit de PZ800 serie geprijsd rond de $6000 meen ik. Gaat er toch op lijken dat het de 60" Kuro of de 58" V10 wordt. En misschien dat de nieuwste Samsung 58" plasma uit de 8 series nog leuk uit de bus komt.

Op de NL Panasonic website is nog niets te vinden over de grotere V10 modellen. De TX-P50V10 is voorlopig de grootste. Helaas is de 54Z11 me toch echt veel te duur.
Denon AVR-3808A, Denon DVD1930, B&W CDM-9NT, B&W HTM-62, B&W 684, B&W 686, Pioneer PDP-436XDE, Sony RDR-HX1010, Sony RDR-HX1070, Sony Playstation3, WII

MLCinema

Citaat van: dovski op april 28, 2009, 10:40:33
Idd Ghosty J, zijn instellingen die jij had doorgegeven. Gek eigenlijk dat een tv beter wordt naarmate hij meer speeltijd heeft gekregen. Ik heb nog geen digitale tv (nog ca. 2 maanden) en toen ik de tv voor het eerst aanzette dacht ik, dat ga ik nooit redden die twee maanden met dat bagger-beeld. Je ziet echter de tv steeds beter geworden. Ben helemaal happy, nou ja niet helemaal. Zondag jl. met voetballen mijn achillespees afgescheurd, gisteren geopereerd en moet met het pootje omhoog liggen. Ach ook geen straf met zo'n tv  ;D

Wel pijnlijk, kun je mooi die tv verder inspelen! ;D

Nooff, moet jij nog lang wachten voordat hij geleverd word?
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Nooff

Geen idee, ik ga van 2 weken levertijd uit, dus dat zal om en nabij volgende week worden denk ik??  :unsure:

MLCinema

Citaat van: Nooff op april 29, 2009, 12:22:57
Geen idee, ik ga van 2 weken levertijd uit, dus dat zal om en nabij volgende week worden denk ik??  :unsure:

Aftellen dus!

Nooff