Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gn!uz

Heeft iemand goede ervaring met de Belkin PF30 PureAV Home Theater icm Pioneer KRP? Ik zoek voor mijn set nog iets dergelijks..

gn!uz

Man, ik ga bijna denken dat jullie een grotere passie hebben dan hometheater! :)

Zaterdag wordt het spul geinstalleerd!  :biggrin:

Welk (normaal) netfilter adviseren jullie?

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april  1, 2009, 14:26:37
effe kijken waar ik 'm 't goedkoopst kan wegplukken  :hehe:
staat ook nog een zesnulacht te koop op het forum!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

maurice75

Citaat van: Robbert54 op april  1, 2009, 13:21:41
en waar blijft jou pioneer om al die mooie videogames op te spelen :sly:

Het enigste probleem wat ik heb met mijn pioneer is dat er bijna niet op te gamen is,
heb behoorlijk input lag, gamen doe ik nu dan ook op mijn sony lcd, waar de mensen
wel doodgaan als ik op hun schiet ;D
pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

Robbert54

Citaat van: maurice75 op april  1, 2009, 15:10:46
Het enigste probleem wat ik heb met mijn pioneer is dat er bijna niet op te gamen is,
heb behoorlijk input lag, gamen doe ik nu dan ook op mijn sony lcd, waar de mensen
wel doodgaan als ik op hun schiet ;D
ik game ook op mijn LX nergens last van hoor..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

maurice75

Citaat van: Robbert54 op april  1, 2009, 15:20:18
ik game ook op mijn LX nergens last van hoor..
Nu doe ik regelmatig Guitar hero, waar het ook niet klopte, heb ik calibrate gedaan,
zat ik op 35 ms video vertraging en 130 ms audio vertraging.

Heb ook in een revieuw gelezen in engeland die zeiden het ook al dat er 30ms vertraging inzit ;D
pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

Snutchz

ik merkte het ook met m'n 427XA  :hmmm: ..misschien dan toch maar voor den nieuwe Pana  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Randal

#1007
@Maurice: hier een quote van Vincent Teoh (hdtvtest) over de LX5090, misschien dat je er wat mee kunt...

CitaatHD Console Gaming (PS3)
For console gaming, there are 3 ways to minimise input lag on the Pioneer PDP-LX5090 plasma HDTV:

- Setting [Game Control Pref] to "On" in [Game] mode

- Engaging [PC] mode by setting [Option] > [HDMI Input] > [Signal Type] to "PC"

- Connecting via VGA input (which basically uses [PC] mode)

In each of these scenarios, we measured the input lag on Pioneer PDP-LX5090 to be equal to our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV that was set to [Game] mode. Otherwise, the Pioneer PDP-LX5090 would be 30ms slower.

maurice75

#1008
Citaat van: Randal op april  2, 2009, 09:37:07
@Maurice: hier een quote van Vincent Teoh (hdtvtest) over de LX5090, misschien dat je er wat mee kunt...

For console gaming, there are 3 ways to minimise input lag on the Pioneer PDP-LX5090 plasma HDTV:
Setting [Game Control Pref] to "On" in [Game] mode
Engaging [PC] mode by setting [Option] > [HDMI Input] > [Signal Type] to "PC"

Connecting via VGA input (which basically uses [PC] mode)
In each of these scenarios, we measured the input lag on Pioneer PDP-LX5090 to be equal to our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV that was set to [Game] mode. Otherwise, the Pioneer PDP-LX5090 would be 30ms slower.

Precies die engelse revieuw bedoelde ik daar staat ook dat er 30 ms vertraging inzit.

Dit is voor mijn LCD tv waar ik wel goed op kan gamen!!!!
HD Console Gaming (PS3)
We measured the input lag on the Sony KDL40W4000 to be 30ms better/ faster than our resident Samsung F96 reference, meaning that it's probably on par with a CRT (as good as it gets). Now we know why Sony didn't bother including a [Game Mode] in the user menu... there's simply no need. The gaming response on the latest Sony Bravia KDL40W5500 did not come close to this, probably due to more complicated video processing.


maar nu weet ik niet of hdmi op de pc ingang kan of werkt dat anders?
zo te zien moet je dan via VGA dat heb ik niet!

Citaat van: Snutchz op april  1, 2009, 20:40:31
ik merkte het ook met m'n 427XA  :hmmm: ..misschien dan toch maar voor den nieuwe Pana  :P
Ik heb hiervoor ook een 427 gehad daar had ik geen last van input lag, wel heel veel last van inbranden

pioneer LX5090-ISF / Marantz SR6003 AV Reciever / Oppo Bdp-93eu / xbox360 elite / ps3 /  speakers vifa carat zelfbouw / kabels audioquest,monster / WII / Apple Iphone 4 / Sony LCD 40W4000 /

gn!uz

#1009
By the way, er schijnt iets te bestaan als: Pioneer The KURO Experience Disc 2008 (Bluray BD25). Is deze alleen op onorthodoxe wijze te downloaden?

Hier: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/pioneer-the-kuro-experience-disc-2008.php

Martinus

Citaat van: gn!uz op april  2, 2009, 14:54:00
By the way, er schijnt iets te bestaan als: Pioneer The KURO Experience Disc 2008 (Bluray BD25). Is deze alleen op onorthodoxe wijze te downloaden?

Hier: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/pioneer-the-kuro-experience-disc-2008.php

ik heb er enkele clips van gezien, zitten voor een deel ook in reference dvd's. Niet zo mooi alst lijkt.
............

Snutchz

Citaat van: LexiconLogan op april  4, 2009, 09:49:32
heb je je pioneer al gekocht?
plainbow probleempjes doen mij twijfelen.. al wel 'n adres gevonden waar ie voor weinig te koop staat..... nog 5 op voorraad  :laugh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

gn!uz

Nou bij mij hangt 'ie sinds vandaag. Perfecte service van Smits.. En wat een verschil tov de Hitachi. En de KRP oogt niet eens zoveel groter. Schitterend!
Nu eerst maar 'ns rustig inspelen.

Valt me overigens op dat het beeld via de PS3 nog altijd een beetje trilt in vergelijking met bijvoorbeeld mijn digitale settopbox. Heeft iemand een idee hoe ik de refreshrate hiervan kan opkrikken.. Via de settopbox is het heerlijk strak!

Wat een plaatje! Zal een fotootje plaatsen binnenkort

papaleo

Citaat van: gn!uz op april  4, 2009, 16:34:04
Nou bij mij hangt 'ie sinds vandaag. Perfecte service van Smits.. En wat een verschil tov de Hitachi. En de KRP oogt niet eens zoveel groter. Schitterend!
Nu eerst maar 'ns rustig inspelen.

Valt me overigens op dat het beeld via de PS3 nog altijd een beetje trilt in vergelijking met bijvoorbeeld mijn digitale settopbox. Heeft iemand een idee hoe ik de refreshrate hiervan kan opkrikken.. Via de settopbox is het heerlijk strak!

Wat een plaatje! Zal een fotootje plaatsen binnenkort

Feli... 8)

Welke type uit de KRP serie heb je opgehangen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

gn!uz

De M.. Ik gebruik momenteel de PS3 om te streamen en de Cisco HD-HDD recorder als settopbox. Dus de A was voor mij overkill! :)

Marcel_T.

Citaat van: gn!uz op april  4, 2009, 16:34:04
Valt me overigens op dat het beeld via de PS3 nog altijd een beetje trilt in vergelijking met bijvoorbeeld mijn digitale settopbox. Heeft iemand een idee hoe ik de refreshrate hiervan kan opkrikken.. Via de settopbox is het heerlijk strak!

Beeld v/d PS3 is 60hz, beeld van je settopbox is 50hz en wordt weergegeven als 75 resp. 100hz (afhankelijk van je settings). Ik denk niet dat je het anders kan krijgen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

patspoel

JAJAJAJAJA  ::)

Ik heb vandaag een 500-A besteld.
Dinsdag krijg ik te horen welke dag die geleverd wordt!
Kan nu al haast niet slapen. :shaun: :devil: :crazy: :butbut:

LexiconLogan

Citaat van: patspoel op april  4, 2009, 20:20:03
JAJAJAJAJA  ::)

Ik heb vandaag een 500-A besteld.
Dinsdag krijg ik te horen welke dag die geleverd wordt!
Kan nu al haast niet slapen. :shaun: :devil: :crazy: :butbut:

is ook wat vroeg he...


(gefeliciteerd)
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

patspoel

Haha ja je hebt gelijk.

En dan ga ik over 4 weken, 2 weken naar Amerika.
Zal ik hem gaan missen.......?

gn!uz

Citaat van: Marcel_T. op april  4, 2009, 18:05:30
Beeld v/d PS3 is 60hz, beeld van je settopbox is 50hz en wordt weergegeven als 75 resp. 100hz (afhankelijk van je settings). Ik denk niet dat je het anders kan krijgen.

Als ik me niet vergis kun je op de PS3 ook een instelling wijzigen naar 50Hz. Ik zal me er eens in verdiepen. Moet toch te fiksen zijn.

LexiconLogan

Citaat van: patspoel op april  4, 2009, 20:40:56
Haha ja je hebt gelijk.

En dan ga ik over 4 weken, 2 weken naar Amerika.
Zal ik hem gaan missen.......?

nee over 6 weken vind je 50'' inch te klein en wil je 60 :devil:
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

simonsscj

Citaat van: Marcel_T. op april  4, 2009, 18:05:30
Beeld v/d PS3 is 60hz, beeld van je settopbox is 50hz en wordt weergegeven als 75 resp. 100hz (afhankelijk van je settings). Ik denk niet dat je het anders kan krijgen.

Uhm in het menu van de PS3 geeft je toch aan "BD 1080/24Hz Output Automatic"?
Indien je dan blu ray draait en je de purecinema modus op advanced zet draait de kuro gewoon op 72hz


Bengbeng

Citaat van: LexiconLogan op april  4, 2009, 21:18:58
nee over 6 weken vind je 50'' inch te klein en wil je 60 :devil:

En vervolgens wen je net zo hard weer aan die 60" en zou het nog wel groter mogen (totdat
we uitgekomen zijn op een scherm zo groot als de muur, dan houdt het op).

In deze context gezien, dat formaat puur gewenning is, voegt een 60" eigenlijk niets toe
ten opzichte van een 50". De resolutie is namelijk gelijk van beide schermen.
Daar waar een 50" full-hd Pioneer nog een echte meerwaarde had ten opzichte van een 42" 428 (meer pixels), is
de 60" gewoon een opgeblazen variant van een 50".  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

freddy6

Ik heb nu een week de Krp-600a hangen en kan alleen maar zeggen wat een scherm.
niet normaal hoe goed hij presteerd zowel op SD als op HD gebied.
Ik heb 5 maanden een krp-500a gehad en vindt het beeld van de 600a toch stukken beter.
Het oogt veel rustiger. Ook ijlt dit scherm stukken minder na.
Het lijkt eigenlijk wel des te groter de plasma des te beter het functioneert
PIONEER KRP-600M

Snutchz

dus Bengbeng.. omruilen dat kreng van je  :hehe:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini