Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

Donat

Mijn KRP500A buzzt ook..

Mij stoort het enkel bij de momenten dat er even geen geluid is, in een film ofzo.. Wanneer er het minste geluid is ervaar ik dit niet als storend..

Ik denk dat ofwel de buzz na een tijd zal minderen of dat je er zelf minder gevoelig aan wordt...

Wat mijn eerste ervaring met de KRP500A mediabox betrefd --> TRAAAG !! ik had een paar foto's op een usb stick gezet om een mooie slideshow te geven... niet dus, tussen elke foto komt er een zwart scherm met de indicatie dat hij aan het laden is..

Dit vind ik ZEER spijtig, ik gebruik er nu m'n htpc voor..

Ik ga zeker de media functies nog verder onderzoeken, maar begin te denken waarom ik eigenlijk geen KRP500M gekocht heb..

Mvg
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Bengbeng

Citaat van: Vincent op maart  9, 2009, 15:07:13
Het was natuurlijk wachten. Maar inmiddels zijn de prijzen voor de 60"dan ook naar beneden gegaan.

De prijzen worden als volgt:        PDP-LX6090        € 3.999,=
                                KRP-600M        € 3.999,=
                                KRP-600A        € 4.499,=
De LX6090 en de 600M zijn bij ons direct te bestellen

Nou, het kan toch niet anders of Flexaa gaat nu eindelijk de grote stap nemen.  ;D

Flexaa?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

ajbeefde

Citaat van: jowi op maart  9, 2009, 15:39:47
Ik zal Tony een pb sturen... ik vind dit wel een HELE grote prijsdaling trouwens. Mooi natuurlijk, maar wel een beetje zuur voor mij.

Plus je aandeeltjes.....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Hanky Panky

Citaat van: Bengbeng op maart  9, 2009, 20:39:29
Nou, het kan toch niet anders of Flexaa gaat nu eindelijk de grote stap nemen.  ;D

Flexaa?

Die koopt toch nog niks, die beschouwt dit als de eerste goede stap in de richting en wacht tot de prijs uit 3 cijfers ipv 4 bestaat

:tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Bencee

Citaat van: Donat op maart  9, 2009, 18:50:01
Mijn KRP500A buzzt ook..

Mij stoort het enkel bij de momenten dat er even geen geluid is, in een film ofzo.. Wanneer er het minste geluid is ervaar ik dit niet als storend..

Ik denk dat ofwel de buzz na een tijd zal minderen of dat je er zelf minder gevoelig aan wordt...
Misschien ben ik er nu inderdaad te gevoelig voor. Laat ons hopen dat dit went..

Wat mijn eerste ervaring met de KRP500A mediabox betrefd --> TRAAAG !! ik had een paar foto's op een usb stick gezet om een mooie slideshow te geven... niet dus, tussen elke foto komt er een zwart scherm met de indicatie dat hij aan het laden is..

Dit vind ik ZEER spijtig, ik gebruik er nu m'n htpc voor..
Dat was mij ook al opgevallen. Ik kan moeilijk begrijpen waarom een apparaat dat HD H.264 content aankan er 3-4 seconden over doet om een JPEGje te tonen.... ???
Ik ga zeker de media functies nog verder onderzoeken, maar begin te denken waarom ik eigenlijk geen KRP500M gekocht heb..
Omdat anders die 500 EUR toch maar een gat in je broek zou branden... ;) ;)

Snowmaster

Slideshows op een Pioneer zijn  :-X......onvoorstelbaar en ik kan mij daar direct weer over opwinden.
Prutsers zijn het.....bij mijn 508 duren 7 mln. pixels zelfs 10 sec.  :devil:.    Ach....Pioneer kiest toch zijn eigen weg i.p.v. een goed stukje electronica van slechts een paar euro te plaatsen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Flexaa

De prijzen van de 60 inchers zijn mij nog te hoog. Bovendien heb ik besloten te wachten op de Neo-pdp eco van Panasonic, dus 2010. Dan hebben ze het ultieme zwart en een nog veel lager stroomverbruik. Iets wat ik voor een maat 60 inch ook belangrijk vindt.

Vincent

Citaat van: Flexaa op maart 10, 2009, 07:14:17
De prijzen van de 60 inchers zijn mij nog te hoog. Bovendien heb ik besloten te wachten op de Neo-pdp eco van Panasonic, dus 2010. Dan hebben ze het ultieme zwart en een nog veel lager stroomverbruik. Iets wat ik voor een maat 60 inch ook belangrijk vindt.

:) :baaa:

Daarna komt er weer een serie die nog een stuk beter is .. En zoals het er nu naar uitziet gaan de 60"+ modellen meer kosten dan de huidige pioneers..

denada

Citaat van: Flexaa op maart 10, 2009, 07:14:17

Wat heb je voor een tv op dit moment als ik vragen mag? :)

Maf

Mijn KRP600M nog voor de prijsdaling gekocht.
Wel een gokje met de neo-pdp schermen van pana dit jaar.
Gelukkig lijken die schermen nog geen kuro killers te zijn dus kan ik er nog 1,5 jaar van genieten :)

Neo-PDP Eco (or should I say kuro?) zal daarintegen wel een beter scherm zijn naar alle verwachtingen.
Dit zal dan ook een zeer waarschijnlijke opvolger zijn.

Hanky Panky

Citaat van: denada op maart 10, 2009, 08:16:48
Wat heb je voor een tv op dit moment als ik vragen mag? :)

Ik vermoed zoiets  ;D :

TJ

KRP-500A = 2200 GBP
KRP-600A = 4499 GBP + LX08 Blu-ray gratis
5 jaar garantie
Prijzen geldig tot 31/03
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)

papaleo

Citaat van: TJ op maart 10, 2009, 10:04:50
KRP-500A = 2200 GBP
KRP-600A = 4499 GBP + LX08 Blu-ray gratis5 jaar garantie
Prijzen geldig tot 31/03

Is dit zo?

edit;
ik zie nu dat dit in de UK is.....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Hanky Panky

Citaat van: TJ op maart 10, 2009, 10:04:50
KRP-500A = 2200 GBP
KRP-600A = 4499 GBP + LX08 Blu-ray gratis
5 jaar garantie
Prijzen geldig tot 31/03

Ik zou zeggen gelijk daar heen gaan en er 1 kopen  :omg:

Maar.... dat doe je toch niet  :wacko:

Nadat hier een heel topic aan gewijd is, is er voorzover ik kan nagaan niemand geweest die een scherm in het VK heeft gekocht. Misschien moeten we maar eens ophouden met dit soort prijzen te posten gezien het gegeven dat ze alleen maar worden gebruikt om mensen lekker te maken.

Ben benieuwd hoe de garantieafwikkeling gaat.

Stingo

Citaat van: Bencee op maart  9, 2009, 18:26:27
Na wekenlang wikken en wegen, vorige week mijn KRP-500A aan de muur mogen hangen  :happy: !! Voorlopig alleen nog maar analoge kabelaansluiting (de Telenet digicorder is op komst) maar zelfs dat ziet er al relatief goed uit.

* Buzzing van het paneel.

Ik heb sinds een drietal weken een KRP-500A.  Mijn vorige TV was een 32" Sony Wega CRT toestel.
Kort gesteld:
* in drive mode 1 geeft het paneel slechts een zeer lichte & bijna hoogfrequente zoem, hoe meer lichte kleuren, hoe duidelijker hoorbaar (ik zit op slechts 3m van m'n scherm)  Nooit storend.
* ik denk niet naar een HD-digicorder over te gaan vermits het analoge signaal fantastisch goed upgescaled wordt.  Tevens is de upscaling ve via RGBscart aangesloten PS2 minstens indrukwekkend te noemen.
* de DLNA/mediaserver-achtige functies vd machine interesseren me niet -> een PS3 doet dit alles veel sneller
* qua kleur kan ik kort zijn (ik ben fotograaf) : dit is een waarlijk spectaculair scherm, na aanpassing vd kleurentemperatuur naar mid-low en bij color model/spectrum 2 = dit een extreem neutraal scherm.  Ongelofelijk eigenlijk.

Vraagje naar anderen: ik wou het DVB-T gedeelte testen, maar het lijkt me alsof het gebruik vh analoge gedeelte uitsluit om tevens DVB-T voorkeuzezenders te definiëren (ofwel is de ontvangst in mijn appartement zo slecht dat hij nix vind)

Bencee

Citaat van: Stingo op maart 10, 2009, 14:22:25
Ik heb sinds een drietal weken een KRP-500A.  Mijn vorige TV was een 32" Sony Wega CRT toestel.
Kort gesteld:
* in drive mode 1 geeft het paneel slechts een zeer lichte & bijna hoogfrequente zoem, hoe meer lichte kleuren, hoe duidelijker hoorbaar (ik zit op slechts 3m van m'n scherm)  Nooit storend.

Heb ook al drive mode 1 & 2 geprobeerd, maar de buzzing verandert zo goed als niet.. :(

Alle berichten rond buzzing die ik tot nu toe heb gelezen vermelden dat het fenomeen vooral verband houdt met lichtere delen op het scherm. Dit lijkt bij mij net het omgekeerde te zijn, een scherm zonder zwarte vlakken is volledig stil. Als ik mijn oor dicht bij het scherm hou hoor ik ook echt alleen maar buzzing op die plekken waar zwart getoond wordt. Iemand een verklaring ??

Begin er toch wel echt voor te vrezen dat ik een melon heb....  :( :'(

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 14:26:27
Wat een zonde van zo'n mooie TV als je er geen HD op kijkt. Ik snap dat niet.

Het meest verrassende van dit scherm vond ik eigenlijk de kwaliteit in SD. Ik zou als ik Stingo was zeker die digidingens aanschaffen, met dit scherm kun je je er geen bult aan vallen lijkt me. Ik kijk zelf via een sat-tuner en dat beeld is ronduit verbluffend. Zoals een buurman (die zelf een 82 cm lcd heeft en veel Bluray's kijkt) van mij vroeg: lekker beeld zo'n HD-decoder. Kost dat nou?

Het is een 4 jaar oude Topfield SD-tuner  ;)

jasjenl

Maar ja, als de zenders die je boeien niet in HD worden uitgezonden, ben je toch wel blij als zo'n tv ook fatsoenlijk met SD om kan gaan. Het is natuurlijk leuk om te zeggen dat het zonde is om geen HD op zo'n scherm te kijken, maar zolang het grootste deel van de zenders nog niet HD is, doe je daar weinig aan.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 16:07:39
Het gekke is dat WAT er ook uitgezonden wordt in HD, het ziet er zo verdomd jaw-dropping uit, dat je blijft kijken... keer op keer.
Andersom geldt dus wat mij betreft meer, als je eenmaal ziet hoe HD er uit ziet, wil je domweg niet meer naar die ouderwetse fletse platte troep kijken. Als je dit niet herkend, heb je nog nooit goed HD gezien...
Alleen maar naar een programma kijken omdat het er zo mooi uitziet in HD is niet echt mijn motivatie om een zender op te laten staan, nee... En ik denk dat ik met m'n Epson TW5000 beamer toch echt wel goed HD kan zien ;)

Andersom ken ik juist wel: series die ik volg omdat ik het verhaal boeiend vind, kan ik ook prima kijken vanaf mijn hdd recorder die een analoge tuner aan boord heeft. Dat het beeld dan minder is, boeit me dan minder dan dat ik de serie kan volgen.

Maar blijkbaar ben jij iemand die de hele dag naar Melody Zen HD kan kijken en dan geen andere zenders meer nodig heeft ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Hanky Panky

Citaat van: jasjenl op maart 10, 2009, 15:37:15
Maar ja, als de zenders die je boeien niet in HD worden uitgezonden, ben je toch wel blij als zo'n tv ook fatsoenlijk met SD om kan gaan. Het is natuurlijk leuk om te zeggen dat het zonde is om geen HD op zo'n scherm te kijken, maar zolang het grootste deel van de zenders nog niet HD is, doe je daar weinig aan.

Dat bedoel ik. HD is super maar SD is ook erg goed. Beste van 2 werelden wat mij betreft.

En om die 1,5 zender in HD nu te kunnen ontvangen op mijn schotel/TV moet ik voor ca. 600-800 euro investeren.
Niet dus..... :-*

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Hanky Panky

Citaat van: jowi op maart 10, 2009, 16:32:46
Ja dan houd het een beetje op he. Jullie geven een bak geld uit voor het ultieme HD scherm... omdat ie zo goed SD kan weergeven... het beste van 2 werelden :crazy: tja... ben een beetje met stomheid geslagen eigenlijk.

Doe es rustig ...

Het is een super HD scherm dat daarnaast ook heel goed SD kan weergeven.

Aangezien niet alles wat ik wil zien in HD is is dat voor mij een hele prettige bijkomstigheid.

Jij gaat als je een SD bron wilt kijken op de logeerkamer naar je 16 inch vissekom kijken zeker??

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Bengbeng

Citaat van: Hanky Panky op maart 10, 2009, 09:45:28
Ik vermoed zoiets  ;D :

Welnee man, die heeft stereo speakers, die vond Flexaa veel te duur toendertijd.  ;D

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

LexiconLogan

poeh te veel koffie Jowi?

SD op dit scherm is beter dan SD op je sony bravia LCD...snappy?