Welcome to the Madhouse! - Nieuw topic in Stereo -> Showcase

Gestart door Madhouse, augustus 25, 2008, 13:12:19

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Raafie

Ziet er echt nice uit zo op die spectral stand!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

-chiel-

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 19:09:23
Jep, inderdaad. Zijn niet echt goede bruggen en ik ga zelf even wat nieuws fabriceren binnenkort. Gewoon banaanpluggen (moet alleen ff wat goedkoops vinden) en de LS kabel gewoon in de terminal.
Hoe hebben ze het ooit zo kunnen maken...
Verder erg fijne (en fraaie) speakers.

Robbert54

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 19:09:23
Jep, inderdaad. Zijn niet echt goede bruggen en ik ga zelf even wat nieuws fabriceren binnenkort. Gewoon banaanpluggen (moet alleen ff wat goedkoops vinden) en de LS kabel gewoon in de terminal.
je mag de mijne wel hebben. Weet alleen niet of je die mooi vind
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: -chiel- op maart 17, 2011, 19:18:12
Hoe hebben ze het ooit zo kunnen maken...
Verder erg fijne (en fraaie) speakers.

Idd, maar stimuleert wel om betere bruggen te monteren.

Speakers zijn echt geweldig, ik geniet er iedere dag van  ;)

Citaat van: The Vampire op maart 17, 2011, 19:21:44
je mag de mijne wel hebben. Weet alleen niet of je die mooi vind

Heb je nog bananen over dan? Zijn toch die W&M's? Ik heb er 8 nodig...
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

ja deze volgens mij:



als je ze wil kijk ik even in welke staat ze zijn en hoeveel t er zijn. dacht 8
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op maart 17, 2011, 19:27:06
ja deze volgens mij:



als je ze wil kijk ik even in welke staat ze zijn en hoeveel t er zijn. dacht 8

Ik stuur je ff een PM  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raafie

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 19:13:31
Ook iets voor jou?  :D

Haha, nee. Past niet in mijn kamer.. En vind mijn Linn stands ook mooi  ;D
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

denoontje


Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Even een toevoeging op het afstellen van mijn set:

Ik ben vanmiddag eerst gaan meten met Audeysey en toen eens serieus gaan luisteren, wat klonk dit bagger zeg. Ik heb uiteindelijk de SR5004 gereset naar factory defaults en ben van 0 af opnieuw begonnen. Eerst de correcte afstanden in de receiver gezet en daarna alles in gaan meten op 75dB (subwoofer op 85dB). Daarna de AntiMode er weer tussen en die op 5(!) punten (was eerst maar 1 punt) ingemeten. Daarna de correcties voor de AntiMode ingevoerd en gaan luisteren. Het laag klink zo ongelofelijk strak, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Voordeel van de AntiMode op 5 punten ingemeten te hebben is dat het laag nu echt in de complete surround bubble aanwezig is. Mijn vader was vanavond hier en heeft even de SACD van de Dire Straits zitten luisteren en die zat ook werkelijk te genieten van dit geluid en bevestigde dat het nog nooit zo lekker heeft geklonken.

Kortom, ikke is weer blij  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Goed bezig Roy 8).

De speaker en stand zien er trouwens erg mooi uit zo!

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op maart 17, 2011, 22:59:56
Goed bezig Roy 8).

De speaker en stand zien er trouwens erg mooi uit zo!

Bedankt! Ben er ook erg blij mee zoals het nu is. En het klinkt zo  :wub:

Dit is gelijk de laatste upgrade hoor, voorlopig niets meer nodig, nu andere prioriteiten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Gefeliciteerd met je Spectrals!! Super mooi plaatje zo :) Geniet ervan!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op maart 17, 2011, 23:08:25
Gefeliciteerd met je Spectrals!! Super mooi plaatje zo :) Geniet ervan!

Thnx! Zal binnenkort eens wat datums roepen voor een mini-M&G.  ;)

Citaat van: Denon Focal op maart 17, 2011, 23:08:56
Mooie stands in een mooi set up :clapping:

Dank je! Ben er erg tevreden mee en de hele avond zit ik al te genieten van 5.1 muziek  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zien er erg goed uit Roy! Goed van je dat je je set helemaal hebt afgesteld gekregen. Is toch niet eenvoudig, dus :thumbs-up:

En die bananen van Robbert komen me bekend voor... ;D

Veel plezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:28:57
Zien er erg goed uit Roy! Goed van je dat je je set helemaal hebt afgesteld gekregen. Is toch niet eenvoudig, dus :thumbs-up:

Was even een klusje maar met de ervaring die ik inmiddels heb gaat het wel een stuk makkelijker. Waarschijnlijk zijn er nog wel puntjes op de i te zetten maar eerst maar eens lekker genieten zo. Kan niet wachten om morgen weer wat te gaan luisteren.  :D

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:28:57
En die bananen van Robbert komen me bekend voor... ;D

Ja die zijn nog van jou geweest idd. Robbert gebruikt ze niet meer en hij wilde mij er blij mee maken.

