Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Citaat van: jowi op maart 20, 2009, 09:04:15
Nou dat is inderdaad een imposante verzameling 'geluidsverbeteraars' zeg :-X ;D en maar liefst 18 hele watt :o
Je zit hier niet op GoT, maar op een echt HT liefhebbers forum, niet vergeten ;)

Ik wil ook niet beweren dat er goed geluid uit de 500A komt, alleen dat het volgens de specs beter zal zijn dan de 500M. Voor wat het waard is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Citaat van: jowi op maart 20, 2009, 10:17:04
Ga er maar van uit dat het niveau van een goedkoop plastic pc speakersetje gehaald wordt, als dat voldoende is, prima natuurlijk. Even afgezien van hoe LELIJK het is om inderdaad die flaporen aan zo'n mooi scherm vast te schroeven :-X

Ze zijn esthetisch inderdaad niet helemaal verantwoord. Maar ik dacht, ik bestel ze voor dat geld (met wat korting €135,-) er toch maar bij, want wie weet komen ze ooit nog eens van pas als ik de TV in een andere ruimte ga hangen. Bijvoorbeeld in de slaapkamer, daar wil ik niet gaan stoeien met een versterker en aparte speakers.
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bengbeng

Die flaporen moet je ook niet helemaal tegen het panel aanschroeven, maar
laat links en rechts een half of heel metertje tussenruimte. Dan staat het niet zo gek volgens mij, sterker nog,
dat staat misschien wel chique.
Alleen het luidsprekerdraadje moet dan wel nog esthetisch verantwoord weggewerkt worden...

Er helemaal tegenaan schroeven, zoals het eigenlijk hoort, is zo'n beetje het ergste
wat je je scherm aan kan doen. Je scherm wil echt die speakers niet direct aan haar zijde, dat ziet
er niet uit.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Bengbeng

Citaat van: Snutchz op maart 20, 2009, 13:20:03
stel je niet aan man..  :hehe:

Nee jij wou zeggen dat als je die zijflappen van jouw Panasonic af kon halen dat
je ze dan liet zitten?  ;D :tongue2:

De flaporen-look is zo'n beetje een LG uitvinding, lelijker kan het niet in mijn ogen

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Snutchz

bij LG valt 't op.. die van de Pana zijn zwart en maar 2cm breed.. valt mee dus :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

papaleo

Eergisteren de knoop doorgehakt,en vandaag al is de KRP-600M aan mijn (plasma)wand opgehangen....,maar zijn ze nou bij mij de stroom stekker vergeten in de acc.doos erbij te stoppen, of zit deze er standaard gewoonweg niet bij soms?(kan me het niet voorstellen,maar ja.., bij Pioneer moet je allerlij acc.er los bij kopen waarom de stekker dan ook niet héh)   ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: jowi op maart 20, 2009, 21:06:12
Zat er bij mij ook niet bij. Het lijkt een fout, maar ik vermoed dat dit zo 'hoort'. Ik denk dat dit model eigenlijk niet bedoeld is voor consumenten, maar voor installateurs. Als het goed is zit er wel een losse ferriet magneet bij voor op de kabel ;)

Ok,als het bij jouw er ook niet bij zat, want ik wilde mijn scherm al terug gaan geven  ;D

Audio-out gaat dit via het kabeltje met mini stekkertje wat er bij zit?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: jowi op maart 20, 2009, 21:52:33
Uuuuh.... mini kabeltje? ;D geen idee... mijn geluid komt gewoon uit mijn (hd)tv tuner.
Heb verder geen mini-kabeltje gezien ;D was al blij dat het scherm in de doos zat :biggrin:

Ja,daarom vond ik het vreemd dat er geen stroomkabel bij zat maar wél een,audio,ethernet,DVI,HDMI,Sub15(PC/RGB) en RS232 kabel bij zit.... ::) en de nodige bevestigings materiaal.

Tuurlijk,waarom audio niet gewoon uit de digi-doos... even niet aan gedacht.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

papaleo

Citaat van: jowi op maart 20, 2009, 22:03:40
Nou, al die kabels had ik er ook niet bij... alleen een afstandsbediening, en een setje batterijen, en een paar kabeltjes om de luidsprekers mee aan te sluiten. De rest wat je opnoem allemaal niet :(

Maar heb je dan de A of de M? ook de M toch?

Ja,ik heb ook de M.
Ik dacht al waar blijf je....,ik zit je 'n beetje te stangen  :baaa:

Nee, er zat bij wat jij op noemt,maar ook dat stereo kabeltje met aan een kant tulip, en mini-stekker, aansluiting

luistervinkje

Vanavond heb ik voor mijn kennis bij onze plaatselijke daeler een 600A besteld compleet met voet en zijluidsprekers 8) voor een leuke prijs.
Ik hoop maar dat hij er veel plezier van mag hebben ,hij is een verstandelijk gehandicapte man die maar 1 passie heeft en dat is zijn home-cinema (Rotel-set  en TDL luidsprekers en zijn plasma .
Op dit moment heeft hij een Pioneer 428 en zit sind kort geheel thuis als gevolg van een ongeluk op zijn werk en wilde nu toch eindelijk eens dat "grote" scherm hebben om zich geheel te storten op zijn hobby nu hij er tijd genoeg voor heeft :biggrin:
Laat binnen kort nog wel even een foto tje zien.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Starred

Kabel wordt niet meegeleverd. Bij mij dus ook niet

Randal

In de handleiding staat toch duidelijk aangegeven dat zowel bij de 500M als de 600M een netsnoer wordt meegeleverd...
(afhankelijk van land van aankoop met of zonder ferrietkern)

chulin

Citaat van: Starred op maart 20, 2009, 23:12:02
Kabel wordt niet meegeleverd. Bij mij dus ook niet

Ik heb een paar hier liggen. Gratis op te halen  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

papaleo

Ifeman

Ook ik had geen netsnoer bij mijn KRP-500M zitten, gelijk maar een Isotek Powercord Premium aangeschaft.

Robbert54

Citaat van: Ifeman op maart 21, 2009, 11:53:48
Ook ik had geen netsnoer bij mijn KRP-500M zitten, gelijk maar een Isotek Powercord Premium aangeschaft.
goed kabeltje!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: papaleo op maart 20, 2009, 22:07:14
Ik dacht al waar blijf je....,ik zit je 'n beetje te stangen  :baaa:

Ha,ha, LOL...heerlijke humor  ;D.

Wat zijn je eerste indrukken, want het begint hier ook te kriebelen.

Ben je niet bang de tuner te gaan missen? 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

raindog

Om hier even op aan te haken.. zie je het verschil ook? En zijn er hier meer mensen die hebben geëxperimenteerd met diverse netkabels en/of netfiltering?

Ik heb zelf de ervaring dat ik weinig verschil zie wanneer ik louter en alleen de standaard netkabel vervang door een goed afgeschermd exemplaar. Wat de beeldkwaliteit van mijn huidige TV, een Panasonic PV60, wel zichtbaar omhoog bracht was een netfilter. Het beeld werd rustiger en het zwart leek iets dieper. Kennelijk haalde dat filter toch wel wat vervuiling weg, mogelijk veroorzaakt door enkele dimmers in de woonkamer. Qua geluid was ik echter niet zo overtuigd door dat filter. Ben nu de woonkamer aan het verbouwen en heb naar de plaats waar de 500M komt te staan een aparte stroomgroep gelegd. Deze begint in de meterkast met een AHP module (ouderwetse glaszekering ipv magneetzekering) en gaat via 10 meter afgeschermde kabel naar een dubbele HMS wandcontactdoos. Een HMS netkabel SL/0 zal van daaruit direct in de 500M geplugd worden. Ik heb dan in ieder geval mijn best gedaan om de Pio een beetje schone stroom te voeren... :smile:

papaleo

Ik heb mijn Kemp PowerCord wederom gebruikt,die ook al in de Panasonic en Kemp Power Block gestoken zat.  ;)

@Snowmaster
Tja...,eerste indruk is;  :inlove:
Groot,zwart=zwart,mooi design,veel héél veel instel mogelijkheden en het HD beeld is  O0
SD beeld is wat onrustig,ik weet niet of het komt omdat het scherm (nog) niet ingespeeld is,of omdat ik ook sinds vandaag de Humax 5050 er aan gekoppeld heb,en ik dus de Humax niet ken.

Maar over het algemeen ben ik heel erg tevreden,zeker nu ik het scherm ±15cm heb laten zakken vergeleken met mijn vorige Pana scherm,en dit optisch ook nog eens mooier istaat op mijn plasmawand.

Ifeman

Citaat van: raindog op maart 21, 2009, 17:51:08
Om hier even op aan te haken.. zie je het verschil ook? En zijn er hier meer mensen die hebben geëxperimenteerd met diverse netkabels en/of netfiltering?

Ik heb zelf de ervaring dat ik weinig verschil zie wanneer ik louter en alleen de standaard netkabel vervang door een goed afgeschermd exemplaar. Wat de beeldkwaliteit van mijn huidige TV, een Panasonic PV60, wel zichtbaar omhoog bracht was een netfilter. Het beeld werd rustiger en het zwart leek iets dieper. Kennelijk haalde dat filter toch wel wat vervuiling weg, mogelijk veroorzaakt door enkele dimmers in de woonkamer. Qua geluid was ik echter niet zo overtuigd door dat filter. Ben nu de woonkamer aan het verbouwen en heb naar de plaats waar de 500M komt te staan een aparte stroomgroep gelegd. Deze begint in de meterkast met een AHP module (ouderwetse glaszekering ipv magneetzekering) en gaat via 10 meter afgeschermde kabel naar een dubbele HMS wandcontactdoos. Een HMS netkabel SL/0 zal van daaruit direct in de 500M geplugd worden. Ik heb dan in ieder geval mijn best gedaan om de Pio een beetje schone stroom te voeren... :smile:

Om het verschil te zien zou je eigenlijk 2 KRP's moeten hebben. Ik had het idee dat het beeld wat rustiger was maar het zou net zo goed inbeelding kunnen zijn geweest. In ieder geval kijkt het wat prettiger als het tussen de oren ook goed zit  ;D

Snowmaster

Citaat van: papaleo op maart 21, 2009, 18:46:29
Ik Maar over het algemeen ben ik heel erg tevreden,zeker nu ik het scherm ±15cm heb laten zakken vergeleken met mijn vorige Pana scherm,en dit optisch ook nog eens mooier istaat op mijn plasmawand.

Een scherm moet niet te hoog hangen. Ietsje lager geplaatst geeft vaak meer beleving "mee te doen" in de film.  Met zo'n groot scherm voelt dat sowieso al heel erg lekker. 
Je scherm en decoder hebben nog wel wat inspeeltijd nodig. SD is daardoor in het begin altijd erg onrustig, maak je dus geen zorgen, dit is normaal.  Maar dat wist je natuurlijk al  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Vanadium

Is de AB van de 500/a programmeerbaar voor de  Humax IRHD-5000 decoder?

H_J

Citaat van: Snowmaster op maart 21, 2009, 21:37:59
Een scherm moet niet te hoog hangen. Ietsje lager geplaatst geeft vaak meer beleving "mee te doen" in de film.  Met zo'n groot scherm voelt dat sowieso al heel erg lekker. 
Je scherm en decoder hebben nog wel wat inspeeltijd nodig. SD is daardoor in het begin altijd erg onrustig, maak je dus geen zorgen, dit is normaal.  Maar dat wist je natuurlijk al  ;).

Wat is de ideale hoogte dan? Het midden van het scherm op ooghoogte als je op de bank zit?
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa