The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 42 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: denoontje op november 10, 2008, 11:55:06
je hebt tegenwoordig vloerverwarming (dunnen mat) welke je onder tapijt kan leggen...wellicht een idee?

Meen je ?

Link ?

Durk

je hebt ook elektische verwarming wat in een systeemplafond past. (zie mijn eerdere topic).. valt kwa verbruik erg mee omdat het alleen aanstaat op het moment dat je aanwezig bent. (directe warmte)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

denoontje

link --> bij praxis gezien

hoekie

Citaat van: Durk op november 10, 2008, 12:27:45
je hebt ook elektische verwarming wat in een systeemplafond past. (zie mijn eerdere topic).. valt kwa verbruik erg mee omdat het alleen aanstaat op het moment dat je aanwezig bent. (directe warmte)

Dank voor je reactie, maar ook dit is elektrisch of vreet dit niet zo veel stroom ?

Durk

als hij 'aan' staat ongeveer 600 watt verbruik.. dat is best veel maar bij mij stond de verwarming alleen aan op het moment dat ik er was..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

hoekie

Citaat van: denoontje op november 10, 2008, 12:28:12
link --> bij praxis gezien

k. thx. zal eens kijken... (elektrisch ?)

hoekie

Citaat van: Durk op november 10, 2008, 12:33:47
als hij 'aan' staat ongeveer 600 watt verbruik.. dat is best veel maar bij mij stond de verwarming alleen aan op het moment dat ik er was..

thx. das best veel inderdaad...

hoekie

Misschien toch ook platen onder het tapijt ?
Nu ligt het tapijt rechtstreeks op de tegels.

JeKa

En de airco/verwarmcombi die ik meen tijd geleden al opperde?

eduard

Je kan ook een airco plaatsen die kan verwarmen. Het verwarmen gaat volgens mij via een warmte pomp ofzo en is redelijk energie zuinig.

hoekie

Citaat van: JeKa op november 10, 2008, 12:59:26
En de airco/verwarmcombi die ik meen tijd geleden al opperde?

Dan moet er toch zo'n bak aan de buitenkant komen ?
Daar is mijn vrouw niet blij mee....

bmateijsen

Kan je de buitenunit niet op de garage zetten? De evt. zichtkant, zou je dan weer gewoon af kunnen werken met hout.
Zolang je maar niet de ventilator blokkeert...

Citaat van: hoekie op november 10, 2008, 13:06:56
Dan moet er toch zo'n bak aan de buitenkant komen ?
Daar is mijn vrouw niet blij mee....

hoekie

Citaat van: bmateijsen op november 10, 2008, 13:19:03
Kan je de buitenunit niet op de garage zetten? De evt. zichtkant, zou je dan weer gewoon af kunnen werken met hout.
Zolang je maar niet de ventilator blokkeert...


Op de garage zit een dakterras.
Deze grenst aan de ouderslaapkamer....

bmateijsen

Mijn buitenunit staat in de tuin... ik vind het niet erg, hoewel het geen mooi ding is.
Maar als ik hem niet zou willen zien, zou ik hem gewoon kunnen aftimmeren met hout.

Citaat van: hoekie op november 10, 2008, 13:23:58
Op de garage zit een dakterras.
Deze grenst aan de ouderslaapkamer....

Joris1971

Wellicht heeft Ge een creative oplossing.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op november 10, 2008, 13:29:54
Mijn buitenunit staat in de tuin... ik vind het niet erg, hoewel het geen mooi ding is.
Maar als ik hem niet zou willen zien, zou ik hem gewoon kunnen aftimmeren met hout.


Ja ok, ik vind 't ook niet erg maar de vrouw vind 't niet zo.... vandaar.
Maar wat zit er tussen de unit binnen en buiten ?

bmateijsen

Verschillende leidingen, maar een goede airco installatiebedrijf, doet die volledige installatie voor je.

Citaat van: hoekie op november 10, 2008, 14:08:02
Ja ok, ik vind 't ook niet erg maar de vrouw vind 't niet zo.... vandaar.
Maar wat zit er tussen de unit binnen en buiten ?

hoekie

Citaat van: bmateijsen op november 10, 2008, 14:09:09
Verschillende leidingen, maar een goede airco installatiebedrijf, doet die volledige installatie voor je.


ok, het gat zit er in ieder geval al....

Ge, heb jij nog een idee ??
Is er een idee van iemand die wij kunnen hanteren ?

PjotrrrNL

Achterzijde of zijkant garage, aftimmeren met hout zoals gezegd en/of een paar struiken er om heen plaatsen....
Investeren in een airco die ook verwarmt is meestal de beste keuze, anders is het met een hittegolfje weer snel te heet oinder een plat dak.  ::)

Dreamer

Hier is een link over elektrische vloerverwarming. Waarschijnlijk komt zoiets eerstdaags in mijn toekomstig Ht te liggen.
http://www.speedheat.nl/prod.htm

Jean Sibelius

Ik zat op een gegeven moment aan het onderstaande spul te denken

http://www.magnumheating.com/?&L=0uploads/media/MAGNUM_Prijslijst_2008.pdf

Ondertussen heb ik een tijdje geleden al besloten om straks een splitunit te gaan plaatsen, zoals meerdere mensen al hebben opgemerkt:
het ding hoeft niet constant aan te staan, dus volgens mij valt het mee in de kosten qua verbruik.

Succes!!!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

Wij zitten met een vergelijkbaar 'probleem'; ons HT bouwen we op de 1e (boven)verdieping waar het nu in de zomer nog bloedjeheet is en in de winter koud. We pakken isolatie van vloer, wanden en dak heel goed aan maar toch is iets van verwarming en koeling verstandig.

Denk dat het ook in ons geval een splitunit wordt en we zullen hem proberen aan de buitenzijde van het huis zo netjes mogelijk weg te werken. Dat icm een lange, lage radiator voor verwarming; om de kosten in de hand te houden.

maxtrash

het is al eerder genoemd maar een airco warmtepomp kan voor iedere kwh die je er in stopt 4 kwh aan warmte in je ruimte brengen. Electriciteit is weer 4x zo duur als gas maar per saldo is verwarmen met de airco zo gek nog niet. Volgens mij moet je je wel goed laten voorlichten en een apparaat kopen dat ook met vorst nog kan functioneren.

denoontje

Citaat van: denoontje op november 10, 2008, 12:28:12
link --> bij praxis gezien

deze week in de actie bij de praxis.........

hoekie

#724
Kleine update:

allereerst bedankt voor al jullie reacties.

brrr het is echt koud in de garage... moeten toch maar ook voor vloerisolatie gaan zorgen.
onder het tapijt maar groene tegels voor isolatie. tapijt ligt nu rechtstreeks op de tegels en dat is gewoon te koud.
daarbij toch maar een radiator plaatsen het is gewoon te koud nu.

ook het scherm maar even weghalen want daarachter komt toch wat koude lucht vandaan.
waarschijnlijk staat de wind op het rolluik en krijgen we daarom toch lucht (waarschijnlijk van verplaatsing en geen tocht) naar binnen.

ook iets positiefs: tuurlijk! als het warm is is het wel fijn kijken :-)

ben alleen een beetje aan het stoeien met het beeld.
krijg dit om de 1 of andere reden niet recht.
heb Ge al gek gemaild (sorry Ge) ... en hij zegt dat de beamer niet haaks op het scherm staat en/of dat het een instelling van plaatsing van de beamer is.... of te wel... beamer stukje naar links draaien en lensshift stukje naar rechts... maar het lukt mij niet  :-[

zie plaatje....

edit: plank waar beamer op staat is waterpas (en uiteraard het scherm ook want dat heeft Ge opgehangen)