Citaat van: HTip op maart 17, 2011, 23:28:57
Veel plezier :music:

Dat lukt zeker  :music:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame


ajbeefde

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 22:55:48
Even een toevoeging op het afstellen van mijn set:

Ik ben vanmiddag eerst gaan meten met Audeysey en toen eens serieus gaan luisteren, wat klonk dit bagger zeg. Ik heb uiteindelijk de SR5004 gereset naar factory defaults en ben van 0 af opnieuw begonnen. Eerst de correcte afstanden in de receiver gezet en daarna alles in gaan meten op 75dB (subwoofer op 85dB). Daarna de AntiMode er weer tussen en die op 5(!) punten (was eerst maar 1 punt) ingemeten. Daarna de correcties voor de AntiMode ingevoerd en gaan luisteren. Het laag klink zo ongelofelijk strak, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Voordeel van de AntiMode op 5 punten ingemeten te hebben is dat het laag nu echt in de complete surround bubble aanwezig is. Mijn vader was vanavond hier en heeft even de SACD van de Dire Straits zitten luisteren en die zat ook werkelijk te genieten van dit geluid en bevestigde dat het nog nooit zo lekker heeft geklonken.

Kortom, ikke is weer blij  :pompom:

Mooi !!!!!  Stands zien er ook erg mooi uit !

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Martijnst1990

Citaat van: Madhouse op maart 17, 2011, 22:55:48
Even een toevoeging op het afstellen van mijn set:

Ik ben vanmiddag eerst gaan meten met Audeysey en toen eens serieus gaan luisteren, wat klonk dit bagger zeg. Ik heb uiteindelijk de SR5004 gereset naar factory defaults en ben van 0 af opnieuw begonnen. Eerst de correcte afstanden in de receiver gezet en daarna alles in gaan meten op 75dB (subwoofer op 85dB). Daarna de AntiMode er weer tussen en die op 5(!) punten (was eerst maar 1 punt) ingemeten. Daarna de correcties voor de AntiMode ingevoerd en gaan luisteren. Het laag klink zo ongelofelijk strak, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Voordeel van de AntiMode op 5 punten ingemeten te hebben is dat het laag nu echt in de complete surround bubble aanwezig is. Mijn vader was vanavond hier en heeft even de SACD van de Dire Straits zitten luisteren en die zat ook werkelijk te genieten van dit geluid en bevestigde dat het nog nooit zo lekker heeft geklonken.

Kortom, ikke is weer blij  :pompom:
Mooi om te horen dat het zo bevalt!  :music: Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar zo'n AntiMode zeg ;D Zijn natuurlijk behoorlijk prijzige kastjes, maar als het zoveel verschil maakt is dat natuurlijk erg mooi. Alleen is het altijd afwachten of het in elke ruimte zoveel verbeterd.

Weet jij toevallig of er iets valt te meten van te voren en aan de hand daarvan kan bepalen hoeveel een antimode uithaalt?

Enne.. prachtige set zo! Moet een heerlijke surround bubble geven  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

RobertVanWoerden


Madhouse

Citaat van: WickedGame op maart 18, 2011, 08:51:33
Kijk aan netjes! :)  :thumbs-up:

Dat vind ik nou ook  :D

Citaat van: ajbeefde op maart 18, 2011, 08:57:14
Mooi !!!!!  Stands zien er ook erg mooi uit !

Geslaagde upgrade, al zeg ik het zelf  ;)

Citaat van: RobertVanWoerden op maart 18, 2011, 09:45:47
Mooie aanwinst weer! Veel plezier ermee.

Dat gaat wel lukken  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Madhouse

Citaat van: Martijn90 op maart 18, 2011, 09:40:06
Mooi om te horen dat het zo bevalt!  :music: Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar zo'n AntiMode zeg ;D Zijn natuurlijk behoorlijk prijzige kastjes, maar als het zoveel verschil maakt is dat natuurlijk erg mooi. Alleen is het altijd afwachten of het in elke ruimte zoveel verbeterd.

Weet jij toevallig of er iets valt te meten van te voren en aan de hand daarvan kan bepalen hoeveel een antimode uithaalt?

Enne.. prachtige set zo! Moet een heerlijke surround bubble geven  :thumbs-up:

Je zou met REW aan de slag kunnen om te gaan meten maar ik was na veel lezen al overtuigd over de AntiMode en in de praktijk klopt dat! Misschien kun je van Ralf een demo krijgen wat de AntiMode doet, bevalt het niet dan stuur je hem terug.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub