Pioneer KRP-500A en KRP-600A Ultra Black Kuro

Gestart door Marcel_T., juli 24, 2008, 19:41:48

Vorige topic - Volgende topic

Corne H

Herr_Flick

De KRP beugels zijn specifiek voor de KRP toestelen, de PDK staat te boek als 'KURO" beugel.

Bij de PDK hangt de TV wel 2 cm verder van de muur af tov de KRP beugel.

Robbert54

Citaat van: Herr_Flick op maart 28, 2009, 14:43:23
De KRP beugels zijn specifiek voor de KRP toestelen, de PDK staat te boek als 'KURO" beugel.

Bij de PDK hangt de TV wel 2 cm verder van de muur af tov de KRP beugel.
ja maar volgens mij past het wel. gaat niet om die 2 cm maar om hoe de beugel op de tv past. volgens mij is dat voor elke pio model van 42 en 50" nog identiek
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

freddy6

Citaat van: jowi op maart 28, 2009, 12:46:11
Mijn KRP-600M hangt toch echt aan een PDK-WM03... dus dat past wél.

Ik zeg ook niet dat hij niet past maar dat hij er officieel niet bij hoort. De krp serie is gemaakt om zo dun mogelijk te zijn en daarom komt de wm01 muurbeugel ook 2cm minder navoren.
Voor mij is dit van groot belang omdat de tv aan een muur hangt waar je zo achter de tv kan kijken, en dan is 45 mm veel.
Bij mijn oude Krp-500a was ook een krp beugel en kwam de tv maar 22mm naar voren wat dus erg goed uit zag.
PIONEER KRP-600M

Donat

Citaat van: gn!uz op maart 28, 2009, 11:18:21
Aangezien ik toch tegen een verbouwing aanzit vraag ik me af of sommigen van jullie ervaring hebben met het uitvrezen van de muur om hem echt dat zwevende effect te geven.
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken zodanig dat ik geen problemen heb om verschillende kabels door de goot te krijgen. Het lijkt me bijzonder mooi om de 500M met bijbehorende beugel aan een strak gestucte wand te hangen.

Beste,

Ik heb de kabels ingewerkt door een kabelgoot in de muur in te werken. Deze heb ik dan in een inbouwdoosje(potje) laten uitkomen waar ik een blinde afdekplaat heb op gemonteerd van niko. Zo kan ik achteraf nog alle kabels door de kabelgoot krijgen die ik wil.

1 Tip, steek de kabelgoot diep genoeg in de muur, en gebruik bij het stuccen van de muur een netje dat je erover plakt.
Bij ons steekt de kabelgoot net onder het oppervlakte stucwerk en er komt steeds een haarscheurtje terug in het stucwerk..

Foto's :

Mvg,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

Fabian1

Citaat van: gn!uz op maart 28, 2009, 11:18:21
Aangezien ik toch tegen een verbouwing aanzit vraag ik me af of sommigen van jullie ervaring hebben met het uitvrezen van de muur om hem echt dat zwevende effect te geven.
Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken zodanig dat ik geen problemen heb om verschillende kabels door de goot te krijgen. Het lijkt me bijzonder mooi om de 500M met bijbehorende beugel aan een strak gestucte wand te hangen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35297.0  ;)

Zo hebben wij het ooit eens gedaan.

gn!uz

Ja, precies wat ik bedoel. Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het uitvrezen toch wel tricky is. Vooral diep genoeg om (stuc)scheuren te voorkomen.

Zojuist een offerte opgevraagd bij Smits (uiteraard!) voor 2x KRP-500M plasma + 2x KRP-WM02 muurbeugel. Per direct te leveren! Jullie maken me echt helemaal gek! :)

Zit nog wel met twee plasma's die dus vervangen moeten worden. Een Pioneer PDP-5040HD (50") en een Hitachi PD9700Pro (42"). Ben benieuwd of ik daar nog iets voor terug krijg! De 5040 ziet er (esthetisch) nog altijd briljant uit!

Beide KRP's zullen met Denon 3808A's worden aangestuurd.  :wub:

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gn!uz

Robbert54

Woonkamer HT
Stereo

gn!uz

Bengbeng

Citaat van: gn!uz op maart 30, 2009, 15:05:03
Mijn moeder is de hipste!

Heb je ook een zus? Ik wil namelijk graag jouw moeder als schoonmoeder.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

gn!uz

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

rootsrock

Hoi

Iemand een suggestie waar ik de KRP-500M het beste zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt.

A. Nabibaks

BOUBOU

Citaat van: rootsrock op maart 30, 2009, 18:33:07
Hoi

Iemand een suggestie waar ik de KRP-500M het beste zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt.

A. Nabibaks

Ik hoor veel goede verhalen over Smits de forum sponsor, ik ga er aanstaande zaterdag ook een 500M halen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

rootsrock

Hoi
Okay, bedankt, ik zal contact opnemen met ze.

Gr,
A

Robbert54

ik heb mijn tv ook van Smits. idd goede zaak, goede service, goede prijs en goede ondersteuning

Woonkamer HT
Stereo

Flexaa

Die goeie service mag wel ook als ik lees dat er zoveel schermen kapot gaan.

http://www.engadgethd.com/2009/03/29/pioneer-krp-600m-plasma-showing-up-with-cracked-screens/

Pioneer KRP-600M plasma showing up with cracked screens?

Maybe Pioneer just needs to change shipping companies here, but we're seeing a frighteningly high amount of cracked screens on the KRP-600M over at AVSForum. The problem has become so bad, in fact, that users have started a dedicated thread just to grumble about it. Thus far, 11 responders have seen their precious plasma arrive with a cracked screen, while 18 received theirs in good shape -- not a good ratio in terms of quality control standards. We aren't sounding the fire alarm just yet, but we're curious, have any of you unboxed your shiny new set only to weep for hours due to a busted panel?

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

gn!uz

Smits it is indeed... Vandaag de 2 krp-500's met pixelgarantie en muurbeugels voor een nette prijs besteld bij Frank. 3 jaar vision+ garantie en 8 jaar op onderdelen. Ze komen de oude schermen omruilen en plaatsen de nieuwe inclusief muurbeugels. Top! Geen reet teruggekregen voor de hitachi + pio 504 maar dat was te verwachten. Liever zo dan verkopen via Marktplaats en allerlei dubieuze figuren over de vloer.. Morgen hoor ik wanneer ze langskomen! :)

Bengbeng

Citaat van: Flexaa op maart 30, 2009, 21:40:05

http://www.engadgethd.com/2009/03/29/pioneer-krp-600m-plasma-showing-up-with-cracked-screens/

Maybe Pioneer just needs to change shipping companies here, but we're seeing a frighteningly high amount of cracked screens on the KRP-600M over at AVSForum. The problem has become so bad, in fact, that users have started a dedicated thread just to grumble about it. Thus far, 11 responders have seen their precious plasma arrive with a cracked screen, while 18 received theirs in good shape -- not a good ratio in terms of quality control standards. We aren't sounding the fire alarm just yet, but we're curious, have any of you unboxed your shiny new set only to weep for hours due to a busted panel?

Gaat dit niet over stukgaan tijdens het transport? In Amerika wordt het grootste deel van de schermen
door koeriersbedrijven bezorgd, omdat men massaal online koopt (vanwege reisafstanden). Dit heeft
niets met dealerservice te maken maar lijkt me een verzekeringskwestie.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Robbert54

Citaat van: Flexaa op maart 30, 2009, 21:40:05

bladie bladie bla. wat een onzin. hoor je hier helemaal niks over.

Woonkamer HT
Stereo

freddy6

Citaat van: gn!uz op maart 30, 2009, 21:53:29
Smits it is indeed... Vandaag de 2 krp-500's met pixelgarantie en muurbeugels voor een nette prijs besteld bij Frank. 3 jaar vision+ garantie en 8 jaar op onderdelen.

Vertel 8 jaar garantie op onderdelen, hoe zit dat?
PIONEER KRP-600M

gn!uz

Zoals het mij is uitgelegd: Pioneer geeft een garantie voor beschikbaarheid van onderdelen voor de periode van 8 jaar. Mocht een scherm dermate defect zijn dat reparatie niet meer mogelijk is dan krijg je van Smits een vergoeding. Hoe de hoogte van die vergoeding wordt bepaald is me nog niet duidelijk. Maar eerlijk gezegd vind ik die 3 jaar garantie al ok. Ik ga er vanuit dat het scherm volledig vergoed wordt als een vervangend toestel niet geleverd kan worden.

Enne mijn slaapkamer is niet groot genoeg om een plasma van 1.27m op te hangen. De directie zal dit ook niet echt waarderen denk ik. Die heeft liever een mooie inloopkast! :)