Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: H_J op maart 22, 2009, 19:17:32
Wat is de ideale hoogte dan? Het midden van het scherm op ooghoogte als je op de bank zit?

Er is geen ideale hoogte omdat dit persoonlijk is.
Van nature kijkt een mens makkelijker omlaag dan omhoog, zeker als je vermoeid bent. In sommige huiskamers zie ik een scherm soms bijna als een schilderij aan de muur hangen  :'(
Het is relaxed als je vanuit je bank gewoon recht vooruit naar je scherm kunt kijken. Ik heb zelf ooghoogte in het midden.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Herr_Flick

Citaat van: Hanky Panky op maart 10, 2009, 13:01:12
Ik zou zeggen gelijk daar heen gaan en er 1 kopen  :omg:

Maar.... dat doe je toch niet  :wacko:

Nadat hier een heel topic aan gewijd is, is er voorzover ik kan nagaan niemand geweest die een scherm in het VK heeft gekocht. Misschien moeten we maar eens ophouden met dit soort prijzen te posten gezien het gegeven dat ze alleen maar worden gebruikt om mensen lekker te maken.

Ben benieuwd hoe de garantieafwikkeling gaat.

Nou die mensen zijn er dus wel!  :tounge2:

Ben al een hele tijd aan het lurken hier, en heb in december mijn 500A in Dover gekocht voor 2800 euro incl muurbeugel. Wel naar Dover moeten rijden, dat koste me 60 euro aan diesel en 37,50 voor een retourtje met de boot.

De garantie heb ik aan moeten vragen, en je dient het apparaat te registreren op een adres in de UK. Na een weekje of 8 a 10 kreeg ik een brief van Pioneer UK dat de registratie goed verlopen was en dat ik 5 jaar garantie kreeg op de plasma. In de voorwaarden staat duidelijk dat de garantie 1:1 mee gaat als je verhuist naar een ander EU land.

Dus als mijn plasma stuk gaat in de komende 5 jaren, dan kan meneer KE-BE het hier netjes in orde komen maken!

Ik ben een ervaring en een plasma rijker, en zou het zo weer doen!  :devil:

Flexaa

Ja, het blijft ook gewoon erg raar dat ze zoveel goedkoper in  de UK zijn dan hier.

verhoekx

wat hebben jullie voor de krp-600m betaald als ik vragen mag? , En waar heb je hem gehaald.

graag jullie reactie.
versterker     :  onkyo TX-NR906 
blu-ray speler:  pioneer BDP-LX-71  
plasma TV     :  Pioneer KRP-600M             speakers      :  Totem rainmaker

stellaboy

Citaat van: Herr_Flick op maart 22, 2009, 22:31:19

Ben al een hele tijd aan het lurken hier, en heb in december mijn 500A in Dover gekocht voor 2800 euro incl muurbeugel. Wel naar Dover moeten rijden, dat koste me 60 euro aan diesel en 37,50 voor een retourtje met de boot.

De garantie heb ik aan moeten vragen, en je dient het apparaat te registreren op een adres in de UK. Na een weekje of 8 a 10 kreeg ik een brief van Pioneer UK dat de registratie goed verlopen was en dat ik 5 jaar garantie kreeg op de plasma. In de voorwaarden staat duidelijk dat de garantie 1:1 mee gaat als je verhuist naar een ander EU land.

Dus als mijn plasma stuk gaat in de komende 5 jaren, dan kan meneer KE-BE het hier netjes in orde komen maken!

5 jaar garantie !!! :blink: Is dit gebruikelijk in de UK?
Hier krijg je maar 3 jaar

Herr_Flick

Citaat van: stellaboy op maart 23, 2009, 08:47:30

5 jaar garantie !!! :blink: Is dit gebruikelijk in de UK?
Hier krijg je maar 3 jaar

Nee, dat is een aktie die eerst liep tot 31 januari, maar verlengt is tot april.

mausse

Citaat van: Herr_Flick op maart 22, 2009, 22:31:19

Mag je de doos plat vervoeren? Ik dacht namelijk dat dit zeer schadelijk is voor plasma's

Martinus

Citaat van: Flexaa op maart 23, 2009, 07:27:47
Ja, het blijft ook gewoon erg raar dat ze zoveel goedkoper in  de UK zijn dan hier.

Is nier raar, prijzen zijn gebaseerd op oude pond prijzen, dan staat het wel ineens in verhouding. Niemand had de crisis voorzien en zeker niet dat de UK zo slecht draait. Tis onsgeluk, hun pech. (de wisselkoersen dan)
Toen ik van de zomer in de VS wa, was een dollar 1,59.... ik heb me toen kapotgelachen. Er was ooit een tijd dat de VS-er zich kapot lachte toen hij hier kwam en de dollar 0,78 euro koste.
............

Herr_Flick

Citaat van: mausse op maart 23, 2009, 11:43:42
Mag je de doos plat vervoeren? Ik dacht namelijk dat dit zeer schadelijk is voor plasma's

Ik heb hem gewoon netjes rechtop gehouden, de doos hebben we achter gelaten.

In de ford mondeo station ging de doos rechtop er niet in, ook niet met de achterbank er uit gelaten, maar zo'n scherm past wel gewoon op je achterbank, mooi zacht dekbedje er over/omheen, alles goed opvullen zodat het geen kant meer op kan en rijden maar!  8)

Om 6 uur weg gereden, om 18.30 weer terug met de TV.

stellaboy

Citaat van: Herr_Flick op maart 23, 2009, 10:24:53
Nee, dat is een aktie die eerst liep tot 31 januari, maar verlengt is tot april.

Was deze aktie van pioneer zelf ???Krijg je hier dan ook 5 jaar garantie??

Herr_Flick

Citaat van: stellaboy op maart 23, 2009, 14:32:40

Was deze aktie van pioneer zelf ???Krijg je hier dan ook 5 jaar garantie??

Ja, die aktie is van Pioneer UK, dus niet van de dealer.

Bij aankoop zitten er zilverkleurige kaarten bij je kuro, waarvan de dealer er 1 invult, eenmaal thuis moet je via internet je TV registreren op de pioneer site in de UK, hier krijg je dan een registratienummer dat je op je papiertje invult, en deze stuur je op naar pioneer UK. Je dient de TV te registreren op een engels adres!!

Na een aantal weken krijg je netjes een brief terug dat de registratie voltooid is, en in deze brief staan de voorwaarden. In deze voorwaarden staat dus dat als je gaat verhuizen naar een ander EU land, dat de garantie gewoon blijft gelden in dat betreffende EU land gedurende 5 jaren, je hebt 5 jaar volledige garantie aan huis.

Met de huidige koers (1,07) kost deze TV dus 2354,- euro (2200 pond), hierbij komen ca 100/150,- kosten.

Mijn TV kostte 2500,- pond (2800,- euro) incl originele wandbeugel, maar de pond prijs was toen ca 1,12. Ik weet niet waar je ze voor 2200,- pond kunt kopen in de UK, maar voor 2400 pond gaat het zeker lukken.

8)

gn!uz

Jullie maken me helemaal gek met al die mooie verhalen! :)

Heb nu 3 jaar een Hitachi PD9700 42". Ik wil ook graag een KRP-500M aanschaffen in de UK. Al zie ik dat 'ie bij Stassen 2500,00 kost.
Iemand ervaring met het verzenden vanuit UK? Ben niet van plan om m zelf op te halen. Dan rijd ik wel naar stassen.

mausse

Citaat van: jowi op maart 23, 2009, 22:00:21
Waarom Stassen :o Smits Arnhem (forumsponsor) bezorgd hem aan huis voor dezelfde prijs (of minder....)

Volgens mij gaat het om de 500-A voor: Met de huidige koers (1,07) kost deze TV dus 2354,- euro (2200 pond), hierbij komen ca 100/150,- kosten.

Bij stassen € 3690,-

raindog

Lees zojuist op engadget.com dat in april de laatste Pioneers van de band rollen. Terwijl ik mij toch meen te herinneren dat Pioneer eerder dit jaar een verklaring uit gaf dat men tot maart 2010 de huidige productie zou handhaven. Ben benieuwd wat de markt gaat doen, nu het einde van het Kuro-tijdperk zo snel in zicht komt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Herr_Flick

Gequote van de leverancier waar ik mijn tv gekocht heb:

Citeer
NEWS FLASH:

Pioneer will be having price increases across the board on their ranges as of the 1st of April. Make sure you get those 50" plasma, blu-ray & amplifier orders in soon. But, there is some good news! The 60" Pioneer plasma models will be coming down.

The Pioneer KURO LCD TVs are now no longer being manufactured, get your orders in whilst you still can.

De prijzen gaan dus omhoog door de 'slechte' pond, dit hebben ze ook al met yamaha gedaan afgelopen februari. Opmerkelijk is wel dat de 60" goedkoper wordt

freddy6

Vandaag ook de knoop doorgehakt en een krp 600a gekocht .
Nu alleen even een vraag aan de mensen met een 600a of 600m welke muurbeugel hebben jullie?
Ik krijg de wm03 erbij.
Is dit een fijne beugel en hoeveel speling heb je met deze beugel tussen muur en toestel.
Ik zag namelijk dat er ook een wm01 is speciaal voor de 600 serie en deze is identiek aan mijn 500a en die is super fijn. en die heeft maar iets van 3 cm speling tussen muur en toestel
alvast bedankt!!
PIONEER KRP-600M

luistervinkje

Citaat van: H_J op december  2, 2008, 08:06:43
Al wat ouder maar ik kwam hem nu pas tegen: een review van de KRP-600P  ??? ::)

http://www.t3.com/reviews/tv/plasma-tv/pioneer-kuro-krp-600p

Het zal wel een KRP-600A zijn vermoed ik  8)

Vanmorgen vroeg het scherm opgehaalt bij de dealer ( vision-plus ) en bij mijn kennis de 600A/P  geplaatst 8) 8) ook ik zag dat er op de doos en achter op het scherm de letter P voorkomt bij dit scherm terwijl er in de gebruikaanwijzing alleen maar wordt gesproken over de 600A .
Weet iemand hoe dit zit???? , voor de rest kan ik verder geen verschil vinden van welke "afwijking" dan ook.
Voor de rest had ik jammer niet zoveel tijd bij mijn kennis en alleen de bassis instellingen ingevoerd maar verder te weinig tijd gehad om het geheel goed in te stellen ,maar hij moet natuurlijk ook even de nodige uurtjes draaien.

Maar de eerste indruk was geweldig en zeker ook een mooi plaatje met de zijluidsprekers ( foto s volgen volgende week )
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

stellaboy

Citaat van: luistervinkje op maart 25, 2009, 20:34:18
Vanmorgen vroeg het scherm opgehaalt bij de dealer ( vision-plus ) en bij mijn kennis de 600A/P  geplaatst 8) 8) ook ik zag dat er op de doos en achter op het scherm de letter P voorkomt bij dit scherm terwijl er in de gebruikaanwijzing alleen maar wordt gesproken over de 600A .
Weet iemand hoe dit zit???? , voor de rest kan ik verder geen verschil vinden van welke "afwijking" dan ook.
Voor de rest had ik jammer niet zoveel tijd bij mijn kennis en alleen de bassis instellingen ingevoerd maar verder te weinig tijd gehad om het geheel goed in te stellen ,maar hij moet natuurlijk ook even de nodige uurtjes draaien.

Maar de eerste indruk was geweldig en zeker ook een mooi plaatje met de zijluidsprekers ( foto s volgen volgende week )

Mijn 600a hebben ze vanmiddag geleverd en zag eerst op de doos ook 600p staan ,maar nog elders op de doos stond eveneens 600a

luistervinkje

Citaat van: stellaboy op maart 25, 2009, 23:09:10

Mijn 600a hebben ze vanmiddag geleverd en zag eerst op de doos ook 600p staan ,maar nog elders op de doos stond eveneens 600a

Ik heb nog wel verschil gevonden :), achter het scherm (onder) wordt het verschil in watts aangegeven .
Maar ik denk dat ze hier bedoelen met en zonder tunerbox en het "kale" scherm een P is en compleet de A .
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Donat

De KRP 500/600A bestaat toch uit twee dozen, eigenlijk aparte apparaten..

P = "Panel"
Tuner box heet "Media Reciever"

De beugel speciaal voor de 500 serie, de KRPWM02 is slecht 22mm dik, dit is wandplaat + plasmabeugels.

Ik vind het trouwens erg strak dat ie zo dicht hangt.

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

freddy6

Vandaag nog even met mijn dealer gebeld over de wandbeugel en hij had een foutje gemaakt. Ik krijg er een Krp-WM01 bij en niet een WM-03 . De WM03 heeft 45mm speling tussen muur en toestel en de WM01 25mm speling. De WM-03 is eigenlijk alleen voor de lx6090 en lx6090H.
PIONEER KRP-600M

Corne H

Past de WM01 wel op een krp 500 of krp 600 ? Die heb ik (nu) nog aan mijn 435 hangen, als deze goed past voor de 500 en 600 hoef ik die niet te vervangen ?

Ahoud

Citaat van: Corne H op maart 28, 2009, 09:58:10
Past de WM01 wel op een krp 500 of krp 600 ? Die heb ik (nu) nog aan mijn 435 hangen, als deze goed past voor de 500 en 600 hoef ik die niet te vervangen ?

Nee, dat gaat niet passen. De 435 gebruikt een PDK-WM01, en de 600 een KRP-WM01. Lekker verwarrend allemaal, dat wel :hehe:. Heb zelf ook een 435 gehad, dus weet zeker dat dit niet gaat werken.

Overigens heb ik dit er ook nog even op nageslagen in een uitgebreide Excel-sheet van Pioneer, waarin alle generaties (G3-G9) worden genoemd, met bijbehorende (compatible) accesoires. Heel erg handig bij dit soort vragen.

Voor de volledigheid en de liefhebber: heb hem hier ter download beschikbaar gesteld.

gn!uz

Aangezien ik toch tegen een verbouwing aanzit vraag ik me af of sommigen van jullie ervaring hebben met het uitvrezen van de muur om hem echt dat zwevende effect te geven.
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken zodanig dat ik geen problemen heb om verschillende kabels door de goot te krijgen. Het lijkt me bijzonder mooi om de 500M met bijbehorende beugel aan een strak gestucte wand te hangen.

LexiconLogan

bedoel je zoals ik heb? zie mijn ''linkedin'' handtekening..?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable